Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2023
: 19 lip 2023, 8:58
Oni mają swoje MPP.
Forum warszawskiego transportu publicznego
https://wawkom.waw.pl/
Z pobliskiego Leclerca trzeba teraz chodzić pieszo z zakupami, co raczej dobrą sytuacją nie jest. I nie mówię tu o mieszkańcach okolicznych bloków, tylko w ogóle o mieszkańcach Bielan.
Można wózek pożyczyć.fraktal pisze:Z pobliskiego Leclerca trzeba teraz chodzić pieszo z zakupami, co raczej dobrą sytuacją nie jest. I nie mówię tu o mieszkańcach okolicznych bloków, tylko w ogóle o mieszkańcach Bielan.
Skoro sytuacja ma trwać ponad miesiąc, to raczej taka sobie porada mimo wszystko.
Tylko, że Z33 miało być linią zastępującą tramwaje, więc chyba wskazane by było, aby jeździło możliwie jak najbliżej linii tramwajowej.fik pisze: ↑18 lip 2023, 16:35Ludzie nie mieszkają, nie pracują i nie załatwiają swoich spraw na przystankach. Mi też właśnie zawieszono ZP najbliższy miejscu zamieszkania i jakoś wciąż mogę korzystać z innych.michael112 pisze: ↑16 lip 2023, 12:38
Pewnie by mogło i powinno, ale po co. Pół biedy Popiela, niemniej urzędnicy nawet nie zauważyli że ZP Nocznickiego nie ma ŻADNEJ alternatywy dla tramwajów.
Po co taka komunikacja zastępcza, która nie zastępuje tego co powinno, czyli wyłączonych tramwajów?
Linia zastępcza zastępuje funkcję, a nie infrastrukturę.Krzysztof_J pisze: ↑19 lip 2023, 23:22Tylko, że Z33 miało być linią zastępującą tramwaje, więc chyba wskazane by było, aby jeździło możliwie jak najbliżej linii tramwajowej.
Tak czy inaczej, bez przystanków Aspekt wiele bloków na Chomiczówce i Wawrzyszewie oraz Leclerc właśnie ma teraz dłuższe dojścia do jakiegokolwiek przystanku.fik pisze: ↑20 lip 2023, 7:42Linia zastępcza zastępuje funkcję, a nie infrastrukturę.Krzysztof_J pisze: ↑19 lip 2023, 23:22
Tylko, że Z33 miało być linią zastępującą tramwaje, więc chyba wskazane by było, aby jeździło możliwie jak najbliżej linii tramwajowej.
Oczywiście, że się trzeba liczyć z tym, że społeczeństwo się starzeje i poruszanie się na przykład z zakupami może sprawiać trudność. Czasy komuny już dawno minęły, gdy trzeba było sobie jakoś radzić, a na razie nikt nie podał żadnego sensownego argumentu, czy przystanek zetki na Aspekt uda się czy też nie uda się wyznaczyć.Flash8222 pisze: ↑20 lip 2023, 10:27Robicie z ludzi jakieś osoby w pełni niepełnosprawne tak samo jak robią to mieszkańcy Bemowa z samych siebie po tym jak przestały jeździć tramwaje na Górczewską. Nagle przejście jednego przystanku dla nich urosło do rangi wykluczenia komunikacyjnego. To samo robisz z mieszkańcami okolicy zp Aspekt czy Nocznickiego.
W pełni się zgadzam, ale ja nie stawiałem żadnej tezy dot. Aspektu.
No generalnie do komunikacji miejskiej ludzie powinni mieć jak najłatwiejszy dostęp. Po to się liczy strefy dojścia, żeby w miarę możliwości z każdego miejsca był zapewniony dostęp do przystanku. Tym bardziej że, jak zauważyliście, społeczeństwo się starzeje, a konkretnie na Chomiczówce czy Wawrzyszewie starszych mieszkańców jest naprawdę sporo. Skoro przy Kwitnącej nie ma moim zdaniem przeszkód żeby wyznaczyć zastępcze przystanki, to dlaczego tego nie zrobić ? Co do Nocznickiego to nie wiem czy faktycznie jest sens bawić się w ten dwukierunkowy tramwaj, bo faktycznie większość bloków (i to nowych więc głównie z młodszymi mieszkańcami) ma podobną długość dojścia do Sokratesa. Na Górczewskiej nawet jak obecnie nie ma tramwajów to jest pełno autobusów, to tam chyba nie powinno być problemu.Flash8222 pisze: ↑20 lip 2023, 10:27Robicie z ludzi jakieś osoby w pełni niepełnosprawne tak samo jak robią to mieszkańcy Bemowa z samych siebie po tym jak przestały jeździć tramwaje na Górczewską. Nagle przejście jednego przystanku dla nich urosło do rangi wykluczenia komunikacyjnego. To samo robisz z mieszkańcami okolicy zp Aspekt czy Nocznickiego.
I z grubsza powinno jeździć na tych odcinkach, kończyć na Znanej od strony Bemowa, a przy Polu Mokotowskim na Mokotowie. O dziwo ludzie jednak jeżdżą do centrum metrem a nie autobusem.Autobus Czerwon pisze:Nie wiem jak na innych liniach, ale na 167 bardzo widać że najwyższą frekwencją ta linia cieszy się właśnie na odcinku OSG - Metro Bemowo - Metro Ulrychów oraz Bartycka - Ku Wiśle.