716 owszem może pojechać przez nowy wiadukt ale skierowanie go tam nie otworzy nam żadnej nowej relacji. Skierowanie 197 przez Znaną, Człuchowską, Lazurową i 4 Czerwca 1989 pozwala nam na wykreowanie ciekawego połączenia międzydzielnicowego.RadosławZ pisze:W takim razie zapraszam do przejażdżki 197 z Ursusa na Ciepłownię w godzinach 7-8 rano, wtedy Twoje wątpliwości zostaną rozwiane.Kleszczu pisze: Śmiem stwierdzić, że nadużyciem jest mówienie, że 197 jest zapchane. Zresztą ta linia jest zbyt częsta do jeżdżenia przez pole.
Widuję tą linię regularnie przy Ciepłowni Wola i w autobusie są zazwyczaj pojedyncze osoby. Skierowanie linii przez 4 Czerwca 1989 (budowa zbliża się do końca...) pozwoli na bardziej racjonalne wykorzystanie taboru (połączenie Factory - Jelonki jest zdecydowanie ciekawsze niż połączenie Niedźwiadek - pole - pole obok Tesco - Ciepłownia Wola). Przy takiej trasie mogłoby nawet co 12/15/12//15 kursować.
Relacje, o których piszesz spokojnie można załatwić innym rozwiązaniem - 177 skierowanym od Gierdziejewskiego przez Mory do Tesco.
197 jest o tyle specyficzną linią, że faktycznie to zależy od kursu: czasami jest dużo ludzi, a czasami praktycznie kilka osób. Jeśli chodzi o relacje z Ciepłownią to 197 z Gołąbek według rozkładu jedzie około 5 minut szybciej niż 194. Ale jest to wina złych czasówek pomiędzy przystankami, bo bez problemu można by uciąć dodatkowe minuty na Gierdziejewskiego, a tym bardziej na odcinku Instytut Energetyki-Łęgi. (a i tak 197 zawsze przyjeżdża za wcześnie na Ciepłownię)
Po za tym pisząc "pole", masz na myśli domki jednorodzinne wzdłuż ul. Łęg, Sochaczewskiej, Mory i Poznańskiej? Bądź pracowników Instytutu Energetyki, Tesco i wielu salonów samochodowych? Na mapie może i wygląda to na pole, ale rzeczywistość jest zupełnie inna.
197 powinno zostać na obecnej trasie, z częstotliwością 15/15/15, a przez al. Czerwca 1989r. (skoro już został poruszony ten temat) powinna kursować linia 716. Factory posiada częste 194 i wspierające je 716 - to w zupełności wystarczy.
197 z Gołąbek do Ciepłowni jest raczej średnią alternatywą dla 194 ze względu na trasę poprowadzoną Gierdziejewskiego.
Pisząc pole mam na myśli pole. Tesco jako Tesco jest raczej słabym generatorem ruchu dla 197 w momencie gdy istnieje 112, które ma przystanek pod samym marketem. Wszystkie te miejsca, o których piszesz (salony samochodowe itd.) nie są jeszcze odpowiednimi generatorami, o czym świadczy pustawość 197.