Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

1000
Posty: 626
Rejestracja: 23 wrz 2006, 22:09

Post autor: 1000 » 19 lis 2017, 17:00

O numeracji autobusów w Warszawie można by dużo mówić, ale zawsze obowiązywał numeracji i tabor numerowano wg określonego klucza.
Najczęściej stosowano zakresy uwzględniające typ taboru, później (wraz z dostawą Jelczy PR110) uwzględniano podział na zajezdnię. Dla mnie najmniej czytelne były zakresy długich ikarusów, co więcej same zakresy też zmieniały się w czasie.

A teraz mamy kilka systemów, i żadnej konsekwencji w ich stosowaniu. Można odnieść wrażenie, że wraz z każdą dostawą taboru zasady numeracji tworzone są na poczekaniu. Chociaż najczęściej w numerze druga cyfra ma oznaczać numer zajezdni (1,2,3,4), dlatego aby to zachować skacze się po całym zasobie.

Oczywiście dla pasażerów numer taborowy nie ma najmniejszego znaczenia, natomiast większość z nas wolałaby, aby ten system był przejrzysty, logiczny i w miarę "poukładany"... Cóż, ale dla nas jest kompletnie nieczytelny.

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 19 lis 2017, 17:06

pawcio pisze:
19 lis 2017, 10:33
Emyl pisze:
19 lis 2017, 2:52
Wyjaśnij mi, na czym polega brak logiki w numeracji od zera.
Jeśli chcesz spinać numer seryjny z numerem taborowym (patrz Jazzy), to zaczynasz od 01. Kilka osób w TW żałuje, że Swingi poszły od 3116 a nie 3201.
Ale wtedy Duo miałyby numeracje z zakresu Swingów albo by była dziura w numeracji.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 lis 2017, 17:08

Duo nie mają oddzielnej numeracji seryjnej?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 19 lis 2017, 17:17

Nie. Na tabliczkach jest typ 120NaDuo ale numeracja z zakresu Swingów i to nawet nie po kolei między 3501 a 3506 jest coś koło 16 czy 17 numerów fabrycznych różnicy.

wincenty
Posty: 1371
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 21 lis 2017, 9:36

Michalk001 pisze:
18 lis 2017, 8:46
Do przegubowego Conecto dołączył jego krótszy brat. Na szczęście powrócono do starszej koncepcji zakresu taborówek czyli krótkie 4400-4434, przegubowe 6200-6244. :(
To dobra decyzja, choć 6 na początku za bardzo do przegubów nie pasuje.
Ale mam wrażenie, że chodzi o to, by kolejna nowa seria autobusów miała wyższy numer na początku od poprzedniej.
Stąd po solarach 52xx, będą mercedesy 62xx.
Podobnie, jeżeli w przyszłym roku przyjdą przeguby i trafią zapewne na Stalową, by zastąpić do końca stare MANy, to bez względu na markę, będą miały prefiks 64xx.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 21 lis 2017, 19:25

Raczej powinno się jak najszybciej wyciąć deskorolki.

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 22 lis 2017, 16:39

NIE, to są bardzo dobre autobusy i bardzo lubię nimi jeździć. Tylko przydała by się w nich klimatyzacja, duże okna uchylne. Zawsze się ciesze gdy one podjeżdżają na przystanek. Oczywiście nie na wszystkie linie się nadają.

Adamek200
Posty: 28
Rejestracja: 29 sie 2012, 0:52
Lokalizacja: Warszawa - Wólka Węglowa
Kontakt:

Post autor: Adamek200 » 22 lis 2017, 17:06

fluger pisze:
22 lis 2017, 16:39
(...) bardzo lubię nimi jeździć. (...) Zawsze się ciesze gdy one podjeżdżają na przystanek.
Bardzo konstruktywna argumentacja przemawiająca za niewycofywaniem 16-18-letnich wozów
110 :)

Matt Cubis
Posty: 476
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 22 lis 2017, 17:08

Gorzej kiedy wycofujemy wozy, które są sprawne, a ich brakuje. Chociaż w W-wie to chyba bardziej problem kierowców...?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 22 lis 2017, 20:56

Widzieliście co się odjaniepawliło w nowych Mercedesach?
http://www.omni-bus.eu/warsztat/display ... ?pid=30514

Autobus Czerwon
Posty: 4145
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 22 lis 2017, 22:11

Ale tu przestronnie!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 22 lis 2017, 23:45

Szkoda, że drzwi odskokowo-przesuwanych się u nas nie stosuje w autobusach, bo można by było wywalić w kosmos ten prawy wiatrołap i zlikwidować też to śmieszne pojedyncze siedzonko w kącie :p

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4777
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 23 lis 2017, 19:33

A ja myślałem że w drugich członach specjalnie nie robią rzeźni żeby się przegub nie urwał czy jakieś inne ograniczenie na obciążenie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 23 lis 2017, 21:02

To chyba bujda, jakoś w A23 się nie urywa, a miżna tam wsadzić naprawdę sporo potomstwa.

Awatar użytkownika
Twmastersky
Posty: 96
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:36
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Twmastersky » 23 lis 2017, 23:35

Bo MAN to porządny autobus
Obrazek

ODPOWIEDZ