SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: Nxo » 15 wrz 2011, 15:23

Dziś w Otwocku na tablicy SKM wyczytałem ze będa prowadzone jakieś prace na odcinku Falenica Wawer w weekendy 17-18 i 24-25. i ze cześć kursów będzie wycięta ale po wiecej informacji odsyłają na strony www a tam pustka czy ktoś sie orientuje jaki bedzie rozkład SKM / KM

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 15 wrz 2011, 16:08

Nxo pisze:Dziś w Otwocku na tablicy SKM wyczytałem ze będa prowadzone jakieś prace na odcinku Falenica Wawer w weekendy 17-18 i 24-25. i ze cześć kursów będzie wycięta ale po wiecej informacji odsyłają na strony www a tam pustka czy ktoś sie orientuje jaki bedzie rozkład SKM / KM
http://www.ztm.waw.pl/bazaS/20110917/S1/TRASY.HTM

Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: Nxo » 12 paź 2011, 10:05

i zanowu profesjonalna informacja w pociągach SKM ](*,)

Pięknie obklejone szyby z informacja ze od 16.10.2011 zmienia się rozkład S1 i S2 więcej informacji na stronie www.ztm.waw.pl

oczywiście na stronie nic nie ma na ten temat

ashir
Posty: 28021
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 lis 2011, 16:18

ZTM pisze:Pasażerowie Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich dojeżdżający do centrum Warszawy z Otwocka i Wawra, muszą przygotować się na utrudnienia. 5 listopada rozpoczną się roboty torowe między Falenicą a Wawrem. Na tym odcinku pociągi będą kursowały tylko po jednym torze. Część z nich będzie kursowało na skróconej trasie. Prace zakończą się 17 listopada.

W czasie robót pociągi między Warszawą Falenicą a Warszawą Wawrem będą kursowały tylko po jednym torze. Pociągi w każdym kierunku będą kursowały przez ok. 30-40 minut, potem kierunek ruchu zostanie odwrócony. W godzinach porannego szczytu priorytet będą miały pociągi kursujące do centrum Warszawy. W godzinach szczytu popołudniowego uprzywilejowany zostanie kierunek przeciwny.

W związku z tym, że przepustowość linii kolejowej zostanie mocno ograniczona, część pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej na linii S1 będzie kursowała na trasach skróconych: Pruszków – Warszawa Gocławek oraz Pruszków – Warszawa Wschodnia – Pruszków. W tej sytuacji największy ciężar obsługi tej linii spadnie na Koleje Mazowieckie. W związku z tym na wniosek Zarządu Transportu Miejskiego KM wydłużą dwa swoje składy. Obecnie kursują one jako pociągi złożone z dwóch jednostek EZT. Od 5 listopada będą to składy potrójne. Jednym z nich będzie pociąg wyruszający z Otwocka do Warszawy o godz. 7.00.



W czasie prac torowych wszystkie bilety z taryfy ZTM będą honorowane w pociągach KM kursujących na linii otwockiej, łącznie z biletami jednorazowymi i czasowymi. Honorowane będą także wszystkie uprawnienia do przejazdów ulgowych i bezpłatnych. Z kolei w pociągach SKM na linii S1 (na odcinku od Warszawy Zachodniej do Otwocka) będą honorowane wszystkie bilety z taryfy KM uprawniające do przejazdów pociągami KM na linii otwockiej.

Bilety „kartonikowe” z paskiem magnetycznym, które nie będą skasowane w momencie rozpoczęcia podróży pociągiem KM, będą musiały (niezwłocznie po wejściu do pociągu) „skasowane” przez kierownika pociągu. Kierownik pociągu zalegalizuje bilety wpisując ręcznie na ich odwrocie stosowną informację.



Dodatkowo ZTM skieruje również do obsługi linii 521, kursującej wzdłuż linii kolejowej, dodatkowe autobusy. Będą one, w godzinach porannego szczytu, kursowały jako tzw. „wtyczki” (kursy nieujęte w rozkładach jazdy na przystankach) na trasie skróconej: Falenica – rondo Wiatraczna. Do tego warto wspomnieć, że linia 521 będzie obsługiwana (przez cały dzień) wyłącznie przez autobusy przegubowe.
Rozkład linii S-1.
Rozkład linii S-2.

wiaterek
Posty: 52
Rejestracja: 15 gru 2010, 11:25
Lokalizacja: Józefów

Post autor: wiaterek » 22 lis 2011, 11:23

http://otwock.pl/default.asp?ID=110&IDs=809

Ciekawe jak to się zakończy...

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 22 lis 2011, 11:52

Podwyżka ta może się odbić nie tylko likwidacją SKM do Otwocka, ale również... likwidacją wspólnego biletu na niektórych relacjach, gdzie władze samorządów się nie zgodzą na owe podwyżki.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8874
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 22 lis 2011, 11:59

Na ewentualnej rezygnacji ze "Wspólnego biletu" najbardziej stracą samorządy, które bez "taniego i szybkiego dojazdu do Warszawy" obniżą swoją atrakcyjność inwestycyjną...

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 22 lis 2011, 12:29

Taka jest prawda. Warszawa sobie poradzi bez tego bez problemu, ale satelity już nie bardzo. Do wyborów samorządowych daleko, ale sądzę że te przemysłowe ilości pasażerów szybko wymuszą powrót SKM bez względu na koszty. Tak jak powiedział Person, tutaj tak jak w przypadku wspólnego biletu stracą tylko samorządy.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 22 lis 2011, 13:21

Zostawcie sobie chociaż na Śródmieście na: 6:30, 7:30, 8:30 i ze Śródmieścia o: 15:39, 16:35 i 17:32.
Ciekawe czy ZTM zgodziłby się na 6 par, z proporcjonalnym dofinansowaniem.
Bez tego będziecie w jeszcze gorszej sytuacji niż Mińsk.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 22 lis 2011, 21:16

Dzisiaj po raz pierwszy jechałem do Legionowa S-9 i same wrażenia z jazdy jak najbardziej pozytywne. Elfik ladniutki, czysciutki, jedzie się w miare sprawnie ale co dziwi to fakt że kursem o 12:39 do Legionowa jechała naprawdę garsta osob ktora zmieściłaby się do szynobusa. Tragedią natomiast jest to że wszystkie stacje sa po prostu w szczerym polu, ta linia kolejowa nie ma absolutnie żadnego powiazania z Warszawą i jeszcze przez dlugie lata raczej tutaj się nic nie zmieni. (co po częsci wyjasnia ta mizerna liczbe ozób niespotykaną chociazby na linii siedleckiej)

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 22 lis 2011, 21:25

Cóż.. póki co ten długaśny, 6-wagonowiec jest faktycznie trochę za długi na międzyszczyt, ale w szczycie jest najlepszym rozwiązaniem. Poza nim 3-4-wagonowiec to powinno być max. Ale SKM ich też za wiele nie ma. Trzeba by rozwalać obiegi, robić podsyły... Może pokombinują jak system się rozwinie.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 22 lis 2011, 21:28

Rosa pisze:Tragedią natomiast jest to że wszystkie stacje sa po prostu w szczerym polu, ta linia kolejowa nie ma absolutnie żadnego powiazania z Warszawą i jeszcze przez dlugie lata raczej tutaj się nic nie zmieni.
Mówisz o Choszczówce i Płudach np.?

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 22 lis 2011, 21:37

Oraz o Pradze, Żeraniu i ZOO. Tam naprawde cięzko człowieka na peronie uświadczyć, łatwiej już ujrzeć bezdomnych wychodzacych z okolicznych otwartych kanałów ciepłowniczych.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2716
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 22 lis 2011, 22:35

przewoz pisze:Cóż.. póki co ten długaśny, 6-wagonowiec jest faktycznie trochę za długi na międzyszczyt, ale w szczycie jest najlepszym rozwiązaniem. Poza nim 3-4-wagonowiec to powinno być max. Ale SKM ich też za wiele nie ma. Trzeba by rozwalać obiegi, robić podsyły... Może pokombinują jak system się rozwinie.
Wystarczy pozamieniać z S1, gdzie w 14 WE stoi po 100 osób w weekendy (w Ursusie)...

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 22 lis 2011, 23:05

Niebałdzo... Pociągi kupione z kasy UE. UE będzie pilnować, żeby jeździły na lotniska ;)

ODPOWIEDZ