Wyświetlacze

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 28 kwie 2015, 16:55

Nawet z reklamami da radę zrobić w miarę sensowne układy. Można zrobić coś takiego jak w Pesach dla TŚ (coś takiego - http://d.naszemiasto.pl/k/r/f8/ce/53720 ... 0101000000 , oczywiście po lekkim przearanżowaniu informacji), można wyświetlać reklamy tylko poza strefą przystanku (z przerwą na plansze informacyjne co minutę)
Głównym problemem z warszawskim układem na podsufitowych tablicach jest to, że zamieniono czytelną z kilku(nastu) metrów tablicę ledową na jej dokładny symulator na niedużym ekranie, widoczny może z 2-3 metrów, bez dorzucenia absolutnie żadnej dodatkowej funkcjonalności.

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 02 maja 2015, 0:43

No mnie to właśnie wkurza, jest ekran, na którym można by wyświetlać szmery bajery a jest jedno wielkie GIE. Zwykły niebieski pasek z napisami, nawet jakiejś strzałki niedasię zrobić, musi być myślnik i znak większości, no żal po prostu. A w GOPie nawet lokalizację tramwaju na mapie pokazuje, no kurde! Aż się chce powiedzieć jak prezydent:

Obrazek
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 18 sie 2015, 12:38

Czemu 1, 7, 9 i 25 jadąc z Narutowicza jadą na trasie zmienionej? Jaki element trasy linii 1 na odcinku Pl. Narutowicza - Annopol uległ zmianie? Co wsiadającego przy, powiedzmy, Babce pasażera obchodzi skąd tramwaj zaczął kurs, skoro jedzie tak, jak 1 powinna jechać? Przy skróceniu 20, 23 i 24 do Koła było prawidłowo. Zmieniona w stronę Koła, w przeciwnym kierunku bez informacji o trasie zmienionej. Miałem cichą nadzieję, że ktoś pomyślał i zdrowy rozsądek będzie stałym trendem, ale się pomyliłem.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 18 sie 2015, 14:26

Widocznie to był tylko przypadek albo ktoś w końcu pomyślał ale szybko mu to z głowy wybito.

3405t
Posty: 14
Rejestracja: 23 maja 2015, 23:00

Post autor: 3405t » 07 lis 2015, 18:01

Dlaczego w R&G PLUS widnieje napis np. Trasa zmieniona koło kierunku, a nie pod nim tak jak jest w Makro Systemie i Novejmedii?

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 07 lis 2015, 18:04

Ponieważ jest to zwykły dopisek, a nie rodzaj trasy (normalna, zmieniona, skrócona itp.) do wybrania.
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

3405t
Posty: 14
Rejestracja: 23 maja 2015, 23:00

Post autor: 3405t » 09 lis 2015, 15:40

To ciekawe czemu nie wybrali :/

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 10 lis 2015, 0:59

Bo jest to dopisek do kierunku, a nie wariant trasy.

Jak sobie coś zanotujesz na białej kartce (w autobusie to byłaby trasa podstawowa) i cokolwiek na niej dopiszesz (adnotacja o zmianie trasy), to kartka sama z siebie nie zmieni koloru na żółty - bo przyjmijmy, że na żółtych kartkach są różne dopiski i adnotacje (na przykładzie autobusu: nowe systemy informacji pasażerskiej, jak Macrosystem, czy Novamedia, z możliwością wyboru, czy dany kurs jest skrócony, czy to trasa zmieniona).

Mam nadzieję, że to już wyjaśniło wszelkie wątpliwości, to było jedyne tłumaczenie "co autor miał na myśli". Nie lubię tłumaczyć tego, co już wcześniej napisałem.
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

3405t
Posty: 14
Rejestracja: 23 maja 2015, 23:00

Post autor: 3405t » 10 lis 2015, 15:08

To nie mogli jakiejś aktualizacji wypuścić, by w R&G PLUS była możliwość trasy zmienionej/kursu skróconego/trasy skróconej? A poza tym ostatnio w większej ilości nowszych manów ekrany boczne (przeważnie przednie) są na dole ucięte i wyświetla się Displayer INFO[IMG]
//images.tapatalk-cdn.com/15/11/10 ... a02ee5.jpg[/IMG]

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 10 lis 2015, 22:29

Jak nie było w wymaganiach to dlaczego mają za darmo dodać? Musieliby dość mocno przerobić program, w dodatku w niewspieranej wersji (teraz 5000 i 6000 mają zbliżony program oparty na bazie danych, nie plikach binarnych starego formatu)

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 gru 2015, 14:54

Czy z wyświetlania przesiadek na tych tramwajowych tablicach VFD to zrezygnowano całkiem?

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5307
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 06 gru 2015, 23:30

W wozach 54xx jeszcze nie ma wgranych tras? Dziś trzy sztuki widziałem (2x Z-3 i 1x169), z tyłu radośnie migała sobie kropka (może nadawała numer i trasę alfabetem Morse'a - nie wiem, nie znam go zbyt biegle) a z przodu decha za szybą, na poły przesłonięta przez wycieraczkę. Nowy standard? ;)
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

Walas
Posty: 17107
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 07 gru 2015, 8:17

NovaMedia i tyle.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 09 gru 2015, 16:59

//Uzupełnienie wątku o wyświetlaczach w najnowszych Solarisach, cytaty pochodzą z tematu Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Tyrystor pisze:
ashir pisze:A widzieliście, że w nowych Solarisach jest inna czcionka na wyświetlaczach podsufitowych? A i zauważyłem, że przy zjeździe na zewnętrznych wyświetlaczach jest ostatni przystanek w negatywie, a dopisek "kurs skrócony" pojawia się i znika, co chyba jeszcze bardziej ma przykuć uwagę pasażerów? :)
Ten nowy font to zapewne Frutiger, jak ogłaszano ten przetarg, to jak pamiętam nawet w SIWZ był zapis nakazujący użycie Frutigera właśnie.
Pomysł niegłupi, bo już ta czcionka jest obecna na naklejkach przystankowych (na najnowszych wiatach AMS) i od wielu lat na drogowskazach MSI.
Jechałem wczoraj jednym z najnowszych Urbino 18, trzeba sprostować. ZTM wymagał Frutigera, ale nie jest tak cudnie, jak mogłoby być, NovaMedia zastosowała darmowy linuksowy odpowiednik, czyli rodzinę czcionek Droid Sans.
Aczkolwiek oprócz zmiany czcionki, programiści mocno się przyłożyli do strony estetycznej, szczególnie na ekranach podsufitowych. W końcu dolna linijka na ekranie "Przystanek: ... " jest na tej samej wysokości, co na innych (z trasą, datą i następnym przystankiem. No i w końcu jest normalna strzałka, a nie ->. Coś także zoptymalizowano, bo animacja przewijania trasy w końcu nie przycina się.

Aczkolwiek chyba wciąż system także cierpi na drobne błędy wieku dziecięcego - system nie ogarnął startu z pętli, choć być może kierowca nie wcisnął jakiegoś magicznego przycisku, dzięki któremu SIP zaczyna mierzyć przemierzaną trasę półkursu.

Jako pasażer jednak oceniam, że w końcu NovaMedia odwaliła kawał dobrej roboty i jeśli nie ma przeciwwskazań - ujednolićmy w końcu ten nowoczesny SIP w równie nowoczesnym taborze, niech będzie jedna wersja wszędzie. Jak na razie mnożą się odmiany NovaMedii, z czego chociażby w mercedesach mamy dwie różne wersje...
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4775
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 21 gru 2015, 14:19

Ciekawa informacja na elektrodesce w olsztyńskich tramwajach:
http://omni-bus.eu/podroze/displayimage ... play_media
Obrazek

ODPOWIEDZ