Problemy komunikacyjne Służewca

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 27 sty 2016, 12:44

person pisze:Nie ograniczaj się. Największe CBD w Układzie Słonecznym!
Dobra, może przesadziłem, niemniej miałem wrażenie, że tak gdzieś pisali. Mimo to dotakiego La Deense niewiele nam brakuje (podaje się ok. 100 tys. miejsc pracy, nie wiem na ile to liczba dokładna).
person pisze:Trochę mniej. Do tego średnią znacznie zawyżają Młociny.
Tylko utwierdzam się w przekonaniu, że metro, w połączeniu z ograniczeniem ruchu dla samochodów jest nie tylko słusznym, ale i jedynym możliwym rozwiązaniem dla tego rejonu.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36867
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 27 sty 2016, 13:30

Poc Vocem pisze:
person pisze:Nie ograniczaj się. Największe CBD w Układzie Słonecznym!
Dobra, może przesadziłem, niemniej miałem wrażenie, że tak gdzieś pisali. Mimo to dotakiego La Deense niewiele nam brakuje (podaje się ok. 100 tys. miejsc pracy, nie wiem na ile to liczba dokładna).
Ja wiem, że liczby, ale dla mnie liczą się również obrazy, które czasem dają chęć zakwestionowania liczb. Byłem nawet w zeszłym tygodniu na Służewcu, ale czegoś w stylu poniżej nie widziałem. Może te wszystkie wielkie biurowce stoją w jakiejś innej części Służewca?

Obrazek
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 sty 2016, 18:59

Poc Vocem pisze:Tylko utwierdzam się w przekonaniu, że metro, w połączeniu z ograniczeniem ruchu dla samochodów jest nie tylko słusznym, ale i jedynym możliwym rozwiązaniem dla tego rejonu.
Szkoda tylko, że użyłeś do tego argumentu, z którego wynika jedynie, że metro na Młociny pojechało 5, jak nie 10, lat za wcześnie. Co zresztą Politechnika już 15 lat temu mówiła ("bo dojściu do Wilsona zacząć budować M2"). 57 000 na dobę, a tym bardziej 42 000, to nie jest po prostu potok na metro, a zwłaszcza na dedykowaną linię (bo trochę co innego jednak końcówka). No i wciąż - co innego rozłożone na dobę, co innego - tylko w szczycie.

Więc ponawiam prosbę któregoś z kolegów o "kejsa" - jak już udowodnili, monokultur trochę na świecie jest, więc do dzieła.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 sty 2016, 19:42

Kto mówi o dedykowanej linii? Mogłaby być linia na lotnisko przy okazji, i jeszcze gdzieś tam (a, i z Gocławia :) )... Oczywiście w tej chwili to jest dyskusja akademicka, zresztą z pociągiem i tramwajem Mordor wcale nie ma tak źle. 20 minut wyjazd z parkingu? W tym czasie na stację dojdzie się z każdego miejsca...

(Ostatniego zdania nie rozumiem.)

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 27 sty 2016, 20:05

Glonojad pisze:Szkoda tylko, że użyłeś do tego argumentu, z którego wynika jedynie, że metro na Młociny pojechało 5, jak nie 10, lat za wcześnie. Co zresztą Politechnika już 15 lat temu mówiła ("bo dojściu do Wilsona zacząć budować M2"). 57 000 na dobę, a tym bardziej 42 000, to nie jest po prostu potok na metro, a zwłaszcza na dedykowaną linię (bo trochę co innego jednak końcówka). No i wciąż - co innego rozłożone na dobę, co innego - tylko w szczycie.
Moment, 42000 to jest tylko tramwaj. Do tego jest tam bardzo dużo częstych autobusów, które spokojnie dociągną do tych 57000, a nawet zapewne więcej. Ponadto zakładam, że metro wzbudzi ruch transportem zbiorowym w okolicy kosztem transportu indywidualnego, zwłaszcza jeśli równolegle wprowadzi się na terenie Mordoru płatne parkowanie.
MicalJ pisze:Kto mówi o dedykowanej linii? Mogłaby być linia na lotnisko przy okazji, i jeszcze gdzieś tam (a, i z Gocławia :) )... Oczywiście w tej chwili to jest dyskusja akademicka, zresztą z pociągiem i tramwajem Mordor wcale nie ma tak źle. 20 minut wyjazd z parkingu? W tym czasie na stację dojdzie się z każdego miejsca...
Ja to raczej widziałem jak linia dedykowana, ale powiązana z koleją przy PKP Służewiec. Choć z drugiej strony dalej metro mogłoby jeździć po torach kolejowych na lotnisko albo do Piaseczna, ale to by wymagało już przystosowanego taboru do jazdy po wierzchu oraz zapewne także rozbudowy układu torowego na linii radomskiej.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 sty 2016, 20:11

I skąd ta linia miałaby jechać?

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 27 sty 2016, 20:16

Jako odgałęzienie od M1, najlepiej między stacjami Wilanowska i Wierzbno, czyli gdzieś w śladzie Domaniewskiej. Wtedy stacje byłyby przy Wołoskiej i PKP Służewiec.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 27 sty 2016, 20:19

Jasne, ciekawe gdzie upchniesz pociągi na północ od Wilanowskiej. Bo nie wyobrażam sobie, żeby ograniczyć częstotliwość na Ursynowie, zwłaszcza że tam lada moment cały Konstancin zacznie wsiadać do M1. Nie ma tak. Jak już rozbudowywać układ torowy na radomskiej, to już lepiej zrobić z północy zakręt w Marynarską i dalej pod Wilanowską, Bonifacego, przez Siekierki, Fieldorfa i Grochów do Wschodniego. Czy cuś w ten deseń.

Łukasz
Posty: 11089
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 sty 2016, 20:22

Przepustowość lotniska już jest wykorzystana prawie maksymalnie, pewnie 12 minut zamiast 15 jeszcze by dało radę, czyli 1 pociąg na godzinę. Zresztą oferta co 15 jest dobra, zeby tylko była bardziej spójna i zeby pociągi były jednego koloru.

Moim zdaniem linia poprzeczna z PKP Sluzewiec do Wilanowskiej na minimetro na estakadach byłaby idealna.

Aha, tylko trzeba pamietać, ze 100 tysięcy ludzi pracuje na jednak dosc rozległym terenie. Moze sie okazać ze taka linia jeździ w połowie pusta, bo zabiera ludzi z połowy biurowców.

Skoro jest tam prawie 100 tys ludzi, to nie moze tylko 42 jezdzic komunikacją. Samochodami jeździ sporo i czasem przez 2h wszystko dookoła stoi, ale na pewno nie bedzie ich 40 tysięcy (większość jednak jeździ pojedynczo).
ŁK

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 sty 2016, 20:31

Teoretycznie M1 było planowane na 90 sekund następstwa. Ale dodając do tego rozjazd, słabo to widzę.

Przedwojenne plany linii obwodowej zakładały przejście mniej więcej przez obecne skrzyżowanie Wołoska/Garażowa, potem Czerniowiecką etc. Po praskiej stronie m.in. Skalskiego...

Wracając do realiów - przypominam, że oprócz lotniska jest Piaseczno. Co 15 minut lotnisko i co 15 minut Piaseczno to może być oferta, że hoho.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 27 sty 2016, 20:36

MichalJ pisze:Teoretycznie M1 było planowane na 90 sekund następstwa. Ale dodając do tego rozjazd, słabo to widzę.
Da się, przy tym systemie, który oni mają to w zasadzie bez różnicy.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Autobus Czerwon
Posty: 4327
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 27 sty 2016, 21:14

Emyl pisze:Jasne, ciekawe gdzie upchniesz pociągi na północ od Wilanowskiej. Bo nie wyobrażam sobie, żeby ograniczyć częstotliwość na Ursynowie, zwłaszcza że tam lada moment cały Konstancin zacznie wsiadać do M1. Nie ma tak.
Osobiście myślę, że przy Wierzbnie albo Wilanowskiej, powinno powstać coś na kształt stacji Stadion.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 27 sty 2016, 21:20

Perony równoległe w jedym poziomie? O bogowie, to nie powinno powstać nigdy i nigdzie.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 sty 2016, 21:58

Ależ mogą, pod warunkiem, że przy jednym peronie są tory różnych linii, zgodnie z dominującym kierunkiem przesiadek, a nie jednej.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 27 sty 2016, 22:26

A taki waiant akurat tak, oczywiście.

ODPOWIEDZ