Strona 23 z 23

Taxi i im podobne

: 23 gru 2024, 21:18
autor: Bastian
Chyba odwrotnie? :-k

Taxi i im podobne

: 23 gru 2024, 23:39
autor: kajo
Bastian pisze:
23 gru 2024, 21:18
Chyba odwrotnie? :-k
W sensie chętnych kierowców.

Taxi i im podobne

: 25 gru 2024, 12:01
autor: fraktal
kajo pisze:
23 gru 2024, 19:26
Uber sobie takie rzeczy reguluje dynamicznym cennikiem. Jak nie będzie chętnych to ceny za takie kursy wzrosną i po problemie.
No nie do końcatak jest. W przypadku krótkich kursów jest czasem tak, że zgłasza się jakiś kierowca, po czym po jakimś czasie po prostu kurs odrzuca, bo pewnie trafił mu się jakiś atrakcyjniejszy kurs i to w momencie gdy jest na przykład 4 minuty do przyjazdu z 8 na początku. I teraz musisz czekać na kolejnego nie wiadomo ile. A czekać 20-30 minut na kierowcę po to, by jechać 5 minut, mija się z celem. A stawki mają dość atrakcyjne, przy zniżce 50 procent płacę około 15 zł, c,zyli kierowca dostaje około 30 zł za kurs około kilometra, to chyba dość atrakcyjna stawka... Jak było więcej taksówek, to nie było problemów z dostępnością kursów...

Taxi i im podobne

: 25 gru 2024, 12:20
autor: KR88
Ze swojej strony jak kiedyś dawno temu byłem uberem mogę potwierdzić słowa wyżej. Można było sobie "wybrać" czy robić dolot na kurs za 15 i w momencie dolotu jeśli coś wpadło to anulować. Kiedyś jak było więcej przewozów, i realizowałem jakiś kurs tu system widząc gdzie będę kończył dany kurs pokazywał następny który można było wrzucić w kolejkę. Pasażer następnego kursu natomiast wiedział dokładnie gdzie jestem i za ile będę. Najlepsza kasa była między 16 a 19 w tygodniu, od piątku od 19 do rana w sobotę, i cała niedziela. Potrafiłem mieć dwa dni pełne wolne wtorek środa bo nie chciało mi się krążyć po Warszawie wzdłuż i wszerz szukając okazji. A taki np piątek jak tylko odpaliłem aplikacje w windzie na jelonkach to zjeżdżając z 11 piętra już miałem kurs gdzieś tam. Ale i zarobki były oczywiście inne.

Teraz gdybym miał odpowiednie auto typu Vivaro, albo jakąś większą Dacia i zarobki były by te same niż w zbiorkomie to mocno bym się zastanowił nad pracą...

Taxi i im podobne

: 25 gru 2024, 13:21
autor: kajo
fraktal pisze:
25 gru 2024, 12:01
kajo pisze:
23 gru 2024, 19:26
Uber sobie takie rzeczy reguluje dynamicznym cennikiem. Jak nie będzie chętnych to ceny za takie kursy wzrosną i po problemie.
No nie do końcatak jest. W przypadku krótkich kursów jest czasem tak, że zgłasza się jakiś kierowca, po czym po jakimś czasie po prostu kurs odrzuca, bo pewnie trafił mu się jakiś atrakcyjniejszy kurs i to w momencie gdy jest na przykład 4 minuty do przyjazdu z 8 na początku. I teraz musisz czekać na kolejnego nie wiadomo ile. A czekać 20-30 minut na kierowcę po to, by jechać 5 minut, mija się z celem. A stawki mają dość atrakcyjne, przy zniżce 50 procent płacę około 15 zł, c,zyli kierowca dostaje około 30 zł za kurs około kilometra, to chyba dość atrakcyjna stawka... Jak było więcej taksówek, to nie było problemów z dostępnością kursów...
No nie bardzo. Nawet jak są zniżki to mają teraz małe limity. Mi z Ochoty na Marki pokazuje bez zniżki 44 pln. Z czego Uber/Bolt biorą około 30%. Czyli realnie kierowca mniej niż 30.

Taxi i im podobne

: 17 paź 2025, 10:16
autor: person
Kolejny tekst o współczesnym niewolnictwie w przewozach osób, czyli w Uberze itp.:
https://finanse.wp.pl/jezdza-dla-ubera- ... 694705600a

O tym temacie (bezpośrednio) traktuje jeden z rozdziałów bardzo dobrej książki S. Czubkowskiej:
https://lubimyczytac.pl/ksiazka/5179681 ... -i-swiatem
Jest tam rozdział przybliżający historię walki UM Kraków z (dopiero wchodzącymi do PL) przewozami, ale dużo jest też mowy o działaniach lobbystów. Dobra pozycja. Polecam.