Stan techniczny autobusów MZA a bezpieczeństwo pasażerów

Moderatorzy: JacekM, Dantte

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 04 maja 2006, 22:35

pawcio pisze:Licz na to.
A liczb jest niekończenie wiele
No ale o idealnym państwie zawsze można pomarzyć :)

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 04 maja 2006, 22:37

Predator pisze:
R-11 Kleszczowa pisze: Z wyjątkiem. I to nie jednym.
Jakim? Choćby większość 57xx już się sypie na protegę.

52xx. I powtórze. To, że wóz jest młody to nie oznacza, że jest w dobrym stanie technicznym vide N4020 czy wspomniane wyzej przez Ciebie 280.70.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 04 maja 2006, 22:42

R-11 Kleszczowa pisze:52xx. I powtórze. To, że wóz jest młody to nie oznacza, że jest w dobrym stanie technicznym vide N4020 czy wspomniane wyzej przez Ciebie 280.70.
52xx to dobre autobusy :?: Kupa ryku silnika i smrodu spalin w przedziale pasażerskim.
Jak mówią mechanicy jedyne co można z nich wyjąć to silnik – bez tego reszta kwalifikuje się na złom.

A Neoplany są w takim stanie, bo są wiernym odzwierciedleniem tego jak MZA dba o tabor.
Czasy gdy autobus ma jeździć 20 lat już dawno minęły... ale nie dla MZA.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 04 maja 2006, 22:44

Jeżeli mówimy o wozach z roku A.D 1997-to "sypią się" zwłasza tzw:"poinflanckie"-czyli pojazdy z prefiksem:56xx.

Zaś np seria:52xx,53xx-też zostawia weile do życzenia (vide:"OSTROBRAMSKA")
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 04 maja 2006, 22:46

Predator pisze:autobus ma jeździć 20 lat
Sorry,lecz PIERWSZY Neoplan pochodzi z roku 1994.
Zaś ostatnia dostawa, ZAKOńCZYłA SIę w roku 1999.
Jakbyś nie patrzył i nie kombinował, one jeszcze NIE MAJą dwudziestu lat.
:mrgreen:
;-)
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 04 maja 2006, 22:50

mobil one pisze: Sorry,lecz PIERWSZY Neoplan pochodzi z roku 1994.
Zaś ostatnia dostawa, ZAKOńCZYłA SIę w roku 1999.
Jakbyś nie patrzył i nie kombinował, one jeszcze NIE MAJą dwudziestu lat.
Nie chodzi mi o wiek autobusów, ale o sposób podejścia do utrzymania i założeń jakie ma MZA do taboru, a ono jest wielce patologiczne, i wprost z głębokiego PRL.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 maja 2006, 22:54

8315 pisze:
pawcio pisze:Licz na to.
A liczb jest niekończenie wiele
No ale o idealnym państwie zawsze można pomarzyć :)
VII RP to te Ikarusy na pewno nie dożyją.
Predator pisze:A twoja argumentacja jest identyczna jak tych z MZA – jak mają coś zrobić to nagle wyrastają przed nimi setki problemów nie do przeskoczenia, ale jak mają władować kilkadziesiąt tysięcy w 20 letniego Ikarusa to nie ma dla nich problemu.
To w takim razie znajdź sposób i pieniądze, któe zapewnią taką wymianę taboru (w sposób realny i zgodny ze wszystkimi prawami) w ciągu najbliższych dwóch lat. Moim zdaniem tego się przeprowadzić nie da. A krawiec kraje jak mu materii staje.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 04 maja 2006, 22:55

MZA dalej swoje....ta klima im w głowach poprzewracała. Po co klima skoro SU 18 mają normalne szerokie okna. W zimie ciepło jest i bez klimy a w lecie otwiera się okna i klima przestaje być potrzebna.

Można kupić takie SU 18 jak teraz tylko bez klimy. Komfort jazdy niemal taki sam a koszt mniejszy=więcej autobusów.
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 04 maja 2006, 23:00

pawcio pisze:To w takim razie znajdź sposób i pieniądze, któe zapewnią taką wymianę taboru (w sposób realny i zgodny ze wszystkimi prawami) w ciągu najbliższych dwóch lat. Moim zdaniem tego się przeprowadzić nie da. A krawiec kraje jak mu materii staje.
Z takim podejściem dochodzimy do wniosku że MZA robi łaskę, iż daje możliwość jazdy pasażerom swoimi starymi Ikarusami które nie jednokrotnie zagrażają zdrowiu i życiu pasażerów, a z drugiej strony bronią rynku przewozów przed konkurencją, aby utrzymać maksymalnie wszystko dla siebie.

To jak to jest – komunikacja jest dla ludzi, czy ludzie dla komunikacji :?:
A jak zaraz MZA zacznie z braku sprawnych autobusów furmanki podstawiać, to co :?:
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 maja 2006, 23:05

Komunikacja dla ludzi. Tu się z Tobą zgadzam.
MZA nie robi łaski. Robi to co może. Bo przetarg na ajenta to również długa procedura.
A przed konkurencją to bardziej niż MZA (władze) to bronią się związki zawodowe. Z punktu widzenia miasta w zasadzie mogłoby być 6-8 dość dużych niezależnych ajentów i MZA liczące około 300-400 wozów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 05 maja 2006, 13:53

W sprawie przetargu na nowe autobusy odsyłam do postu .

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 05 maja 2006, 14:32

A dziś koło 10:30 ITD zrobiła nalot na solówki Connexu na 180 w Wianowie. Efekty były kiepiskie. Trzy wozy A008, A009 i A011 (odpowiednio brygady 11, 10 i 1) zostały pozbawione dowodów rejestracyjnych. Nalot przeżył A001 na 12/180. Wymknął się natomiast A004 (2/180), którego nie zdążyli skontrolować, gdyż byli jeszcze zajęci poprzednią brygadą. Jakieś 15 minut po odjeździe ITD z krańca wszystkie trzy wozy, które nie przretrwały kontroli oddaliły się w nieznanym kierunku. Jako, że connexowski nadzór ruchu przed ich odjazdem dokładnie badał rozkłady poszczególnych brygad mam podejrzenia, że te wozy wróciły do ruchu. Choć to pewności nie mam.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 05 maja 2006, 17:54

To albo zostały pozbawione dowodów rejstracyjnych albo wróciły na linię. Jedno wyklucza drugie.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 05 maja 2006, 21:09

Predator pisze: Jak mówią mechanicy jedyne co można z nich wyjąć to silnik – bez tego reszta kwalifikuje się na złom.
Silnik to serce wozu. A jakby nie patrzeć to faktycznie 52xx mają silniki nie odparady :dance:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
SzErSzEń
Posty: 30
Rejestracja: 21 gru 2005, 16:40
Lokalizacja: SzErSzEńKeRs
Kontakt:

Post autor: SzErSzEń » 06 maja 2006, 10:50

Moze i IKARUSy zagrazaja temu zdrowiu ale napewno jak by byly zadbane to do wiekszosci wypadkow jakis tam by nie do chodzilo. Smiem zauwazyc ze nie ktorzy sie do czepieja do IKARUSow ale jak neoplany i solaisy sie pala to juz nie wspomni. One nie zagrazaja pasazerom czy to poprostu jest nowa wersja WEBASTO??
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ