Komunikacja miejska na Żoliborzu

Moderator: Wiliam

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 17 sty 2015, 20:37

Przynajmniej z powrotem, jeśli 114 z Bródna-Podgrodzia nie jest opóźnione więcej niż 15 minut to są ładne 5 minutowe odstępy. :)

Paweł D.
Posty: 5334
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 17 sty 2015, 20:49

114 w kierunku Młocin ma szansę na nieco mniejsze opóźnienia. Powrót na Wisłostradę, która została przy zjeździe z mostu poszerzona oraz wycofanie z zakorkowanej Słowackiego powinno nieco pomóc. No chyba, że na Krasińskiego przed Wilsona jakiś armagedon ma miejsce, to sorry...

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 17 sty 2015, 20:53

Armagedonu tam nie ma. :wink:

Georg
Posty: 6036
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 22 kwie 2015, 11:51

W związku z bardzo dużą rozbudową Żoliborza wzdłuż Powązkowskiej (powstały duże osiedla: Żoliborz Artystyczny i Młody Żoliborz), gdzie już wprowadzili się ludzie, a także wzdłuż Krasińskiego i Przasnyskiej obecnie kursujące linie przestają wystarczać. Dodatkowo w godzinach szczytu kursowanie jest losowe. Powoli trzeba zacząć myśleć o wzmocnieniu obu ciągów. Największym powodzeniem cieszą się obecnie linie 122 (Elbląska-Pl. Wilsona) i 180 (Powązkowska-Krakowskie Przedmieście). Linia 103 poza szczytem porannym jest gorzej wykorzystywana, a o 409 w ogóle nie ma co mówić. Jak wzmocnić oba ciągi, żeby nie spowodować nadpodaży na innych odcinkach trasy?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8458
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 22 kwie 2015, 12:10

Georg pisze:powstały duże osiedla: (...) Młody Żoliborz)
Srsly? Już wbili pierwszą łopatę? Bo dopiero co wyburzyli stare budynki i zaczęli się reklamować...
Georg pisze:Dodatkowo w godzinach szczytu kursowanie jest losowe.
Ciekawe dlaczego? Może przez utrudnienia przy skrzyżowaniu Maczka/AK? Dziiiiiiwne :-k
Georg pisze:Jak wzmocnić oba ciągi, żeby nie spowodować nadpodaży na innych odcinkach trasy?
122 łatwo wzmocnić kursami typu f

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4778
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 22 kwie 2015, 12:11

Szczytowa siekierka z Powązek na pl.Wilsona? Tak na początek? Powinno to mniej wozów wchłonąć niż kombinacje z resztą linii.
Obrazek

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8458
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 22 kwie 2015, 12:13

(Ewentualnta) Niezabieralność 122 wynika obecnie przede wszystkim z nieregularności.

Georg
Posty: 6036
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 22 kwie 2015, 12:17

180 tak samo.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 22 kwie 2015, 12:31

Coś trzeba zrobić ze skrzyżowanie ul. Krasińskiego z Broniewskiego. Albo przebudować (szersza jezdnia, osobny pas do skrętu), albo zabronić skręcania w lewo z Krasińskiego w Broniewskiego w stronę Bielan. Tę relację można by łatwo przenieść na sąsiednie skrzyżowanie Elbląska/Broniewskiego i to pilnie. Inaczej 122 będzie kwitnąć w korku i łapać opóźnienie.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1634
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 22 kwie 2015, 18:44

osa pisze:Coś trzeba zrobić ze skrzyżowanie ul. Krasińskiego z Broniewskiego. Albo przebudować (szersza jezdnia, osobny pas do skrętu), albo zabronić skręcania w lewo z Krasińskiego w Broniewskiego w stronę Bielan. Tę relację można by łatwo przenieść na sąsiednie skrzyżowanie Elbląska/Broniewskiego i to pilnie. Inaczej 122 będzie kwitnąć w korku i łapać opóźnienie.
A co na to mieszkańcy Elbląskiej ? 8-)
Jeszcze nie jest najgorzej ,ale tam ludzi przybywa (Przasnyska,Rydygiera,Dygata ...) i będzie potrzeba tam wysłać więcej busów i upchać ich do metra lub tramów .

A taki pomysł mam nie można na rondzie Babka przebudować torów ,żeby tramy skręcające w prawo miały osobne przystanki ?
Od strony Bielan chyba się da ... :-k .
Z samochodami sie dało to może i z tramami się da .
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 kwie 2015, 20:29

Pomysł znany i lubiany. Czeka sobie grzecznie w kolejce.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mickam
Posty: 14
Rejestracja: 23 mar 2015, 13:02

Post autor: mickam » 22 kwie 2015, 20:34

Przecież były konsultacje ZTM w sprawie nowej linii dowozowej na Żoliborz Południowy (d. Przemysłowy) http://www.ztm.waw.pl/?c=635&l=1
Wygrał wariant w konsultacjach elektronicznych wariant 1. Niestety dnia 2 lipca 2014 r. odbyło się spotkanie w Szkole Podstawowej nr 92 przy ul. Przasnyskiej i grupa pieniaczy zablokowała plan przejazdu ul. Elbląską, że autobusy będą smrodzić i hałasować i takie tam. Za to osoby ze stowarzyszenia Nowy Żoliborz optowało za trasą Rydygiera, Przasnyska, Krasińskiego. Była mowa na spotkaniu, że budynki osiedla Żoliborz Artystyczny są nie zasiedlone (akurat w tym czasie rozpoczęto oddawanie I etapu) i ZTM wybrał trasę, za którą optowali mieszkańcy Rydygiera, a mianowicie Dw. Gdański - Rydygiera - Przasnyska - Krasińskiego - Elbląska - Rondo Ofiar Zbrodni Katynia - Powązki Cm. Wojskowy. Oczywiście na konsultacjach była mowa o tym, że jak zasiedlone zostanie osiedle Żoliborz Artystyczny to autobus pojedzie przez Duchnicką i Powązkowską do Cmentarza Wojskowego na Powązkach. Znając życie i planowanie to ZTM zrealizuje ten pomysł co padł na konsultacjach. I ja się pytam po co te elektroniczne konsultacje były jak co innego ustalono. Planowanie leży i kwiczy, a na Żoliborzu Artystycznym mieszkają już osoby.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8458
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 23 kwie 2015, 9:29

mickam pisze:ZTM wybrał trasę, za którą optowali mieszkańcy Rydygiera.
ZTM zwrócił się do dzielnicy o decyzję. To radni dzielnicy (jako reprezentanci mieszkańców) - wobec braku jednoznacznego wyniku konsultacji - wskazali uchwałą preferowany przebieg.

mickam
Posty: 14
Rejestracja: 23 mar 2015, 13:02

Post autor: mickam » 23 kwie 2015, 12:56

A to już wiadomo kto wybrał tak głupi wariant przejazdu. Zamiast wzmocnić 122 dla mieszkańców Przasnyskiej, a mieszkańcom Żoliborza Artystycznego i Rydygiera dać autobus dojeżdżający do metra to wybrali jakąś kuriozalną trasę z zawrotką na Rondzie Ofiar Zbrodni Katynia. Autobus pewnie będzie zapełniony na od metra przez Rydygiera do Przasnyskiej. Taka dowozówka ten autobus będzie, bo ktoś ma aż 500 m do tramwaju. Takie argumenty też padały.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8458
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 23 kwie 2015, 13:13

mickam pisze:wybrali jakąś kuriozalną trasę z zawrotką na Rondzie Ofiar Zbrodni Katynia.
Wjedź na pętlę przy Powązkach Wojskowych bez zawracania na wspomnianym rondzie (i niech to nie będzie 1 listopada). Czekamy na fotorelację.
mickam pisze:Taka dowozówka ten autobus będzie
A czymże innym taka linia miałaby być?

ODPOWIEDZ