Strona 239 z 395

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 09 mar 2018, 13:24
autor: Mateusz950
wincenty pisze:
09 mar 2018, 13:22
Walas pisze:
09 mar 2018, 12:11
1911 jest na R-1.
Wow, już z numerem?
Zgadza się.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 09 mar 2018, 16:15
autor: Matej

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 09 mar 2018, 19:32
autor: Poc Vocem
Matt Cubis pisze:No i nadal nie rozumiem tych negatywnych komentarzy nt. Otokara. W Warszawie ich jeszcze nie było, miał ktoś z was okazję nimi się przyjechać, żeby stwierdzić, że te autobusy są tragiczne?
Ja piszę na podstawie doświadczeń z tymi pojazdami w środowisku dla nich naturalnym, tj. w Stambule, gdzie miałem okazję trochę nimi pojeździć. To jest poziom Ursusa/Autosana niestety.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 09 mar 2018, 19:45
autor: Matt Cubis
Poc Vocem pisze:
09 mar 2018, 19:32
Matt Cubis pisze:No i nadal nie rozumiem tych negatywnych komentarzy nt. Otokara. W Warszawie ich jeszcze nie było, miał ktoś z was okazję nimi się przyjechać, żeby stwierdzić, że te autobusy są tragiczne?
Ja piszę na podstawie doświadczeń z tymi pojazdami w środowisku dla nich naturalnym, tj. w Stambule, gdzie miałem okazję trochę nimi pojeździć. To jest poziom Ursusa/Autosana niestety.
No tak, tak. Masz własne doświadczenia i u Ciebie jakieś uzasadnienie się jednak pojawiło.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 09 mar 2018, 19:54
autor: zxcvbnm
Nie ma żadnych porządnych pojazdów MIDI spełniających SIWZ dostępnych na rynku?

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 10 mar 2018, 8:32
autor: grzegorz
tatra pisze:
07 mar 2018, 11:35
Nie może być monopolu kilku dużych marek
Bo, ponieważ? Po pierwsze monopol i kilka to dwa słowa, które nijak nie powinny stać obok siebie. :-) Po drugie to monopol występuje, gdy jest szkodliwy brak wyboru. Dotyczy to kupującego. Dla pasażera jest jeden ZTM, czy jak go tam nazwą + przewoźnicy podmiejscy. I już. Ja wiem, że niektórzy mogą chcieć codziennie zaliczać inna markę autobusów, ale spełnianie takich zachcianek nie ma nic wspólnego z organizowaniem sprawnej komunikacji miejskiej.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 10 mar 2018, 12:33
autor: Matt Cubis
zxcvbnm pisze:
09 mar 2018, 19:54
Nie ma żadnych porządnych pojazdów MIDI spełniających SIWZ dostępnych na rynku?
Nie jestem pewien co uważasz za porządny pojazd, ale:
  • MAN - najmniejszy pojazd 10,5m
  • Mercedes - również 10,5m
  • Solaris - prawdopodobnie odmówił wyprodukowania pojazdów
  • Scania - 10,9m
Inne marki jakoś nie przychodzą mi do głowy. Także odpowiedź na twoje pytanie jest chyba twierdząca.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 10 mar 2018, 15:24
autor: zxcvbnm
Z drugiej strony nie rozumiem idei pojazdów 9 metrowych. Powinna być standaryzacja do l = 10.5 m, 12 m, 18 m. Koszt 10-metrowca jest nie wiele większy niż 9-metrowca, a inne rozplanowanie wnętrza, możliwość dostosowania...

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 10 mar 2018, 15:35
autor: ashir
Większym pojazdem nie wszędzie wjedziesz, zwłaszcza przy standardach ZTM.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 10 mar 2018, 17:19
autor: piorunus
Matt Cubis pisze:
10 mar 2018, 12:33
[*] Solaris - prawdopodobnie odmówił wyprodukowania pojazdów
Już nawet nie chodzi o terminy dostaw, ale wymagania wobec knypków nie były zbyt życzliwe dla U8,9LE. Do tego cena takie autka dalej jest bardzo mało atrakcyjna...

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 10 mar 2018, 22:47
autor: michael112
O co w ogóle chodzi z tym Solarisem, do kiedy jest tak zajęty zamówieniami że nie przyjmuje niczego nowego? Czy ktoś wie, ile oni mają zleceń że nie mogą już niczego produkować?

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 10 mar 2018, 23:03
autor: ashir
Ależ Solaris cały czas przyjmuje zamówienia, tylko nie wszyscy akceptują termin wyprodukowania autobusów. Spora część Solarisów idzie na eksport. ;)

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 12 mar 2018, 18:03
autor: ashir
Karsan Atak ma 10 foteli (+ 4 rozkładane) z poziomu podłogi, a wnętrze wygląda przyjemnie i jest miejsce na wózek (choć tylko jedno), to może w Otokarze z 7 miejscami z poziomu podłogi nie będzie tak źle, choć patrząc na te jeżdżące po Przemyślu ciężko mi być optymistą. :( Natomiast bym nie płakał, że będą to egzotyczne pojazdy, bo i tak już trochę cudactw mamy na sieci ZTM, za sprawą linii lokalnych: Mazy, Zazy, Karsany (na razie tylko wersja Atak, ale może i kiedyś wersja Jest również się pojawi), VDL (ProCity/Ambassador/Citea) czy różnego rodzaju Sprintery z "gwiazdą" z nietypową zabudową. Kwestia tylko tego, że Otokary będą głównie po Warszawie jeździły. :)

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 12 mar 2018, 20:43
autor: Glonojad
Ten atak to na sensowny autobus wygląda jeśli chodzi o układ wnętrza.

Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

: 12 mar 2018, 21:00
autor: alojz
BMC zaproponowany przez EEC jest do niego bardzo zbliżony.