Strona 140 z 145

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 14 paź 2025, 20:48
autor: pawcio
Po południu być może będzie dłużej. Ale rano ze 148 i 402 do autobusów na południe są całkiem spore pielgrzymki.

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 14 paź 2025, 22:36
autor: TGM
adamrozbicki pisze:
14 paź 2025, 20:04
pawcio pisze:
14 paź 2025, 8:09
148 albo powinno jeździć prosto (jeśli stawiamy na tranzyt), albo przez Powsińską (przesiadki E->S na rodzie Nehru małe nie są). Sobieskiego jest najbardziej bezsensownym wariantem.
Przez Powsińską koło Best Mall? To będzie w szczycie dużo dłużej niż Sobieskiego. Jeżdzę codziennie samochodem, od ronda do Bonifacego w szczycie ponad 10 minut.
A na Witosa nie ma już korków?

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 15 paź 2025, 1:16
autor: adamrozbicki
TGM pisze:
14 paź 2025, 22:36
adamrozbicki pisze:
14 paź 2025, 20:04


Przez Powsińską koło Best Mall? To będzie w szczycie dużo dłużej niż Sobieskiego. Jeżdzę codziennie samochodem, od ronda do Bonifacego w szczycie ponad 10 minut.
A na Witosa nie ma już korków?
Bardzo małe i krótko

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 15 paź 2025, 11:02
autor: TGM
Widzę, że jeśli chodzi o przepustowość to jeszcze są luzy skoro w środku godzin szczytu wpuszcza się dodatkowo naukę jazdy :P . A liniowy tramwaj dopiero po sześciu minutach :evil: .

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 15 paź 2025, 11:16
autor: person
Jak przyszły motorowy ma się nauczyć jazdy pod presją i w warunkach zwiększonego ruchu, jeśli nie w godzinach szczytu?

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 19 paź 2025, 17:48
autor: reserved
Na symulatorze. :P

Re: Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 19 paź 2025, 17:50
autor: Łukasz
reserved pisze:Na symulatorze. :P
Na symulatorze nie da się zasymulować pasażera siedzącego na 1 siedzeniu.

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 19 paź 2025, 17:58
autor: pawcio
Oczywiście że tak. Przecież jest instruktor który patrzy na ręce i stresuje biedaka.

Re: Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 19 paź 2025, 18:08
autor: Łukasz
pawcio pisze:Oczywiście że tak. Przecież jest instruktor który patrzy na ręce i stresuje biedaka.
To inny rodzaj stresu. Pasażer obserwuje w czasie przerwy.

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 30 paź 2025, 15:57
autor: Glonojad
Yelonker pisze:
13 paź 2025, 15:04
Glonojad pisze:
13 paź 2025, 14:51
Nie do końca, bo plan miejscowy już był. Ale tak, poszło oczywiście o kasę za grunt - grunt z wartością "na mieszkaniówkę" a nie "na uprawe kapusty".
Plan miejscowy chyba dalej przewiduje pętlę przy skrzyżowaniu Wiedeńskiej-Korbońskiego (która powstanie za najwcześniej 20 lat, bo tam to naprawdę są jeszcze pola... chyba głównie pszenicy).
Akurat ten kawałek MPZP, gdzie miała być pętla, nie został uchwalony i nie wiem, czy z nim zdążą przed końcem vacatio legis nowej ustawy. A powyżej wszystkie plany już uchwalone, miejsca na pętlę niet, więc kazde wydłużanie po Wiedeńskiej to budowa nowego terminala.
W sumie można i tak - na Branickiego terminal na 1 tor i 2 tory przekotowe, kończy pół 16. Przy Uprawnej kolejny terminal, kończy 14. Na Wiedeńskiej kolejny terminal i kończy drugie pół 16. I tak sobie na raty kończą...

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 30 paź 2025, 16:37
autor: Yelonker
Glonojad pisze:
30 paź 2025, 15:57
Akurat ten kawałek MPZP, gdzie miała być pętla, nie został uchwalony i nie wiem, czy z nim zdążą przed końcem vacatio legis nowej ustawy. A powyżej wszystkie plany już uchwalone, miejsca na pętlę niet, więc kazde wydłużanie po Wiedeńskiej to budowa nowego terminala.
W sumie można i tak - na Branickiego terminal na 1 tor i 2 tory przekotowe, kończy pół 16. Przy Uprawnej kolejny terminal, kończy 14. Na Wiedeńskiej kolejny terminal i kończy drugie pół 16. I tak sobie na raty kończą...
Akurat wygląda na to, że obszar, który miał być przeznaczony na pętlę autobusowo-tramwajową na Wiedeńskiej (oczywiście nie dosięga on nawet do Korbońskiego, nie mówiąc o tym, że dobrze by było, by pętla była jak najbliżej Przyczółkowej) jest przeznaczony w projekcie planu ogólnego na strefę komunikacyjną. W odróżnieniu od tramwaju na Białołękę, gdzie przy Kątach Grodziskich powstanie podobna prowizorka, tak samo nie uchwalono MPZP na odcinku TMP od Białołęckiej do TOG, a teren pętli przy węźle TMP z Ostródzką jest częściowo objęty strefą wielofunkcyjną z zabudową mieszkaniową wielorodzinną.

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 30 paź 2025, 18:42
autor: Placuszek44
Trudno sobie wyobrazić, by ten tramwaj na Wiedeńskiej kiedykolwiek powstał, skoro tak się ślimaczy tramwaj na Gocław, Białołękę, Siekierki, przy Polu Mokotowskim, z Dw. Zachodniego na Wolę itd. Przecież tam będzie sama zabudowa jednorodzinna.

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 03 lis 2025, 10:07
autor: Glonojad
Już są szeregowce, a to nie jest gęstość, która nie nada się na końcówkę tramwaju akurat. Ale jak przewaga będzie willi na działkach 2000 metrów, to tak, bez sensu.

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 03 lis 2025, 10:09
autor: Glonojad
Yelonker pisze:
30 paź 2025, 16:37
Akurat wygląda na to, że obszar, który miał być przeznaczony na pętlę autobusowo-tramwajową na Wiedeńskiej (oczywiście nie dosięga on nawet do Korbońskiego, nie mówiąc o tym, że dobrze by było, by pętla była jak najbliżej Przyczółkowej) jest przeznaczony w projekcie planu ogólnego na strefę komunikacyjną.
Ja o tym wiem, bo pisałem wnioski do tego projektu planu. Ale, podkreślam, PROJEKTU, a ustawa na podstawie której powstał zaraz wychodzi z użycia i cały projekt będzie mozna wrzucić do kosza.

Zaś działeczki tam są prywatne, więc wuzetka i lecimy...

Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

: 03 lis 2025, 11:31
autor: pawcio
Czy ta sama zmiana prawna, co wyrzuci do kosza obecny projekt planu, nie wyrzuci też do kosza wuzetek?