Szybkie pytanie
Moderatorzy: Wiliam, Szeregowy_Równoległy
Nie ma żadnego kontaktu na linii kierowca-dyspozytor ruchu oprócz tego, że na NIEKTÓRYCH krańcach są ekspedycje MZA, które zarządzają SB (lub nie, jak im się nie chce) - o czym piszę tu już nie pierwszy raz, że to powinien wszystko robić komputer; i to właśnie online regulując odstępy między brygadami.
Drobne opóźnienia są zazwyczaj niwelowane postojami na pętlach (na liniach o większym zakorkowieniu są one dłuższe), w czasie kursu nikt ich nie reguluje (oprócz kierowców). Linie całodzienne odrabiają duże spóźnienie najczęściej późnym wieczorem - a mniejsze podczas przerwy na kolację (co najmniej pół godziny). Ale czasem się zdarza, że po 22 jeszcze jedzie stado na jakiejś linii jeźdżącej już w tym momencie co 20 minut (na 138 to ostatnio się czasem zdarza - a w międzyczasie dodatek pewnie poszedł już spać do zajezdni).
Postój przysługuje rozkładowy. Niektórzy uważają, że kierowca przez te swoje 9 godzin powinien jeździć w kółko, bo jest od jeżdżenia, a nie od stania. Oprócz, oczywiście, przerwy "na śniadanie/kolację". Ale co się dzieje, jak jednak kierowca jej nie ma - to nie wiem.
Drobne opóźnienia są zazwyczaj niwelowane postojami na pętlach (na liniach o większym zakorkowieniu są one dłuższe), w czasie kursu nikt ich nie reguluje (oprócz kierowców). Linie całodzienne odrabiają duże spóźnienie najczęściej późnym wieczorem - a mniejsze podczas przerwy na kolację (co najmniej pół godziny). Ale czasem się zdarza, że po 22 jeszcze jedzie stado na jakiejś linii jeźdżącej już w tym momencie co 20 minut (na 138 to ostatnio się czasem zdarza - a w międzyczasie dodatek pewnie poszedł już spać do zajezdni).
Postój przysługuje rozkładowy. Niektórzy uważają, że kierowca przez te swoje 9 godzin powinien jeździć w kółko, bo jest od jeżdżenia, a nie od stania. Oprócz, oczywiście, przerwy "na śniadanie/kolację". Ale co się dzieje, jak jednak kierowca jej nie ma - to nie wiem.
ŁK
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Nie ma takiej opcji, że kierowca w ogóle przerwy nie ma, jeżeli zmiana jest odpowiednio długa. Nie można zmusić (znaczy niektórych można, ale to już ich problem, że pozwalają sobie wejść na głowę) kogoś do zapieprzania bez żadnej przerwy. Polecenie niezgodne z obowiązującym prawem ekspedytor może sobie wsadzić w kiszkę stolcową, więc jak z ustawy o czasie pracy wynika, że kierowca ma przerwę, to powinien mieć przerwę. Przy nieekspediowanych liniach kierowcy zazwyczaj sami sobie te przerwy jakoś ogarniają, przy ekspediowanych często też, bo interesy ekspedytorów i kierowców są zupełnie różne. Ekspedytorom zależy, żeby mogli skończyć SB i dalej grać w pasjansa, a kierowcy mają świadomość, że nie są w obozie pracy tylko jakiś odpoczynek im przysługuje. Sporo zależy od przewoźnika, bo w Mobilisie z dyspozytorami załatwia się praktycznie wszystko, jeśli linia nie jest ekspediowana.
Przerwa na śniadanie/kolację nie jest jedyną, która kierowcy przysługuje bez względu na to, co ekspedycja ma do przekazania.
Przerwa na śniadanie/kolację nie jest jedyną, która kierowcy przysługuje bez względu na to, co ekspedycja ma do przekazania.
Czy odpychając się na hulajnodze jedną nogą - zgodnie z logiką - wzmacnia się mięśnie tylko tej jednej nogi? Wiem że pisze się o całym ciele (m.in. mięśnie nóg, pleców, brzucha), ale jednak druga noga cały czas stoi na podeście...
- Paweł_K
- Taki ligowy Bełchatów
- Posty: 5307
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
- Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
- Kontakt:
Mięśnie drugiej nogi raczej nie odpoczywają, przecież utrzymuje ona ciężar całego ciała, zapewniają balans - są cały czas w użyciu
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
I'll see you on the dark side of the moon
Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...
Czy światła na skrzyżowaniu al.Wilanowska/Dolina Służewiecka/Sikorskiego już działają?
Popatrz, jaka franca!
- vernalisadonis
- Posty: 3098
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Czy ktoś z was zna stronę internetową, gdzie można zobaczyć swój wypełniony pit37? Słyszałem w radiu, że coś takiego jest.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Nie idzie znaleźć? Oj, leniuszku...
https://pfr.mf.gov.pl/_/
https://pfr.mf.gov.pl/_/
Ile minut postoju na kurs musi mieć zapewnione kierowca Nxx?
Czy na Nxx są w ogóle kontrole?
Czy na Nxx są w ogóle kontrole?
Oczywiście, że są kontrole. A postoje na krańcach są różnej długości.
Rzeczowo, nie ma co, pytałem ile dokładnie wynosi czas minimalny.
- vernalisadonis
- Posty: 3098
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
A w ciągu całej zmiany musi mieć raz przynajmniej 15-minutową przerwę.Teokryt pisze:Ile minut postoju na kurs musi mieć zapewnione kierowca Nxx?
Czy na Nxx są w ogóle kontrole?
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Kilka dni.
Jak ja zwracałem to zajęło im to 3-4 dni.
Jak ja zwracałem to zajęło im to 3-4 dni.