Wiązowna i okolice
Moderator: Wiliam
W takim razie przepraszam. Byłem pewien, że tylko jednorazowe emitowane są przez przewoźnika.
Pawel_ , dzięki za tą informację. Zaokrąglanie 68,6 do 60 zł jest jednak przesadą.
Pawel_ , dzięki za tą informację. Zaokrąglanie 68,6 do 60 zł jest jednak przesadą.
W Wildze bardzo opłaca się kupić miesięczny w relacji Rzakta - Otwock. Normalny, jednorazowy, kosztuje 6.50, co przy pięciu dniach roboczych, czterech tygodniach pracy, daje łączny wynik 260 złotych. O ulgach na jednorazówkach nie będę pisał, bo taryfa przewozowa jest, jak dla mnie, dziwna.
Wreszcie się ten temat przyda do czegoś pożytecznego. Od 1 lipca trasa linii L20 od krańca Świerk zostanie wydłużona do Rzakty, a trasa linii L22 od krańca Wólka Mlądzka do Wiązowny. Częstotliwości podobne jak dotychczas. Przy okazji wznowione zostanie funkcjonowanie przystanku Wiązowna 01.
Na pierwsze pytanie odpowiedź brzmi tak, a na drugie raczej nie. Choć pierwotnie były planowane zmiany w układzie linii podmiejskich na terenie Wiązowny. Zagrozić to te linie co najwyżej zagrożą prywatnym busikom.
Tak się składa, że 722 zostanie w całości skrócone do Wiązowny.
http://bip.wiazowna.pl/public/get_file_ ... ?id=322601
Apropo ruszania 720
Pytanie:
Mam pytanie, czy wraz z reorganizacją komunikacji od 1 lipca, planowane są jakiekolwiek zmiany na 720 i 730? W rozkładzie tych lini występują nawet 2,5-3 godzinne dziury i to w porannym szczycie, kiedy pasażerów jest więcej. Odstraszają one skutecznie od korzystania z tych linii.
Witam!
Gdy na co dzień widzę autobusy linii podmiejskich wożących pasażerów naszej gminy maksymalnie wypełnione, to trudno mi się zgodzić, że „odstraszają one skutecznie od korzystania z tych linii”. Chyba mówimy o innej gminie.
Od 1 lipca br. poszerzamy komunikację publiczną o 2 linie tzw. L na trasie Otwock-Świerk-Wola Karczewska-Rzakta i Otwock-Wólka Mlądzka-Wiązowna, bo wciąż rosną potrzeby. Są to pierwsze skuteczne działania od kilku lat i jedne z wielu zmierzające do rozwoju komunikacji na terenie gminy Wiązowna, tak, aby zrównoważyć potrzeby mieszkańców z możliwościami finansowymi gminy. Sukcesywnie będą mogły być też rozszerzane linie ZTM tj. 722, 720 i 730 pod kilkoma warunkami. Muszą dotyczyć potrzeb szerszej grupy społecznej, a nie jednostki i muszą posiadać finansowanie, ale najpierw muszą być odpowiednie drogi i przestanki. Pragnę zaznaczyć, że dokładna analiza rozkładów jazdy linii pokazuje, że w godzinach szczytu na żadnej z tras nie ma przerw 2,5-3h. Są to odstępy 40 min. do 1h 30min. Zaznaczam, że na obrzeżach Warszawy szczyt zaczyna się ok. godz. 5.30 i trwa do godz. 8:00, co można sprawdzić na stronie ZTM pod adresem http://www.ztm.waw.pl/?c=583. Przerwy powyżej 2,5 h występują poza godzinami szczytu tj. w czasie, gdzie jeździ znikoma ilość pasażerów, więc nie ma potrzeby zwiększać częstotliwości kursów i wozić „powietrze” ze względów ekonomicznych i organizacyjnych. Poza tym z badań potoku pasażerów na liniach ZTM przeprowadzanych co jakiś czas wynika, że pasażerowie chętnie korzystają z tego środka lokomocji /głównie oczywiście w godzinach szczytu/, ponieważ komunikacja publiczna ZTM jest środkiem transportu stabilnym, niezawodnym, integrującą wszystkie formy - autobus, SKM, KM i Metro. Rozwój komunikacji zaczyna się od zdefiniowania potrzeb większej grupy ludzi, opartych na badaniach i ankietach, a potem też na badaniu toku pasażerów.
pozdrawiam
Wójt Gminy Wiązowna
http://bip.wiazowna.pl/public/get_file_ ... ?id=322601
Apropo ruszania 720
Pytanie:
Mam pytanie, czy wraz z reorganizacją komunikacji od 1 lipca, planowane są jakiekolwiek zmiany na 720 i 730? W rozkładzie tych lini występują nawet 2,5-3 godzinne dziury i to w porannym szczycie, kiedy pasażerów jest więcej. Odstraszają one skutecznie od korzystania z tych linii.
Witam!
Gdy na co dzień widzę autobusy linii podmiejskich wożących pasażerów naszej gminy maksymalnie wypełnione, to trudno mi się zgodzić, że „odstraszają one skutecznie od korzystania z tych linii”. Chyba mówimy o innej gminie.
Od 1 lipca br. poszerzamy komunikację publiczną o 2 linie tzw. L na trasie Otwock-Świerk-Wola Karczewska-Rzakta i Otwock-Wólka Mlądzka-Wiązowna, bo wciąż rosną potrzeby. Są to pierwsze skuteczne działania od kilku lat i jedne z wielu zmierzające do rozwoju komunikacji na terenie gminy Wiązowna, tak, aby zrównoważyć potrzeby mieszkańców z możliwościami finansowymi gminy. Sukcesywnie będą mogły być też rozszerzane linie ZTM tj. 722, 720 i 730 pod kilkoma warunkami. Muszą dotyczyć potrzeb szerszej grupy społecznej, a nie jednostki i muszą posiadać finansowanie, ale najpierw muszą być odpowiednie drogi i przestanki. Pragnę zaznaczyć, że dokładna analiza rozkładów jazdy linii pokazuje, że w godzinach szczytu na żadnej z tras nie ma przerw 2,5-3h. Są to odstępy 40 min. do 1h 30min. Zaznaczam, że na obrzeżach Warszawy szczyt zaczyna się ok. godz. 5.30 i trwa do godz. 8:00, co można sprawdzić na stronie ZTM pod adresem http://www.ztm.waw.pl/?c=583. Przerwy powyżej 2,5 h występują poza godzinami szczytu tj. w czasie, gdzie jeździ znikoma ilość pasażerów, więc nie ma potrzeby zwiększać częstotliwości kursów i wozić „powietrze” ze względów ekonomicznych i organizacyjnych. Poza tym z badań potoku pasażerów na liniach ZTM przeprowadzanych co jakiś czas wynika, że pasażerowie chętnie korzystają z tego środka lokomocji /głównie oczywiście w godzinach szczytu/, ponieważ komunikacja publiczna ZTM jest środkiem transportu stabilnym, niezawodnym, integrującą wszystkie formy - autobus, SKM, KM i Metro. Rozwój komunikacji zaczyna się od zdefiniowania potrzeb większej grupy ludzi, opartych na badaniach i ankietach, a potem też na badaniu toku pasażerów.
pozdrawiam
Wójt Gminy Wiązowna
Pożyjemy, zobaczymy z tym skróceniem 722 do Wiązowny. Tak samo jak cały czas czekam na obiecane wydłużenie 730 do Brzezin z wprowadzeniem podjazdów do Kącka.
Na podstawie nowych rozkładów mogę powiedzieć, że większość kursów w DP i wszystkie w DŚ na 720 zostaną skrócone, jak dawniej do Glinianki. Tylko 6 kursów i tylko w DP dotrze po staremu do Rzakty. A w przypadku 722 wszystkie kursy dotrą tylko do Radiówka, a do Woli Karczewskiej już żaden kurs nie dojedzie. Natomiast nie sprawdziły się plotki z skróceniem linii do Wiązowny. Oczywiście zmiany spowodowane wydłużeniem tras linii lokalnych L20 i L22 na teren gminy Wiązowna.
Mogliby jakoś skorelować to L20 z odjazdami 720 z Glinianki, tym samym skrócić ją we wszystkich kursach.
Gdzie można zobaczyć nowe rozkłady?
Gdzie można zobaczyć nowe rozkłady?
Chociażby na stronie ZTM. Pewnie zostawiono kursy do Rzakty, te co generowały największą frekwencję i żeby ludzie nie musieli się już przesiadać. Kwestia wzkm dla gminy, autobusów się nie odzyska, a postoje nawet przy jeździe do Rzakty i tak potrafią być gigantyczne.
Ehh, aż się prosi o likwidację 722, Radiówek i tak ma bardzo blisko do Żanęcina.
Wtedy można by podbić trochę 720 i 730, nawet puszczając je w niektórych kursach przez Zagórze. Postoje by się skróciły, część brygad by się zlikwidowało.
Bo teraz te częstotliwości i dziury w rozkładach to jest kpina.
Wtedy można by podbić trochę 720 i 730, nawet puszczając je w niektórych kursach przez Zagórze. Postoje by się skróciły, część brygad by się zlikwidowało.
Bo teraz te częstotliwości i dziury w rozkładach to jest kpina.
ZTM pisze:Wydłużenie trasy linii L22
od 11.07.2015 (sobota)
Na wniosek Urzędu Gminy Wiązowna od dnia 11.07.2015 r. od początku kursowania linii dziennych trasa linii L22 zostaje wydłużona:
KUPIECKA (Otwock) - … - Lubelska – URZĄD GMINY (Wiązowna).
W związku z powyższym uruchomiony zostaje przystanek URZĄD GMINY 03 funkcjonujący jako krańcowy na trasie linii L22.
Zawieszone zostaje funkcjonowanie przystanku WIĄZOWNA 01.
Ciekawe czy w związku ze zmianą rozkładu 730 zmieni się też rozkład 720 i 722? W końcu na trasie do Brzezin rozkład 730 ma być dopasowany do zajęć szkolnych. I ciekawe czy linii przybędzie kursów w niektórych godzinach w dni robocze, a także w weekendy?
- J.Kaczmarski
- Posty: 225
- Rejestracja: 26 maja 2015, 15:25
- Lokalizacja: W-wa/Siedlce
Pewnie się zmieni. Ale to zdjęcie ze strony nie pasuje do tej linii.ashir pisze:Ciekawe czy w związku ze zmianą rozkładu 730 zmieni się też rozkład 720 i 722?
Poszukiwane wozy : 8005 8019 8036
115 143 153 196 KM2 S2 704
17 Suchożebry
115 143 153 196 KM2 S2 704
17 Suchożebry