Tramwaje po reformie 4/8

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4922
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 06 maja 2015, 18:36

person pisze:Taka refleksja: o reformie 4/8 tyyyyle pisano tutaj PRZED opublikowaniem rozkładów i wejściem w życie. Pisano również rzeczy dramatyczne. Nowe rozkłady wprowadzono i... cisza. Wszystko działa? Wszystko jest w takiej rozsypce, że ręce i chęci do komentowania opadły?

Serio - jestem ciekaw jak funkcjonują tramwaje w okolicach Wiatraka, czy na Woli-Bemowie. Jedyne co dotychczas tu przeczytałem, to krótką informację o poniedziałkowym przepełnieniu przy PDT...
Tyle refleksji ;)
Z perspektywy Woli i Bemowa mogę napisać, że reforma reformą, ale nic się nie polepszyło. W godzinach szczytu 26 i 27 oraz 10 i 11 i tak jeżdżą parami, więc gówno wychodzi z koordynacji, wieczorami z kolei zdecydowanie trudniej złapać tramwaj gdzieś dalej niż do Rogalińskiej, więc na razie nic pozytywnego napisać nie mogę o tej reformie.
Paweł D. pisze:W tej chwili (18:23) sznur tramwajów ciągnie się do E. Plater. Ale przy ~62 kursach/h tak musiało się stać.
Dziś był spory sajgon przy Rondzie Czterdziestolatka, do tego stopnia, że pewien motorniczy, który nie miał jak zjechać z ronda przez blokujące samochody przez 2 zmiany świateł, sam wyszedł z pojazdu i pokazywał kierowcom ile brakuje im do zderzaka poprzedniego, tak aby mogli podjechać i przepuścić tramwaj :D Udało się. Praski cwaniak z linii 77 ;)
ObrazekObrazek

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 06 maja 2015, 19:38

person pisze: Nowe rozkłady wprowadzono i... cisza. Wszystko działa? Wszystko jest w takiej rozsypce, że ręce i chęci do komentowania opadły?
Zrobiono krok w kierunku popsucia systemu, pogorszono ofertę (prawdopodobnie) nie zaoszczędzając kasy. To nic dramatycznego, ale... (-(

Asesino
Posty: 179
Rejestracja: 20 kwie 2012, 14:01

Post autor: Asesino » 06 maja 2015, 21:48

Teokryt pisze:Jak dla mnie jest gorze, tam gdzie jeżdże (Pralka - MN) tramwaje zbiaja się w stada, z samej pralki odjeżdzaja zawsze w stadzie 9+15 lub 9 +7 apotem dziura.
Rozkładowo przez cały dzień jest niemal wzorcowa koordynacja, one już na starcie z pętli odjeżdżają opóźnione?

reserved
Posty: 14642
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 06 maja 2015, 21:54

Szczerze? Można by teraz skasować wszystkie numery i dać każdemu tramwajowi po prostu relację (jak w PKS-ach). Ja już naprawdę straciłem rachubę, gdzie jaki tramwaj jedzie. A co mają powiedzieć staruszki?

Aha, solówki na 15-tce wyłażą jak glizdy po deszczu. :P Pełno ich.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4779
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 06 maja 2015, 22:01

reserved pisze:Szczerze? Można by teraz skasować wszystkie numery i dać każdemu tramwajowi po prostu relację (jak w PKS-ach). Ja już naprawdę straciłem rachubę, gdzie jaki tramwaj jedzie. A co mają powiedzieć staruszki?
Przecież się żadna trasa nie zmieniła. #-o
Obrazek

Autobus Czerwon
Posty: 4146
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 06 maja 2015, 22:09

Bo lepiej żeby wóz z szóstki na 31 jechał na pusto, albo zjazdy do zajezdni jako przejazd techniczny. Bo niektórzy nie mogą się połapać.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 06 maja 2015, 22:13

Wóz z 6 może jechać na Służewiec jako 17 ;)

Łukasz
Posty: 10699
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 maja 2015, 22:13

ha, ja dziś zaobserwowałem taki kwiatek...

http://www.ztm.waw.pl/rozklad_nowy.php? ... 6&o=08&k=A

18 00 08 16 24 32[swing] 35[solówka] 40[chwie] 46 49z[witam, przerwa] 59
ŁK

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 06 maja 2015, 22:18

Co oznacza "chwie"? 18:40 przyjechał grzecznie skład z Mokotowa z zajętymi siedzącymi, który potem zjeżdża po 25 minutach postoju na Marymoncie.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Flash8222
Posty: 7628
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 06 maja 2015, 22:22

reserved pisze:Szczerze? Można by teraz skasować wszystkie numery i dać każdemu tramwajowi po prostu relację (jak w PKS-ach). Ja już naprawdę straciłem rachubę, gdzie jaki tramwaj jedzie. A co mają powiedzieć staruszki?
Błagam, napisz że wcześniejszy wpis jest żartem i nie napisałeś go na poważnie. Zaraz dojdziemy do wniosku, że boisz się jeździć tramwajami gdyż nad Tobą jest 600V 8-(

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4779
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 06 maja 2015, 23:00

Flash8222 pisze:
reserved pisze:Szczerze? Można by teraz skasować wszystkie numery i dać każdemu tramwajowi po prostu relację (jak w PKS-ach). Ja już naprawdę straciłem rachubę, gdzie jaki tramwaj jedzie. A co mają powiedzieć staruszki?
Błagam, napisz że wcześniejszy wpis jest żartem i nie napisałeś go na poważnie. Zaraz dojdziemy do wniosku, że boisz się jeździć tramwajami gdyż nad Tobą jest 600V 8-(
Równowaga musi być. Przestał się bać kolei, więc teraz przerzucił się na tramwaje. :D
Obrazek

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 06 maja 2015, 23:17

A gdyby tak wprowadzić drobne korekty? W sumie to zebrane pomysły jakie się pojawiały na forum:
- zbyt niska częstotliwość połączenia Bemowa z Al. Jerozolimskimi
- słabe połączenie Ochoty z M2
- potrzeba zasilenia połączenia OKOPOWA - CIEPŁOWNIA WOLA

I tak:

3 - trasa bez zmian - co 4/6/7-8/10

7 + 24 => 7 : Kawęczyńska-Bazylika ... pl. Zawiszy - trasą 24 - Nowe Bemowo - co 4/6/7-8/10

22: Piaski ... pl. Zawiszy - Grójecka - al. Krakowska - P+R AL. KRAKOWSKA - częstotliwość bez zmian

23 I 26 - zamiana krańców 23 na Wiatraczną, 26 na Czynszową - 26 za to częściej - co 6/6/7-8/10

25: Wiatraczna - Waszyngtona ... Banacha - częstotliwość bez zmian

Kasacja - 13

Dochodzą trzy silne linie, znikają dwie o standardowej częstotliwości. 22 I 25 na Pradze zastępują przesiadki między 3 i 7 ( obie częste ). Z rejonów na południe od Banacha wreszcie jest jakieś połączenie z M2.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 06 maja 2015, 23:34

Rozkładowo przez cały dzień jest niemal wzorcowa koordynacja, one już na starcie z pętli odjeżdżają opóźnione?
Zbijają sie na dwóch pierwszych sygnalizacjach. Jeszcze jak coś przyjedzie opóźnione albo zestadzone to z Okęcia wyjeżdżają razem. Serio, odkąd jest ta reforma i jeżdżę z Okęcia ani razu nie było tak żeby nie przyjechało stado.
Obrazek

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 07 maja 2015, 0:22

Najgorsze jest to, że na wielu liniach wyszło nie żadne 4/8, tylko jakiś sen pijanego rozkładowca - każdy odstęp miedzy kolejnymi kursami inny, zero powtarzalności końcówek minutowych...

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 07 maja 2015, 5:14

Pan Piotr pisze:A gdyby tak wprowadzić drobne korekty? W sumie to zebrane pomysły jakie się pojawiały na forum:
- zbyt niska częstotliwość połączenia Bemowa z Al. Jerozolimskimi
- słabe połączenie Ochoty z M2
- potrzeba zasilenia połączenia OKOPOWA - CIEPŁOWNIA WOLA

I tak:

3 - trasa bez zmian - co 4/6/7-8/10

7 + 24 => 7 : Kawęczyńska-Bazylika ... pl. Zawiszy - trasą 24 - Nowe Bemowo - co 4/6/7-8/10

Dochodzą trzy silne linie, znikają dwie o standardowej częstotliwości. 22 I 25 na Pradze zastępują przesiadki między 3 i 7 ( obie częste ). Z rejonów na południe od Banacha wreszcie jest jakieś połączenie z M2.
Kolejny pomysł jak wzmocnić połączenie Gocławka z M2... (-( A tymczasem nawet na trasie do Ronda Daszyńskiego (maksymalne wykorzystanie szybkości metra) 3 + M2 przegrywa czasowo z obecnym 24 (,,dogodna" przesiadka w cenie). Jak już metro dotrze do Bemowa, to będzie o czym mówić (może), a na razie to nie jest żadna fajna oferta dla Grochowa i okolic. I nie miała być - zbudowano je z myślą o Pradze, Targówku i Bródnie, tudzież linii Wołomińskiej (patrząc na prawym brzegu).

Zamiast skracać połowę kursów ,,9" lepiej byłoby przyciąć ,,6" (tak, wiem, wjazdu na odpowiedni tor na Wiatraku by być może zabrakło...).

Wychodzi na to, że w jednym na pewno się zgadzamy: jest zbyt wiele tarczek!

Zablokowany