Małe modernizacje tramwajowe
Moderator: Wiliam
Naprawdę ktoś zauważył problem na Służewcu? No brawo. Od jutra wraca przejazd Wołoską, więc kataklizm się zmniejszy znów.
ŁK
- Thompson04
- Posty: 202
- Rejestracja: 27 maja 2009, 19:36
- Lokalizacja: Bemowo Jelonki
Nie jestem pewien na co w końcu wyszło, czy Ciepłownia będzie robiona razem z Bródnem czy tak jak podają infoulice:
...Plan: 2016
Data rozpoczęcia: 2017-07-01
Data zakończenia: 2017-07-30
Razem z Bródnem na pewno nie. A czy w roku przyszłym czy jeszcze następnym to się pewnie jeszcze okaże.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Czy ktoś mi może powiedzieć, dlaczego nowe jezdnie kładzie się wyżej niż stare (do sprawdzenia np. na Waryńskiego przy Boya albo na Wawelskiej)? Ze szczególnym uwzględnieniem tarcz skrzyżowań, a zwłaszcza (tu dochodzimy do tematu) torów tramwajowych? Skrzyżowanie Nowowiejska/al. Niep. jest nieco podniesione, ale swój szczyt ta tendencja osiągnęła na Wołoskiej, gdzie nowe tory są PONAD PÓŁ METRA wyżej niż były, a samochody z Racławickiej mają niebezpieczną górkę do pokonania. Poza tym wydaje mi się, że obciążenia dynamiczne są znacznie większe przy pokonywaniu toru na górce i tory w tym miejscu będą się o wiele szybciej zużywać... Hałas od wyniesionego tramwaju też jest większy.
Tam różnica spowodowana jest przede wszystkim brakiem wszystkich warstw asfaltu.MichalJ pisze:Bla,bla, bla.... ale swój szczyt ta tendencja osiągnęła na Wołoskiej, gdzie nowe tory są PONAD PÓŁ METRA wyżej niż były, a samochody z Racławickiej mają niebezpieczną górkę do pokonania. Bla, bla,bla.
Nie. Na szynach się asfaltu nie kładzie.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26927
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ten konkretny projekt jest skopany w więcej, niż jednej kwestii (rzekłbym nawet dowcipnie - wymiarze), ale ogólnie rzecz biorąc z reguły nowe drogi projektuje się na wyższe obciązenia, niż stare, a jeśli mówimy to o modernizacji istniejącej to może się okazać, że taniej jest podnieść poziom jezdni, niż przegłębiać urządzenia podziemne które przechodzą w poprzek - o kosztach samego korytowania nie wspominając.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Może bym uwierzył, gdybym nie widział, na jaką głębokość tam kopano...
-
- Posty: 5914
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Jak się kierowca poczuje"taki malutki", to może nie wymusi na tramwaju.
miłośnik 13N
-
- Posty: 3035
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Kiedy następny etap tramwajów na Wołoskiej, tj. przełożenie zajezdni?
Prawdopodobnie w pierwszy weekend października.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26927
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Pisałem o generaliach.MichalJ pisze:Może bym uwierzył, gdybym nie widział, na jaką głębokość tam kopano...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Według artykułu wyborczej, w drugi lub trzeci weekend października.Bywalec pisze:Prawdopodobnie w pierwszy weekend października.
-
- Posty: 3035
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Ano, poczytałem sobie ten artykuł. Pamięta ktoś jeszcze, że na początku wraz z przywróceniem Służewca miała zostać wyłączona północna Wołoska? Na trzy tygodnie i wtedy miało być po wszystkim.
Zastanawiam się, jak to ma być z tą Woronicza (w artykule o niej piszą). Nie będzie w ogóle wjazdu, czy zostaną same prawoskręty?
I czy przy rozbiórce tymczasowego toru będą znowu skuwać asfalt na nowej jezdni Wołoskiej? Chyba tak, inaczej musieliby zalać te tory warstwą ścieralną
Zastanawiam się, jak to ma być z tą Woronicza (w artykule o niej piszą). Nie będzie w ogóle wjazdu, czy zostaną same prawoskręty?
I czy przy rozbiórce tymczasowego toru będą znowu skuwać asfalt na nowej jezdni Wołoskiej? Chyba tak, inaczej musieliby zalać te tory warstwą ścieralną