Korytarz Raszyn - Janki: drogi i szyny

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 paź 2007, 18:21

Ja bym się raczej skłaniał ku przemianowaniu co któregoś kursu 9 czy 15 w linię kursującą do Raszyna... Co do przesiadek, to jednak doszłaby jedna, bo hipotetycznie zakładając pasażera takiej lini 721, to musiałby się przesiadać w Raszynie i na pl. Narutowicza... Ale jeśliby to miało dobrze zrobione, to w sumie czemu nie? :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 paź 2007, 18:22

Wymieniłeś akurat linie, które jadą koszmarnie daleko... co najwyżej wydłużenie 7 miałoby sens, ewentualnie uruchomienie nowej linii do Al. Zielenieckiej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 paź 2007, 18:23

inż. Glonojad pisze:ewentualnie uruchomienie nowej linii do Al. Zielenieckiej.
Też dobry pomysł ;)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1715
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 12 paź 2007, 18:31

Niekiepski pomysł to rozważenie czy torowisko o rozstawie 1000 mm. pozwoli na dogodniejsze trasowanie linii tramwajowej/ kolejowej/ przez wymienione przez was obszary.
Piszę o tym rozwiązaniu majac doświadczenia z podróży słowacką tatrzańską elektriczką czy 1000 mm kolejami greckimi.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 paź 2007, 18:36

Rozstaw toru nie ma tu żadnego znaczenia, co najwyżej szerokość pudła...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 paź 2007, 18:38

inż. Glonojad pisze:Rozstaw toru nie ma tu żadnego znaczenia
Ma. koszty. Dodatkowy tor do zjadów, inna specyfikacja wózków, słowem całkowicie nieekonomiczne. No i pudło na wózku 1000 mm jest mniej stabilne.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 paź 2007, 18:40

W drugą stronę nie ma :p w sensie, nie przynosi oszczędności.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8448
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 paź 2007, 18:45

Wolfchen pisze:No i pudło na wózku 1000 mm jest mniej stabilne.
Chyba tylko w przypadku 805-tek... :neutral:

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 paź 2007, 18:48

Matmy nie oszukasz, szyna zapadnięta o centymetr na torze 1000 mm oznacza przechyłkę 1%, na torze 1435 - 7 promili.

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1715
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 12 paź 2007, 19:50

Z punktu widzenia technicznego pewnie macie rację , ale pamiętam , że trasa 1000 mm. zwłaszcza w Grecji biegła przez zupełnie dziwne miejsca , środek ulicy , podwórza domów , targowiska , składy , nadbrzeża portów itp. Inna sprawa czy moje obserwacje były do końca trzeźwe, bo przed podróżą niźle zabalsamowałem się metaxą.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 paź 2007, 0:02

1000 mm jest o tyle dziwnym pomysłem, że oznaczałoby to brak integracji z obecną infrastrukturą...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 13 paź 2007, 8:55

inż. Glonojad pisze:Wymieniłeś akurat linie, które jadą koszmarnie daleko... co najwyżej wydłużenie 7 miałoby sens, ewentualnie uruchomienie nowej linii do Al. Zielenieckiej.
Albo dorobienie skrętu w prawo z okęcia do banacha.

Wtedy kiedy trasa do Banacha Przez Pole mokotowskie sięgała by ul. Batorego było by to całkiem sensowne - z Okęcia by sobie jechało to co teraz za linie raszyńskie mogły by mieć pętelkę na Polu mokotowskim - gdzieś najlepiej przy metrze.

Btw, jak wy sobie wyobrażacie organizacje pętli Okecie z dwoma torami jeszcze?
Obrazek

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 paź 2007, 11:29

Nie rozumiem pytania o Okęcie, prawdę mówiąc...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 13 paź 2007, 15:49

Na Okęciu jest pętla kształcie łezki. A co dalej?
Jeśli doszły by dwa tory to jak? przez środek pętli autobusowej?
Obrazek

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 13 paź 2007, 16:11

Obrazek
A tak nie można? Zrobić z zewnętrznego toru z Centrum przelotowy tor i po sprawie.

[ Dodano: 2007-10-13, 16:12 ]
pętle autobusową omija od zewnątrz
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

ODPOWIEDZ