OLT Express

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 kwie 2012, 19:36

tomo pisze:Nie rozumiemy się... :(

Ja cały czas zabiegam wyłącznie o to żeby porównując ze sobą różne środki transportu na trasie Warszawa-Gdańsk i starając się wykazać wyższość jednego nad drugim to róbmy to stawiając jako punkt wyjścia Warszawę, a jako punkt docelowy Gdańsk.
Co jest naginaniem rzeczywistości, bo Trójmiasto to konurbacja policentryczna, a nie aglomeracja tak, jak Warszawa.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Gdynianin
Posty: 653
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 09 kwie 2012, 19:40

i zamiast dyskutować merytorycznie na temat OLT Express zeszliśmy do dyskusji o Trójmieście ](*,)

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36684
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 09 kwie 2012, 19:46

tomo pisze:Jeszcze raz apeluję - uśredniajmy!
Jeden ma na lotnisko znacznie dalej niż na dworzec kolejowy, inny znacznie bliżej. Jeżeli wyciągniemy średnią to wyjdzie nam, że czas dotarcia na dworzec będzie krótszy niż na lotnisko, ale nie będzie to duża różnica.
I tu się mylisz. Porównaj położenia lotnisk i dworców w polskich miastach, a także skomunikowanie z nimi. Mieszkam między centrum a lotniskiem, nie jestem więc przypadkiem skrajnym - nie mieszkam daleko po przeciwnej stronie. Mimo tego komunikację na lotnisko mam absolutnie nieporównywalną z dojazdem na dworzec - i dotyczy to przygniatającej większości mieszkańców aglomeracji - nie tylko warszawskiej. Kierunek Ochota - Rakowiec - Okęcie - Raszyn - Janki - Nadarzyn - Grójec jest tylko niewielkim wycinkiem koła, w dodatku im bliżej lotniska - a potem im dalej od centrum - coraz rzadziej zaludnionym. Już nawet z Piaseczna i Pruszkowa łatwiej jest się dostać do centrum Warszawy, niż na Okęcie (Piasecznu się to wkrótce poprawi, ale wtedy przytoczę tu Konstancin).
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 09 kwie 2012, 19:49

Ja jutro lecę OLT do Wrocławia.
Jeśli jesteśmy przy temacie czasu przelotu/przejazdu:
- samolot mam o 7:15, lecę z bagażem, więc najpóźniej 6:35 muszę być na lotnisku;
- jestem ostrożny, będę więc o 6:01;
- mieszkam przy Metrze Marymont, 5:38 mam 175 z Centrum;
- schodzę do metra o 5:20 (gdyby miało rozkład minutowy, mógłbym to zrobić pewnie nawet 5min później...), wychodzę z domu 5:15;
- 8:00 ląduję we Wrocławiu, załóżmy że procedura wyjścia z lotniska zajmuje mi 20 minut, 8:23 mam autobus z lotniska, 8:59 jestem pod dworcem PKP;
- przy dworcu przesiadam się w autobus na osiedle i o 9:17 jestem na miejscu.

Bilet kosztował mnie 50zł (tak, kupiony w promocji).
Łącznie 4 godziny 2 minuty od drzwi do drzwi. Gdybym leciał bez bagażu, byłoby 20-40min krócej.

Załóżmy, że pojechałbym pociągiem, najszybszym możliwym - EIC:
- pociąg odjeżdża z Centralnego o 5:55, więc najpóźniej 5:54 muszę być na dworcu;
- jestem ostrożny, będę więc 5:45;
- tramwaj przez JPII nie kursuje, ale to pomińmy - nawet gdyby kursował, mogę być na dworcu 5:29 lub 5:49, wybieram więc 510 i dojeżdżam na 5:36;
- 5:24 wsiadam do 510, wychodzę z domu 5:19;
- 11:31 wysiadam we Wrocławiu, 11:48 mam autobus i na miejscu jestem o 12:01.

Bilet kosztowałby mnie 59zł (SuperBilet, najtańsza opcja).
Łącznie 6 godzin 42 minuty od drzwi do drzwi.

Różnica wynosi 2h40min.
noidea

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 kwie 2012, 19:49

Bastian pisze:Kierunek Ochota - Rakowiec
Ja, na przykład, obecnie z Ochoty muszę dojechać z jedną albo dwiema przesiadkami (w tym drugim przypadku - jeśli nie chcę tkwić przesadnie długo na przystanku albo na lotnisku) - choć wydawałoby się, że na lotnisko mam względnie blisko. I w żadnym razie przesiadki jednoperonowe.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 kwie 2012, 19:53

Gdynianin pisze:i zamiast dyskutować merytorycznie na temat OLT Express zeszliśmy do dyskusji o Trójmieście ](*,)
Dyskusja, aby była merytoryczna, musi mieć prawidłowo określone warunki brzegowe.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 10 kwie 2012, 1:15

@Adam G: Wrocław i Gdańsk to póki co bardzo wygodne przykłady. Nie piszę tego negatywnie.
Zmieni się to - przynajmniej w przypadku Gdańska - już niebawem.
Sądzę, że warto by podać również takie zestawienia, jak Twoje, w przypadku Wwa-Katowice, Wwa-Krk*, Wwa-Poznań. Wtedy kolej wygrywa.
I tak samo wygrywać będzie po modernizacji E65**.

*a gdyby wprowadzić na CMK maksymalne prędkości i różne nowe systemu i przedłużyć ją do Krakowa i Katowic, to już w ogóle ;)

**co do Wrocławia - nie orientuję się, czy w najbliższych latach jest planowane jakieś znaczne przyspieszenie połączenia kolejowego na tej trasie.

Gdynianin
Posty: 653
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 10 kwie 2012, 10:25

BJ pisze:Zmieni się to - przynajmniej w przypadku Gdańska - już niebawem.
2015 albo 2016. Niebawem...
BJ pisze:Sądzę, że warto by podać również takie zestawienia, jak Twoje, w przypadku Wwa-Katowice, Wwa-Krk*, Wwa-Poznań. Wtedy kolej wygrywa.
Z Warszawy/Łodzi jako miast położonych w centrum - ok. Ale czas przejazdu pomiędzy Gdańskiem a Krakowem czy Wrocławiem, albo Poznaniem i Krakowem zawsze wydzie na korzyść OLT.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 10 kwie 2012, 10:26

Pytanie, czy na takich trasach będzie wystarczający popyt na tanie latanie.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 10 kwie 2012, 10:51

Zobaczymy, sporo tez zalezy od cen paliwa, ktora to cena moze zniechecac ludzi do podrózowania samochodem.

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 10 kwie 2012, 11:34

BJ pisze:co do Wrocławia - nie orientuję się, czy w najbliższych latach jest planowane jakieś znaczne przyspieszenie połączenia kolejowego na tej trasie.
Mają robić ,,protezę koniecpolską'' - ożywić trasę Koniecpol - Częstochowa - Opole. Za parę lat ma być coś rzędu 3,5 godziny (szczegółow nie pomnę). Na razie dla wiceministra :!: RR była to inwestycja o znaczeniu lokalnym. :mur: Może ktoś go pouczy, że trzycyfrowy numer linii (144, inna 61) nie ma przełożenia na jej znaczenie dla kraju.

cns80
Posty: 981
Rejestracja: 01 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: Warszawa-Lucerny

Post autor: cns80 » 10 kwie 2012, 11:38

Rosa pisze:Jesli prawdą są pogłoski że OLT dla klientów wprowadzi wypozyczenie samochodu (Mini lub Clio RS) w cenie 60 zl/doba to to będzie kolejna rewolucja w ich wykonaniu i kolejni klienci ktorzy do nich przejdą.
Teraz to ja się na to piszę :)
R-9 Chełmska pisze:Tylko dla tego faktu opłaca się poleciec OLTem, gdziekolwiek!!
Narobić bardachy przed fotoradarami w obcym mieście i spokojnie się zmyć do domu ;)
rufio198 pisze:Chcesz argumentów proszę - przyjmijmy że jestem szarym zwykłym pasażerem bez żadnych ulg itp i chce jechać nad morze np do Gdyni na dwa tygodnie wywczasów. Mam z sobą walizkę 20 kg i mały plecak tzw bagaż podręczny
Tyle że ta oferta sądząc po terminach odlotów i przylotów raczej mało da wczasowiczom. Ona jest moim zdaniem skierowana do osób, które lecą w celach służbowych. Przy okazji życzę miłego targania tych 20 kg po schodach na Wschodnim ;)

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 10 kwie 2012, 12:42

Zrobili pierwszy krok, jutro rano się przekonamy jaki będzie drugi krok. Na konferencji maja powiedziec co z wynajmem i jaka będzie zagraniczna siatka połączeń .

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2277
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 10 kwie 2012, 13:58

Ja dodam statystyki. Obecnie średnie wypełnienie samolotu OLT Express na trasie WAW - GDA - WAW wynosi ok. 75%.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 10 kwie 2012, 16:12

cns80 pisze:Przy okazji życzę miłego targania tych 20 kg po schodach na Wschodnim ;)
Jedne schody do pokonania - dla zdrowego chłopa żaden wysiłek
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

ODPOWIEDZ