Słomińskiego - objazdy 2010

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
ZaciszaniN
Posty: 4434
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:44
Lokalizacja: 100% WaRsZaWa
Kontakt:

Post autor: ZaciszaniN » 21 kwie 2010, 9:40

Radzyminfan pisze:Moze ktoś wyjaśni mi czemu zawrotka do Międzyparkowej została przesunięta kilkaset metrów dalej? To tylko zwieksza korki...
Moim zdaniem zmniejsza, w obie strony. W stronę Dw. Gdańskiego zawracając później nie blokują zjazdu z Mostu Gdańskiego, natomiast w drugą stronę - z zawrotki włączają się do ruchu ze skrajnego lewego pasa, nie przecinając, tak jak było wcześniej, trzech pasów naraz, by dostać się do Międzyparkowej. Mnie dziwi, dlaczego nie skorzystano z okazji i nie utworzono na starej zawrotce bus-pasa. Wtedy 127 i 503 w stronę Śródmieścia podróżowałyby znacznie sprawniej.
Zapraszam do oglądania moich zdjęć ze stołecznej aglomeracji na PHOTOTRANS.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 21 kwie 2010, 19:36

Tylko że musiałbyś wtedy na stałe postawić policję przy tym buspasie. Bo tłumokom z osobówek nie wytłumaczysz, że nie można. Tak jak uparcie zawracają przez torowisko. Swoją drogą może i 127 i 503 jadą dalej, ale ta zawrotka z przebijaniem się przez dwa pasy, żeby z trzeciego skręcić, była paskudna i zdrowiej dla wszystkich jak zostawi się autobusom kilkaset metrów na ten manewr.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
ZaciszaniN
Posty: 4434
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:44
Lokalizacja: 100% WaRsZaWa
Kontakt:

Post autor: ZaciszaniN » 22 kwie 2010, 21:56

Szeregowy_Równoległy pisze:Tylko że musiałbyś wtedy na stałe postawić policję przy tym buspasie. Bo tłumokom z osobówek nie wytłumaczysz, że nie można. Tak jak uparcie zawracają przez torowisko.
Dzisiaj zawracali - i to całkiem legalnie ;)
Swoją drogą może i 127 i 503 jadą dalej, ale ta zawrotka z przebijaniem się przez dwa pasy, żeby z trzeciego skręcić, była paskudna i zdrowiej dla wszystkich jak zostawi się autobusom kilkaset metrów na ten manewr.
Powinni w końcu zrobić porządek z tymi zawrotkami. Za wysokości RoboWashCenter istnieje bezsensowna zawrotka w stronę Arkadii, mimo, że przy basenach bezproblemowo można dostać się na parkingi podziemne, kolejna przy Bonifraterskiej, a następna przy Parku Traugutta. Docelowo (bo o tym cały czas piszę) przy myjni powinna być zawrotka w stronę Dawidowskiego - taka, jaka była przed budową stacji metra przy Dw. Gdańskim, umożliwiająca skręt (wtedy) 127 w stronę Andersa. Jej przywrócenie byłoby całkiem zasadne.

A poza tym zastanawiające, dlaczego nie zostały utworzone przystanki "Most Gdański" 51 i 52 dla linii 127, 500 i Z-3 #-o
Zapraszam do oglądania moich zdjęć ze stołecznej aglomeracji na PHOTOTRANS.

banan33
Posty: 97
Rejestracja: 16 cze 2008, 9:58

Post autor: banan33 » 23 kwie 2010, 11:43

Swoją drogą to dziwne, że Okopowa została bez sensownego dojazdu do metra (wiem, że na weekend) - bez 1. Bo choć wydaje się to dziwne to ludzie nawet jak jadą na południe to wolą dojechać 1 do Gdańskiego niż się przesiadać na Okopowej (pewnie za dużo chodzenia :-$

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 23 kwie 2010, 11:53

banan33 pisze:Swoją drogą to dziwne, że Okopowa została bez sensownego dojazdu do metra (wiem, że na weekend)
A co 27 zawiesili? ;-)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8483
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 23 kwie 2010, 12:33

Z okolic Cmentarza Żydowskiego jedzie do metra 111, a z Powązkowskiej i Żytniej masz rzut kamieniem do przystanków, z których ruszają inne bezpośrednie linie. Faktycznie, brak dojazdu.

Bezsens jazdy z Okopowej do Centrum/na południe przez Dworzec Gdański litościwie przemilczę...

banan33
Posty: 97
Rejestracja: 16 cze 2008, 9:58

Post autor: banan33 » 23 kwie 2010, 12:51

A ludzie jednak tak jeżdzą zamiast się przesiadać (oczywiście trzeba przejść przez przynajmnie 2 światła na Okopowa/Solidarności). Widać wolą bezpośrednio dojechać zamiast biebgać po skrzyżowaniach. Wybierają najdogodniejsze połączenia i preferują przesiadki jednoperonowe. A 111 to średnia oferta (znowóż 1 na Gdański jest szybciej i wygodniej). Zwaracam poprostu uwagę iż sporo ludzi jeździ z Żytniej czy Niskiej do Gdańskiego.

Bezsens jazdy z Okopowej do Centrum/na południe przez Dworzec Gdański litościwie przemilczę...
Zgadzam się w pełni :grin: ale 1 stanowi bezpośrednie i częste połączenie. Z wiadomych względów nie ma możliwości puszczenia tramwaju skręcającego z Okopowej na Trambuspas.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 kwie 2010, 13:00

Możliwość by była, tylko sensu nie ma.

Przesiadki między tramwajami na Okopowej (znaczy na Kercelaku) należą do wygodniejszych na mieście - bez biegania po dziesiątkach schodów, z dość szerokimi peronami i tramwajami pogrupowanymi w kierunkach jazdy. Nawet sygnalizacja nie jest taka zła, bo tramwaj przejeżdża pierwszy, potem samochody w danej relacji, potem tramwaje poprzeczne i potem samochody i piesi poprzeczne - akurat się od początku peronu do świateł dochodzi.

Natomiast grandą jest, że linie autobusowe omijają ten węzeł bokiem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 23 kwie 2010, 13:32

ZaciszaniN pisze:A poza tym zastanawiające, dlaczego nie zostały utworzone przystanki "Most Gdański" 51 i 52 dla linii 127, 500 i Z-3 #-o
Jak nie ma jak jest ;)
ZTM na stronie pisze:Uruchamia się dodatkowe przystanki MOST GDAŃSKI 53 i 54, obowiązujące jako stałe dla linii zastępczej Z-3 i linii 127 oraz jako warunkowe dla linii przyspieszonej 500.
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
ZaciszaniN
Posty: 4434
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:44
Lokalizacja: 100% WaRsZaWa
Kontakt:

Post autor: ZaciszaniN » 23 kwie 2010, 13:38

JotPeCet pisze:Jak nie ma jak jest ;)
Wykrakałem :grin:

Jednak fakt faktem, informacje dotarły do mnie dopiero z rana, początkowo ten przystanek nie był uwzględniony.
Zapraszam do oglądania moich zdjęć ze stołecznej aglomeracji na PHOTOTRANS.

Paweł D.
Posty: 5339
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 23 kwie 2010, 14:08

Jaki jest cel likwidacji przystanku krańcowego dla linii 500 na ul. Dzikiej? Było to dogodne miejsce do przesiadek bo blisko do przystanków przy Powązkowskiej i Rondzie Babka. Teraz trzeba drałować przez rondo aby dostać się do tramwajów jadących na Wolę i Ochotę. Zaś jadącym w stronę Pragi zafundowano zgadywankę co pierwsze odjedzie: 500 czy Z-ka.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 23 kwie 2010, 15:17

person pisze:Bezsens jazdy z Okopowej do Centrum/na południe przez Dworzec Gdański litościwie przemilczę...
nawet niektórzy z Dzielnej tak jeździli :D
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ashir
Posty: 27747
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 29 kwie 2010, 17:17

Czemu od 1 maja linia 16 ma obcięte godziny kursowania?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25438
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 29 kwie 2010, 17:20

Na takie trasie specjalnie nie ma powodu, by kursowała do późna. Częste 17 i 33 załatwiają sprawę.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ashir
Posty: 27747
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 29 kwie 2010, 17:22

To czemu tego nie zrobili od razu.

ODPOWIEDZ