Nowe wagony dla metra

Moderator: JacekM

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 12 sty 2013, 21:36

Łączność pasażer-maszynista wygląda jakby ktoś wziął części z jakiegoś magazynu na terenie b. ZSRR, siedzenia niewygodne, przycisk otwierania drzwi sprawia wrażenie trochę tandetnego.

Na plus bardzo dobre wykonanie, przestronne wnętrze, jednoprzestrzenność :)
noidea

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 12 sty 2013, 22:49

Czotyk pisze:no i gdzie te monitory?
Będą z boku.
Na plus należy zaliczyć też, z kwestii praktycznych dla pasażera, wyrzucenie wszystkich bebechów na zewnątrz pudła - w środku praktycznie nic takiego nie ma; więcej miejsca dla wózków, niepełnosprawnych; ogólne udogodnienia dla niepełnosprawnych; szersze drzwi.
Siedzenia, zważywszy na to, że podróże metrem są krótkie (chyba krótsze niż statystyczne w naziemnej komunikacji), ogólnie mogą być ;)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7844
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 12 sty 2013, 23:09

Niemniej rozwiązanie kwestii umiejscowienia gaśnic - skandaliczne.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 12 sty 2013, 23:12

One są w tym miejscu, co na targach Innotrans, gdzie z kolei zostały tymczasowo zamontowane w tych lokalizacjach, więc niewykluczone, że docelowo zostaną przewieszone gdzie indziej.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 27033
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 sty 2013, 8:27

A czy wagon jest już trochę bardziej przyjazny dla pasażerów o wzroście powyżej 1,70 m? Bo w to, żeby pasażerowie pod dwa metry nie musieli się schylać, raczej nie wierzę.

Po obejrzeniu zdjęć: na plus usunięcie monitorów ze środka (to był naprawdę kretyński pomysł), jednoprzestrzenność i podparcia pod zadek pasażerów stojących zamiast rozkładanych siedzeń w miejscu na wózki. Wykonanie (patrząc na zdjęcia) wygląda wciąż na tak samo niedrogie jak w Berlinie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Czotyk
Posty: 2285
Rejestracja: 02 paź 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Czotyk » 13 sty 2013, 9:08

Glonojad pisze:A czy wagon jest już trochę bardziej przyjazny dla pasażerów o wzroście powyżej 1,70 m? Bo w to, żeby pasażerowie pod dwa metry nie musieli się schylać, raczej nie wierzę.
Mam 185 cm i w nic głową nie walnąłem ale rzeczywiście dwumetrowi będą musieli się schylać przy wsiadaniu.
Obrazek
^^ widzicie go? On rozpędza się do 300 km/h a pendolino 200 km/ na 80 km...

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 13 sty 2013, 9:32

Glonojad pisze:podparcia pod zadek pasażerów stojących zamiast rozkładanych siedzeń w miejscu na wózki
Ojj a mi się wydaje, że oni jeszcze po prostu tych siedzeń nie zamontowali ;)

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7844
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 13 sty 2013, 10:11

O właśnie, a mi się nie podoba fakt, że miejsce na wózki jest w środku składu. W obecnych wagonach jest ono na początku i na końcu składu, a teraz - na środku. Matka z dzieckiem będzie stała pośrodku i biegała po peronie, w zależności od tego, czy przyjedzie stary, czy nowy? Aczkolwiek to takie luźne spostrzeżenie, bo nie widziałem, jak rozwiązano okolice początku i końca składu, czy tam też wygospodarowano takie miejsce...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 13 sty 2013, 11:01

R-9 Chełmska pisze:O właśnie, a mi się nie podoba fakt, że miejsce na wózki jest w środku składu.
Teraz to chyba standard. Patrz na flirta i elfa KM.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 sty 2013, 11:34

R-9 Chełmska pisze: Aczkolwiek to takie luźne spostrzeżenie, bo nie widziałem, jak rozwiązano okolice początku i końca składu, czy tam też wygospodarowano takie miejsce...
To błąd. Bo z przodu i z tyłu jest przewidziane miejsce...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 13 sty 2013, 15:50

MeWa pisze:
Będą z boku.
Informowano, że lokalizacja wyświetlaczy nie jest jeszcze ustalona. Jedna koncepcja jest taka, żeby umieścić je tak jak w autobusach - na oknach. Druga jest taka, żeby powiesić je tam, gdzie teraz w Alstomach wiszą monitory reklamowe, ale prostopadle do ściany i skierowane w stronę siedzeń. Takich monitorków miałoby być 8 w każdym wagonie, czyli bardzo dużo, co jednak nie zmienia tego, że mam nadzieję, że ten pomysł nie przejdzie.

Siedzenia mają być ponoć zmienione - podobno ponad 80% (pi razy drzwi) pasażerów oceniło je negatywnie - są bardzo twarde i niewygodne.

Gaśnice na pewno będą przeniesione - wczoraj pojawiała się koncepcja, aby umieścić je na ścianie wewnątrz przejścia między wagonami, gdzie najmniej by przeszkadzały.

Bardzo słaba widoczność w kabinie. Najlepiej opisuje to dialog z maszynistą zacytowany na SSC przez kamilosta (z różnych powodów czuję się uprawniony do skopiowania tego opisu ;) ):
-Czy widoczność jest dobra?
-Nie jest.
-Ale podobno normy są spełnione?
-Tak się tłumaczą.
Poza tym, jak wynikało z opowieści pracowników MW, między starymi pociągami a Inspiro jest technologiczna przepaść. Miejmy nadzieję, że Siemensy będą się dobrze sprawowały.

Poza tym ogromne podziękowania dla pracowników MW, którzy byli niezwykle pozytywnie nastawieni do zwiedzających i obszernie i cierpliwie odpowiadali na nawet skomplikowane pytania. :)

[ Dodano: |13 Sty 2013|, 2013 15:51 ]
MeWa pisze: z przodu i styłu
Gdzie?!

Awatar użytkownika
eM
Posty: 686
Rejestracja: 30 sty 2009, 18:00
Lokalizacja: ZET R-5 Uuk

Post autor: eM » 13 sty 2013, 16:05

bepe pisze:
MeWa pisze:
Będą z boku.
Informowano, że lokalizacja wyświetlaczy nie jest jeszcze ustalona. Jedna koncepcja jest taka, żeby umieścić je tak jak w autobusach - na oknach. Druga jest taka, żeby powiesić je tam, gdzie teraz w Alstomach wiszą monitory reklamowe, ale prostopadle do ściany i skierowane w stronę siedzeń. Takich monitorków miałoby być 8 w każdym wagonie, czyli bardzo dużo, co jednak nie zmienia tego, że mam nadzieję, że ten pomysł nie przejdzie.
Albo patent z metra w Pekinie (może to nie jest jedyne miejsce z tym rozwiązaniem, ale przynajmniej tam wiem, że to zastosowano) - niezależnie od monitorów zainstalowanych w wagonach, duże (na długość okien) reklamy wyświetlane są tam na ścianach tunelu w czasie jazdy, z zainstalowanych na wagonach rzutników... Wbrew pozorom widać je wyraźnie.
Linię obsługuje zakład R-7 „Woronicza”
128 131 192 195 210 501 502 510 514 727 N01 N13 N22 N31 N33 N34 N35 N36 N37 N41 N44 N63 N83 N85 N95

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 sty 2013, 18:06

bepe pisze:
MeWa pisze:
Będą z boku.
Informowano, że lokalizacja wyświetlaczy nie jest jeszcze ustalona. Jedna koncepcja jest taka, żeby umieścić je tak jak w autobusach - na oknach. Druga jest taka, żeby powiesić je tam, gdzie teraz w Alstomach wiszą monitory reklamowe, ale prostopadle do ściany i skierowane w stronę siedzeń. Takich monitorków miałoby być 8 w każdym wagonie, czyli bardzo dużo, co jednak nie zmienia tego, że mam nadzieję, że ten pomysł nie przejdzie.
W każdym razie będą z boku, a nie po środku, jak wcześniej planowano ;)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 sty 2013, 18:10

Wnętrze na fotkach wygląda okropnie siermiężnie i topornie. A poręcze dla inwalidów powinny być (jeśli w ogóle) pomalowane na żółto na odcinkach w zasięgu ręki, a nie w całości, byłyby wtedy i ładniejsze, i bardziej użyteczne, nadmiar żółtego też utrudnia zorientowanie się osobie niedowidzącej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 sty 2013, 18:14

MichalJ pisze:A poręcze dla inwalidów powinny być (jeśli w ogóle) pomalowane na żółto na odcinkach w zasięgu ręki, a nie w całości, byłyby wtedy i ładniejsze, i bardziej użyteczne
Ponieważ bo? Nie znajduje to odzwierciedlenia w światowych przykładach zamawianego współcześnie taboru.
Poza tym rozwiązania były konsultowane ze Stowarzyszeniem Integracja - rozumiem, że lepiej wiesz, co jest lepsze dla zainteresowanych od samych zainteresowanych?
Poza tym to dopiero byłaby dyskoteka...
MichalJ pisze:Wnętrze na fotkach wygląda okropnie siermiężnie i topornie
Jest zgodne z wymogami ZTM-u :]
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ