Ja bym chyba zaczynał od krzyżaka Jerozolimskie (Zawisza - Wiatrak)/Marszałkowska (Bankowy - pl. Unii). Praktycznie kąt prosty i dość długie odcinki, a zarazem np. zniekształcenie kąta będzie od razu zwracało uwagę.Emyl pisze:Mostów na schemacie nie będzie, więc to odpada. Chyba jednak trzeba będzie wykorzystać obwodnicę kolejową...
Nie śpię, bo napie... projektuję SIP
Moderatorzy: Wiliam, Szeregowy_Równoległy
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36658
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Na schemacie Luksemburga, który, do jasnej Anielki, PODAŁEŚ JAKO WZÓR, jest placek z ulicami starego miasta. Ja się poddaję, nie wiem, o co chodzi.
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6942
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Nie jako wzór a jako przykład kształtu charakterystycznego, na którym można oprzeć schemat zachowując estetykę i ponad wszystkim funkcjonalność (zresztą tamten schemat dotyczy komunikacji autobusowej, a nie kolejowej). Dla pasażera nie ma znaczenia kształt granicy miasta, ani nawet sama siatka ulic. W najnowszym warszawskim schemacie dostarczono pasażerowi siatkę tamwajową, która wprowadziła ultraburdel zarówno estetyczny, jak i informacyjny (brak numerów linii).
Zatem dlaczego wszystkie propozycje "kształtów charakterystycznych" dla Warszawy odrzucasz?Emyl pisze:Nie jako wzór a jako przykład kształtu charakterystycznego
I czym się różni wzór od przykładu?
Ten kształt może być wirtualny? Tzn. opierasz się na nim w centralnej części schematu, ale na nim samym go nie widać.
Np. zarys Most Gdański, Okopowa, TŁ?
Np. zarys Most Gdański, Okopowa, TŁ?
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6942
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
1. Bo dotychczasowe nie mają znaczenia dla pasażerów - już to napisałem. Szczególnie ten kontur.MichalJ pisze:Zatem dlaczego wszystkie propozycje "kształtów charakterystycznych" dla Warszawy odrzucasz?Emyl pisze:Nie jako wzór a jako przykład kształtu charakterystycznego
I czym się różni wzór od przykładu?
2. Serio? Zajrzyj do słownika, czy coś...
Może być wirtualny, o ile reprezentuje układ podróży danym środkiem transportu. Patrz: ringi w Berlinie i Moskwie, które nie do końca są okrągłe, ale ludzie rzeczywiście się nimi poruszają. Warszawski ring natomiast ani nie ma kształtu ringu, ani nie reprezentuje głównych ciągów, więc nie będę go wciskał odbiorcom. Z tych trzech ciągów, które wymieniłeś, tylko Gdańskim "jeżdżą" pociągi. Gdybym robił schemat autobusowo-tramwajowy, co przy tak pochrzanionym układzie i liczbie linii nie ma sensu, to pewnie oparłbym się właśnie o obwodnicę Śródmieścia.Wiliam pisze:Ten kształt może być wirtualny? Tzn. opierasz się na nim w centralnej części schematu, ale na nim samym go nie widać.
Np. zarys Most Gdański, Okopowa, TŁ?
W schemacie, który chciałbym zrobić, największe znaczenie mają: linie M1 i M2 i linia średnicowa. To są główne korytarze. Reszta to już nie problem. Najgorsze z punktu widzenia estetyki jest to, że średnica - przyjąwszy jej przebieg prostopadły do M1 - i M2 spotykają się na Stadionie, a następnie M2 ostro odbija na północ. Zatem albo zakrzywię linię średnicową rozpieprzając jakąkolwiek symetrię, albo zrobię brzydki zygzak z M2 (chyba skłaniam się ku tej opcji).
A stare miasto w Luksemburgu reprezentuje układ podróży danym środkiem transportu. Teraz wiemy już wszystko.Emyl pisze: Może być wirtualny, o ile reprezentuje układ podróży danym środkiem transportu. Patrz: ringi w Berlinie i Moskwie, które nie do końca są okrągłe, ale ludzie rzeczywiście się nimi poruszają. Warszawski ring natomiast ani nie ma kształtu ringu, ani nie reprezentuje głównych ciągów, więc nie będę go wciskał odbiorcom.
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6942
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Częściowo tak jest. To też już napisałem. Ulicami, stanowiącymi jego umowne granice, poruszają się autobusy niemalże wszystkich linii w mieście. To na serio jest tak trudne do pojęcia, a chcesz się rzeczywiście czegoś dowiedzieć o zasadach projektowania takich rzeczy, czy przyczepiłeś się z nudów?
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6942
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Jest 4:15, nie spałem od dawna, patrzcie, co znalazłem na krańcach internetu:
http://wmbusphotos.com/forum/index.php? ... 4#msg19274
http://wmbusphotos.com/forum/index.php? ... 4#msg19274
Znajdź mi tak proste i intuicyjne dla R&G i Pixela, ozłocę Cię
noidea
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6942
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Warszawski schemat musi poczekać, chociaż już spora część jest zrobiona.
A w tak zwanym międzyczasie...
(Logo ZTM jest moje, proszę nie kopiować i nie rozpowszechniać bez mojej zgody!)
A w tak zwanym międzyczasie...
(Logo ZTM jest moje, proszę nie kopiować i nie rozpowszechniać bez mojej zgody!)
- Załączniki
-
- N_lublin.pdf
- (76.08 KiB) Pobrany 417 razy