Na razie bardziej robią E30 jednak.przewoz pisze: póki co - na pewno. Ale jak w końcu zrobią tor do Radomia i dalej zrobią coś dalej?
Modernizacje linii kolejowych w Polsce
Moderator: JacekM
No, na razie E30 jest rozgrzebana i jeszcze ją będą długo grzebać, a efekt modernizacji będzie widoczny za 2-3 lata. Myślę, że po zrobieniu (mniej więcej w tym samym czasie) odcinka do Kielc - czas jazdy tą trasą będzie konkurencyjny nawet dla zwykłej TLK.
Dla ekspresów - i owszem. Ale pośpieszne powinny jednak zapewnić maksymalną obsługę miejscowości po trasie, tzn. kompromis pomiędzy prędkością a dostępnością.fik pisze:Szybciej i tak będzie przez CMK.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Myślę, że jednak Tarnobrzeg, Ostrowiec, Sandomierz czy Starachowice powinny mieć choć ze dwa połączenia pośpieszne z Warszawą...
Inna sprawa, że CMK przyczyniła się do upadku linii przez Koluszki, Piotrków na Katowice, jak i linii przez Radom, Kielce do Krakowa... ![8-(](./images/smilies/eusa_shifty.gif)
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![8-(](./images/smilies/eusa_shifty.gif)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Myślę, że nie byłyby to jedyne dwa połączenia w dobie trakcją elektryczną ![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
PLK się otrząsnęła i zelektryfikuje odcinek Starzyny - Koniecpol... A tam widać jakieś szanse na większy ruch? Wątpię.
Poza tym... dla ilu pociągów przerabiamy pod wychylne pudło E65 i za jakie pieniądze?![chtry :>](./images/smilies/chytry.gif)
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
PLK się otrząsnęła i zelektryfikuje odcinek Starzyny - Koniecpol... A tam widać jakieś szanse na większy ruch? Wątpię.
Poza tym... dla ilu pociągów przerabiamy pod wychylne pudło E65 i za jakie pieniądze?
![chtry :>](./images/smilies/chytry.gif)
Wszystkie wymienione przeze mnie miasta są "pod drutem". Jedynie Rzeszów - Ocice nie jest zdrutowany - ale tam może pójść ruch towarowy, ponadto jakieś osobowe też się pojawią zapewne. No i - ropa drożeje, więc trakcja elektryczna jest jak najbardziej uzasadniona - więc i drut będzie się opłacało zakładać.fik pisze:I pod dwa połączenia mamy modernizować i elektryfikować tyle torów?:>
Zresztą, to są koszty o wiele mniejsze, niż stu tysięcy modern CMK, żeby podnieść szlakową o paręnaście kilometrów...
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27424
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ale tutaj mamy przywrócenie linii do stanu regulaminowego (formalnie ten odcinek był cały czas zelektryfikowany, tylko z powodu braku ruchu zwinięto sieć, zanim zrobiły to inne jednostki), to jednak coś innego.przewoz pisze:PLK się otrząsnęła i zelektryfikuje odcinek Starzyny - Koniecpol...
Przypominam, że nie bronisz tezy "Sandomierzowi przydadzą się dwie pary pociągów dalekobieżnych", ale "należy modernizować ciąg Rzeszów-Skarżysko".Wolfchen pisze:
Wszystkie wymienione przeze mnie miasta są "pod drutem". Jedynie Rzeszów - Ocice nie jest zdrutowany - ale tam może pójść ruch towarowy, ponadto jakieś osobowe też się pojawią zapewne. No i - ropa drożeje, więc trakcja elektryczna jest jak najbardziej uzasadniona - więc i drut będzie się opłacało zakładać.
Zresztą, to są koszty o wiele mniejsze, niż stu tysięcy modern CMK, żeby podnieść szlakową o paręnaście kilometrów...![]()
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Ja bronię tezy, że trzeba odrutować Rzeszów - Ocicefik pisze:Przypominam, że nie bronisz tezy "Sandomierzowi przydadzą się dwie pary pociągów dalekobieżnych", ale "należy modernizować ciąg Rzeszów-Skarżysko".![]()
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Bo modernizacja (właściwie miejscami to wręcz odbudowa linii 25 (Skarżysko - Sandomierz - Tarnobrzeg), to powinna być zrobiona już dawno i niezależnie od reszty...
![8-(](./images/smilies/eusa_shifty.gif)
Natomiast co do odcinka Tarnobrzeg - Rzeszów, to wydaje mi się, że Kolbuszowa na tym wyłącznie zyska. Trochę gorzej z linią przez Dębicę, której stan jest również niezbyt ciekawy.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27424
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
To element tej modernizacji, czyż nie?Wolfchen pisze:
Ja bronię tezy, że trzeba odrutować Rzeszów - Ocice![]()
Zyska Kolbuszowa, straci np. Trzebinia, Jaworzno i Mysłowice. Bilans lekko ujemny IMHO.Wolfchen pisze: Natomiast co do odcinka Tarnobrzeg - Rzeszów, to wydaje mi się, że Kolbuszowa na tym wyłącznie zyska.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Owszem.fik pisze:To element tej modernizacji, czyż nie?
Wiesz, tak licytować możemy się w nieskończoność. Tak samo, jak można się licytować, kto straci na modernie linii Warszawa Gdańsk do V 200 km/h zamiast V 160 km/hfik pisze:Zyska Kolbuszowa, straci np. Trzebinia, Jaworzno i Mysłowice. Bilans lekko ujemny IMHO.
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27424
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Naprawdę nie przekonuje mnie argumentacja "wyrzuciliśmy bardzo dużo pieniędzy w błoto, możemy jeszcze trochę".
Należałoby określić priorytety (E-30 musi być jednym z nich, po prostu musi), potem sprawdzić, czy coś się nie substytuuje (E-30 bardzo dobrze substytuuje Kolbuszową), potem działać, a nie kicać po mapie jak pijany królik, serio.
![(-(](./images/smilies/eusa_snooty.gif)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?