Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek
Moderator: Wiliam
Podobnie jak 190 jest niezabieralne...
Cholerni pasażerowie, zamiast jechać z dwoma przesiadkami 15 minut dłużej wolą dojechać do celu z jedną przesiadką.
Skrócić trasę, zmniejszyć częstotliwość. Nie może być za dobrze.
Skrócić trasę, zmniejszyć częstotliwość. Nie może być za dobrze.
Warto jednak zauważyć, że poza Arkadią są tam też kompleksy biurowe Gdański Business Centre, dwa budynki Intraco, North Gate, kompleks Forest i jeszcze ładnych parę innych celów. Z Bemowa na Służewiec też jeździ się zgniecionym w 189, a nie M1+M2+tramwaj/bus. I tak jak z Ursusa na Służewiec nie jeździ się SKM/KM+M1+tramwaj, a 189 lub 401.
A co Waszym zdaniem powinno się zrobić z 500? Skrócić do Żaby, a zaoszczędzone brygady przeznaczyć na zwiększenie częstotliwości?
Należałoby uszynić ul. św. Wincentego.
2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36835
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Przy M2 - nierealne, potoki nie wychodzą.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
-
- Posty: 4301
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Zakładam, że ZB mierzone było nie tylko z myślą, że Matki Teresy będzie co najwyżej ewentualnie na Most Krasińskiego, a reszta skończy przy Gilarskiej. Zresztą Wincentego to jest łącznik, autobusy, które się nią poruszają, zawsze będą dublować szynę na każdej innej części swojej trasy, i z tego też względu rentowność pod kątem obłożenia może zejść na drugi plan.
No 500ka akurat jest idealnym przykładem, że marszrutyzacja mogłaby mieć sens (bo przypominam że z Wincentego jednak wyleciało 527, 127, 406, dużo 169, a nawet E-3, a 500 to jednak jechała i na Centralny), ale zostawia się taką częstotliwość jak na potok że ludzie się do niej nie mieszczą.
Szkoda, bo to jest naprawdę linia no-brainer, a Wincentego (nie mówiąc o najgęściej zabudowanej części Bródna bez dostępu do tramwaju) na niej wisi w tradycyjnym ciągu komunikacyjnym do Śródmieścia/Muranowa/Żoliborza i do M1/JP2.
Szkoda, bo to jest naprawdę linia no-brainer, a Wincentego (nie mówiąc o najgęściej zabudowanej części Bródna bez dostępu do tramwaju) na niej wisi w tradycyjnym ciągu komunikacyjnym do Śródmieścia/Muranowa/Żoliborza i do M1/JP2.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
Może utrudnienia po drodze są na tyle duże, że musi być rezerwa na postój.
Nie o tej porze, nie w tą stronę.
Zostawcie tą 500-tkę w spokoju. Ta linia pracuje bardzo dobrze. Faktycznie frekwencja jest wysoka, ale kilkanaście minut w ścisku nikogo jeszcze nie zabiło. Można pomyśleć o podbiciu częstotliwości w godzinach szczytu, ale nie kosztem postojów. Poza szczytem postoje nie są po 24min na Podgrodziu, tylko po 14 min.
Biorąc pod uwagę opisywane w artykułach korki, rankingi na najbardziej opóźnioną linię w mieście, sytuacje kadrowe, objazdy i chwilę wolnego czasu postanowiłem porysować palcem po mapie i doszedłem do kilku wniosków. Z tematu Białołęka - Targówek najbardziej we znaki daje się zauważyć opóźnienie generowane w innej części miasta, przez co dłuższe linie przyjeżdżają stadami notorycznie.
101 Nowodwory - (...) - podjazd pod Polfę - (...) - Żerań FSO
zastąpienie linii 126 w wariantowych kursach, przekształcenie linii 516 w linię zwykłą
112 Nowe Bemowo - (...) - Głębocka - Skarbka z Gór - Berensona - Grodzisk
Wycofanie z korkogennego wyjazdu z terenu centrum handlowego w Markach i dalszego z Radzymińskiej w Trasę Toruńską, skrócenie z odcinka do Karolina (zastąpienie przez 171), pozbycie się nakładania stad z części skróconej i wydłużonej, utrzymanie wysokiej częstotliwości i pojazdów przegubowych zgodnych do popytu.
114 Bródno - (...) - Krasińskiego - Powązkowska - Kochanowskiego - PŚ - Piastów Śląskich - Wrocławska - Radiowa - Stare Bemowo
Dostosowanie taboru do frekwencji, zastąpienie linii 122 na trasie od Żoliborza Artystycznego, wycofanie z Broniewskiego, gdzie autobusy nie są przepełnione. Rolę głównego środka transportu stanowią tu tramwaje.
120 Olesin - (...) - Kąty Grodziskie - Głębocka - Kondratowicza - Łabiszyńska - Łojewska - Chodecka - Bródno
Skrócenie trasy do najbliższej linii metra, podbicie częstotliwości i zastąpienie linii 169 w kierunku Podgrodzia
126 Olesin - Kobiałka - Płochocińska - (Płytowa) - Modlińska - Armii Krajowej - (M) Marymont
Przekształcenie okresowej linii w całotygodniową tworząc szybkie połączenie osiedla Regaty ze stacją metra
156 wycofanie z dzielnicy Targówek, zastąpienie relacji międzydzielnicowych przez linię 112
160 Ch Marki - Trasa Toruńska - Głębocka - Kondratowicza - Chodecka - Łabiszyńska - Kondratowicza - Annopol - Annopol Zajezdnia
Utworzenie krótkiej linii dla osiedli przy Kartograficznej, dojazd do sklepów z dostosowanym czasem przejazdu przez Radzymińską - TT
169 - DWW - (...) - Kondratowicza - Malborska - Głębocka - Skarbka z Gór - Berensona - Grodzisk
Przejęcie połączenia osiedla Grodzisk/Derby z Targówkiem i Pragą bez kluczenia przez Targówek Mieszkaniowy
190 Znana - Ch Marki
Ustanowienie trasy jako stałej, bez dodatkowych wariantów
212 Gilarska - Rolanda - Codzienna - Młodzieńcza - Radzymińska - Targowa - Kijowska - Zabraniecka - ks. Ziemowita - os. Wilno
Przekształcenie linii 512 w zwykłą, połączenie os. Wilno z DWW zgodnie z prośbami pasażerów, zastąpienie na tym odcinku linii 156
227 Bródno - Chodecka - Kondratowicza - św. Wincentego - Starzyńskiego - Słomińskiego - (> Pamiętajcie o Ogrodach - > Kłopot - > Parysowska - > JPII - > Dzika) - Powązkowska - Rudnickiego - Kochanowskiego - Conrada - Chomiczówka
Przekształcenie linii 500 w zwykłą, częste połączenie os. Chomiczówka, Piaski, Żoliborz Artystyczny ze stacją metra Dw.Gdański, ominięcie wiecznie stojącego lewoskrętu na rondzie Radosława
234 Augustów - (...) - Daniszewska - Annopol - Odlewnicza - Marywilska - Płochocińska - Światowida - Nowodwory
Przejęcie części trasy linii 126 oraz 314, zachowanie połączenia międzydzielnicowego
238 Targówek - Borzymowska - św. Wincentego - Kołowa - obwodnica - Unicka - Trocka - Radzymińska - Rozwadowskiego - Rzeczna - ks. Anny - Zabraniecka - Strażacka - Chełmżyńska - Okularowa - Łysakowska
Połączenie Rembertowa, Wawra z Targówkiem Przemysłowym, dodatkowa relacja tego samego miejsca z metrem na Targówku
240 Pustelnik -(...)- Głębocka - Kondratowicza - Chodecka - Wyszogrodzka - Bartnicza - Wysockiego - TT - Żerań
Przywrócenie na dawną trasę z jednoczesnym zastąpieniem 126 w relacji Ch Targówek - Bródno oraz Bródno - Żerań po zabraniu stamtąd 156.
256 Grodzisk Zaułek - Berensona - Lewandów - Głębocka - Malborska - Kondratowicza - św. Wincentego - Gilarska - Jórskiego - Unicka - Handlowa - obwodnica - Gorzykowska - Radzymińska - Targowa - Kijowska - DWW Kijowska
Przejęcie części trasy linii 120, 212 na Zaciszu, pozostawienie połączenia Targówka z Pragą i ciągiem ul. Radzymińskiej
262 Lewinów - (...) - Unicka - obwodnica - Kołowa - św. Wincentego - 11 Listopada - Namysłowska - Szymanowskiego - Pl. Hallera
Dostosowanie układu komunikacyjnego, przejęcie trasy linii 212 do Nowej Pragi
Likwidacja pętli przy skręcie do ChTargowek, zablokowany pas w lewo zawsze powodował opóźnienie.
101 Nowodwory - (...) - podjazd pod Polfę - (...) - Żerań FSO
zastąpienie linii 126 w wariantowych kursach, przekształcenie linii 516 w linię zwykłą
112 Nowe Bemowo - (...) - Głębocka - Skarbka z Gór - Berensona - Grodzisk
Wycofanie z korkogennego wyjazdu z terenu centrum handlowego w Markach i dalszego z Radzymińskiej w Trasę Toruńską, skrócenie z odcinka do Karolina (zastąpienie przez 171), pozbycie się nakładania stad z części skróconej i wydłużonej, utrzymanie wysokiej częstotliwości i pojazdów przegubowych zgodnych do popytu.
114 Bródno - (...) - Krasińskiego - Powązkowska - Kochanowskiego - PŚ - Piastów Śląskich - Wrocławska - Radiowa - Stare Bemowo
Dostosowanie taboru do frekwencji, zastąpienie linii 122 na trasie od Żoliborza Artystycznego, wycofanie z Broniewskiego, gdzie autobusy nie są przepełnione. Rolę głównego środka transportu stanowią tu tramwaje.
120 Olesin - (...) - Kąty Grodziskie - Głębocka - Kondratowicza - Łabiszyńska - Łojewska - Chodecka - Bródno
Skrócenie trasy do najbliższej linii metra, podbicie częstotliwości i zastąpienie linii 169 w kierunku Podgrodzia
126 Olesin - Kobiałka - Płochocińska - (Płytowa) - Modlińska - Armii Krajowej - (M) Marymont
Przekształcenie okresowej linii w całotygodniową tworząc szybkie połączenie osiedla Regaty ze stacją metra
156 wycofanie z dzielnicy Targówek, zastąpienie relacji międzydzielnicowych przez linię 112
160 Ch Marki - Trasa Toruńska - Głębocka - Kondratowicza - Chodecka - Łabiszyńska - Kondratowicza - Annopol - Annopol Zajezdnia
Utworzenie krótkiej linii dla osiedli przy Kartograficznej, dojazd do sklepów z dostosowanym czasem przejazdu przez Radzymińską - TT
169 - DWW - (...) - Kondratowicza - Malborska - Głębocka - Skarbka z Gór - Berensona - Grodzisk
Przejęcie połączenia osiedla Grodzisk/Derby z Targówkiem i Pragą bez kluczenia przez Targówek Mieszkaniowy
190 Znana - Ch Marki
Ustanowienie trasy jako stałej, bez dodatkowych wariantów
212 Gilarska - Rolanda - Codzienna - Młodzieńcza - Radzymińska - Targowa - Kijowska - Zabraniecka - ks. Ziemowita - os. Wilno
Przekształcenie linii 512 w zwykłą, połączenie os. Wilno z DWW zgodnie z prośbami pasażerów, zastąpienie na tym odcinku linii 156
227 Bródno - Chodecka - Kondratowicza - św. Wincentego - Starzyńskiego - Słomińskiego - (> Pamiętajcie o Ogrodach - > Kłopot - > Parysowska - > JPII - > Dzika) - Powązkowska - Rudnickiego - Kochanowskiego - Conrada - Chomiczówka
Przekształcenie linii 500 w zwykłą, częste połączenie os. Chomiczówka, Piaski, Żoliborz Artystyczny ze stacją metra Dw.Gdański, ominięcie wiecznie stojącego lewoskrętu na rondzie Radosława
234 Augustów - (...) - Daniszewska - Annopol - Odlewnicza - Marywilska - Płochocińska - Światowida - Nowodwory
Przejęcie części trasy linii 126 oraz 314, zachowanie połączenia międzydzielnicowego
238 Targówek - Borzymowska - św. Wincentego - Kołowa - obwodnica - Unicka - Trocka - Radzymińska - Rozwadowskiego - Rzeczna - ks. Anny - Zabraniecka - Strażacka - Chełmżyńska - Okularowa - Łysakowska
Połączenie Rembertowa, Wawra z Targówkiem Przemysłowym, dodatkowa relacja tego samego miejsca z metrem na Targówku
240 Pustelnik -(...)- Głębocka - Kondratowicza - Chodecka - Wyszogrodzka - Bartnicza - Wysockiego - TT - Żerań
Przywrócenie na dawną trasę z jednoczesnym zastąpieniem 126 w relacji Ch Targówek - Bródno oraz Bródno - Żerań po zabraniu stamtąd 156.
256 Grodzisk Zaułek - Berensona - Lewandów - Głębocka - Malborska - Kondratowicza - św. Wincentego - Gilarska - Jórskiego - Unicka - Handlowa - obwodnica - Gorzykowska - Radzymińska - Targowa - Kijowska - DWW Kijowska
Przejęcie części trasy linii 120, 212 na Zaciszu, pozostawienie połączenia Targówka z Pragą i ciągiem ul. Radzymińskiej
262 Lewinów - (...) - Unicka - obwodnica - Kołowa - św. Wincentego - 11 Listopada - Namysłowska - Szymanowskiego - Pl. Hallera
Dostosowanie układu komunikacyjnego, przejęcie trasy linii 212 do Nowej Pragi
Likwidacja pętli przy skręcie do ChTargowek, zablokowany pas w lewo zawsze powodował opóźnienie.