Tramwaje po reformie 4/8

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 03 maja 2015, 19:48

Obawiam się że jednak na odwrót.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

reserved
Posty: 14642
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 03 maja 2015, 21:08

ZTM dostosowuje się do nowych trendów tomiego?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 03 maja 2015, 21:14

Żeby tylko tomi miał takie poglądy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 05 maja 2015, 19:16

adner pisze:
grzegorz pisze:Dodatkowy prezent: skasowanie wzmocnienia kursowania 7,5 -> 5, które było w soboty na linii 9. A ,,szczyt" poranny (w sensie nieskracania kursów) w DP ma trwać 64 minuty (!!). :ranting: Rozumiem, że M2, do którego dojezd trwa tyle, co do ,,patelnii" uzasadnia te zmniany, jak i to, że konieczne było podbicie 25 itd. :doh:
9 będzie co 4 minuty od 6:12 do 8:41, oczywiście z Wiatracznej. Z Gocławka chyba nie ma takiej potrzeby?
Nie ma potrzeby silnej linii (24 już nie jest silna sensu stricto; choć okresowo udaje silną, nie ma choć dwóch godzin jeżdżenia co co najwyżej 6', więc...)?! Do tej pory często mówiono tu o skracaniu do Wiatraka, bo choć tam przesiadka jest wybitnie niewygodna, to można np. na Gocławku. Teraz Rembertów ze swoim skróconym 143 zostaje na lodzie. O przehandlowaniu 514 za wzmocnienie 183 nie ma co marzyć.

Tomi udowadniający, że przecież jest gromada linii słabych (połowa do Wileniaka - tu można pytać: po co?) i autobusy (tak, na przesiadkę przy Wiatraku!) mógłby rozeznać sie w realiach. Z polskiego na nasze: przystanek T w stronę Śródmieścia jakośtam łapie się w strefę dojścia z pętli A, taka to „dogodna” przesiadka.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8461
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 06 maja 2015, 8:56

Taka refleksja: o reformie 4/8 tyyyyle pisano tutaj PRZED opublikowaniem rozkładów i wejściem w życie. Pisano również rzeczy dramatyczne. Nowe rozkłady wprowadzono i... cisza. Wszystko działa? Wszystko jest w takiej rozsypce, że ręce i chęci do komentowania opadły?

Serio - jestem ciekaw jak funkcjonują tramwaje w okolicach Wiatraka, czy na Woli-Bemowie. Jedyne co dotychczas tu przeczytałem, to krótką informację o poniedziałkowym przepełnieniu przy PDT...
Tyle refleksji ;)

Georg
Posty: 6042
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 06 maja 2015, 9:14

27, które przyjechało przed 26 dziś o 8:28 było prawie puste. 26 o 8:35 (-3) było mocno nabite. Sytuacja poprawiła się dopiero przy MRA. Być może wynika to z faktu, że zwykle ludzie jak widzą przepełniony tramwaj, to czekają na coś innego. Ale dziś lało, więc ładowali się do pierwszego tramwaju, który przyjechał.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 06 maja 2015, 10:26

person pisze:Taka refleksja: o reformie 4/8 tyyyyle pisano tutaj PRZED opublikowaniem rozkładów i wejściem w życie. Pisano również rzeczy dramatyczne. Nowe rozkłady wprowadzono i... cisza. Wszystko działa? Wszystko jest w takiej rozsypce, że ręce i chęci do komentowania opadły?

Serio - jestem ciekaw jak funkcjonują tramwaje w okolicach Wiatraka, czy na Woli-Bemowie. Jedyne co dotychczas tu przeczytałem, to krótką informację o poniedziałkowym przepełnieniu przy PDT...
Tyle refleksji ;)
Na razie układ się dociera i trudno coś powiedzieć. Jedynie wkurzenie motorniczych z 15/77 było godne zauważenia. A na Wiatraku 77 jedno wjeżdża i stoi, następne robi oberka i wraca. Na zameldowanie są 2 minuty.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 maja 2015, 14:38

person pisze:Taka refleksja: o reformie 4/8 tyyyyle pisano tutaj PRZED opublikowaniem rozkładów i wejściem w życie. Pisano również rzeczy dramatyczne. Nowe rozkłady wprowadzono i... cisza. Wszystko działa? Wszystko jest w takiej rozsypce, że ręce i chęci do komentowania opadły?
Mam urlop, to nie jeżdżę rano do pracy w DS, to i komentować nie ma czego :P
A z rozkładów wynika jedno - dziury na Puławskiej (między Wyścigami a Metrem Wilanowska) jak były, tak są i nadal.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 06 maja 2015, 15:51

Z opowieści motorniczych wynika, że w centrum jest jeszcze gorzej niż było. Podobno podjeżdżanie na piątego do ronda przy Centralnym w godzinach pozaszczytowych to nie jest nic dziwnego i tak wychodzi rozkładowo. O szczycie żaden nie umiał się wypowiedzieć bez wulgaryzmów i gróźb karalnych pod adresem pracowników Organizatora. Zwiększono liczbę kursów? Sam 9 mam w piątek, to wtedy sobie zdanie wyrobię.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

bartoni722
Posty: 12142
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 06 maja 2015, 16:34

Szeregowy_Równoległy pisze:Z opowieści motorniczych wynika, że w centrum jest jeszcze gorzej niż było. Zwiększono liczbę kursów?
Tak. Między 16 a 18 było 113, jest 118.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 maja 2015, 17:08

Nominalna przepustowość przekroczona nie jest. Ja obserwując sobie sytuację regularnie przy Kruczej mam wrażenie że jest trochę lepiej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 06 maja 2015, 17:24

Nominalna przepustowość... A czy uwzględnia utrudnienia ta nominalna? Że ktoś drzwi przytrzyma i cykl w plecy? O zastawionym skrzyżowaniu nie wspominając? Bo najwyraźniej ktoś rozstał się z rozumem. Tramwaje stoją po kilkanaście minut. Rozwiazanie: dołożyć wozów. Logiczne.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 06 maja 2015, 17:50

Jaki tam jest cykl? 2 tramwaje co 2 minuty? Czy krótszy? Przy Centralnym parę razy widziałem taki obrazek (strajk włoski czy co?), że w jednym cyklu jechał jeden tramwaj i tak przez kilka cykli. Ale to parę lat temu.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 06 maja 2015, 18:12

Jak dla mnie jest gorze, tam gdzie jeżdże (Pralka - MN) tramwaje zbiaja się w stada, z samej pralki odjeżdzaja zawsze w stadzie 9+15 lub 9 +7 apotem dziura. Na Pułaskiej coraz większe dziury minimo 5 linii. Tramwaje sa przepełnione bo jeżdża stadami i wąłsnei ludzie ładuja sie w pierwsze co sie nawinie w dany kierunek. A dzis było tak na puławskiej: 14, 10, 17, 4, 18, 35. Do pierwszych 3 nikt prawie nie wsiadł. 4 Przyjechała zabita po sufit, wsiadłem do 18. Przy pl. Konstytucji 18 dostała stack overflow który skoczył sie RLOD (Red Light Of Death). W centrum nstapiło opróznienie bufora Tramwaj18. To samo spotkało 35 które zaraz po 18 przyjechało.

Zbijanei sie w stadka stało sie bardziej widowiskowe, szczególnie tam gdzie ich nie widywałem, np na BW1920 gdzie tramwaj 1 z Banacha utyka na skrzyzowaniu bo na tym 90m peronie stoja już 3 składy (25, 7, 9).
Obrazek

Paweł D.
Posty: 5336
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 06 maja 2015, 18:23

W tej chwili (18:23) sznur tramwajów ciągnie się do E. Plater. Ale przy ~62 kursach/h tak musiało się stać. Dowód w postaci zdjęcia z kamery, nawet napełnienie fajnie wyszło...
ObrazekŹródło http://zszr.zdm.waw.pl

Zablokowany