128N PESA Jazz Duo (Ten długi, z dwiema wielkimi głowami)

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7692
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 20 lip 2014, 14:04

1000 pisze:Swoją drogą, skoro ma to być identyczny model, ale za +10% ceny, to Pesa zagrała nieco vabank.
Prawie identyczny (prawie jak wiadomo robi różnicę).
1000 pisze:Dziwi trochę rozrzutność zamawiającego, bo generuje dodatkowe koszty zakupu ogłaszając takie małe przetargi...
Zostały środki więc czemu firma nie miałaby kupić kilka wagonów? Oddać dofinansowanie i czekać na kolejny duży przetarg?
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4779
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 21 lip 2014, 23:55

Już się powoli przyzwyczajałem do naszego Jazza Duo, ale zobaczyłem Tramino dla Brunszwiku i jakoś posmutniałem:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 22 lip 2014, 0:47

Ochyda, masz racje.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 22 lip 2014, 16:27

Chyba ohyda, o filolodzy i nauczyciele, OHYDA!

Ale moim zdaniem to ani nie ochyda, ani ohyda. Bardzo ładnie się prezentuje - śmieszy tylko ustawienie drzwi, ale Niemcy tak lubią.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

px33
Posty: 1593
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 22 lip 2014, 19:02

Fatalny, beznadziejny. Jak mogli nie zrobić wytłoczeń na górnej linii nadwozia (i jeszcze, ble, jej malowanie pasuje do reszty wagonu) i wyrównać na czarno linię okien aż do krawędzi drzwi. No estetyczny dramat

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 lip 2014, 19:08

E tam, to Tramino jest po prostu nijakie ? Solidne, spokojne... i nudne jak Golf III ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

px33
Posty: 1593
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 22 lip 2014, 20:35

Ale bezbłędne. Moim zdaniem na eksperymenty jest czas, kiedy wyeliminuje się szkolne błędy (które w przypadku Jazza na szczęście są tak niewielkie, że da się je poprawić jeszcze na etapie prototypu, bo co to za filozofia zamówić nowe osłony dachowe i nalepiać paski trochę wyżej). Na szczęście dwukierunkowość uniemożliwia zrobienie "dupy pawiana", głównego błędu w Swingu (te dla Szegedu przez proste burty wydają się koszmarnie ociężałe, ale rezygnacja z tego koszmarnego tyłu wyszła zdecydowanie na korzyść), więc przynajmniej pod tym względem Pesa miała ułatwione zadanie ;)

Pablo-waw
Posty: 240
Rejestracja: 25 sie 2013, 13:28

Post autor: Pablo-waw » 24 lip 2014, 12:09

Panowie, Tramino dla Brunszwiku to inna klasa, to jak porownywac Trabanta z Mercedesem. Inna kategoria produktu... Ale i zapotrzebowanie inne - polecam fotki wnetrza.

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 24 lip 2014, 20:47

Pawlo-wawie, klasa klasą, a rezygnacja z elementów ,,urozmaicających'' rezygnacją - nie kosztuje i można ją zrobić od ręki (na odpowiedni wczesnym etapie, naturalnie).

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4922
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 24 lip 2014, 21:32

ZTM na Facebooku podlinkował zdjęcia Jazza wykonane przez jednego z użytkowników portalu:
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 5199_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 869a137080
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 lip 2014, 21:39

Pablo-waw pisze:Panowie, Tramino dla Brunszwiku to inna klasa, to jak porownywac Trabanta z Mercedesem.
Że niby co tu jest trabantem?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Autobus Czerwon
Posty: 4146
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 24 lip 2014, 22:16

Wybaczcie, ale mi się Jazz bardziej podoba. Serio. Te światła w Tramino są ohydne.

Pablo-waw
Posty: 240
Rejestracja: 25 sie 2013, 13:28

Post autor: Pablo-waw » 25 lip 2014, 10:47

grzegorz pisze:Pawlo-wawie, klasa klasą, a rezygnacja z elementów ,,urozmaicających'' rezygnacją - nie kosztuje i można ją zrobić od ręki (na odpowiedni wczesnym etapie, naturalnie).
Oczywiscie! Tylko ze niestety nie w tym miescie i nie z ta wladza - dalej boje sie rozwijac, bo teraz mamy kodeks etyczny i nie mozemy miec wlasnego zdania ;-)
Nie wiem kto wymyslil te idiotyczne pieciolinie i szare panele na dachu, ale chyba to nie byl jego najlepszy dzien. Podobnie czolo tego wynalazku - ponoc o gustach sie nie dyskutuje, ale...
Brunszwik to niemiecka logika - kupili rozwiazanie bezpieczne (te przez niektorych tak uwielbiane KWP), dostosowane do ich specyfiki. Wnetrze jest totalnym zaprzeczeniem Warszawy - az dziw, ze nikt nie wpadl na to, aby u nas calkowicie zaprzestac montowania siedzen poza obszarem wozkow. Ja wiem, ze dopuszczalny nacisk na szyne hamuje pewne zapedy, ale sa linie gdzie nawet te smieszne ilosci siedzen stanowia ogromny problem. 9 np. Tam by sie przydal wagon typu bydlecego - wolna przestrzen, zadnych siedzen ani pionowych barierek. I nie chce tu nikomu ublizac - po prostu tak olbrzymie sa na niej potoki.
A wracajac do Jazza - nie wiem, komu potrzebne jest 100% plaskiej podlogi. Ma to poniekad sens, ale czy koszty pozniejszych problemow (synchronizacja silnikow!) w naszych warunkach serwisowych napewno maja sens? Kto byl na zajezdni ten wie, jak wyglada proporcja mechanik/tramwaj. Oczywiscie wspaniale, jakze inaczej! Ale w Niemczech jest 10x wspanialej :P

fraktal
Posty: 5502
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 sie 2014, 1:06

Pablo-waw pisze:Oczywiscie! Tylko ze niestety nie w tym miescie i nie z ta wladza - dalej boje sie rozwijac, bo teraz mamy kodeks etyczny i nie mozemy miec wlasnego zdania ;-)
Serio? Wprowadzają Wam kodeks etyczny?? Czyli jesteście teraz prawie jak lekarze. :) A żeby nie być całkiem OT - jakby jeszcze zredukowali liczbę siedzeń niż to co jest w swingu, to byłaby jakaś masakra - już teraz walka o miejsce siedzące przypomina coraz częściej pierwotną walkę o ogień....

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 02 sie 2014, 7:50

Tylko czekać na Deklarację Wiary... :D
NMSP, EOT
15/12/2005-12/7/2019

ODPOWIEDZ