Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 10693
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 lip 2023, 11:04

reserved pisze:
michael112 pisze:
17 lip 2023, 1:44
Tylko związki zawodowe by marudziły. Nie dosyć że trasa strasznie monotonna, to jeszcze trzeba zmieniać czoło co 5 minut...
Ewentualnie dać dwóch motorniczych. :D
Na to nas nie stać chyba :)
ŁK

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 17 lip 2023, 11:33

Nawet w metrze było nas stać na dwóch maszynistów. A jazda z dwoma motorniczymi była praktykowana w Poznaniu. :-)

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 17 lip 2023, 11:37

Naprawdę, ile jest od Sokratesa? 200 metrów?
miłośnik 13N

Łukasz
Posty: 10693
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 lip 2023, 11:55

ashir pisze:Nawet w metrze było nas stać na dwóch maszynistów. A jazda z dwoma motorniczymi była praktykowana w Poznaniu. :-)
W metrze to nie było wyboru ze względu na częstotliwość i czas przejścia z kabiny do kabiny.

Poza tym są wakacje.
ŁK

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 17 lip 2023, 12:13

Był wybór i początkowo maszynista zmieniał kabinę.

Łukasz
Posty: 10693
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 lip 2023, 12:20

ashir pisze:Był wybór i początkowo maszynista zmieniał kabinę.
A zmienili to z powodu?
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4145
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 17 lip 2023, 12:34

Łukasz pisze:
17 lip 2023, 11:55
ashir pisze:Nawet w metrze było nas stać na dwóch maszynistów. A jazda z dwoma motorniczymi była praktykowana w Poznaniu. :-)
W metrze to nie było wyboru ze względu na częstotliwość i czas przejścia z kabiny do kabiny.
Ja chciałem powiedzieć że ta patologia jest uwarunkowana niekorzystnym rozplanowaniem torów odstawczych na stacjach końcowych. Obecnie w Warszawie metro jeździ co 2 minuty 20' i mówi się że jest to częstotliwość graniczna i więcej kursów dodać się nie da - a przed wojną toporne kijowskie metro potrafiło jeździć co 90 sekund i to bez maszynistów w dwóch kabinach. Jak zwykle w przypadku metra przycięto pewnie koszty w najgłupszym możliwym miejscu.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 17 lip 2023, 13:17

Łukasz pisze:
17 lip 2023, 12:20
ashir pisze:Był wybór i początkowo maszynista zmieniał kabinę.
A zmienili to z powodu?
Zwiększenia częstotliwości.

Łukasz
Posty: 10693
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 lip 2023, 13:26

ashir pisze:
Łukasz pisze:
17 lip 2023, 12:20
A zmienili to z powodu?
Zwiększenia częstotliwości.
Czyli nie dało się ze względu na częstotliwość. QED.
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25425
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 lip 2023, 16:23

Łukasz pisze:
17 lip 2023, 11:04
reserved pisze: Ewentualnie dać dwóch motorniczych. :D
Na to nas nie stać chyba :)
W wakacje w DP akurat byłaby taka możliwość.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 635
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 17 lip 2023, 20:01

Autobus Czerwon pisze:
17 lip 2023, 12:34
Łukasz pisze:
17 lip 2023, 11:55

W metrze to nie było wyboru ze względu na częstotliwość i czas przejścia z kabiny do kabiny.
Ja chciałem powiedzieć że ta patologia jest uwarunkowana niekorzystnym rozplanowaniem torów odstawczych na stacjach końcowych. Obecnie w Warszawie metro jeździ co 2 minuty 20' i mówi się że jest to częstotliwość graniczna i więcej kursów dodać się nie da - a przed wojną toporne kijowskie metro potrafiło jeździć co 90 sekund i to bez maszynistów w dwóch kabinach. Jak zwykle w przypadku metra przycięto pewnie koszty w najgłupszym możliwym miejscu.
No dobra, pytanie czy tam ten sam maszynista obracał, czy było tak, że schodził przyjeżdżający, bo czekał już na skład inny, a ten co przyjechał odjeżdżał parę kursów później :wink:
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

mb112
Posty: 1004
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 17 lip 2023, 20:23

TranslatorPS pisze:
17 lip 2023, 20:01
Autobus Czerwon pisze:
17 lip 2023, 12:34

Ja chciałem powiedzieć że ta patologia jest uwarunkowana niekorzystnym rozplanowaniem torów odstawczych na stacjach końcowych. Obecnie w Warszawie metro jeździ co 2 minuty 20' i mówi się że jest to częstotliwość graniczna i więcej kursów dodać się nie da - a przed wojną toporne kijowskie metro potrafiło jeździć co 90 sekund i to bez maszynistów w dwóch kabinach. Jak zwykle w przypadku metra przycięto pewnie koszty w najgłupszym możliwym miejscu.
No dobra, pytanie czy tam ten sam maszynista obracał, czy było tak, że schodził przyjeżdżający, bo czekał już na skład inny, a ten co przyjechał odjeżdżał parę kursów później :wink:
Mówicie o tym jak na M1 był już oddany Marymont, a Słodowiec jeszcze nie i metro jeździło wahadłowo po jednym torze od Placu Wilsona do Marymontu ? No to tam tylko jeden pociąg jeździł i później chyba faktycznie było tak, że na stałe dwóch maszynistów siedziało w dwóch kabinach.

A jeszcze odnośnie objazdów Wólczyńskiej - dlaczego 110 i Z33 nie mają zastępczych przystanków Aspekt na Kwitnącej ?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36666
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 18 lip 2023, 8:22

I dlaczego przy Aspekcie nie wyłączono sygnalizacji na przejściu dla pieszych przez zamkniętą jezdnię?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 lip 2023, 16:35

michael112 pisze:
16 lip 2023, 12:38
Krzysztof_J pisze:
16 lip 2023, 9:53
W takim razie Z33 mogłoby jechać Nocznickiego w kierunku M. Młociny aby obsłużyć ZP Popiela i Nocznickiego, a wracać przez Sokratesa.
Pewnie by mogło i powinno, ale po co. Pół biedy Popiela, niemniej urzędnicy nawet nie zauważyli że ZP Nocznickiego nie ma ŻADNEJ alternatywy dla tramwajów.
Po co taka komunikacja zastępcza, która nie zastępuje tego co powinno, czyli wyłączonych tramwajów?
Ludzie nie mieszkają, nie pracują i nie załatwiają swoich spraw na przystankach. Mi też właśnie zawieszono ZP najbliższy miejscu zamieszkania i jakoś wciąż mogę korzystać z innych.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 lip 2023, 8:51

fik pisze:
18 lip 2023, 16:35


Ludzie nie mieszkają, nie pracują i nie załatwiają swoich spraw na przystankach.
Sprawdzić, czy nie menele. ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ