Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 04 kwie 2015, 13:55

Z AKM 1623 jeden człon chyba trafił od razu do kasacji, dwa jeszcze powinny się nadawać. Wspominałem też niedawno o 1-2 luźnych członach EN57 (nie-AKM) stojących na Ochocie. Może nawet taka modernizacja pobiłaby rekord czasowy moderny EW60 :-D Bo widać, jak na razie się KM nie spieszą z przedłużaniem o jeden człon Flirtów i Elfów...

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 05 kwie 2015, 8:40

Glonojad pisze:Przy dwóch doczepnych w środku dynamika spadła by z powrotem do poziomu EN57...
Na trasach dojazdowych do Warszawy Wileńskiej jest to bez znaczenia... patrz warunki terenowe - nie ma podjazdów powyżej 10‰
:-D " Nigdy się nie tłumacz - przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą " - Mark Twain

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 05 kwie 2015, 21:13

Ale mamy dążyć do tych 0,8-1 m/s/s na trasach podmiejskich, nie ma co z tego schodzić.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 kwie 2015, 22:53

Dokładnie, im szybciej cała flota takie parametry osiągnie, tym szybciej jest szansa na jakąś sensowną ofertę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 05 kwie 2015, 23:57

Dopóki PLK ma coś do powiedzenia IMHO cudu nie będzie, co najwyżej przewoźnicy większe rachunki za kilowatogodziny zapłacą (BTW, może lepiej jednak "tabor" niż "flota", nim się puryści i antyglobaliści rzucą do ataku) :wink:

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 08 kwie 2015, 22:31

Dziś na terenie Instytutu Kolejnictwa zauważyłem... EN76-014 KM :!: Co on tam robi, pojęcia nie mam, raczej nie zabłądził, na bazę KM miał przecież blisko. Czyżby to ta nowa modyfikacja o której wspominał niedawno Loui?...

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 10 kwie 2015, 21:18

Co się dzieje z EN76-016? W skrajnym wózku w członie D coś niemiłosiernie baaardzo głośno wyje.

Już pomijając to, na prawdę wierzyć się nie chce, stare kible jak stoją na stacji to prawie żadnego odgłosu nie wydają, ewentualnie głośniej chodzi sprężarka, a te nowoczesne pociągi: elf i impuls są głośne jak cholera. Elfom coś piszczy w okolicach za kabiną maszynisty, mnie po dłuższym czasie siedzenia tam głowa boli, impulsy mają jakieś wielkie wywiewy na dach na środkowych członach tuż obok siebie (dokładnie na środku pociągu) i jak stoi się na stacji przy tym to słowa powiedzieć nie można, krzyczeć trzeba, żeby się z drugą osobą usłyszeć a na Śródmieściu to już w ogóle tragedia bo ten hałas nie ma się jak rozejść. Z resztą widać kto robi po taniości bo Flirty są dużo cichsze, tylko przy ruszaniu/hamowaniu głośniej świszczą.
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

Loui
Posty: 193
Rejestracja: 11 gru 2008, 11:49

Post autor: Loui » 11 kwie 2015, 0:36

Co się dzieje z EN76-016? W skrajnym wózku w członie D coś niemiłosiernie baaardzo głośno wyje.
Wentylator silników, łożyska mu lecą. Normalka, dopóki chodzi nikt się tym nie przejmuje. Nie pierwszy i nie ostatni to Elf który ma tą przypadłość. Wszelkie odpisy głośnej pracy wentylatora kończą się odpisem serwisu że praca w normie i tyle. Zresztą oni wychodzą z założenia, że jak maszynista nic nie odpisał, to znaczy że jest wszystko w porządku i można ograniczyć przegląd do dosypania piasku i dolania płynu do spryskiwacza. Pól rzeczy na Elfie może być nie sprawnych, a oni i tak nic nie zrobią i będą udawać że nic nie widzą.

alojz
Posty: 2664
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 12 kwie 2015, 15:42


alojz
Posty: 2664
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 15 kwie 2015, 19:36

KM ogłosiły przetarg na dostawę autobusów szynowych (dwóch) - http://mazowieckie.com.pl/przetargi-bie ... d,502.html

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 15 kwie 2015, 22:33

Dwuczłonowe, z dostawą do 30 listopada. Ambitnie... Powiększy się rodzina 222M, czy będą to gotowe już Linki :-k

P.S. Oba pojazdy dziwnie zgadzają się z wymaganiami przetargowymi co do wysokości podłogi, maksymalnej długości i rozmieszczenia napędu, ale... Newag jakby odrobinkę odstaje od założonej minimalnej liczby miejsc.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 16 kwie 2015, 8:14

Zawsze można miejsc jeszcze więcej napakować, a co ;) będzie jak w dostawczaku :)

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 18 kwie 2015, 22:49

Zadam pytanie może nieco głupie: czy w niektórych starych AKM (obecnie po rewizji, np. 1584) jest... instalacja gaśnicza? :?: :shock: Nie chce mi się wierzyć, że to to, ale wystają jakieś takie "cycki" z sufitu - chyba że to np. czujniki dymu?

Loui
Posty: 193
Rejestracja: 11 gru 2008, 11:49

Post autor: Loui » 19 kwie 2015, 1:00

Pewnie ci chodzi o czujki temperatury od ogrzewania przedziału pasażerskiego.

Awatar użytkownika
Ficek
Posty: 211
Rejestracja: 13 cze 2011, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Post autor: Ficek » 27 kwie 2015, 18:28

Zdaje się że Sekcja Tłuszcz dostała kolejne EN57AL:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Zna ktoś numery jednostek które dostał Tłuszcz? Na razie wiadomo że ma 1632 i 1681.

ODPOWIEDZ