Z Gocławia by działało, tak jak i teraz działa przy obecnej koordynacji, ale z centrum już nie. A tak to przynajmniej E-5 odjeżdża spod Emilki w równych odstępach i nie tworzą się dziury.KwZ pisze:W takim razie to by wymagało jeszcze jednej brygady na postoje na Gocławiu. Tylko pewnie nie miałoby gdzie to stanąćEch...
Komunikacja miejska na Gocławiu i Saskiej Kępie
Moderator: Wiliam
Problem jest taki, że ZTM upierniczył większość linii w jednym miejscu i efekt jest taki, że ludzie maszerują z całej Saskiej Kępy w jedno miejsce i wsiadają przeważnie do pierwszej linii która podjedzie całkowicie ją zatłaczając, następna linia jest pusta i taka sytuacja powtarza się po dłuższych odstępach czasowych, dlatego nie dziwi mnie to, że ludzie wkurwiają się żądając kolejnych przystanków lub nowej linii z powodu tłoku, wniosek jest taki, że komunikacja Saskiej Kępy powinna być bardziej rozproszona a nie zgromadzona w jednym miejscu ![:neutral: :neutral:](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![:neutral: :neutral:](./images/smilies/icon_neutral.gif)
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Z drugiej strony jednak trzeba uwazac, by nie skonczyc jak Kolo...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Zgadzam się. 111 powinno się dać na Farncuską i Paryską, 123 na Międzynarodową a 117 połączyć z 507 i E-5 i puścić Saską. Mocne 117.PIRAT pisze:wniosek jest taki, że komunikacja Saskiej Kępy powinna być bardziej rozproszona a nie zgromadzona w jednym miejscu![]()
Ale oczywiście "mądry" ZTM "nie widzi potrzeby rozdrabniania komunikacji na Saskiej Kępie".
Na pewno nie wszyscy
Nie wrzucaj od razu wszystkich mieszkańców Międzynarodowej do jednego worka z paroma idiotami. Założe się, że mieszkańcy bloków położonych bliżej kanałku niż Międzynarodowej nie mieliby nic przeciwko autobusowi. Po pierwsze dlatego, że są dalej od Międzynarodowej i im to aż tak nie przeszkadza, po drugie bo mają dłuższą drogę do przejścia na Saską od miszkańców bloków przy samej Międzynarodowej.
![(-(](./images/smilies/eusa_snooty.gif)
Nie wrzucaj od razu wszystkich mieszkańców Międzynarodowej do jednego worka z paroma idiotami. Założe się, że mieszkańcy bloków położonych bliżej kanałku niż Międzynarodowej nie mieliby nic przeciwko autobusowi. Po pierwsze dlatego, że są dalej od Międzynarodowej i im to aż tak nie przeszkadza, po drugie bo mają dłuższą drogę do przejścia na Saską od miszkańców bloków przy samej Międzynarodowej.
Tylko, że to nie jest takie proste. Jeżeli 111 pojechałoby Brukselską i Paryską to odetniesz Orlik od ZP Saska, a teraz 111 od strony Gocławia wyludnia się właśnie na tym przystanku. Moim zdaniem to raczej 151 powinno pojechać Paryską i Francuską, ponieważ na południowym obwodzie Gocławia są dwie linie i nie zostałby on bez połączenia z kładką.Stockholmare pisze:111 powinno się dać na Farncuską i Paryską, 123 na Międzynarodową a 117 połączyć z 507 i E-5 i puścić Saską.
IMHO może mogłoby to wyglądać następująco:
111 prosto Międzynarodową do Waszyngtona,
117 Saską po połączeniu z 507 i E-5,
123 mogłoby zawracać poprzez kryterium uliczne od Saskiej-Zwycięzców-Międzynarodową-Brazylijską z powrotem do Saskiej,
147 z oberkiem przez Brazylijską-Międzynarodową-Zwycięzców i dalej Saską bez zmian,
151 Ateńską-Brukselską-Paryską-Francuską-Mostem Poniatowskiego-Al.Jerozolimskimi.
Dla Gocławia to byłby lepszy pomysł, niż to co funduje ZTM. Tylko nie wiem jak w tym przypadku wyglądałaby sytuacja na Bemowie, bo zakładam że w tym wariancie częstotliwość kursowania 507 uległa by pogorszeniu - bo chyba nie zamkniesz planu na zero przy propozycji: E-5 i 407 co 7,5 każda, a co z 507 i 117?Lipa pisze:KwZ napisał/a:
Czy ktoś pomyślał i wpadł na pomysł skoordynowania tego 407 z 507, np. w takcie 407-407-507: 5-5-5?
Taką koordynację już przerabialiśmy w wakacje, gdy funkcjonowało skrócone 507 do Emilki. Tyle że to nie zdało egzaminu, ponieważ 507 z Bemowa jest niepunktualne i tworzyły się 10-minutowe dziury, po których w ciągu następnych 5 minut pojawiały się trzy autobusy (w 5-minutowym odstępie pomiędzy kursami skróconymi przyjeżdżał jeszcze ten spóźniony z Bemowa). Dlatego dopóki to nie będzie jedna linia na trasie Emilii Plater-Gocław, najlepszym i sprawdzonym rozwiązaniem jest obecna sytuacja, kiedy E-5 jeździ (a 407 jeździłoby) w równym takcie 7,5' a 507 jest skoordynowane ze 117 również w takim samym takcie. Z Gocławia to bardzo dobrze działa i autobusy pojawiają się na przystankach co 3-4 minuty, zatem nie ma tu co majstrować, bo można tylko zepsuć.
Dopóki nie będzie jednej linii z Gocławia (czy to będzie 117 czy 507) do Centralnego/Emili Plater dopóty będą sytuacje (w szczycie popołudniowym w kierunku Gocławia) takie, że przez 10 minut nie przyjedzie nic, a potem naraz 2-3 brygady linii: E-5/407, 507. Moim zdaniem obecna propozycja ZTM-u odrobinę poprawi komfort podróżowania w porannym szczycie w 507 w kierunku Centrum, bo rzeczywiście z tym zapełnieniem w E-5 bywało różnie przy zapchanym 507. Natomiast w szczycie popołudniowym uważam, że nie za wiele się zmieni - zyska trochę Saska Kępa - tylko co to za zysk jak będzie duże prawdobodobieństwo jeżdżenia 407 i 507 w dwuskładach.
Czy ten oberek dla 147 konieczny, jeśli 123 by tam zostało w roli dowozu do i z ZP Saska + 111? I tak pasażerowie, którzy chcą dojechać na Pragę z tych rejonów wybierają 509, bo zazwyczaj podążają do CH Wileńska...Lipa pisze:147 z oberkiem przez Brazylijską-Międzynarodową-Zwycięzców i dalej Saską bez zmian,
the best 147!!
Chyba się nie zrozumieliśmy. Ja właśnie uważam, że po przemianowaniu E-5 w 407 koordynacja i częstotliwość 117, 407 i 507 powinny pozostać bez zmian, czyli 117 i 507 w szczycie co 15' (na przemian co 7,5') oraz 407 co 7,5' (czyli tak jak obecne E-5).pawulon pisze:Tylko nie wiem jak w tym przypadku wyglądałaby sytuacja na Bemowie, bo zakładam że w tym wariancie częstotliwość kursowania 507 uległa by pogorszeniu - bo chyba nie zamkniesz planu na zero przy propozycji: E-5 i 407 co 7,5 każda, a co z 507 i 117?
Co do 147, to tutaj chodzi o zastępstwo za 123 w relacji "oberek"-DWW Kijowska. IMO nie przejdzie skrócenie 123 i polepszenie częstotliwości 147, jeżeli pozostawi się ZP Brazylijska i ZP Zwycięzców bez połączenia z Pragą i Dw. Wschodnim (Kijowską). Tym bardziej, że w tej relacji pozostałyby dwie linie jadące prosto Saską (147 i 509), a żadna z nich nie zahaczałaby o Zwycięzców i Brazylijską. Sam korzystam ze 111 i ten oberek wcale nie jest jakiś upierdliwy. Zajmuje tylko 3 minuty, które chyba warto poświęcić dla podniesienia częstotliwości 147, szczególnie że obecnie najwięcej osób wsiada/wysiada przy kładce, zaś dalej w kierunku Dw.Wschodniego frekwencja na tej linii jest dużo niższa. Ale nie ma się czemu dziwić jeżeli teraz są trzy linie w relacji Gocław-Saska Kępa-Praga.pawulon pisze:Czy ten oberek dla 147 konieczny, jeśli 123 by tam zostało w roli dowozu do i z ZP Saska + 111? I tak pasażerowie, którzy chcą dojechać na Pragę z tych rejonów wybierają 509, bo zazwyczaj podążają do CH Wileńska...
Tak trochę brzydko wepchnę się "między wódkę a zakąskę"... Dziś na stronie TVN Warszawa pojawił się następujący artykuł: http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 62850.html
Osoba ta nawet założyła profil na Facebooku, który "lubi" już 115 osób![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Osoba ta nawet założyła profil na Facebooku, który "lubi" już 115 osób
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ja się zapisałem do tej strony tylko aby pochwalić ZTM. Wreszcie. I każdego żądnego prywaty 16-latka z Gocławia mogę zalać argumentami czemu E-5 powinno iść do piachu. Albo niech sobie postoi przy Stacji o godzinie 17 i macha pustym e-piątkom czekając na 507 które jest jedynym łącznikiem Saskiej z Centrum i jeździ co marne 15 minut.
![Obrazek](http://jajcys.pl/stacja.jpg)
M-1 507 509 N22+N72
Taa... Nawet już dwaRav5202 pisze:jajcys, pojawił się nawet odpowidni post na tablicy
![;]](./images/smilies/krzywy.gif)
Już nie przesadzajcie, że będziecie tak jeździć po tych ludziach, że oni g** mogą taką akcją. No są akcje (jak "Dzień bez Smoleńska", który spory bałagan w mediach zrobił) i tyle, no. EOT.Fajnie, że mieliście przez tyle lat muchowóz tylko dla siebie ale czas to zakończyć. Dobrze, że nikt w ZTM nie czyta postów młodych ludzi, którzy mają gówniane pojęcie co to znaczy transport PUBLICZNY - dla każdego a nie tylko dla ludzi z Gocławia. Jak wam 4 minuty dłuższy przejazd nie pasuje - 22 19625 - 1.60/km, tylko licencjonowane taksówki, polecam, chociaż 39zł miesięcznie to nie będzie.
E-5 nie mieści sie w planach ZTM-u i tyle. G... ich obchodzi czy pasażer stoi w korku, czy marznie w autobusie wiecznie wachlującym drzwiami. Zauważcie ze nawet jak jest E-5 to rzadko kiedy omija korek na Saskiej, bo kierowcy mają to w d..., a firma tym bardziej. Trza sie przerzucic na 411 i nie protestowac bo to nic nie da.