Komunikacja miejska na Żoliborzu

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 kwie 2015, 13:34

person pisze:
mickam pisze:wybrali jakąś kuriozalną trasę z zawrotką na Rondzie Ofiar Zbrodni Katynia.
Wjedź na pętlę przy Powązkach Wojskowych bez zawracania na wspomnianym rondzie (i niech to nie będzie 1 listopada). Czekamy na fotorelację.
Ależ oczywiście, że się da. Trzeba by tylko gdzie indziej ulokować przystanek.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ktr2013
Posty: 60
Rejestracja: 29 lip 2013, 0:47

Post autor: ktr2013 » 23 kwie 2015, 16:00

Informację ze źródła bliskiego do urzędu dzielnicy, przy czym zaznaczę, że tam nie pracuję:
1. Skrzyżowanie Broniewskiego-Krasińskiego nie może mieć zakazu w lewo i nawet nikt o to nie występuje - mieszkańcy nowych osiedli zgłosili pomysł likwidacji lewoskrętu, ale mieszkańcy Elbląskiej ich zaatakowali o szkodzenie sąsiadom, teraz nikt nie odważy się tego pomysłu kontynuować, aby nie psuć relacji sąsiedzkich. Likwidacja skrętu przeniosłaby ruch na Elbląską czego nie życzą sobie mieszkańcy tej ulicy. Po Żoliborzu Południowym jeszcze wiele lat będą jeździły np. ciężarówki na budowy tymczasem już wjazd w Przasnyską jest zablokowany bo w części zagospodarowanej (od Krasińskiego) mieszkańcy stoi zakaz wjazdu samochodów ciężarowych. Jak tak dalej pójdzie to ciężarówki będą wyjeżdżały Grunwaldzkim by się na Bielany/do S8 dostać a jaki jest koreczek do Grunwaldzkiego każdy widzi...

2. To stowarzyszenie mieszkańców, oprócz znanego trolla, lobbowało za linią, która musi iść przez Przasnyską. Stowarzyszenie przenisoło swoją siedzibę z Rydygiera na Przasnyską. Stowarzyszenie pilnuje, aby na pewno był dojazd z Przasnyskiej do Biedronki :D Ja widzę w tym jakieś uzasadnienie dla dojazdu do szkoły podstawowej, choć i tak w obie strony wiele rodziców będzie mieć daleko bo osiedla są rozległe a szkoła w środku dużego osiedla pozbawionego dojazdu [ps. tak to już zostało zaplanowane i się nie zmieni. Jako dowcip przywołam pomysł kolegi obecnego wiceburmistrza, aby była linia która z Rydygiera dojedzie tylko do Przasnyskiej 18 po czym skręci w ulicę przy szkole, a następnie tą uliczką dobije do Elbląskiej i zawróci na Powązki :D ]. Odcinek Rydygiera-Elbląska nadaje się na spacer pieszy co najwyżej w lecie. Najlepszym rozwiązaniem jest tu własne auto i nie ma co gęgać o autobus bo z czasem na 100% wyleci on z reszty Przasnyskiej po skargach zamieszkałych mieszkańców. Rydygiera to nie jest najlepsze osiedle dla rodziców z dziećmi aż powstanie jakakolwiek szkoła czy przedszkole(!).

3. Prawdziwy problem zacznie się, jak Żoliborz Artystyczny i Rydygiera się rozbuduje. Plany na sfinansowanie przedłużenia Rydygiera są mętne, a wiadomemu stowarzyszeniu które ma wtyki w urzędzie wcale nie zależy na tym, by Żoliborz Artystyczny miał wjazd w Rydygiera, bo oznacza to armagedon na tej i tak wiadomo jak wyglądającej dziś ulicy. Nikt oficjalnie nie powie, że choć działa w imię mieszkańców, to bardziej Rydygiera i Przasnyskiej niż Powązek. Mickam, bez urazy ale zaryzykuję stwierdzenie, że mieszkańcom Rydygiera w większości nie zależy na połączeniu się z wielkim osiedlem mieszkaniowym jakie rośnie przy Powązkowskiej :) musicie wziąć sprawę we własne ręce... Sprawa się odwróci, jak zbudują szkołę planowaną na tyłach Artystycznego. Ktoś poważny w to wierzy???

4. Wisienka na torcie: mieszkańcy Elbląskiej nie są bezczynni. Po tym jak nie udało się zalbokować przejazdu ciężarówek/autobusów cmentarnych przez rondo Elbląska-Przasnyska (wystawienie donic, aby zmieściły się tylko osobówki), zaawansowane prace w komisji dzielnicowej mają poskutować wyspowym przejściem na Elbląskiej, ma to ograniczyć ruch i nie dopuścić linii cmentarnych Elbląską - wzorem Przasnyskiej.

5. Trasa przez Rondo Ofiar (przy całym bezsensie tej linii) o tyle ma sens, że po pierwsze daje dobry dojazd do osiedla ArtEco i mieszkańcom okolic Sybilli, ale też umożliwi przesiadki na Szczęśliwice, Bródno czy Tarchomin. Wszystkie linie jadące za most Grota dziś albo omijają te rejony albo kończą na Marymoncie.

Natomiast co ja o tej sytuacji myślę:
1. Z czasem ulica Elbląską będzie małym śmierdziuszkiem dla wszystkich. To szeroka ulica, rozdziela dwa osiedla, nie rozumiem traktowania jej jak osiedlową. Identyczna sytuacja będzie z pozostałą częścią ul. Przasnyskiej gdzie mieszkańcy np. Przasnyskiej 8 już chcą ograniczenia ruchu, na pewno wycofają tę nową linie, będą progi.
Problem w tym, że na tych osiedlach innych ulic w sensownym sąsiedztwie nie ma, co skończy się albo autobusami pod blokami albo, co bardziej prawdopodobne patrząc po tym jak ZTM traktuje wszelkie konsultacje, zablokowaniem komunikacji, w tym także prywatnej, i korkami.

2. Pomysł z autobusem osiedlowym jest nietrafiony. Tyły Dworca Gdańskiego nie były i nigdy nie będą dobrym miejscem do przesiadek. Ludzie jeżdżą 122 bo ma przystanek blisko stacji metra, ale dowozi też na sam Pl.Wilsona który jest centrum dzielnicy. 122 dowozi do basenu na Potocką i urzędu dzielnicy, kina, kebaba czy przychodni całodobowej. Przy okazji przesiadki można załatwić multum spraw np. iść do Rossmana. Całe gęganie o autobus to trollowanie i to nie jedenej a kilku osób. Wspomnicie moje słowo jak z linii co 10 minut wysypywać się będzie "tłum"góra paru osób chętnych na bieganie po tunelu pod Dw.Gdańskim i to tylko w szczycie bo istnienia połączenia poza szczytem z wyłącznie przesiadkowym i zupełnie niewygodnym punktem w ogóle nie ma sensu. Sens istnienia jak 205 i kolejny muchowóz na Rydygiera. Oczekiwanie na linię do początek. Gdy ZTM poda ten paluszek szybko posypie się ciągnięcie za rękę i argumenty jak z 205- "linia by miała popularność, ale musi jeździć co 6 minut" To wina ZTM, że 205 nikt nie jeździ :D Dziś 205 jeździ bezpośrednio obok osiedla Zielony Żoliborz - dlaczego jego mieszkańcy, mając 205 pod blokiem (przystanek w str. metra), nie jeżdżą do Gdańskiego?

ZTM powinien zachęcać do przesiadek w jednym miejscu, tak jak obecnie Sady Ż. mają 122 i 114.
Dołożyć tam linię która pojedzie z Wilsona np. Krasińskiego-Przasnyską-Rydygiera-German (ominie korek ciągnący się w drugą stronę na Krasińskiego) i wróci na Pl.Wilsona (załatwienie dojazdu z Rydygiera do metra, bo tylko ten odcinek domaga sie nowego dojazdu do metra). Dodatkowo wzmocnić 122. Plus taki, że przystanków to trzeba będzie postawić może 1-2 na Rydygiera i linia może ruszać jutro. Nie rozumiem rozbijania dojazdu do np. Przasnyskiej na dwie stacje metra, gdy wiadomo, która stacja jest wygodniejsza i leży w centrum dzielnicy?

3. Nieprzedłużenie Rydygiera rozumiem, bo jako pracujący w okolicy i najprawdopodobniej przyszły mieszkaniec nie zależy mi na ruchu na tej ulicy. Dla mieszkańców Żoliborza Artystycznego skutki będą jednak bardzo opłakane, a do metra dojadą sobie w jednym wielkim korku, niezależnie jaką trasę wybiorą. Trzeba się liczyć z tym, że przez indolęcję urzędników Rydygiera i tak będzie jedną wielką przelotówką zawaloną po brzegi samochodami, a nie osiedlówką, jak marzą niektórzy.

Jakie mam wnioski na koniec? Takie, że sytuacja jest nierozwiązywalna. Z winy urzędników. Osiedla pobudowano po trasach bocznic kolejowych i działek przemysłowych, bo nie było planu miejscowego - jest o tym sporo w sieci. Jedyna rada - kupować mieszkania takie z optymalnym dojściem do istniejącej komunikacji, sklepów itd. Kto kupi na tyłach np. Rydygiera, Przasnyskiej, będzie miec problemy na poziomie czekania na stację SKM której nie ma i prędko nie będzie, a której pomysł budowy też na pewno będzie oprotestowany przez mieszkańców z widokiem na tory. Chyba, że komuś uśmiecha się wyprawa autem by załatwić najdrobnejszą sprawę.

mickam
Posty: 14
Rejestracja: 23 mar 2015, 13:02

Post autor: mickam » 23 kwie 2015, 16:40

Wjedź na pętlę przy Powązkach Wojskowych bez zawracania na wspomnianym rondzie (i niech to nie będzie 1 listopada). Czekamy na fotorelację.
Jakby chcieli to by się dało. Dokładnie tak jak Bastian napisał, trzeba ulokować przystanek po przeciwnej stronie pętli kosztem miejsc postojowych.
Co do linii dowozowej to dla mnie jest ona śmieszna, bo jedynie służyć jedynie będzie mieszkańcom Rydygiera i Przasnyskiej, którzy narzekają jak daleko mają do komunikacji. Ja mam 500 m do tramwaju i chyba powinienem ubiegać się o autobus dowozowy. Wolałbym, żeby ten autobus był z korzyścią dla większości mieszkańców, a nie takie kolejne 205 powstaje (choć ma dłuższą trasę i zahacza o ważniejsze miejsca na Żoliborzu).

Problem się zacznie, bo te ulice staną się zakorkowane. Już niedługo będą psioczyć, że na Duchnickiej stoi się długo na światłach w porannym szczycie. Powązkowska przy Okopowej się jeszcze bardziej zatka. Przedłużenie Rydygiera do Żoliborza Artystycznego odciąży z pewnością Duchnicką. Skrzyżowanie Przasnyskiej z Krasińskiego też się zakorkuje, bo Krasińskiego jednopasmowa, a i naprawdę ciężko z Przasnyskiej jest wyjechać. Jakieś pomysły rozwiązania na upłynnienie ruchu w tej części miasta? W większości punktów zgadzam się z ktr2013. Co do stacji SKM może i wybudują, ale też śmiem wątpić chociaż jakieś to by było rozwiązanie dla osób jadących na Wolę, Służewiec czy Dworzec Gdański. Co do protestów osób mieszkańców z widokiem na tory to wiedzieli, gdzie kupują mieszkania. Ja o planach stacji wiem od ok 2005 roku kiedy była kampania Bemowa i chyba Woli - Kolej na Bemowo.

ktr2013
Posty: 60
Rejestracja: 29 lip 2013, 0:47

Post autor: ktr2013 » 23 kwie 2015, 23:34

Mickam, w zupełności masz rację. Uwierz mi, że znam osoby, które kupiły mieszkanie na Rydygiera a nie wiedzą pod jaki urząd dzielnicy podlegają (nie wiedzą nawet, o co chodzi z dzielnicami i co to ma wspólnego z urzędem miasta), znam też gościa, który pracuje w Norwegii, kupił mieszkanie na Przasnyskiej, "bo mu się ładne wydawało". Jeszcze się nie wprowadził, ale nagle zdziwił, że jest daleko do tramwajów. To nie jest temat na forum komunikacyjne, ale uwierz - ludzie kupują mieszkania mniej wiedząc o towarze, niżeli kupują chleb w sklepie którego skład sprawdzają. Zresztą co powiedzieć o ludziach, którzy mają parę metrów od okna warsztaty na Przasyskiej czy Krasińskiego?
Mnie dziwi porażająca głupota jaką jest ustawienie świateł przy Placu Niemena i kto zgotował kierowcom z Powązkowskiej takie cudo?
Odnośnie Krasińskiego i Przasnyskiej - obowiązuje wersja, że ma być tam robione mini rondo na wniosek mieszkańców Przasnyskiej (obu stron) zatwierdzone przez komisje dzielnicowe. Podejrzewam, że w ZDM po cichu zrywają boki, tylko udają, że planują i są opóźnienia.
Bo kto zrobi tam mini rondo? Czy ulica Krasińskiego zamieni się w drugą ulicę osiedlową jak Elbląska?
Ja rozumiem, że mieszkańcy Przasnyskiej najchętniej zrobili by ze 3-4 ronda i wyrzucili ruch ciężarowy w ogóle, ale może by się otrząsnęli, że pół ulicy jest wciąż w rozbudowie a sama ulica będzie przelotówką, a przynajmniej w tej rozbudowywanej części.
Ktoś kto pozwolił na budowę os. Modern Żoliborz powinien stracić uprawnienia budowlane, to budowa która będzie miało tak idiotyczny i odcięty od świata i komunikacji dostęp pieszo-samochodowo-autobusowy, że aż żal ludzi którzy będą okrążać Przasnyską by dojść do tramwaju czy wyjechać z osiedla. Tym to akurat będzie zależało by mieć nie tylko autobus Przasnyską ale i dodatkowy przystanek (Przasnyska 8 już taki pomysł zgłaszała). Na pewno znajdzie się grono kupców a potem zdzwienie, że taka wąska i długa działka i dwa duże bloki mają jeden wąziutki wyjazd, dojazd, wyjście i podjazd pod śmietniki na Przasnyską.

Co do odwrotnego wjazdu na pętlę to znów - to nie jest problem kasacji parkingowiska w jakie zamieniła się pętla Powązki przez lata nieużywania, to problem dojazdu do ArtEco i Sybilli. Przecież ci mieszkańcy też chcieli mieć dojazd tym mikrobusem. A że uważam, że mało osób będzie z tego korzystać to sprawa wtórna :)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 11 sie 2015, 13:13

Według Wyborczej, lada dzień ma się pojawić linia na trasie Dworzec Gdański - Kokarda - Rydygiera - Przasnyska - Krasińskiego - Powązkowska - Cmentarz Wojskowy.

Brzmi nieźle, biorąc pod uwagę, że takie skomunikowanie z rozsądną częstotliwością powinno uciszyć roszczeniową część Przasnyskiej.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

adner
Posty: 626
Rejestracja: 16 lut 2012, 17:17

Post autor: adner » 11 sie 2015, 16:53

I kierowcy się znależli? ;)

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 11 sie 2015, 17:53

Lada dzień, czyli pewnie od 1 września - wszak wtedy przybywa nam 30 wozów.
noidea

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 sie 2015, 9:30

Lada dzień? :D Budowa przystanków wciąż trwa.

Trasa nie jest niespodzianką - była ona podana w podsumowaniu konsultacji społecznych.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 25 sie 2015, 10:05

A teraz oficjalnie wraz z podaniem częstotliwości nowej linii. :)
ZTM pisze:Nowa linia 221 pojedzie ulicą Rydygiera

Od 1 września na ulice Żoliborza wyjedzie nowa linia autobusowa 221. Szczególnie zadowoleni będą mieszkańcy osiedli przy ulicy Rydygiera, którzy dzięki niej szybko i wygodnie dojadą do metra.

Autobusy linii 221 wyjadą na trasę 1 września, od początku kursowania linii dziennych. Autobusy będą podjeżdżać na przystanki co 15 minut w godzinach szczytu oraz co 20 minut poza szczytem i w weekendy.

Nowa linia połączy stację metra Dworzec Gdański z Cmentarzem Wojskowym na Powązkach. Będzie to wygodne połączenie szczególnie dla mieszkańców nowych osiedli przy ulicy Rydygiera i ulicy Przasnyskiej, którzy szybko dojadą autobusem do pierwszej linii metra i dworca kolejowego.

221 kursować będzie na trasie:

DW. GDAŃSKI (RYDYGIERA) - Rydygiera - Przasnyska - Krasińskiego - Elbląska - POWĄZKI-CM. WOJSKOWY

Autobusy zatrzymają się na przystankach: Dw. Gdański (Rydygiera), Felińskiego, Ks. Boguckiego, Pl. Grunwaldzki, Anny German, Rydygiera, Przasnyska, Elbląska, Powązki-Cm. Wojskowy.

Trasę nowej linii wybrali mieszkańcy okolicznych osiedli w konsultacjach społecznych, które odbyły się w lecie 2014 roku. Nowe przystanki zostały wybudowane przez Urząd Dzielnicy Żoliborz, która zarządza ulicami Rydygiera oraz Przasnyską.

Jednocześnie zmieniona zostaje trasa linii 205, która do tej pory obsługiwała wschodni odcinek ulicy Rydygiera. Od 1 września autobusy linii 205 będą kursować na trasie:

GWIAŹDZISTA - ... - al. Wojska Polskiego - pl. Grunwaldzki - al. Jana Pawła II - RONDO „RADOSŁAWA”

Awatar użytkownika
J.Kaczmarski
Posty: 225
Rejestracja: 26 maja 2015, 15:25
Lokalizacja: W-wa/Siedlce

Post autor: J.Kaczmarski » 31 sie 2015, 16:31

ZTM pisze:Zmiana trasy linii 221
od 01.09.2015 (wtorek)
W związku z niezatwierdzeniem projektu stałej organizacji ruchu dla przystanku ELBLĄSKA 03, od dnia 1.09.2015 r. od początku kursowania linii dziennych następuje korekta trasy linii 221, tylko w kierunku krańca POWĄZKI-CM. WOJSKOWY:
221
tylko w kierunku krańca POWĄZKI-CM. WOJSKOWY
DW. GDAŃSKI (RYDYGIERA) – Kokarda - Rydygiera - Przasnyska - Krasińskiego - Powązkowska - zawrotka na skrzyżowaniu z al. Armii Krajowej - Powązkowska - parking przy cmentarzu - POWĄZKI-CM. WOJSKOWY
Zawieszone zostaje funkcjonowanie przystanku ELBLĄSKA 03 - zlokalizowanego na ul. Elbląskiej, w kierunku parkingu Cmentarza Powązkowskiego, za skrzyżowaniem z ul. Powązkowską.
Boże, jeszcze nie uruchomili, a już trasa zmieniona. :D
Poszukiwane wozy : 8005 8019 8036
115 143 153 196 KM2 S2 704
17 :arrow: Suchożebry

Georg
Posty: 6019
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 31 sie 2015, 19:08

Tą zmianę odczuje tylko kierowca. Ci co wysiadają na Elbląskiej wysiądą, a autobus na pusto pojedzie jeszcze 3 przystanki. Trochę dziwne, że nie dało się zrobić na krótko lewoskrętu tylko dla 221 z Powązkowskiej w Ostrowiecką, ale pewnie IR nie pozwolił.

kangoo2
Posty: 383
Rejestracja: 13 wrz 2006, 11:53

Post autor: kangoo2 » 31 sie 2015, 19:14

Kraniec Powązki Cm. Wojskowy bez sensu. Kto tym będzie jeździł? Nie lepiej byłoby to puścić prosto Maczka i Powstańców Śląskich na Nowe Bemowo? Byłaby przynajmniej jakaś sensowna przesiadka.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 31 sie 2015, 20:23

To jest tylko czasowa zmiana trasy? :wink:

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4775
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 31 sie 2015, 21:44

A co stoi na przeszkodzie by autobus przecinał Powązkowską i zawracał na parkingu?
Obrazek

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 01 wrz 2015, 10:30

kangoo2 pisze:Kraniec Powązki Cm. Wojskowy bez sensu.
Jest wątpliwy, ale innego w pobliżu nie ma.
kangoo2 pisze:Nie lepiej byłoby to puścić prosto Maczka i Powstańców Śląskich na Nowe Bemowo? Byłaby przynajmniej jakaś sensowna przesiadka.
Po trasie 122 - razem przez 4 km? Obsługa przez knypki?

ODPOWIEDZ