No ja pamiętam, że raz po prostu był koniec podróży (chyba w przegubowym Jelczu ale głowy nie dal) jak 523 stanęło przy Centralnym za jakimś podmiejskim szrotem, który wziął i zdechł, nie ruszyl dalej. No i 523 też nie ruszyło.mb112 pisze: ↑16 sie 2020, 20:30A z czego wynika ten zakaz cofania na trasie ? Rozumiem że miało to sens w czasach Ikarusów i Neoplanów, kiedy widoczność z tych pojazdów do tyłu była praktycznie zerowa (chociaż i wtedy widziałem kilka przypadków cofania na mieście bez jakiegokolwiek nadzoru bo np. trzeba było ominąć pojazd który się niespodziewanie rozkraczył albo zwyczajnie za długo stał na przystanku) ale teraz to chyba większość taboru ma kamerę z widokiem do tyłu więc to chyba nie aż taki problem ?
Ta konkretna lokalizacja ładowarki i pętli w ogóle jest faktycznie bez sensu, ale np. na Forcie Wawrzyszew albo Konstancinie - Pańska też chyba w ogóle się nie da zawrócić bez cofania ?
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26836
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Tak. Na Pańskiej bez cofania nie da rady.SławekM pisze: ↑16 sie 2020, 23:41Jak się uprzesz to na Wawrzyszewie na raz. Soliny dawały radę. Z Konstancinem nie wiem, ale na oko tam inaczej niż na wstecznym, wozem 10m nie da rady. Ale przecież zeszłego lata jeździł na 200 nawet przegub i nie sadzę by zawracał na Pańskiej z asystą...mb112 pisze: ↑16 sie 2020, 20:30A z czego wynika ten zakaz cofania na trasie ? Rozumiem że miało to sens w czasach Ikarusów i Neoplanów, kiedy widoczność z tych pojazdów do tyłu była praktycznie zerowa (chociaż i wtedy widziałem kilka przypadków cofania na mieście bez jakiegokolwiek nadzoru bo np. trzeba było ominąć pojazd który się niespodziewanie rozkraczył albo zwyczajnie za długo stał na przystanku) ale teraz to chyba większość taboru ma kamerę z widokiem do tyłu więc to chyba nie aż taki problem ?
Ta konkretna lokalizacja ładowarki i pętli w ogóle jest faktycznie bez sensu, ale np. na Forcie Wawrzyszew albo Konstancinie - Pańska też chyba w ogóle się nie da zawrócić bez cofania ?
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Wystarczy pojechać na wiele dworców PKS (np. w Słupsku), żeby zobaczyć jak autobusy podjeżdżają przodem na stanowisko, a następnie z pasażerami cofają i odjeżdżają. Nie jest to nic szczególnego na przestrzeni kraju.Autobus Czerwon pisze: ↑16 sie 2020, 21:01W niektórych miastach, liniowe autobusy nawet trójkątują bez asysty i to jeszcze z pasażerami na pokładzie xdmb112 pisze: ↑16 sie 2020, 20:30A z czego wynika ten zakaz cofania na trasie ? Rozumiem że miało to sens w czasach Ikarusów i Neoplanów, kiedy widoczność z tych pojazdów do tyłu była praktycznie zerowa (chociaż i wtedy widziałem kilka przypadków cofania na mieście bez jakiegokolwiek nadzoru bo np. trzeba było ominąć pojazd który się niespodziewanie rozkraczył albo zwyczajnie za długo stał na przystanku)
Krakowski dworzec jest też dobrym przykładem.fraktal pisze: ↑17 sie 2020, 9:24Wystarczy pojechać na wiele dworców PKS (np. w Słupsku), żeby zobaczyć jak autobusy podjeżdżają przodem na stanowisko, a następnie z pasażerami cofają i odjeżdżają. Nie jest to nic szczególnego na przestrzeni kraju.Autobus Czerwon pisze: ↑16 sie 2020, 21:01
W niektórych miastach, liniowe autobusy nawet trójkątują bez asysty i to jeszcze z pasażerami na pokładzie xd
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26836
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No dobrze, ale nie robią tego przegubami.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 2840
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31
Na 251 przeguby nie jeżdżą, tylko wozy 12-metrowe. Przy dzisiejszym rozwoju techniki chyba zresztą to nie jest wielki problem zamontować kamerę cofania.
I nawet coś mi się kołacze po głowie, że były takie próby w niektórych wozach MZA (gazowych solbusach po zmianie SIP-u)...
ŁK
A to nie jest tak że wszystkie wozy mają kamerę z tyłu? Wykrycie że jest włączony wsteczny i automatyczne pokazanie podglądu tylnej kamery to nie jest jakiś szczyt zaawansowania techniki i przypuszczam że w większości systemów taka opcja istniejefraktal pisze: ↑17 sie 2020, 20:36Na 251 przeguby nie jeżdżą, tylko wozy 12-metrowe. Przy dzisiejszym rozwoju techniki chyba zresztą to nie jest wielki problem zamontować kamerę cofania.
I nawet coś mi się kołacze po głowie, że były takie próby w niektórych wozach MZA (gazowych solbusach po zmianie SIP-u)...
To że istnieje, to wcale nie znaczy że działa. Nieraz musiałem wyjeżdżać z miejsca postojowego w zajezdni tyłem mając na ekranie wielką czarną planszę.px33 pisze: ↑18 sie 2020, 0:34A to nie jest tak że wszystkie wozy mają kamerę z tyłu? Wykrycie że jest włączony wsteczny i automatyczne pokazanie podglądu tylnej kamery to nie jest jakiś szczyt zaawansowania techniki i przypuszczam że w większości systemów taka opcja istniejefraktal pisze: ↑17 sie 2020, 20:36Na 251 przeguby nie jeżdżą, tylko wozy 12-metrowe. Przy dzisiejszym rozwoju techniki chyba zresztą to nie jest wielki problem zamontować kamerę cofania.
I nawet coś mi się kołacze po głowie, że były takie próby w niektórych wozach MZA (gazowych solbusach po zmianie SIP-u)...
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26836
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No ale można chyba założyć, że na 251 wychodziłyby tylko wozy ze sprawnymi kamerami cofania?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Na placu przed lotniskiem Luton przeguby cofają. Inna sprawa, że na dworcach autobusowych raczej nie ma innych uczestników ruchu, więc cofanie bez asysty jest dużo prostsze.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
W Solbusach gazowych za czasów Novamedii nic takiego chyba nie było. Gdy wymienili SIP kamera miała działać, ale nie we wszystkich wozach zadziałała.px33 pisze: ↑18 sie 2020, 0:34A to nie jest tak że wszystkie wozy mają kamerę z tyłu? Wykrycie że jest włączony wsteczny i automatyczne pokazanie podglądu tylnej kamery to nie jest jakiś szczyt zaawansowania techniki i przypuszczam że w większości systemów taka opcja istniejefraktal pisze: ↑17 sie 2020, 20:36Na 251 przeguby nie jeżdżą, tylko wozy 12-metrowe. Przy dzisiejszym rozwoju techniki chyba zresztą to nie jest wielki problem zamontować kamerę cofania.
I nawet coś mi się kołacze po głowie, że były takie próby w niektórych wozach MZA (gazowych solbusach po zmianie SIP-u)...
Gadu gadu a żaden elektryk nie jest Solbusem.
Z tego co kojarze Solarisy IV generacji 12 metrowe i Ursusy mają kamery cofania i one działają.