KM na Bielanach (II)

Moderator: Wiliam

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 25 paź 2012, 11:29

Darujcie sobie te ”Żoliborz tak sobie życzy” i nieprawda, że na pl. Wilsona krańcuje teraz tylko 303. Jest jeszcze 181 i więcej miejsc postojowych dla autobusów tam nie ma. I dlatego napisałem, że pl. Wilsona nie jest dobrą lokalizacją, by urządzać tam jakieś wielkie pętle po sztucznych cięciach linii, które - jak tu było napisane kilka postów wyżej - nie są tylko zwykłymi dowozówkami do metra (ludzie jadą nimi dalej niż do pl. Wilsona).
Przyszła mi do głowy pewna modyfikacja zmian, o których dyskutujemy. Jednak optowałbym za skróceniem 181 do roli silnej dowozówki Metro Młociny - Młociny UKSW, a wydłużyłbym 185 od Klaudyny przez Podleśną, Marymoncką, Pułkową do Młociny UKSW. Wtedy mamy zapewniony bezpośredni dojazd od przystanku Osiedle Potok i do kampusu w Lesie Bielańskim, i do kampusu na Młocinach (do Cmentarza Północnego zostałby lokalny socjal 156 zamiast 303). Wadą jest to, że 185 jest moim zdaniem bardziej narażone na korki niż 157, które można rozważyć do wydłużenia od pętli Gwiaździsta na Tarchomin (ze zmianą Stawki -> Arkadia) i ubicie 510.

Awatar użytkownika
drja
Posty: 730
Rejestracja: 30 lip 2010, 11:57
Lokalizacja: z ciemnego zakamarka

Post autor: drja » 25 paź 2012, 11:38

KwZ pisze:
Szeregowy_Równoległy pisze:zmniejszenie podaży między Wilsonem a Gwiazdami, bo to 157 jeździłoby z innego przystanku niż 181 i 185,
A nie lepiej na Gdańską dać 121, które i tak jest socjalem? Wtedy 157 przez Arkadię i al. Wojska Polskiego.
Ale to już straszny zawijas z tego 121...

Kiedyś, dawno temu, jak jeszcze jeździłem codziennie z Bródna na Potok, zastanawiałem się, ilu pasażerów byłoby zadowolonych, gdyby ówczesne 356 zjechało z Grota na Wisłostradę i przez Gwiaździstą pomknęło na Hutę. Teraz zastanawia mnie, czy 156 nie dałoby się w ten sposób pożenić jakoś ze 121 (być może z korektą 303 przy okazji), a 205 ze 157 - tzn. to drugie przełożyć na Gdańską. Ale musiałbym to jakoś sobie poważniej rozrysować, na razie tak głośno myślę 8-(
KwZ pisze:
drja pisze:przy założeniu, że podbijemy 181 oczywiście, wtedy koordnacja ze 185 przestanie mieć jakiekolwiek znaczenie właściwie...
Po cholerę? Wilson - Ruda podaży nie brakuje, przynajmniej tutaj tak twierdzą wszyscy.
To skąd bierze się potrzeba takiego mikroszczytu A z Gwiaździstej na 185? Tylko Wisłostrada? Tzn. fakt, że 181 akurat zawalone jest rano w przeciwpotoku (względem okolic Potoku patrząc), w stronę Wilsona jakieś luzy są... ale to w takim razie potrzebne tam jest jeszcze tak wzmocnione 185? :-k Pytam, bo sytuację tam obecnie znam głównie z popołudnia, rano o 7-8 nie bywam raczej...
KwZ pisze:Ale koordynacji nie zapewnisz i tak, korki.
Trochę tak. Dlatego potencjalnie obecny tercet trzech linii o różnych (niezgorszych) taktach daje jakąś tam akceptowalną wypadkową.

[ Dodano: |25 Paź 2012|, 2012 11:43 ]
osa pisze:Przyszła mi do głowy pewna modyfikacja zmian, o których dyskutujemy. Jednak optowałbym za skróceniem 181 do roli silnej dowozówki Metro Młociny - Młociny UKSW, a wydłużyłbym 185 od Klaudyny przez Podleśną, Marymoncką, Pułkową do Młociny UKSW. Wtedy mamy zapewniony bezpośredni dojazd od przystanku Osiedle Potok i do kampusu w Lesie Bielańskim, i do kampusu na Młocinach (do Cmentarza Północnego zostałby lokalny socjal 156 zamiast 303). Wadą jest to, że 185 jest moim zdaniem bardziej narażone na korki niż 157, które można rozważyć do wydłużenia od pętli Gwiaździsta na Tarchomin (ze zmianą Stawki -> Arkadia) i ubicie 510.
IMO skończyłoby się to tak, że rzadsze niż 181 185 jeździłoby i tak wypchane - tym samym jeszcze bardziej bezużyteczne dla osiedla po trasie niż 181 (no przynajmniej dopóki by się ludzie nie przyzwyczaili do nowej koncepcji podróży na UKSW), a na Tarchomin śmigałby niedowożącydonikąd potworek podstawiający się na przystanki o każdej porze, tylko nie tej wynikającej z rozkładu. A po dupie najbardziej dostałaby na tym Żelazna, gdzie jest to podstawowa linia.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 25 paź 2012, 12:11

Nie potworek znikąd donikąd, tylko połączenie Tarchomina: 1) ze szkołami na Rudzie i Żolu 2) z Arkadią. I tak coś trzeba będzie zmienić po rozpoczęciu remontu mostu Grota. To moja propozycja na uporządkowanie sytuacji z 510. Czyli 510 + 157.
Piszesz o 156 odgiętym przez Podleśną. Przypominam, że taka sytuacja występowała ponad 20 lat temu, gdy za mostem Grota istniał tylko zjazd na Wisłostradę, a Trasa AK była w wiecznej budowie. Dziś nie jestem przekonany do takiej zmiany. Zwłaszcza że znów: przed nami remont mostu Grota i zjazdy także na Wisłostradę zostaną zamknięte. Coraz więcej wskazuje na to, że powstanie most zastępczy na południe od Grota. I właśnie tamtędy proponuję skierować 156 do pl. Wilsona, a dalej po połączeniu z 303 na Cm. Płn. (ewent. z odgięciem przez Przasnyską - Elbląską).
121 przez Klaudyny, Rudzką, Hłaski, Gdańską do Metra Marymont to też jest jakieś wyjście, ale koniecznie z podjazdami do stacji metra na Kasprowicza, bo teraz przy jeździe na wprost Przy Agorze - Sokratesa to trochę marnowanie linii.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25438
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 paź 2012, 12:13

osa pisze:I tak coś trzeba będzie zmienić po rozpoczęciu remontu mostu Grota. To moja propozycja na uporządkowanie sytuacji z 510. Czyli 510 + 157.
Na pewno poprawi to sytuację na Żelaznej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 25 paź 2012, 12:21

Te hektary asfaltu na Krasińskiego przy parku nie nadają się na pętlę?

Jak ktoś chce zobaczyć ulicę naprawdę bez miejsca na pętlę, to zapraszam na Rakowiecką.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 25 paź 2012, 12:29

A gdzie tam zawrotka z Krasińskiego? Pod Centrum Olimpijskim? Dziękuję. Tyle lat autobusy marnowały paliwo i jeździły po próżnicy. Po co wracać do tego błędnego rozwiązania?

195
Posty: 517
Rejestracja: 27 maja 2007, 12:47

Post autor: 195 » 25 paź 2012, 12:55

drja pisze:O, nawet z czytaniem problem? Nie o AWF jest dyskusja, taki hint mały...
przyklad podalem.
drja pisze:A potem w 345 i jestem... Jeśli serio nie widzisz idiotyzmu w wymuszaniu przesiadki co 3-4 przystanki, w tym dwukrotnie na dziadowe linie, to może zajmij się innymi aspektami KM, niż planowanie układu?
181 pracuje odcinkowo, ile razy mam ci jeszcze to napisac?
koniec nie chce mi dyskutowac caly czas o tym samym.

[ Dodano: |25 Paź 2012|, 2012 12:58 ]
osa pisze:185 od Klaudyny przez Podleśną, Marymoncką, Pułkową do Młociny UKSW
swietny pomysl! ](*,) na co komu taka linia? idiotyzm
osa pisze:157, które można rozważyć do wydłużenia od pętli Gwiaździsta na Tarchomin (ze zmianą Stawki -> Arkadia) i ubicie 510
czyli tworzymy linie pokroju 503 i dawnego 195? =D> gratuluje

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 25 paź 2012, 13:13

drja pisze:na razie tak głośno myślę 8-(
To nie będę jakoś opierdalał za to, ale imho 156 jest do wywalenia z Bielan.
osa pisze:A gdzie tam zawrotka z Krasińskiego? Pod Centrum Olimpijskim? Dziękuję. Tyle lat autobusy marnowały paliwo i jeździły po próżnicy. Po co wracać do tego błędnego rozwiązania?
Umówmy się, że po prostu to kolejny minus dzielenia 185/157. Ale miejsce jest.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
drja
Posty: 730
Rejestracja: 30 lip 2010, 11:57
Lokalizacja: z ciemnego zakamarka

Post autor: drja » 25 paź 2012, 14:05

osa pisze:Nie potworek znikąd donikąd, tylko połączenie Tarchomina: 1) ze szkołami na Rudzie i Żolu 2) z Arkadią. I tak coś trzeba będzie zmienić po rozpoczęciu remontu mostu Grota. To moja propozycja na uporządkowanie sytuacji z 510. Czyli 510 + 157.
A może po prostu skrócić 510 do Babki Radka, co? Nie prościej?
osa pisze:Piszesz o 156 odgiętym przez Podleśną. Przypominam, że taka sytuacja występowała ponad 20 lat temu, gdy za mostem Grota istniał tylko zjazd na Wisłostradę, a Trasa AK była w wiecznej budowie. Dziś nie jestem przekonany do takiej zmiany. Zwłaszcza że znów: przed nami remont mostu Grota i zjazdy także na Wisłostradę zostaną zamknięte. Coraz więcej wskazuje na to, że powstanie most zastępczy na południe od Grota. I właśnie tamtędy proponuję skierować 156 do pl. Wilsona, a dalej po połączeniu z 303 na Cm. Płn. (ewent. z odgięciem przez Przasnyską - Elbląską).
Kwestia objazdów na czas remontu Grota to osobna kwestia. Na razie więcej nie wiadomo, niż wiadomo, więc ja bym z jakimikolwiek planami zwyczajnie się wstrzymał.
KwZ pisze:
na razie tak głośno myślę
To nie będę jakoś opierdalał za to, ale imho 156 jest do wywalenia z Bielan.
A ja się temu cały czas sprzeciwiam. Tylko myślę nad inną trasą dlań, niż dubel 112. Pamiętam dobrze pielgrzymki szkolne z Bródna na zagłębie szkolne - być może byłoby całkiem ciekawe odciążenie także przesiadki na Potoku do 181/185. Tylko, że z drugiej strony, ja te 156 jednak utrzymałbym możliwie długo wzdłuż metra, tam jednak pełni rolę socjala przyzwoicie. Więc jedyna trasa w tym wariancie to ... - Podleśna - Kasprowicza - Huta, co z kolei nieco utrudnia ew. wchłanianie 121. Argh.
KwZ pisze:121 przez Klaudyny, Rudzką, Hłaski, Gdańską do Metra Marymont to też jest jakieś wyjście, ale koniecznie z podjazdami do stacji metra na Kasprowicza, bo teraz przy jeździe na wprost Przy Agorze - Sokratesa to trochę marnowanie linii.
Z której strony te podjazdy?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 25 paź 2012, 15:19

drja pisze:
KwZ pisze: 121 przez Klaudyny, Rudzką, Hłaski, Gdańską do Metra Marymont to też jest jakieś wyjście, ale koniecznie z podjazdami do stacji metra na Kasprowicza, bo teraz przy jeździe na wprost Przy Agorze - Sokratesa to trochę marnowanie linii.
Z której strony te podjazdy?
Marymoncka, al. Zjednoczenia, M Stare Bielany (nowe przystanki), Kasprowicza, nowe przystanki w ZP Podczaszyńskiego = zdjęcie 156, Podczaszyńskiego, Podleśna.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

hamak
Posty: 9
Rejestracja: 02 kwie 2010, 2:54

Post autor: hamak » 25 paź 2012, 15:58

KwZ pisze:
drja pisze:Z której strony te podjazdy?
Marymoncka, al. Zjednoczenia, M Stare Bielany (nowe przystanki), Kasprowicza, nowe przystanki w ZP Podczaszyńskiego = zdjęcie 156, Podczaszyńskiego, Podleśna.
Raczej chodziło o podjazdy na M.Młociny jakie miało 114 w tegorocznych wakacjach.



A łączenie 121 z 156 raczej nie wyjdzie, bo pierwsza musi zahaczać o szpital Bielański, a druga linia obsługuje Wolumen i nie ma jak tego połączyć...

Awatar użytkownika
drja
Posty: 730
Rejestracja: 30 lip 2010, 11:57
Lokalizacja: z ciemnego zakamarka

Post autor: drja » 25 paź 2012, 16:26

KwZ pisze:
drja pisze:Z której strony te podjazdy?
Marymoncka, al. Zjednoczenia, M Stare Bielany (nowe przystanki), Kasprowicza, nowe przystanki w ZP Podczaszyńskiego = zdjęcie 156, Podczaszyńskiego, Podleśna.
Straszny kręcioł. Owszem, w jakimś stopniu pozwalający ubić 156, ale ja wciąż nie wiem, czy nie lepiej w takiej relacji zostawić 156 via Gwiaździsta, a za 121 (szpital) coś pokombinować z 303. Na razie nie mam czasu porządnie tego przemyśleć. Bo niestety, twoje 121 nie zapewnia przesiadki na 112/114, więc trochę wariatnów połączenia Bródno - Bielany gubimy, a to są mimo wszystko za krótkie dystanse, licząc od PKS Marymont "na Bielany", na dwie przesiadki (np. metro + te 121). :-k
hamak pisze:A łączenie 121 z 156 raczej nie wyjdzie, bo pierwsza musi zahaczać o szpital Bielański, a druga linia obsługuje Wolumen i nie ma jak tego połączyć...
Jak wyżej napisałem, 303 można zawsze ucałodziennić i spróbować minimalnie przetrasować. Wyciąć coś jest łatwo, tylko nie zawsze się da/warto.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 25 paź 2012, 17:12

303 jeździ 7-18/19, do szpitala chyba wystarczy. Zresztą to drobiazg.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

misza2002
Posty: 47
Rejestracja: 13 wrz 2012, 17:26
Lokalizacja: Bielany

Post autor: misza2002 » 25 paź 2012, 17:15

Większość proponowanych zmian i tak będzie nieaktualna po ruszeniu remontu trasy AK.
Zamknięty zostanie tunel pod trasą w ciągu ul. Hłaski ,a wiadukt na Mickiewicza będzie praktycznie nowy .
Na tą chwilę najmniejszym kosztem można zrobić podjazdy 121 do "Huty" co może zwiększyć zainteresowanie tą linią. No i w DS max na Alpino.
Dodatki 06 i 07 na 181 wystarczą rano a po południu co 20 , wieczorem co 30.
303 aż się prosi o ucałodziennienie kosztem 156 może jedynie Kasprowicza do Al.Zjednoczenia i Żeromskiego.
Na Broniewskiego dubluje 114 więc może przez Powązki do Arkadii? Dw.Gdański?

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10154
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 25 paź 2012, 18:07

misza2002 pisze: wieczorem co 30.
Co 120 też by się chętni pomieścili, ale chyba nie o to się rozchodzi...
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

ODPOWIEDZ