Komunikacja miejska na Gocławiu i Saskiej Kępie

Moderator: Wiliam

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 06 lut 2011, 9:17

KwZ pisze:W takim razie to by wymagało jeszcze jednej brygady na postoje na Gocławiu. Tylko pewnie nie miałoby gdzie to stanąć :-k Ech...
Z Gocławia by działało, tak jak i teraz działa przy obecnej koordynacji, ale z centrum już nie. A tak to przynajmniej E-5 odjeżdża spod Emilki w równych odstępach i nie tworzą się dziury.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 06 lut 2011, 14:30

Tak, miałem na myśli z Gocławia. Zawsze coś.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
PIRAT
Posty: 37
Rejestracja: 12 sty 2011, 0:44
Lokalizacja: Praga

Post autor: PIRAT » 06 lut 2011, 16:09

Problem jest taki, że ZTM upierniczył większość linii w jednym miejscu i efekt jest taki, że ludzie maszerują z całej Saskiej Kępy w jedno miejsce i wsiadają przeważnie do pierwszej linii która podjedzie całkowicie ją zatłaczając, następna linia jest pusta i taka sytuacja powtarza się po dłuższych odstępach czasowych, dlatego nie dziwi mnie to, że ludzie wkurwiają się żądając kolejnych przystanków lub nowej linii z powodu tłoku, wniosek jest taki, że komunikacja Saskiej Kępy powinna być bardziej rozproszona a nie zgromadzona w jednym miejscu :neutral:

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 lut 2011, 16:51

Z drugiej strony jednak trzeba uwazac, by nie skonczyc jak Kolo...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 06 lut 2011, 17:28

PIRAT pisze:wniosek jest taki, że komunikacja Saskiej Kępy powinna być bardziej rozproszona a nie zgromadzona w jednym miejscu :neutral:
Zgadzam się. 111 powinno się dać na Farncuską i Paryską, 123 na Międzynarodową a 117 połączyć z 507 i E-5 i puścić Saską. Mocne 117.
Ale oczywiście "mądry" ZTM "nie widzi potrzeby rozdrabniania komunikacji na Saskiej Kępie".

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3829
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 06 lut 2011, 17:30

Stockholmare pisze:Ale oczywiście "mądry" ZTM "nie widzi potrzeby rozdrabniania komunikacji na Saskiej Kępie".
Ale oczywiście mądry Stockholmare nie widzi tego, że elita z Międzynarodowej blokuje puszczenie autobusu tamtędy jak tylko może. A nawet i tramwaju...

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 06 lut 2011, 17:36

Na pewno nie wszyscy (-(
Nie wrzucaj od razu wszystkich mieszkańców Międzynarodowej do jednego worka z paroma idiotami. Założe się, że mieszkańcy bloków położonych bliżej kanałku niż Międzynarodowej nie mieliby nic przeciwko autobusowi. Po pierwsze dlatego, że są dalej od Międzynarodowej i im to aż tak nie przeszkadza, po drugie bo mają dłuższą drogę do przejścia na Saską od miszkańców bloków przy samej Międzynarodowej.

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 06 lut 2011, 20:28

Stockholmare pisze:111 powinno się dać na Farncuską i Paryską, 123 na Międzynarodową a 117 połączyć z 507 i E-5 i puścić Saską.
Tylko, że to nie jest takie proste. Jeżeli 111 pojechałoby Brukselską i Paryską to odetniesz Orlik od ZP Saska, a teraz 111 od strony Gocławia wyludnia się właśnie na tym przystanku. Moim zdaniem to raczej 151 powinno pojechać Paryską i Francuską, ponieważ na południowym obwodzie Gocławia są dwie linie i nie zostałby on bez połączenia z kładką.
IMHO może mogłoby to wyglądać następująco:
111 prosto Międzynarodową do Waszyngtona,
117 Saską po połączeniu z 507 i E-5,
123 mogłoby zawracać poprzez kryterium uliczne od Saskiej-Zwycięzców-Międzynarodową-Brazylijską z powrotem do Saskiej,
147 z oberkiem przez Brazylijską-Międzynarodową-Zwycięzców i dalej Saską bez zmian,
151 Ateńską-Brukselską-Paryską-Francuską-Mostem Poniatowskiego-Al.Jerozolimskimi.

pawulon
Posty: 528
Rejestracja: 02 sty 2008, 21:26
Lokalizacja: os Zerzeń

Post autor: pawulon » 06 lut 2011, 22:03

Lipa pisze:KwZ napisał/a:
Czy ktoś pomyślał i wpadł na pomysł skoordynowania tego 407 z 507, np. w takcie 407-407-507: 5-5-5?
Taką koordynację już przerabialiśmy w wakacje, gdy funkcjonowało skrócone 507 do Emilki. Tyle że to nie zdało egzaminu, ponieważ 507 z Bemowa jest niepunktualne i tworzyły się 10-minutowe dziury, po których w ciągu następnych 5 minut pojawiały się trzy autobusy (w 5-minutowym odstępie pomiędzy kursami skróconymi przyjeżdżał jeszcze ten spóźniony z Bemowa). Dlatego dopóki to nie będzie jedna linia na trasie Emilii Plater-Gocław, najlepszym i sprawdzonym rozwiązaniem jest obecna sytuacja, kiedy E-5 jeździ (a 407 jeździłoby) w równym takcie 7,5' a 507 jest skoordynowane ze 117 również w takim samym takcie. Z Gocławia to bardzo dobrze działa i autobusy pojawiają się na przystankach co 3-4 minuty, zatem nie ma tu co majstrować, bo można tylko zepsuć.
Dla Gocławia to byłby lepszy pomysł, niż to co funduje ZTM. Tylko nie wiem jak w tym przypadku wyglądałaby sytuacja na Bemowie, bo zakładam że w tym wariancie częstotliwość kursowania 507 uległa by pogorszeniu - bo chyba nie zamkniesz planu na zero przy propozycji: E-5 i 407 co 7,5 każda, a co z 507 i 117?
Dopóki nie będzie jednej linii z Gocławia (czy to będzie 117 czy 507) do Centralnego/Emili Plater dopóty będą sytuacje (w szczycie popołudniowym w kierunku Gocławia) takie, że przez 10 minut nie przyjedzie nic, a potem naraz 2-3 brygady linii: E-5/407, 507. Moim zdaniem obecna propozycja ZTM-u odrobinę poprawi komfort podróżowania w porannym szczycie w 507 w kierunku Centrum, bo rzeczywiście z tym zapełnieniem w E-5 bywało różnie przy zapchanym 507. Natomiast w szczycie popołudniowym uważam, że nie za wiele się zmieni - zyska trochę Saska Kępa - tylko co to za zysk jak będzie duże prawdobodobieństwo jeżdżenia 407 i 507 w dwuskładach.
Lipa pisze:147 z oberkiem przez Brazylijską-Międzynarodową-Zwycięzców i dalej Saską bez zmian,
Czy ten oberek dla 147 konieczny, jeśli 123 by tam zostało w roli dowozu do i z ZP Saska + 111? I tak pasażerowie, którzy chcą dojechać na Pragę z tych rejonów wybierają 509, bo zazwyczaj podążają do CH Wileńska...
the best 147!!

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 06 lut 2011, 22:15

pawulon pisze:Tylko nie wiem jak w tym przypadku wyglądałaby sytuacja na Bemowie, bo zakładam że w tym wariancie częstotliwość kursowania 507 uległa by pogorszeniu - bo chyba nie zamkniesz planu na zero przy propozycji: E-5 i 407 co 7,5 każda, a co z 507 i 117?
Chyba się nie zrozumieliśmy. Ja właśnie uważam, że po przemianowaniu E-5 w 407 koordynacja i częstotliwość 117, 407 i 507 powinny pozostać bez zmian, czyli 117 i 507 w szczycie co 15' (na przemian co 7,5') oraz 407 co 7,5' (czyli tak jak obecne E-5).
pawulon pisze:Czy ten oberek dla 147 konieczny, jeśli 123 by tam zostało w roli dowozu do i z ZP Saska + 111? I tak pasażerowie, którzy chcą dojechać na Pragę z tych rejonów wybierają 509, bo zazwyczaj podążają do CH Wileńska...
Co do 147, to tutaj chodzi o zastępstwo za 123 w relacji "oberek"-DWW Kijowska. IMO nie przejdzie skrócenie 123 i polepszenie częstotliwości 147, jeżeli pozostawi się ZP Brazylijska i ZP Zwycięzców bez połączenia z Pragą i Dw. Wschodnim (Kijowską). Tym bardziej, że w tej relacji pozostałyby dwie linie jadące prosto Saską (147 i 509), a żadna z nich nie zahaczałaby o Zwycięzców i Brazylijską. Sam korzystam ze 111 i ten oberek wcale nie jest jakiś upierdliwy. Zajmuje tylko 3 minuty, które chyba warto poświęcić dla podniesienia częstotliwości 147, szczególnie że obecnie najwięcej osób wsiada/wysiada przy kładce, zaś dalej w kierunku Dw.Wschodniego frekwencja na tej linii jest dużo niższa. Ale nie ma się czemu dziwić jeżeli teraz są trzy linie w relacji Gocław-Saska Kępa-Praga.

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7084
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 07 lut 2011, 21:31

Tak trochę brzydko wepchnę się "między wódkę a zakąskę"... Dziś na stronie TVN Warszawa pojawił się następujący artykuł: http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 62850.html
Osoba ta nawet założyła profil na Facebooku, który "lubi" już 115 osób :P

Awatar użytkownika
jajcys
Posty: 743
Rejestracja: 13 kwie 2008, 20:24
Lokalizacja: Saska/Stacja Krwiodawstwa

Post autor: jajcys » 07 lut 2011, 21:47

Ja się zapisałem do tej strony tylko aby pochwalić ZTM. Wreszcie. I każdego żądnego prywaty 16-latka z Gocławia mogę zalać argumentami czemu E-5 powinno iść do piachu. Albo niech sobie postoi przy Stacji o godzinie 17 i macha pustym e-piątkom czekając na 507 które jest jedynym łącznikiem Saskiej z Centrum i jeździ co marne 15 minut.
Obrazek
M-1 507 509 N22+N72

Awatar użytkownika
Gontar
(Rav5202)
Posty: 2281
Rejestracja: 15 paź 2009, 19:42
Lokalizacja: Warszawa - Witolin

Post autor: Gontar » 07 lut 2011, 22:13

jajcys, pojawił się nawet odpowidni post na tablicy ;)

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7084
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 07 lut 2011, 22:19

Rav5202 pisze:jajcys, pojawił się nawet odpowidni post na tablicy ;)
Taa... Nawet już dwa ;] Fragmencik (domyślam się, że napisany przez jajcysia):
Fajnie, że mieliście przez tyle lat muchowóz tylko dla siebie ale czas to zakończyć. Dobrze, że nikt w ZTM nie czyta postów młodych ludzi, którzy mają gówniane pojęcie co to znaczy transport PUBLICZNY - dla każdego a nie tylko dla ludzi z Gocławia. Jak wam 4 minuty dłuższy przejazd nie pasuje - 22 19625 - 1.60/km, tylko licencjonowane taksówki, polecam, chociaż 39zł miesięcznie to nie będzie.
Już nie przesadzajcie, że będziecie tak jeździć po tych ludziach, że oni g** mogą taką akcją. No są akcje (jak "Dzień bez Smoleńska", który spory bałagan w mediach zrobił) i tyle, no. EOT.

nowy90
Zbanowany
Posty: 220
Rejestracja: 01 paź 2010, 15:26

Post autor: nowy90 » 07 lut 2011, 22:40

E-5 nie mieści sie w planach ZTM-u i tyle. G... ich obchodzi czy pasażer stoi w korku, czy marznie w autobusie wiecznie wachlującym drzwiami. Zauważcie ze nawet jak jest E-5 to rzadko kiedy omija korek na Saskiej, bo kierowcy mają to w d..., a firma tym bardziej. Trza sie przerzucic na 411 i nie protestowac bo to nic nie da.

ODPOWIEDZ