Georg pisze:Czy istnieje jakieś rozwiązanie dotyczące linii 138 i 141, które podczas objazdu Mostu Łazienkowskiego straciły resztki punktualności. Jakiś podział? Zapewnienie ważnych relacji za pomocą innych linii? Dotyczy zwłaszcza linii 141, która pełni dosyć ważną rolę na Mokotowie. Dzięki rozkładowej koordynacji ze 172 autobus między Dolną, a Rakowcem powinien pojawiać się na przystanku co 5 minut w szczycie i 7-8 poza szczytem. Jak jest naprawdę, każdy widzi.
Tymczasowy podział wydaje się nieunikniony. Jeśli chodzi o
141, to rzeczywiście linia ta pełni ważną rolę na Mokotowie i jej skrócenie do Torwaru (albo nawet ostatecznie do starej pętli przy Chełmskiej) byłoby najlepszym wyjściem z sytuacji. Jeżeli chodzi o prawy brzeg, to wszystko zależy od tego, jakie najważniejsze relacje obsługuje tam
141. Jeżeli tylko dojazd w kierunku centrum, to wystarczyłaby pewnie linia, powiedzmy
241, z Witolina do MSN. Jeżeli jednak sporo pasażerów dojeżdża na Mokotów, to wówczas takie
241 na niewiele im się zda. Pozostaje więc - być może - przekierować na ten czas
168 od Fieldorfa trasą
148 do Wiatracznej, aby zachować połączenie Grochowa z Mokotowem. W zamian
148 mogłoby może pojechać po trasie
168 do Witolina, aby zapewnić utrzymanie relacji Gocław-Promenada (bo
225 to kpina nie linia), ale nie jestem pewien, czy to właściwe rozwiązanie, zbyt rzadko jeżdżę
148, aby być tu przekonanym. Pewnie też należałoby nieco wzmocnić nowe
168.
W przypadku
138, to chyba zgadzamy się wszyscy, że na Pradze
238 ze Wschodniego do Utraty, a
138 z Bokserskiej do Placu Konstytucji. Lepiej byłoby do Torwaru przez Trasę Łazienkowską, ale obawiam się, że - mówiąc eufemistycznie - nie zawsze są tam dobre warunki do wyjazdu z pętli i powrotu na Trasę.