Strona 135 z 153

Autobusy testowane w Warszawie

: 23 maja 2023, 16:47
autor: Jurand
Leitner98 pisze:
23 maja 2023, 16:05
Czy ktoś się orientuje, na której brygadzie i linii śmiga dziś Yutong?
4/106

Autobusy testowane w Warszawie

: 23 maja 2023, 17:07
autor: Leitner98
Dzięki

Autobusy testowane w Warszawie

: 23 maja 2023, 18:12
autor: karmat
Jakoś od wczoraj zaczął się już pojawiać na GPS.

Autobusy testowane w Warszawie

: 23 maja 2023, 20:06
autor: pawcio
Bo wczoraj pierwszy raz wyjechał z pasażerami.

Autobusy testowane w Warszawie

: 23 maja 2023, 20:07
autor: bartoni722
pawcio pisze:Bo wczoraj pierwszy raz wyjechał z pasażerami.
Nieee, pierwszy wyjazd 17 maja.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka


Autobusy testowane w Warszawie

: 23 maja 2023, 20:45
autor: ZielonyJamnik
karmat pisze:
23 maja 2023, 18:12
Jakoś od wczoraj zaczął się już pojawiać na GPS.
GPS to był od początku, w LiveBusie go widziałem. Nie pokazywało tylko linii i brygady.

Autobusy testowane w Warszawie

: 24 maja 2023, 8:48
autor: ZielonyJamnik
mb112 pisze:
17 maja 2023, 10:42
Dobra, niech go przez rok potestują solidnie, może się przez ten czas rozleci, to wtedy będzie argument, żeby chińskich nie kupować.
No i żebyście się wszyscy nie zdziwili, bo testy na ten moment przebiegają idealnie. Z tego co mówił mi kierowca, który nim jeździ na codzień, nie było żadnej awarii. Chwali, że jeździ się nim lepiej niż Solarisem, zarówno jeśli chodzi o zwrotność jak i dynamikę. Po całym dniu 106/4 z klimą zostaje jeszcze 36% baterii, przy normalnej jeździe, więc jest naprawdę dobrze. A w razie czego można się doładować z plug-ina na Ostroroga. Co do rozlatywania się to wg kierowcy też jest lepiej niż w Solarisach, gdyż na ten moment nie odpadają śruby. Zostają jeszcze dwa pytania, jak będzie z trwałością w dłuższej perspektywie oraz jak kratownica wytrzyma warszawskie warunki. Z ciekawostek, to sterownik jest Macrosystemu, silnik centralny, pulpit Actia 2, azotowy system gaszenia.

Autobusy testowane w Warszawie

: 24 maja 2023, 8:52
autor: Autobus Czerwon
ZielonyJamnik pisze:
24 maja 2023, 8:48
mb112 pisze:
17 maja 2023, 10:42
Dobra, niech go przez rok potestują solidnie, może się przez ten czas rozleci, to wtedy będzie argument, żeby chińskich nie kupować.
No i żebyście się wszyscy nie zdziwili, bo testy na ten moment przebiegają idealnie. Z tego co mówił mi kierowca, który nim jeździ na codzień, nie było żadnej awarii. Chwali, że jeździ się nim lepiej niż Solarisem, zarówno jeśli chodzi o zwrotność jak i dynamikę. Po całym dniu 106/4 z klimą zostaje jeszcze 36% baterii, przy normalnej jeździe, więc jest naprawdę dobrze. A w razie czego można się doładować z plug-ina na Ostroroga. Co do rozlatywania się to wg kierowcy też jest lepiej niż w Solarisach, gdyż na ten moment nie odpadają śruby. Zostają jeszcze dwa pytania, jak będzie z trwałością w dłuższej perspektywie oraz jak kratownica wytrzyma warszawskie warunki. Z ciekawostek, to sterownik jest Macrosystemu, silnik centralny, pulpit Actia 2, azotowy system gaszenia.
Jakoś mnie to absolutnie nie dziwi.

Autobusy testowane w Warszawie

: 24 maja 2023, 9:02
autor: reserved
ZielonyJamnik pisze:
24 maja 2023, 8:48
mb112 pisze:
17 maja 2023, 10:42
Dobra, niech go przez rok potestują solidnie, może się przez ten czas rozleci, to wtedy będzie argument, żeby chińskich nie kupować.
No i żebyście się wszyscy nie zdziwili, bo testy na ten moment przebiegają idealnie.
Mnie zaskoczył dodatkowy bieg L na którym można jeździć do 30km/h i pozwala on zaoszczędzić trochę energii.

Autobusy testowane w Warszawie

: 24 maja 2023, 10:38
autor: px33
Z ciekawostek, to sterownik jest Macrosystemu
A tablice zewnętrzne? Bo to wygląda jak jakiś bardzo chiński wynalazek, nie jest sterowane z jakiegoś chińskiego cuda?

Autobusy testowane w Warszawie

: 24 maja 2023, 11:31
autor: Glonojad
ZielonyJamnik pisze:
24 maja 2023, 8:48
mb112 pisze:
17 maja 2023, 10:42
Dobra, niech go przez rok potestują solidnie, może się przez ten czas rozleci, to wtedy będzie argument, żeby chińskich nie kupować.
No i żebyście się wszyscy nie zdziwili, bo testy na ten moment przebiegają idealnie. Z tego co mówił mi kierowca, który nim jeździ na codzień, nie było żadnej awarii. Chwali, że jeździ się nim lepiej niż Solarisem, zarówno jeśli chodzi o zwrotność jak i dynamikę. Po całym dniu 106/4 z klimą zostaje jeszcze 36% baterii, przy normalnej jeździe, więc jest naprawdę dobrze. A w razie czego można się doładować z plug-ina na Ostroroga. Co do rozlatywania się to wg kierowcy też jest lepiej niż w Solarisach, gdyż na ten moment nie odpadają śruby. Zostają jeszcze dwa pytania, jak będzie z trwałością w dłuższej perspektywie oraz jak kratownica wytrzyma warszawskie warunki. Z ciekawostek, to sterownik jest Macrosystemu, silnik centralny, pulpit Actia 2, azotowy system gaszenia.
Chiny na rynek wewnętrzny produkją jakieś absurdalne tysiace sztuk wozów, nie dziwne, że mają doświadczenie. Europa przegrywa we własnej grze.

Autobusy testowane w Warszawie

: 24 maja 2023, 11:44
autor: michael112
ZielonyJamnik pisze:
24 maja 2023, 8:48
No i żebyście się wszyscy nie zdziwili, bo testy na ten moment przebiegają idealnie. Z tego co mówił mi kierowca, który nim jeździ na codzień, nie było żadnej awarii. Chwali, że jeździ się nim lepiej niż Solarisem, zarówno jeśli chodzi o zwrotność jak i dynamikę. Po całym dniu 106/4 z klimą zostaje jeszcze 36% baterii, przy normalnej jeździe, więc jest naprawdę dobrze. A w razie czego można się doładować z plug-ina na Ostroroga. Co do rozlatywania się to wg kierowcy też jest lepiej niż w Solarisach, gdyż na ten moment nie odpadają śruby. Zostają jeszcze dwa pytania, jak będzie z trwałością w dłuższej perspektywie oraz jak kratownica wytrzyma warszawskie warunki. Z ciekawostek, to sterownik jest Macrosystemu, silnik centralny, pulpit Actia 2, azotowy system gaszenia.
Chcesz powiedzieć że ten autobus nie musi się doładowywać w ciągu dnia służby na całce? Gdzieś słyszałem że kierowca nie ma dostępu do ładowania w tym autobusie (ma chodzić o jakiś klucz którego nie udostępniono kierowcy).
Jeśli to się potwierdzi, to technologicznie ten autobus bije na głowę te przewspaniałe Solarisy, które, dopóki im nie pobudowano ładowarek na mieście, mogły obstawiać tylko dodatki albo zjeżdżać w ciągu dnia na ładowanie na zajezdnię.

Nie wiem czy na tym forum były już opinie że Yutong ma brzydką ścianę przednią. Owszem, ma brzydką. Niemniej jednak użyteczność wydaje mi się przeważać nad estetyką. Jeśli z powodów politycznych nie można już kupować diesli, natomiast eksploatacja gazowców okazała się zbyt droga to chyba takie Yutongi to dobry wybór. Dzięki jak się wydaje lepszym akumulatorom, dyspozytor będzie miał swobodę, mogąc je wysłać na dowolną linię, odpadnie też koszt montażu ładowarek.
Nie wiem jak by było w przypadku przegubowców, być może te są zbyt duże żeby założyć baterię wystarczającą na cały dzień. W takim wypadku może kompromis? Solówki elektryczne Yutongi, a w przypadku przegubowców miasto przeprosi się z dieslami albo też pogodzi z większymi kosztami gazowców.

Autobusy testowane w Warszawie

: 24 maja 2023, 12:12
autor: kveld
michael112 pisze:
24 maja 2023, 11:44
ZielonyJamnik pisze:
24 maja 2023, 8:48
No i żebyście się wszyscy nie zdziwili, bo testy na ten moment przebiegają idealnie. Z tego co mówił mi kierowca, który nim jeździ na codzień, nie było żadnej awarii. Chwali, że jeździ się nim lepiej niż Solarisem, zarówno jeśli chodzi o zwrotność jak i dynamikę. Po całym dniu 106/4 z klimą zostaje jeszcze 36% baterii, przy normalnej jeździe, więc jest naprawdę dobrze. A w razie czego można się doładować z plug-ina na Ostroroga. Co do rozlatywania się to wg kierowcy też jest lepiej niż w Solarisach, gdyż na ten moment nie odpadają śruby. Zostają jeszcze dwa pytania, jak będzie z trwałością w dłuższej perspektywie oraz jak kratownica wytrzyma warszawskie warunki. Z ciekawostek, to sterownik jest Macrosystemu, silnik centralny, pulpit Actia 2, azotowy system gaszenia.
Chcesz powiedzieć że ten autobus nie musi się doładowywać w ciągu dnia służby na całce? Gdzieś słyszałem że kierowca nie ma dostępu do ładowania w tym autobusie (ma chodzić o jakiś klucz którego nie udostępniono kierowcy).
Jeśli to się potwierdzi, to technologicznie ten autobus bije na głowę te przewspaniałe Solarisy, które, dopóki im nie pobudowano ładowarek na mieście, mogły obstawiać tylko dodatki albo zjeżdżać w ciągu dnia na ładowanie na zajezdnię.
Yutong U12 ma naprawdę przyzwoity zasięg ok. 400 km.

Solaris też potrafi wyprodukować autobusy mające porządny zasięg. To MZA wymyśliło sobie autobusy o mniejszym zasięgu, mniejszych akumulatorach, za to bardziej przystosowanych do szybkiego ładowania na krańcach. Problem z autobusami z dużymi akumulatorami ładowanymi raz dziennie (nocnie?) jest taki, że przy ich większej ilości musisz dysponować naprawdę potężną mocą przyłącza energetycznego na zajezdni (i na dodatek w nocy nie ogarniesz tego nawet częściowo np. farmą fotowoltaiczną na dachu hali). Stąd pomysł na rozbicie czasoprzestrzenne tego ładowania w postaci doładowywania na krańcach.

(Gdyby nie koszty takiego rozwiązania, to pewnie najprościej byłoby po prostu postawić SMR na zajezdni i wtedy można byłoby kupować dowolne elektryki.)

Autobusy testowane w Warszawie

: 24 maja 2023, 12:34
autor: px33
Powiedziałbym że ładowanie na pętli daje dwie inne przewagi - pozwala na zakup dużo tańszego i lżejszego autobusu z mniejszą baterią i poniekąd wygładza turbulencje spowodowane większym poborem prądu niż zaplanowany (albo po jakimś czasie przez spadek pojemności baterii). Przy ładowaniu na pętli coś takiego można rozwiązać wydłużając ładowanie, czyli de facto tylko wprowadzając jakieś opóźnienie kursu, w przypadku ładowania na zajezdni trzeba robić podmianę.

Autobusy testowane w Warszawie

: 24 maja 2023, 12:53
autor: michael112
Powiedziałbym tak:
System z doładowywaniem na pętli ma takie oto wady:
1) Musisz postawić ładowarki na pętli.
2) Ograniczona elastyczność:
2a) Możesz wysłać autobusy tylko na te linie, które mają ładowarkę na pętli.
2b) Nie możesz ot tak zmienić trasy tej linii (chodzi o zmianę pętli).
3) To co wspomniał @px33: problem w przypadku opóźnienia, którego nie można zredukować kosztem postoju na pętli.

Nie przesądzam, który system jest lepszy. Jedynie wskazuję wady tego z pętlami.