Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

BrdzJkb
Posty: 292
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 04 lis 2024, 7:53

Jurand pisze:
03 lis 2024, 21:50
Pan kadrowy zdaje mnie się 😄
:D

Po prostu wielokrotnie większy potencjał MZA ma nadgodzinach niż w potencjalnych przejsciach z innych firm które pomimo wspomnianej tutaj agresywnej kampanii nie mają miejsca. Analogicznie przecież jak we flocie gdzie MZA ma matematyczna rezerwę ponad 200 pojazdów.

Jurand
Posty: 1329
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 04 lis 2024, 9:08

BrdzJkb pisze:
04 lis 2024, 7:53
Jurand pisze:
03 lis 2024, 21:50
Pan kadrowy zdaje mnie się 😄
:D

Po prostu wielokrotnie większy potencjał MZA ma nadgodzinach niż w potencjalnych przejsciach z innych firm które pomimo wspomnianej tutaj agresywnej kampanii nie mają miejsca. Analogicznie przecież jak we flocie gdzie MZA ma matematyczna rezerwę ponad 200 pojazdów.
Bez ładu i składu to napisałeś , czyli jednak nie kadrowy :D

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5419
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 04 lis 2024, 9:32

Dlaczego 501 nie zostało jeszcze zlikwidowane? Potrzebują podkładki pod uruchomienie 19?
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2302
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 04 lis 2024, 10:32

TGM pisze:
04 lis 2024, 9:32
Dlaczego 501 nie zostało jeszcze zlikwidowane? Potrzebują podkładki pod uruchomienie 19?
Bardziej niepokojące jest to - że wczoraj w godzinach 10:30 - 12:45 - wszystkie widziane 519 na odcinku nowej linii tramwajowej były najlepiej wykorzystane ze wszystkich jeżdżących linii... Były kursy w których ludzie nawet stali.

bartoni722
Posty: 12178
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 04 lis 2024, 10:38

Pytanie, czy to nie był potok "cmentarny" na cmentarze w Wilanowie i Powsinie?
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 679
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 04 lis 2024, 10:46

TGM pisze:
04 lis 2024, 9:32
Dlaczego 501 nie zostało jeszcze zlikwidowane? Potrzebują podkładki pod uruchomienie 19?
Likwiduje się pod koniec danej inwestycji (tutaj: odcinka na Stegny) zleceniem odwołującym/zmiany stałej. Nikt nie będzie tego ujmować teraz w zleceniach zmiany okresowej.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 04 lis 2024, 12:17

Bastian pisze:
02 lis 2024, 1:36
Dziś zobaczyłem, że zawiązał się jakiś ruch w obronie 131 na Gagarina.
"Setki protestów mieszkańców Sielc po zapowiadanej zmianie trasy autobusu 131."
lol
https://www.facebook.com/SielceMojeMiej ... cale=pl_PL

(a tymczasem sam wpadłem na dwoje znajomych, którzy narzekali, że po zmianie 131 nie będą mieli jak dojechać do Politechniki (metra). Trasa 11 wciąż bywa dla niektórych zaskoczeniem...)
fraktal pisze:
03 lis 2024, 18:00
Tylko, że w zasadzie to nie problem MZA. MZA po prostu przekaże informację do ZTMu, ile brygad jest w stanie obsłużyć w grudniu, styczniu itd, uwzględniając liczbę wozów i kierowców i ZTM po prostu się do tego dostosuje.
Mamy początek listopada, a MZA wciąż nie informuje co planuje za dwa (!) miesiące. Nikomu to nie przeszkadza...

KR88
Posty: 330
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 04 lis 2024, 12:42

Może chodzi o jakieś przepychanki odnośnie zajezdni Płochocińska. Podejrzewam że dogadują się i trzeba poczekać.

Paweł D.
Posty: 5633
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 04 lis 2024, 13:24

"Mieszkańcy napisali ponad 100 komentarzy". .. Siła Facebooka której nikt nie zatrzyma ;)

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 04 lis 2024, 13:29

Ja myślę że największym problemem naprawdę są wozy. Kierowców można zatrudnić, przecież w Relo i Mobie nie będzie potrzebna taka liczba etatów co przedtem jak kilkadziesiąt brygad spadnie, a nie każdy chce się podjąć relokacji. Wystarczy że MZA nie będzie miało wobec nich wymagań od czapy. Miejscówka właśnie jest - ta Płochocińska, a tymczasowo, awaryjnie, można trzymać niektóre autobusy na Włościańskiej czy nawet na Redutowej. Co moim zdaniem nie będzie konieczne właśnie przez zakup tej Płochocińskiej.
Natomiast, jak wystawisz te dodatkowe brygady, kiedy nie będziesz miał czym jeździć?

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 04 lis 2024, 14:01

MZA wystawia 1142* brygady mając jednocześnie 1375* autobusów. Przyjmując że rezerwa operacyjna powinna stanowić 10% wystawianych wozów, nadal zostaje jeszcze teoretycznie około 100 wozów marginesu. A jak to wygląda w praktyce, ciężko mi powiedzieć.

*informator statystyczny ZTM z czerwca 2024

HenrykA
Posty: 18
Rejestracja: 22 paź 2024, 17:44

Post autor: HenrykA » 04 lis 2024, 19:02

Lukasz436 pisze:
04 lis 2024, 10:32

Bardziej niepokojące jest to - że wczoraj w godzinach 10:30 - 12:45 - wszystkie widziane 519 na odcinku nowej linii tramwajowej były najlepiej wykorzystane ze wszystkich jeżdżących linii... Były kursy w których ludzie nawet stali.
W tramwajach też był tłok. Po południu byłem z młodym w Łazienkach. W obydwie strony do miasteczka i z powrotem do wjazdu/wyjazdu z miasteczka nie było miejsc siedzących. Drugie tyle osób stało.

Dzisiaj jak rano widziałem 519 z okna tramwaju przy Goworka - też były w nim wolne miejsca (kurs do dworca), co wcześniej było nie do w pomyślenia.

Tutaj miasto mogło by jednak rozważyć pozostawienie 519 na kursie do Parku Kultury 2raz na godzinę, nawet zmniejszając wielkość autobusu (bo może przegubowe będą jeździć zbyt puste), wszystko zależy od obłozenia

Co do tramawajów to bardzo mocno się wypełniły. Mam wrażenie że jeździ więcej osób niż wcześniej (spadł ruch samochodowy). Tak więc to że jest mniej miejsc siedzących więcej przestrzeni do stania jest nawet dobre. Inaczej było by już nie komfortowo (bardzo dużo osób stoi, znacznie więcej niż miejsc siedzących).

ashir
Posty: 28032
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 04 lis 2024, 19:30

Zmiana przeguba na solówkę nic nie zmienia, bo za przejechany wzkm w MZA płacimy tyle samo. ;)

Matt Cubis
Posty: 571
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 04 lis 2024, 20:16

Za to paliwa spala się jednak więcej.

HenrykA
Posty: 18
Rejestracja: 22 paź 2024, 17:44

Post autor: HenrykA » 04 lis 2024, 20:35

Cały układ zacznie dopiero funkcjonować sprawnie jak zakonczą pracę nad przystankiem wspólnymi tramwaj- autobus np Sobieskiego -w jego docelowym kształcie autobusowo-tramwajowym.Notabne tedy sprzydałby się jeszcze autobus jadący w pętli przystanek Sobieskiego, Ale wilanowska, przyczółkowa, Wiertnicza Nałeczowska, Sobieskiego,

ODPOWIEDZ