Solarisy chyba mają wszystkie taki sam pantograf. Są zdjęcia 7100 ładującego się na Spartańskiej, niestety 5xxx nie. Dyskusja, z tego co pamiętam, dotyczyła Usrusów...
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
To ilu standardów pantografów i ładowarek MZA użytkują? Ursus, Solaris, a jeszcze krótki Solaris potrzebuje innej ładowarki niż długi?
Krótkie Solarisy oraz 7100 mogą ładować się tylko na Spartańskiej i w Konstancinie. Przegubowe elektryki 5870 - 5999 mogą się ładować tylko na Konwiktorskiej, zajezdniach i ładowarkach które będą stawiane. Ursusy tylko na Konwiktorskiej.
Przegub na Spartańskiej zablokuje ulice podczas ładowania dlatego ich na 168 nie posyłają a szkoda..
Każdy z nas sam sobie wystawia wobec innych wizytówkę. Każdy dzień to próba..Chcesz coś zmienić zacznij od siebie.
Moje Hobby komunikacja ale szynowa w skali 1:87
Zapraszam
http://www.youtube.com/channel/UClpbPw3NAFyb183te5XHwYg
Moje Hobby komunikacja ale szynowa w skali 1:87
Zapraszam
http://www.youtube.com/channel/UClpbPw3NAFyb183te5XHwYg
Masz rację, ale rzeczywistość skrzeczy - krótkie Solarisy oraz 7100 jeżdżą na 222 i 168 (ładowarka Spartańska) oraz na dodatkach (np. 166), Ursusy na 178 i na dodatkach (ładowarka na Konwiktorskiej pod Ursusy), a najnowsze długie Solarisy na 503 (ładowarka na Konwiktorskiej - Solarisy) oraz 111 i 128 z ładowaniem na zajezdni.Glonojad pisze: ↑12 sie 2020, 9:49Mnie nie chodzi o olewanie, lub nie, Konstancina, lecz po prostu o eksploatację elektryków w warunkach możliwie jak najbardziej normalnych. Jak dla mnie to mogą i na tym 251 jechać przeguby (jeśli się na tamtejsze pętli zmieszczą, skoro solówki muszą cofać). A gdzie jeżdżą teraz solowe Solarisy w takim razie?
7100 jeździł na 503 tylko jedną zmianę, bo nie mógł się ładować na Konwiktorskiej. A gdyby mógł, to najnowsze elektryki mogłyby się ładować na Spartańskiej, z drugiej strony żaden najnowszy przegubowy solaris nie pojawił się chyba jak dotąd na 222 i 168 - a na 168 dopuszczono przecież wozy przegubowe na niektórych brygadach.
Odpowiedź na to pytanie:
Brzmi: chyba trzech różnych.Szeregowy_Równoległy pisze: ↑12 sie 2020, 12:41To ilu standardów pantografów i ładowarek MZA użytkują? Ursus, Solaris, a jeszcze krótki Solaris potrzebuje innej ładowarki niż długi?
-
- Posty: 12141
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Na pewno raz trafiłem 5872 na 168 - ale to był krótki dodatek który nie wymagał ładowania, 61km wg wyprawek.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
Przyjrzałem się zdjęciom tych ładowarek i szczerze mówiąc nie widzę specjalnej różnicy pomiędzy Spartańską (https://www.transport-publiczny.pl/img/ ... 78-443.jpg) i Ostrobramską (http://infobus.pl/warszawa-odbiera-kole ... 25211.html), ale oczywiście wygląd to nie wszystko. Z pewnością różnicę robi umieszczenie pantografu w innym miejscu na dachu autobusu...
A Ja mam pytanie, dawno temu w Konstancinie postawiono ładowarkę z myślą aby na linii 251 jeździły elektryki.
Czy zrezygnowano już z tego pomysłu ?
Zajezdnia "Woronicza" stanęła okoniem, jak zwykle. Wybacz, ale nie mogłem się powstrzymać. Jakoś "Oatrobramska" nie ma problemu, aby 80 procent elektryków utrzymywać codziennie w ruchu.
Może kierowcy z Ostrobramskiej nie odpisują żadnych usterek? Już jednego widziałem z jakimiś wiszącymi, odpadnjętymi kablami pod kaloryferem.
Na Stalowej codziennie kilka wozów jest na naprawach.
No już ktoś pisał że ładowarka zasadniczo jest, ale problemem jest jej lokalizacja i żeby się pod nią podpiąć trzeba autobusem cofać.
To z kolei do końca nie jest możliwe, więc wszystkie brygady 251( A wszystkie mają długi czas pracy), obsługiwane są zamiast elektrykami, Solbusami z silnikiem diesla
No i teraz pytanie co dalej
Czy ładowarka będzie sobie tam stać bez użytecznie, czy jednak jest jakiś plan wobec zaistniałej sytuacji
Wiem tyle, że na Ostrobramskiej są konkretne beygady pod elektryki (nie tylko na liniach z nakazem ZTMu, ale także na przykład na dodatkach 507) i jedzie w większości przypadków wóz elektryczny, a nie mój/twój itp. Podobnie jak Kleszczowa ma dedykowane brygady pod gazówki.
Dotyczy to wyłącznie linii jeżdżących przez KP (Których jest coraz mniej) oraz nocnych, a tak to jeżdżą gdzie popadnie. Są za to brygady na które nie może wyjść gazowiec ze względu dużą ilość kilometrów do przejechania w ciągu dnia.
Krótkie elektryki mają pantograf 4-polowy, przynajmniej te IV generacji. Obiło mi się o uszy, że MZA chce je wymieniać na 5-polowe, może żeby były kompatybilne z tymi z przegubów. W każdym razie świadczy to o tym, że tam gdzie pasują teraz te pantografy, to mogą nie pasować inne.