A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

ashir
Posty: 27855
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 wrz 2024, 16:45

Wspaniale, ale to nie można skorzystać np. z 186? Wszystkie przystanki, łącznie z Winnicą i Grzymalitów mają bezpośrednie połączenie z EC Żerań, WSZYSTKIE i to naprawdę z dobrą częstotliwością... 8-(

mb112
Posty: 1113
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 26 wrz 2024, 20:19

Faktycznie, o ile można jeszcze zrozumieć dodawanie przystanków, gdzieś, gdzie powstały np. jakieś nowe bloki czy obiekty handlowe (chociaż w wielu przypadkach trzeba by wreszcie przestać udawać, że dana linia jest przyspieszona), to tutaj wygląda to faktycznie na czyiś indywidualny interes i liczenie na to, że nikt nie zauważy. 509 to jedna z kluczowych linii i w tym przypadku faktycznie z dokładnie każdego przystanku na wcześniejszym odcinku można bez przesiadki dojechać 211 albo 186.
Ciekawe czy ktoś wreszcie zdecyduje się zrobić kiedyś porządek z liniami 400/500, tzn. wytypować kilka, które będą mieć ograniczoną liczbę przystanków i nie będą dodawane przy każdej możliwej okazji, a resztę zmienić na zwykłe.

Georg
Posty: 6240
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 26 wrz 2024, 20:37

Czy wtedy jakiś czerwony by się ostał?

Jurand
Posty: 1196
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 26 wrz 2024, 21:00

mb112 pisze:
26 wrz 2024, 20:19
Faktycznie, o ile można jeszcze zrozumieć dodawanie przystanków, gdzieś, gdzie powstały np. jakieś nowe bloki czy obiekty handlowe (chociaż w wielu przypadkach trzeba by wreszcie przestać udawać, że dana linia jest przyspieszona), to tutaj wygląda to faktycznie na czyiś indywidualny interes i liczenie na to, że nikt nie zauważy. 509 to jedna z kluczowych linii i w tym przypadku faktycznie z dokładnie każdego przystanku na wcześniejszym odcinku można bez przesiadki dojechać 211 albo 186.
Ciekawe czy ktoś wreszcie zdecyduje się zrobić kiedyś porządek z liniami 400/500, tzn. wytypować kilka, które będą mieć ograniczoną liczbę przystanków i nie będą dodawane przy każdej możliwej okazji, a resztę zmienić na zwykłe.
Dojechać do EC Żerań, owszem, ale odjechać w kierunku Pragi 211 lub 186 to już gorzej (-(
Może tu jest pies pogrzebany :?:

KR88
Posty: 252
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 26 wrz 2024, 21:29

Pamiętacie kabaret z linią 500 i ZP Namysłowska? Na przystanku info że obsługuje go linia 500, w karcie drogowej brak przystanku. Następnego dnia na odwrót. 🤣. A jak już usunęli ten przystanek na dobre to poszła informacja żeby nie omijać przystanku 😎

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 370
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 26 wrz 2024, 22:25

Z przystanku EC Żerań korzystają tylko pracownicy rano i po południu. Widać komuś nie pasowało chodzenie na Żerań FSO, by się dostać po południu na Pragę. Tak to mogę rozumieć. Co do dojazdu do Auchan to najlepiej jest od strony Konwaliowej dojechać na pętlę Żerań FSO i z niej podjechać czymś przystanek pod centrum.

Edit:
Zapomniałem o 7xx na pętlę. Wobec tego nie ma żadnych logicznych przesłanek na funkcjonowanie tego przystanku dla 509.
Chyba, że ma to związek z tym?
https://www.wtp.waw.pl/newsy/2024/09/25 ... tramwajow/

mb112
Posty: 1113
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 26 wrz 2024, 23:13

Georg pisze:
26 wrz 2024, 20:37
Czy wtedy jakiś czerwony by się ostał?
Tak na szybko to może 409, 414, 503, 504, 511, 517, 523, 525, ale wszystko z ograniczoną liczbą przystanków.
Z kolei 401 i 509 są moim zdaniem na tyle częste, że można by z nich wydzielić dwie linie, przyspieszoną (bardziej niż obecnie) i zwykłą.
Pozostałe to już mało co w ogóle pomijają.

michael112
Posty: 2972
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 26 wrz 2024, 23:47

mb112 pisze:
26 wrz 2024, 23:13
409, 414, 503, 504, 511, 517, 523, 525
Przy czym 504, 523 i 525 to też na ten moment zatrzymują się na większości przystanków.

Temat jest ciekawy. Tak przy okazji nasuwa mi się pytanie które zadam starszym z forumowiczów: Dlaczego na początku lat 90. zrezygnowano z linii pospiesznych na rzecz przyspieszonych właśnie? Czy tam też nie chodziło o to że status "pospieszny" się zdewaluował na skutek stopniowego dodawania przystanków?
Może czas juź na rewizję i dzisiejszego systemu? Wszak od czasu uruchomienia do likwidacji literowych pospiesznych minęło mniej więcej tyle samo czasu co od uruchomienia pierwszych linii przyspieszonych do dzisiaj.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5377
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 27 wrz 2024, 0:10

mb112 pisze:
26 wrz 2024, 23:13
Georg pisze:
26 wrz 2024, 20:37
Czy wtedy jakiś czerwony by się ostał?
Z kolei 401 i 509 są moim zdaniem na tyle częste, że można by z nich wydzielić dwie linie, przyspieszoną (bardziej niż obecnie) i zwykłą.
Pozostałe to już mało co w ogóle pomijają.
Była już taka linia, 144.

Ale ogólnie to faktycznie jedyne linie czerwone jakie powinny zostać to takie które mają pokrycie w 100% w czarnej.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7810
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 27 wrz 2024, 7:45

ashir pisze:
26 wrz 2024, 15:23
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2024/09/26/509-ec-zeran/

509 dostaje EC Żerań, coraz lepiej... ](*,)
No to czas zrobić z niego linię zwykłą.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8752
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 27 wrz 2024, 9:02

MisiekK pisze:
27 wrz 2024, 7:45
ashir pisze:
26 wrz 2024, 15:23
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2024/09/26/509-ec-zeran/

509 dostaje EC Żerań, coraz lepiej... ](*,)
No to czas zrobić z niego linię zwykłą.
...i podbić w DS!!!

Jurand
Posty: 1196
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 27 wrz 2024, 9:42

person pisze:
27 wrz 2024, 9:02
MisiekK pisze:
27 wrz 2024, 7:45


No to czas zrobić z niego linię zwykłą.
...i podbić w DS!!!
I jeszcze puścić oberkiem przez Pl.Hallera i faktycznie na 101 lub 144 można to przerobić (-(

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8752
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 27 wrz 2024, 10:05

Żadnego oberka, Jacku Marszałku!!!!11223456789 ;)

wincenty
Posty: 1481
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 27 wrz 2024, 12:41

MisiekK pisze:
27 wrz 2024, 7:45
ashir pisze:
26 wrz 2024, 15:23
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2024/09/26/509-ec-zeran/

509 dostaje EC Żerań, coraz lepiej... ](*,)
No to czas zrobić z niego linię zwykłą.
Nie, straci magię czerwonego numerka...
Przecież teraz i tak większość pięćsetek omija pojedyncze przystanki.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7810
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 27 wrz 2024, 13:12

person pisze:
27 wrz 2024, 10:05
Żadnego oberka, Jacku Marszałku!!!!11223456789 ;)
Skrócić do Wschodniego! I zmienić w 103!
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

ODPOWIEDZ