![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Komunikacja miejska na Żoliborzu
Moderator: Wiliam
Przynajmniej z powrotem, jeśli 114 z Bródna-Podgrodzia nie jest opóźnione więcej niż 15 minut to są ładne 5 minutowe odstępy. ![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
114 w kierunku Młocin ma szansę na nieco mniejsze opóźnienia. Powrót na Wisłostradę, która została przy zjeździe z mostu poszerzona oraz wycofanie z zakorkowanej Słowackiego powinno nieco pomóc. No chyba, że na Krasińskiego przed Wilsona jakiś armagedon ma miejsce, to sorry...
Armagedonu tam nie ma. ![:wink: :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![:wink: :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
W związku z bardzo dużą rozbudową Żoliborza wzdłuż Powązkowskiej (powstały duże osiedla: Żoliborz Artystyczny i Młody Żoliborz), gdzie już wprowadzili się ludzie, a także wzdłuż Krasińskiego i Przasnyskiej obecnie kursujące linie przestają wystarczać. Dodatkowo w godzinach szczytu kursowanie jest losowe. Powoli trzeba zacząć myśleć o wzmocnieniu obu ciągów. Największym powodzeniem cieszą się obecnie linie 122 (Elbląska-Pl. Wilsona) i 180 (Powązkowska-Krakowskie Przedmieście). Linia 103 poza szczytem porannym jest gorzej wykorzystywana, a o 409 w ogóle nie ma co mówić. Jak wzmocnić oba ciągi, żeby nie spowodować nadpodaży na innych odcinkach trasy?
Srsly? Już wbili pierwszą łopatę? Bo dopiero co wyburzyli stare budynki i zaczęli się reklamować...Georg pisze:powstały duże osiedla: (...) Młody Żoliborz)
Ciekawe dlaczego? Może przez utrudnienia przy skrzyżowaniu Maczka/AK? DziiiiiiwneGeorg pisze:Dodatkowo w godzinach szczytu kursowanie jest losowe.
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
122 łatwo wzmocnić kursami typu fGeorg pisze:Jak wzmocnić oba ciągi, żeby nie spowodować nadpodaży na innych odcinkach trasy?
Szczytowa siekierka z Powązek na pl.Wilsona? Tak na początek? Powinno to mniej wozów wchłonąć niż kombinacje z resztą linii.
![Obrazek](https://i.imgur.com/HHh8NNE.png)
(Ewentualnta) Niezabieralność 122 wynika obecnie przede wszystkim z nieregularności.
180 tak samo.
Coś trzeba zrobić ze skrzyżowanie ul. Krasińskiego z Broniewskiego. Albo przebudować (szersza jezdnia, osobny pas do skrętu), albo zabronić skręcania w lewo z Krasińskiego w Broniewskiego w stronę Bielan. Tę relację można by łatwo przenieść na sąsiednie skrzyżowanie Elbląska/Broniewskiego i to pilnie. Inaczej 122 będzie kwitnąć w korku i łapać opóźnienie.
A co na to mieszkańcy Elbląskiej ?osa pisze:Coś trzeba zrobić ze skrzyżowanie ul. Krasińskiego z Broniewskiego. Albo przebudować (szersza jezdnia, osobny pas do skrętu), albo zabronić skręcania w lewo z Krasińskiego w Broniewskiego w stronę Bielan. Tę relację można by łatwo przenieść na sąsiednie skrzyżowanie Elbląska/Broniewskiego i to pilnie. Inaczej 122 będzie kwitnąć w korku i łapać opóźnienie.
![8-) 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Jeszcze nie jest najgorzej ,ale tam ludzi przybywa (Przasnyska,Rydygiera,Dygata ...) i będzie potrzeba tam wysłać więcej busów i upchać ich do metra lub tramów .
A taki pomysł mam nie można na rondzie Babka przebudować torów ,żeby tramy skręcające w prawo miały osobne przystanki ?
Od strony Bielan chyba się da ...
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
Z samochodami sie dało to może i z tramami się da .
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Pomysł znany i lubiany. Czeka sobie grzecznie w kolejce.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Przecież były konsultacje ZTM w sprawie nowej linii dowozowej na Żoliborz Południowy (d. Przemysłowy) http://www.ztm.waw.pl/?c=635&l=1
Wygrał wariant w konsultacjach elektronicznych wariant 1. Niestety dnia 2 lipca 2014 r. odbyło się spotkanie w Szkole Podstawowej nr 92 przy ul. Przasnyskiej i grupa pieniaczy zablokowała plan przejazdu ul. Elbląską, że autobusy będą smrodzić i hałasować i takie tam. Za to osoby ze stowarzyszenia Nowy Żoliborz optowało za trasą Rydygiera, Przasnyska, Krasińskiego. Była mowa na spotkaniu, że budynki osiedla Żoliborz Artystyczny są nie zasiedlone (akurat w tym czasie rozpoczęto oddawanie I etapu) i ZTM wybrał trasę, za którą optowali mieszkańcy Rydygiera, a mianowicie Dw. Gdański - Rydygiera - Przasnyska - Krasińskiego - Elbląska - Rondo Ofiar Zbrodni Katynia - Powązki Cm. Wojskowy. Oczywiście na konsultacjach była mowa o tym, że jak zasiedlone zostanie osiedle Żoliborz Artystyczny to autobus pojedzie przez Duchnicką i Powązkowską do Cmentarza Wojskowego na Powązkach. Znając życie i planowanie to ZTM zrealizuje ten pomysł co padł na konsultacjach. I ja się pytam po co te elektroniczne konsultacje były jak co innego ustalono. Planowanie leży i kwiczy, a na Żoliborzu Artystycznym mieszkają już osoby.
Wygrał wariant w konsultacjach elektronicznych wariant 1. Niestety dnia 2 lipca 2014 r. odbyło się spotkanie w Szkole Podstawowej nr 92 przy ul. Przasnyskiej i grupa pieniaczy zablokowała plan przejazdu ul. Elbląską, że autobusy będą smrodzić i hałasować i takie tam. Za to osoby ze stowarzyszenia Nowy Żoliborz optowało za trasą Rydygiera, Przasnyska, Krasińskiego. Była mowa na spotkaniu, że budynki osiedla Żoliborz Artystyczny są nie zasiedlone (akurat w tym czasie rozpoczęto oddawanie I etapu) i ZTM wybrał trasę, za którą optowali mieszkańcy Rydygiera, a mianowicie Dw. Gdański - Rydygiera - Przasnyska - Krasińskiego - Elbląska - Rondo Ofiar Zbrodni Katynia - Powązki Cm. Wojskowy. Oczywiście na konsultacjach była mowa o tym, że jak zasiedlone zostanie osiedle Żoliborz Artystyczny to autobus pojedzie przez Duchnicką i Powązkowską do Cmentarza Wojskowego na Powązkach. Znając życie i planowanie to ZTM zrealizuje ten pomysł co padł na konsultacjach. I ja się pytam po co te elektroniczne konsultacje były jak co innego ustalono. Planowanie leży i kwiczy, a na Żoliborzu Artystycznym mieszkają już osoby.
ZTM zwrócił się do dzielnicy o decyzję. To radni dzielnicy (jako reprezentanci mieszkańców) - wobec braku jednoznacznego wyniku konsultacji - wskazali uchwałą preferowany przebieg.mickam pisze:ZTM wybrał trasę, za którą optowali mieszkańcy Rydygiera.
A to już wiadomo kto wybrał tak głupi wariant przejazdu. Zamiast wzmocnić 122 dla mieszkańców Przasnyskiej, a mieszkańcom Żoliborza Artystycznego i Rydygiera dać autobus dojeżdżający do metra to wybrali jakąś kuriozalną trasę z zawrotką na Rondzie Ofiar Zbrodni Katynia. Autobus pewnie będzie zapełniony na od metra przez Rydygiera do Przasnyskiej. Taka dowozówka ten autobus będzie, bo ktoś ma aż 500 m do tramwaju. Takie argumenty też padały.
Wjedź na pętlę przy Powązkach Wojskowych bez zawracania na wspomnianym rondzie (i niech to nie będzie 1 listopada). Czekamy na fotorelację.mickam pisze:wybrali jakąś kuriozalną trasę z zawrotką na Rondzie Ofiar Zbrodni Katynia.
A czymże innym taka linia miałaby być?mickam pisze:Taka dowozówka ten autobus będzie