Remont Średnicy 2011/2012

Moderator: JacekM

Gdybyś dojeżdżał od strony Mińska lub Otwocka, które połączenie by Ci bardziej pasowało:

na Dworzec Wschodni
35
43%
na Dworzec Gdański
47
57%
 
Liczba głosów: 82

mamadoo
Posty: 202
Rejestracja: 11 gru 2006, 13:10
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: mamadoo » 14 lip 2011, 9:31

A nie można tego nieszczęsnego kawałka za niskiej sieci po prostu zlikwidować albo odłączyć od źródła prądu? Na jakim odcinku pociągi musiałyby wtedy przejeżdżać rozpędem?

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 14 lip 2011, 9:57

Nie można. Dotyczy to m.in. wjazdu do tunelu na Powiślu. Skład nie zdążył by się rozpędzić i musiałby powtarzać procedurę uruchamiania, a to może potrwać - niedopuszczalne w ruchu podmiejskim co 3-4 minuty.

[ Dodano: |14 Lip 2011|, 2011 10:01 ]
kajo pisze:można zastosować mniejszy margines bezpieczeństwa
Tam już i tak jest wszystko na granicy, podtrzymywane odbojnikami.

Tak na marginesie dostałem informację, że w PLK o tym wydarzeniu nie wiedzą ;)

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 14 lip 2011, 10:45

Tak na marginesie dostałem informację, że w PLK o tym wydarzeniu nie wiedzą ;)
Dziwne- ja po raz pierwszy usłyszałem tą informację od kolegi, którego żona pracuje w biurach ZLK Warszawa.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

kajo
Posty: 2819
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 14 lip 2011, 13:40

przewoz pisze:Tam już i tak jest wszystko na granicy, podtrzymywane odbojnikami.
Obowiązkowy prześwit między pociągiem a siecią to 20 cm przy push&pullach jest coś koło 15cm. Jest to zapas na "ruchy" sieci. Jeśli zrobimy sztywną sieć to można by ten zapas zmniejszyć do 10 cm na przykład.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 14 lip 2011, 13:48

Tego zapasu nie ruszysz tak łatwo (przepisy). Mi chodziło o miejsce między siecią a stropem - brak takowego. A dla wpuszczenia push-pulli musi się zrobić ponad 7cm wyżej.
No ja mówię - kolega od sieci sztywnej w Tunelu wie dobrze, co się da wstawić. Z reszta nawet na zdjęciach dobrze widać, że taka niska ta sieć nie jest.

Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: Nxo » 14 lip 2011, 15:46

Kilak dnie nie miałem okazji przejeżdżać obok remontu a do końca zostało niewiele ponad tydzień, czy ktoś jest w stanie oszacować czy się wyrobią czy będzie poślizg czasowy

kajo
Posty: 2819
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 14 lip 2011, 16:34

przewoz pisze:Tego zapasu nie ruszysz tak łatwo (przepisy). Mi chodziło o miejsce między siecią a stropem - brak takowego. A dla wpuszczenia push-pulli musi się zrobić ponad 7cm wyżej.
No ja mówię - kolega od sieci sztywnej w Tunelu wie dobrze, co się da wstawić. Z reszta nawet na zdjęciach dobrze widać, że taka niska ta sieć nie jest.
Przepisy da się ruszyć, wystarczy odpowiednie lobby i jazda.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 lip 2011, 16:59

kajo pisze:
przewoz pisze:Tego zapasu nie ruszysz tak łatwo (przepisy). Mi chodziło o miejsce między siecią a stropem - brak takowego. A dla wpuszczenia push-pulli musi się zrobić ponad 7cm wyżej.
No ja mówię - kolega od sieci sztywnej w Tunelu wie dobrze, co się da wstawić. Z reszta nawet na zdjęciach dobrze widać, że taka niska ta sieć nie jest.
Przepisy da się ruszyć, wystarczy odpowiednie lobby i jazda.
ile to czasu zajmie? Wszystkie uzgodnienia? Dwa lata? Więcej?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 lip 2011, 17:07

A od ilu lat jest problem z tunelem?

kajo
Posty: 2819
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 14 lip 2011, 17:09

MeWa pisze:ile to czasu zajmie? Wszystkie uzgodnienia? Dwa lata? Więcej?
Dobre lobby (gazety itd.) to można ten proces skrócić do miesiąca, dwóch.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 lip 2011, 17:20

kajo pisze:
MeWa pisze:ile to czasu zajmie? Wszystkie uzgodnienia? Dwa lata? Więcej?
Dobre lobby (gazety itd.) to można ten proces skrócić do miesiąca, dwóch.
mam wrażenie, że to złudne przeświadczenie. Ile MI wydawało rozporządzenie z guzkami dla metra? Ile trwało przywracanie zielonych strzałek?
Poza tym tutaj nawet nie ma tak wyraźnego interesu publicznego, które przemawiałoby za skutecznym lobby.

Zresztą zamiast usłyszeć, czy margines bezpieczeństwa można znieść, czy nie, wolałbym wpierw, żeby ktoś wpierw napisał, czy obecny margines jest zasadny, jakie jest pole manewru itp.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

kajo
Posty: 2819
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 14 lip 2011, 20:01

MeWa pisze:Zresztą zamiast usłyszeć, czy margines bezpieczeństwa można znieść, czy nie, wolałbym wpierw, żeby ktoś wpierw napisał, czy obecny margines jest zasadny, jakie jest pole manewru itp.
Z tego co słyszałem to obecny margines jest jak najbardziej zasadny ze względu na ruchy sieci trakcyjnej, przy sztywnej sieci problem ten prawie nie występuje.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 15 lip 2011, 0:43

"Z tego co słyszałem" musi się tu przełożyć na konkretne zapisy...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 lip 2011, 7:16

Skoro obecny margines uzasadniony jest bezpieczeństwem, to nie widzę chętnego, który by z radością pod ograniczeniem tego marginesu się podpisał. Bo, jeśli jednak coś się stanie, wina będzie tego, co podciął marginesy.

Niestety, bezpieczeństwo w technice jest jak Hitler w dyskusjach internetowych - kończy sprawę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 15 lip 2011, 9:20

Ale marginesy dla sieci sztywnej mogą być inne, bo nie trzeba chronić przed poruszaniem się drutu w pionie. To jest tak, jakbyś mówił, że nikt się nie podpisze pod podniesieniem vmax dla osobówek do 140 km/h, bo autobusy mają tylko 100 km/h i bezpieczeństwo najważniejsze.

Ja mogę tylko przypuszczać, że polskie przepisy nie mają (na razie?) osobnych parametrów dla sieci sztywnej, bo takiej sieci nigdy nie było.

ODPOWIEDZ