Małe modernizacje tramwajowe
Moderator: Wiliam
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Małe modernizacje tramwajowe
Tworzę ten wątek, aby móc rozmawiać o małych modernizacjach tramwajowych - np. przebudowa torowiska na Stalowej, rozbudowa pętli Służewiec, brakujące relacje skrętne w węźle 11 listopada - Targowa... wszystko to, co przekracza prosty remont (czy nawet remont ze zmianą konstrukcji) a nie jest dużym, flagowym, projektem modernizacyjnym.
Na początek - Stalowa i fragmencik dokumentacji dzięki uprzejmości kolegi z TW, który obrazuje, co najważniejsze w tym projekcie dla Pasażera:
Na początek - Stalowa i fragmencik dokumentacji dzięki uprzejmości kolegi z TW, który obrazuje, co najważniejsze w tym projekcie dla Pasażera:
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- kulikowski
- Posty: 894
- Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
- Lokalizacja: Rakowiec
brawo i życzę pomyślnego rozwoju tematu IMO chociaż obawiam się, że nowe nowe wiadomości pojawiać będą się bardzo rzadko ...
BTW jak szkoda, że nie wykonano skrętów w Al. Jerozolimskich (/Chałubińskiego-al. Jana Pawła II, Rondo Dmowskiego). Chyba nie doczekam się za życia.
BTW jak szkoda, że nie wykonano skrętów w Al. Jerozolimskich (/Chałubińskiego-al. Jana Pawła II, Rondo Dmowskiego). Chyba nie doczekam się za życia.
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Życząc Ci długiego życia liczę jednocześnie, że rzeczywiście się ich nie doczekasz.kulikowski pisze:
BTW jak szkoda, że nie wykonano skrętów w Al. Jerozolimskich (/Chałubińskiego-al. Jana Pawła II, Rondo Dmowskiego). Chyba nie doczekam się za życia.
[ Dodano: |19 Lip 2010|, 2010 15:40 ]
Tam wcale nie ma sygnalizacji dla 14/35. Osygnalizowana jest wyłącznie kolizja z T i innymi tramwajami zjeżdżającymi na pętlę od strony placu Zawiszy. Gdy się wprowadzi światełka dla 14/35, jadąc w kierunku Centrum będzie się stało jeszcze dłużej.Teokryt pisze:A czy nie dało by sie zmodernizować sygnalizacja czy innych rzeczy aby przejazd przez północną część Pl. Narutowicza odbywał sie bez stania na "czerwonym"? Czyli zrobić bezwzględny priorytet dla tramwajów żeby teraz nie czekały nie wiadomo na co nawet jak nie jedzie 14 czy 35.
ZDM właśnie rozpoczyna prace projektowe dla modernizacji sygnalizacji na tym placu. Zapewniam Cię, jeszcze zatęsknisz za obecnym rozwiązaniem.
Detekcja fajna rzecz tyle, że w Warszawie utrzymaniem jej w sprawności zajmują się kompletni dyletanci. Skutkiem tego są częste przypadki pomijania tramwajów, zwłaszcza na relacjach skrętnych...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Zagadkowy widok na Marymoncie: ułożone właśnie szyny tramwajowe znajdują się ok. 10 cm w bok od starych. Według rzecznika Tramwajów Warszawskich Michała Powałki nie dość, że wszystko wypadło prawidłowo, to wróży przedłużenie remontowanej linii na sąsiednie osiedle Ruda.
Link
Link
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Znane są jakieś założenia czy chociaż dogmaty?Glonojad pisze:ZDM właśnie rozpoczyna prace projektowe dla modernizacji sygnalizacji na tym placu. Zapewniam Cię, jeszcze zatęsknisz za obecnym rozwiązaniem.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Założenia - zgodność z czerwoną księga, czyli wszystkie relacje osygnalizowane, w programie bazowym (działającym, gdy zepsuta jest akomodacja, czyli zazwyczaj) wszystkie przewidziane, także techniczne.
Tak więc osygnalizowane np. wszystkie przejścia dla pieszych przez torowisko (czego zresztą tramwajowi związkowcy sobie życzą), oczywiście - wyłącznie w koordynacji z sąsiednimi jezdniami (tutaj masz dogmacik, którego życzyłeś). Osygnalizowane wszystkie wzajemnie kolizyjne relacje tramwajów, czyli dodatkowa strata czasu dla tramwajów w ciągu Alei - musi być zapewniony bezkolizyjny wyjazd 14/35 z Filtrowej. Także wyjazd z Naruciaka w stronę Centrum musi byc bezkolizyjny, zarówno względem Filtrowej, jak i względem tramwajów z Okęcia. I tak dalej.
Tak więc osygnalizowane np. wszystkie przejścia dla pieszych przez torowisko (czego zresztą tramwajowi związkowcy sobie życzą), oczywiście - wyłącznie w koordynacji z sąsiednimi jezdniami (tutaj masz dogmacik, którego życzyłeś). Osygnalizowane wszystkie wzajemnie kolizyjne relacje tramwajów, czyli dodatkowa strata czasu dla tramwajów w ciągu Alei - musi być zapewniony bezkolizyjny wyjazd 14/35 z Filtrowej. Także wyjazd z Naruciaka w stronę Centrum musi byc bezkolizyjny, zarówno względem Filtrowej, jak i względem tramwajów z Okęcia. I tak dalej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
z placu Starynkiewicza też?Glonojad pisze:musi być zapewniony bezkolizyjny wyjazd 14/35 z Filtrowej. Także wyjazd z Naruciaka w stronę Centrum musi byc bezkolizyjny, zarówno względem Filtrowej, jak i względem tramwajów z Okęcia. I tak dalej.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nie wiem, jak jest obsługiwany plac Starynkiewicza.
Tylko czy od sygnalizacji to nie był oddzielny wątek (albo i dwa)?
Tylko czy od sygnalizacji to nie był oddzielny wątek (albo i dwa)?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
TW odebrało mi wątek - zrobiło podstronę o "małych modernizacjach":
http://tw.waw.pl/drupal/node/4477
http://tw.waw.pl/drupal/node/4477
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- (tygrys)
- Posty: 3178
- Rejestracja: 03 gru 2007, 8:53
- Lokalizacja: Dzielnica Bemowo m. st. Warszawy
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... gn=1077927
Remont Stalowej. Nietypowe przystanki i zwężenia ulicy
Krzysztof Śmietana
2010-08-30,
Zmienia się zapomniana Stalowa na Pradze. Oprócz remontu torów i jezdni po raz pierwszy w Warszawie zobaczymy tam nietypowe przystanki tramwajowe i zwężenia ulicy.
Na Stalowej tramwaje jeździły dotąd po krzywych szynach, które były obłożone spękanymi płytami betonowymi. Wzdłuż torów leżał dziurawy asfalt. Kończy się tam gruntowny remont torowiska.
Po pierwsze, ma być nieco ciszej. Torowisko układane jest na specjalnej macie wibroizolacyjnej, a szyny obkładane są gumowymi profilami. Po raz pierwszy w Warszawie przy skrzyżowaniu Stalowej i Konopackiej powstaną nietypowe przystanki. Tuż przy torach, które biegną środkiem ulicy, znajdą się wyniesione ponad poziom jezdni platformy wyłożone płytami chodnikowymi. Pasażerowie, którzy dotychczas do tramwajów dochodzili po wymalowanym na jezdni zygzaku, teraz będą wsiadać bezpośrednio z przystanku. To rozwiązanie jest nie tylko bezpieczniejsze, ale i wygodniejsze, bo do wagonu będzie się wsiadać nie z poziomu jezdni, tylko z chodnika. Kierowcy będą musieli zwolnić i skręcić na torowisko.
Po drugiej stronie skrzyżowania z Konopacką jezdnia też musi zostać zwężona. Miejsce podkreślą wydobyte spod asfaltu kocie łby. - Chodzi o to, żeby samochody zmierzające od strony ul. Inżynierskiej nie wjeżdżały za skrzyżowaniem wprost na przystanek - mówi Tomasz Kunert, rzecznik miejskiego koordynatora ds. remontów i inwestycji.
Wokół szyn zamiast betonowych płyt będzie asfalt. Nowa nawierzchnia ma się też pojawić po bokach, gdzie zostaną wytyczone miejsca parkingowe. Tramwaje Warszawskie wymienią część chodników na Stalowej, głównie przy skrzyżowaniach. Naprawą trotuaru na pozostałych odcinkach zajmie się Zarząd Dróg Miejskich. Według jego rzecznika Adama Sobieraja stanie się to najwcześniej w przyszłym roku.
Jak informuje rzecznik Tramwajów Warszawskich Michał Powałka, remont torów na Stalowej skończy się w nocy z 5 na 6 września. Wtedy wróci tam linia 23.