Modernizacje linii kolejowych w Polsce

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 lis 2011, 8:27

przewoz pisze: póki co - na pewno. Ale jak w końcu zrobią tor do Radomia i dalej zrobią coś dalej?
Na razie bardziej robią E30 jednak.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 27 lis 2011, 11:57

No, na razie E30 jest rozgrzebana i jeszcze ją będą długo grzebać, a efekt modernizacji będzie widoczny za 2-3 lata. Myślę, że po zrobieniu (mniej więcej w tym samym czasie) odcinka do Kielc - czas jazdy tą trasą będzie konkurencyjny nawet dla zwykłej TLK.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 27 lis 2011, 15:49

fik pisze:Szybciej i tak będzie przez CMK.
Dla ekspresów - i owszem. Ale pośpieszne powinny jednak zapewnić maksymalną obsługę miejscowości po trasie, tzn. kompromis pomiędzy prędkością a dostępnością.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 lis 2011, 19:29

To ja bym jeszcze przez Staszów puścił, a co! :>
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 27 lis 2011, 19:47

Myślę, że jednak Tarnobrzeg, Ostrowiec, Sandomierz czy Starachowice powinny mieć choć ze dwa połączenia pośpieszne z Warszawą...

:arrow: Inna sprawa, że CMK przyczyniła się do upadku linii przez Koluszki, Piotrków na Katowice, jak i linii przez Radom, Kielce do Krakowa... 8-(
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 lis 2011, 19:49

Wolfchen pisze:Myślę, że jednak Tarnobrzeg, Ostrowiec, Sandomierz czy Starachowice powinny mieć choć ze dwa połączenia pośpieszne z Warszawą...
I pod dwa połączenia mamy modernizować i elektryfikować tyle torów? :>
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 27 lis 2011, 21:01

Myślę, że nie byłyby to jedyne dwa połączenia w dobie trakcją elektryczną ;)
PLK się otrząsnęła i zelektryfikuje odcinek Starzyny - Koniecpol... A tam widać jakieś szanse na większy ruch? Wątpię.
Poza tym... dla ilu pociągów przerabiamy pod wychylne pudło E65 i za jakie pieniądze? :>

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 27 lis 2011, 21:07

fik pisze:I pod dwa połączenia mamy modernizować i elektryfikować tyle torów?:>
Wszystkie wymienione przeze mnie miasta są "pod drutem". Jedynie Rzeszów - Ocice nie jest zdrutowany - ale tam może pójść ruch towarowy, ponadto jakieś osobowe też się pojawią zapewne. No i - ropa drożeje, więc trakcja elektryczna jest jak najbardziej uzasadniona - więc i drut będzie się opłacało zakładać.

Zresztą, to są koszty o wiele mniejsze, niż stu tysięcy modern CMK, żeby podnieść szlakową o paręnaście kilometrów... :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 28 lis 2011, 9:03

przewoz pisze:PLK się otrząsnęła i zelektryfikuje odcinek Starzyny - Koniecpol...
A był deelektryfikowany?
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 28 lis 2011, 9:04

Tak.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 lis 2011, 19:50

przewoz pisze:PLK się otrząsnęła i zelektryfikuje odcinek Starzyny - Koniecpol...
Ale tutaj mamy przywrócenie linii do stanu regulaminowego (formalnie ten odcinek był cały czas zelektryfikowany, tylko z powodu braku ruchu zwinięto sieć, zanim zrobiły to inne jednostki), to jednak coś innego.
Wolfchen pisze:
Wszystkie wymienione przeze mnie miasta są "pod drutem". Jedynie Rzeszów - Ocice nie jest zdrutowany - ale tam może pójść ruch towarowy, ponadto jakieś osobowe też się pojawią zapewne. No i - ropa drożeje, więc trakcja elektryczna jest jak najbardziej uzasadniona - więc i drut będzie się opłacało zakładać.

Zresztą, to są koszty o wiele mniejsze, niż stu tysięcy modern CMK, żeby podnieść szlakową o paręnaście kilometrów... :-k
Przypominam, że nie bronisz tezy "Sandomierzowi przydadzą się dwie pary pociągów dalekobieżnych", ale "należy modernizować ciąg Rzeszów-Skarżysko". :P Naprawdę nie widzę logiki w równoległej modernizacji dwóch ciągów Wawa-Rzeszów, a przewozy na E-30 i CMK są przynajmniej o rząd wielkości wyższe niż via Sandomierz.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 lis 2011, 20:43

fik pisze:Przypominam, że nie bronisz tezy "Sandomierzowi przydadzą się dwie pary pociągów dalekobieżnych", ale "należy modernizować ciąg Rzeszów-Skarżysko". :P
Ja bronię tezy, że trzeba odrutować Rzeszów - Ocice ;)
Bo modernizacja (właściwie miejscami to wręcz odbudowa linii 25 (Skarżysko - Sandomierz - Tarnobrzeg), to powinna być zrobiona już dawno i niezależnie od reszty... 8-(

Natomiast co do odcinka Tarnobrzeg - Rzeszów, to wydaje mi się, że Kolbuszowa na tym wyłącznie zyska. Trochę gorzej z linią przez Dębicę, której stan jest również niezbyt ciekawy.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 lis 2011, 21:29

Wolfchen pisze:
Ja bronię tezy, że trzeba odrutować Rzeszów - Ocice ;)
To element tej modernizacji, czyż nie?
Wolfchen pisze: Natomiast co do odcinka Tarnobrzeg - Rzeszów, to wydaje mi się, że Kolbuszowa na tym wyłącznie zyska.
Zyska Kolbuszowa, straci np. Trzebinia, Jaworzno i Mysłowice. Bilans lekko ujemny IMHO.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 lis 2011, 21:41

fik pisze:To element tej modernizacji, czyż nie?
Owszem.
fik pisze:Zyska Kolbuszowa, straci np. Trzebinia, Jaworzno i Mysłowice. Bilans lekko ujemny IMHO.
Wiesz, tak licytować możemy się w nieskończoność. Tak samo, jak można się licytować, kto straci na modernie linii Warszawa Gdańsk do V 200 km/h zamiast V 160 km/h :P
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 lis 2011, 21:44

Naprawdę nie przekonuje mnie argumentacja "wyrzuciliśmy bardzo dużo pieniędzy w błoto, możemy jeszcze trochę". (-( Należałoby określić priorytety (E-30 musi być jednym z nich, po prostu musi), potem sprawdzić, czy coś się nie substytuuje (E-30 bardzo dobrze substytuuje Kolbuszową), potem działać, a nie kicać po mapie jak pijany królik, serio.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ