SKMki mają numery obiegów.mobil one pisze:Jest okienko umiejscowione w podobnym miejscu co w tramwaju-na którym wyświetla się nr.brygady (?)
![;-) ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Moderator: JacekM
E tam, nie jest źle. Powinno być: Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz zaprasza do podrózy naj.., naj..., naj... pociągiem inspiro. Najlepiej na grzybywinnux8 pisze:Załamka... Ale z tych braw na końcu to nawet się zaśmiałem w duchuMeWa pisze:Jak ktoś nie słyszał:
http://witeku.wrzuta.pl/audio/98bE9hANt ... ro_w_ruchu
Duch propagandy ciągle żywy.
Prawda, potwierdzam, patrz post wyżej.drapka pisze: A czy to prawda, ze dzisiaj rano to najnowocześniejsze cudo w Europie się popsuło i spowodowało bałagan od Kabat do Bielan?
Z drugiej strony - skąd przyjezdny ma wiedzieć, jaka jest zasada?Glonojad pisze:A komunikat ze stroną dla turysty czy gościa jest przydatny, choć pewnie wystarczyłby tylko przy zmianie zasady (czyli jadąc od północy: na Marymoncie, Centrum i Politechnice, jadąc id południa na Centrum, Świętokrzyskiej i Słodowcu)
Ale to bez sensu i nie do końca jasne dla odbiorców. Pomijając ogólnie celowość takich komunikatów - w praktyce nie jestem w stanie sobie wyobrazić sytuacji, w których mi, jako pasażerowi, gdziekolwiek by się one miały przydać. Aczkolwiek jestem w stanie zrozumieć, że dla osób niewidomych mogą być niezwykle pomocneemyl pisze:Zasada, wg propozycji Glonojada, jest taka, że następna stacja ma taką samą "konfigurację", jak ta, na której się wsiadło - chyba, że z głośników popłynie komunikat.
MeWa, ale to JEST przydatne, sam to na własnym tyłku w Berlinie sprawdziłem. Niewidomy nie jestem. Syntezator mówi "Wyjście z lewej" i od razu wiedziałem, że po prawej będzie ściana, a nie peron i wyjdę drzwiami z lewej.MeWa pisze:Ale to bez sensu i nie do końca jasne dla odbiorców. Pomijając ogólnie celowość takich komunikatów - w praktyce nie jestem w stanie sobie wyobrazić sytuacji, w których mi, jako pasażerowi, gdziekolwiek by się one miały przydać. Aczkolwiek jestem w stanie zrozumieć, że dla osób niewidomych mogą być niezwykle pomocneemyl pisze:Zasada, wg propozycji Glonojada, jest taka, że następna stacja ma taką samą "konfigurację", jak ta, na której się wsiadło - chyba, że z głośników popłynie komunikat.
Też się zdziwiłem słysząc to, ale na 90% tam był jednak czasownik, nie rzeczownik.Daniel_FCB pisze:Nie aussteigen, tylko AusstiegTyrystor pisze:A co do komunikatu o peronie - może by po berlińsku? Tam mają "Aussteigen links", "Aussteigen rechts". Zatem może u nas wprowadzić "Peron z lewej" i "Peron z prawej"?![]()
Podtrzymuję swoje zdanie - dla mnie wiedza zbędna.Tyrystor pisze:MeWa, ale to JEST przydatne, sam to na własnym tyłku w Berlinie sprawdziłem. Niewidomy nie jestem. Syntezator mówi "Wyjście z lewej" i od razu wiedziałem, że po prawej będzie ściana, a nie peron i wyjdę drzwiami z lewej.
Jestem sobie w stanie rękę uciąć, że w Berlinie na U-Bahnie jest Ausstieg.Tyrystor pisze:Też się zdziwiłem słysząc to, ale na 90% tam był jednak czasownik, nie rzeczownik. Spisałem co pamiętam, a niemiecki nie jest mi zbyt obcy
To jednak nie wszystko dopracowanoesm pisze:Drzwi otwierają się niezbyt sprawnie, niekoniecznie z powodu niewiedzy pasażerów. Potrafią nieotworzyć się, mimo wciśniętego guzika.