[Hydepark] Tramwaje Warszawskie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7843
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 01 wrz 2023, 23:48

Stary Pingwin pisze:
30 sie 2023, 12:10
Klimatyzatory zdjęto rok później, już na R2.
Kazałem je zdjąć, bo nie zdały egzaminu.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4093
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 02 wrz 2023, 16:53

Ciężko żeby zdały egzamin, skoro nie podjęto dalszych działań na rzecz jej lepszego funkcjonowania:
primoż pisze:
18 sie 2023, 15:08
Przede wszystkim sposób wprowadzenia klimatyzacji do akwariów był nieprzemyślany: oprócz tego co wymieniliście, to dodałbym brak równomiernego rozprowadzania klimatyzowanego powietrza w wagonie poprzez kanały i/lub kurtyny powietrzne oraz brak przyciemnianych szyb, przez co skuteczność tej klimatyzacji była tak samo słaba jak w MAN-ie NG 313 #3902 z MZA Warszawa.

Autobus Czerwon
Posty: 4301
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 02 wrz 2023, 18:33

Klima to jedno, ale brak porządnego SILu w stopiątkach które jeszcze trochę w Warszawie pojeżdżą to wstyd jak cholera. Już nie mówię nawet o jakichś elektrodechach, monitorach i innych wydziwianiach, ale SIL zewnętrzny oparty o dechy, brak zapowiedzi głosowych i głupiego wyświetlacza diodowego w środku to naprawdę siara i to nawet w skali tylko kraju.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4093
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 02 wrz 2023, 20:18

Jakoś wolę te dykty niż ten pierdyliard nowoczesnych wyświetlaczy, które wiecznie są awaryjne.

gfedorynski
Posty: 765
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 02 wrz 2023, 20:58

Sto razy częściej spotkamy w Warszawie niesprawne wyświetlacze, niż źle założone dechy.

Autobus Czerwon
Posty: 4301
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 02 wrz 2023, 21:35

To że utrzymanie systemu (czy może bardziej dobór producenta) jest kiepskie, nie świadczy jeszcze o przewadze papierowych tablic nad wyświetlaczami. Nowoczesne auta także się psują, a jakoś mało kto (oprócz wąskiego grona fanów) wróciłby do jeżdżenia polonezem na codzień.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 967
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 03 wrz 2023, 1:08

@gfedorynski @primoż Sorry, ale w innych miastach działa, ba nawet prywaciarze jeżdżący po Warszawie nie mają takich problemów jakie mają miejskie spółki
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7843
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 03 wrz 2023, 22:38

primoż pisze:
02 wrz 2023, 16:53
Ciężko żeby zdały egzamin, skoro nie podjęto dalszych działań na rzecz jej lepszego funkcjonowania:
W przypadku wagonów serii 105 żadne działania nic by nie dały - odległość między dachem, a wyłożeniem sufitu jest zbyt mała, żeby rozprowadzić kanały powietrzne mogące zrobić jakąkolwiek dobrą cyrkulację powietrza.
primoż pisze:
18 sie 2023, 15:08
MAN-ie NG 313 #3902 z MZA Warszawa.
Nie wspominajmy nawet tego śmiesznego rozwiązania w postaci klimatyzatorków kabinowych. Wozy MAN NG313 były fabrycznie przygotowane pod klimatyzatory pojazdowe, miały kanały rozprowadzające, czerpnie etc, ale skrobnięto dupę szkłem i klimatyzatorów nie kupiono skazując pasażerów na duszenie się w środku z małymi uchylnymi okienkami. Tak samo zachowany pojazd 3322 nie powinien pojawiać się na linii 100 przy temperaturach powyżej +30st, co trenowano w tym roku.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7843
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 03 wrz 2023, 22:39

gfedorynski pisze:
02 wrz 2023, 20:58
Sto razy częściej spotkamy w Warszawie niesprawne wyświetlacze, niż źle założone dechy.
Tak się dba, tak się ma. Ale skoro jest to akceptowane....
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2087
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 04 wrz 2023, 0:36

MisiekK pisze:
03 wrz 2023, 22:38
primoż pisze:
02 wrz 2023, 16:53
Ciężko żeby zdały egzamin, skoro nie podjęto dalszych działań na rzecz jej lepszego funkcjonowania:
W przypadku wagonów serii 105 żadne działania nic by nie dały - odległość między dachem, a wyłożeniem sufitu jest zbyt mała, żeby rozprowadzić kanały powietrzne mogące zrobić jakąkolwiek dobrą cyrkulację powietrza.
primoż pisze:
18 sie 2023, 15:08
MAN-ie NG 313 #3902 z MZA Warszawa.
Nie wspominajmy nawet tego śmiesznego rozwiązania w postaci klimatyzatorków kabinowych. Wozy MAN NG313 były fabrycznie przygotowane pod klimatyzatory pojazdowe, miały kanały rozprowadzające, czerpnie etc, ale skrobnięto dupę szkłem i klimatyzatorów nie kupiono skazując pasażerów na duszenie się w środku z małymi uchylnymi okienkami. Tak samo zachowany pojazd 3322 nie powinien pojawiać się na linii 100 przy temperaturach powyżej +30st, co trenowano w tym roku.
Tak samo ciepło jak w 3322 jest Neoplanie, a SU15 pod tym względem były moim zdaniem jeszcze gorsze.
Czy to powód, żeby te autobusy nie jeździły na linii 100? Nie sądze. Nikt nie musi do takiego autobusu wsiadać, co innego było gdy przez 20 lat jeździły w regularnym ruchu i pasażerowie byli skazani na podróże w tych piekarnikach.
Swoją drogą, wszelkie Konstale, a w szczególności "kanciak" #5 to piekło na torach. Linia otwieranych okien jest na tyle wysoko, że przewiew na wyskokości miejsc siedzących jest niemal zerowy, a aparatura zamontowana pod podłogą dodatkowo podgrzewa atmosferę...

Autobus Czerwon
Posty: 4301
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 04 wrz 2023, 7:24

Tak właściwie to podróż żadnym zabytkiem pow. 30 stopni celsjusza nie jest wybitnie przyjemna xd Natomiast trochę ciężko żeby kursowanie linii było uzależnione od temperatury zewnętrznej.

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 667
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 04 wrz 2023, 8:45

Autobus Czerwon pisze:
04 wrz 2023, 7:24
Tak właściwie to podróż żadnym zabytkiem pow. 30 stopni celsjusza nie jest wybitnie przyjemna xd Natomiast trochę ciężko żeby kursowanie linii było uzależnione od temperatury zewnętrznej.
Oj tam, oj tam. Kiedyś w Warszawie mieliśmy linię tramwajową kursującą w dni słoneczne, bez deszczu. Da się dopasować i do optymalnej temperatury :P
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7843
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 04 wrz 2023, 22:51

konri pisze:
04 wrz 2023, 0:36
Tak samo ciepło jak w 3322 jest Neoplanie, a SU15 pod tym względem były moim zdaniem jeszcze gorsze.
I dlatego w te raptem kilka upalnych dni w roku nie powinny wyjeżdżać - można dać wtedy pojazdy z dużymi oknami, a te niech wyjeżdżają gdy temperatura jest poniżej +30 st.
konri pisze:
04 wrz 2023, 0:36
Nikt nie musi do takiego autobusu wsiadać,
Idąc tym tokiem rozumowania, to można linii wcale nie uruchamiać - wiele lat jej nie było i wszyscy dali radę.
konri pisze:
04 wrz 2023, 0:36
Swoją drogą, wszelkie Konstale, a w szczególności "kanciak" #5 to piekło na torach.
Tyle, że 102N ma duże przesuwne okna, a nie uchylne lufciki. Wielokrotnie pisałem o pomyłce założeniowej jaką jest linia 36 - nie będę do tego wracał. A już przy tym 13N tab. 503 na T to kuriozum.
Autobus Czerwon pisze:
04 wrz 2023, 7:24
Natomiast trochę ciężko żeby kursowanie linii było uzależnione od temperatury zewnętrznej.
Żaden problem - kwestia chęci i doboru taboru na konkretny dzień.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4093
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 05 wrz 2023, 17:20

MisiekK pisze:
03 wrz 2023, 22:38
Nie wspominajmy nawet tego śmiesznego rozwiązania w postaci klimatyzatorków kabinowych. Wozy MAN NG313 były fabrycznie przygotowane pod klimatyzatory pojazdowe, miały kanały rozprowadzające, czerpnie etc, ale skrobnięto dupę szkłem i klimatyzatorów nie kupiono skazując pasażerów na duszenie się w środku z małymi uchylnymi okienkami.
Zawsze dziwiłem się, że temu 3902 nie zamontowano klimatyzacji, która byłaby podpięta pod te kanały rozprowadzające etc. :-k

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5099
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 28 wrz 2023, 17:39

Do niedawna kursowały jako dwie solówki, teraz w składzie.

Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ