Nie tylko na warszawskim. Nowe kartony w Rydze także mają OneLine.px33 pisze: ↑09 paź 2022, 1:38Z kolei system Solarisa istnieje tylko na rynku warszawskim więc siłą rzeczy mogą i muszą się bardziej do niego przyłożyć.3. Co do SILa w MZA, to póki będzie MZA brało R&G dopóty będą problemy, Oneline ciągle jest ulepszany i działa to coraz fajniej. A w R&G ostatnio zaczęły znikać krańce na trasach gdzie były zmieniane bądź skrócane. Ale o dziwo tylko MZA się nie może dogadać z R&G, ale i tak biorą bo tanio. Kiedyś nawet chciałem wyświadczyć firmie przysługę i zadzwoniłem do R&G, żeby opisać im problem systemowy z ich urządzeniami, ale widać, że mają to gdzieś i jak autobus straci wyświetlacze to kierownictwo zapłaci karę, a nie oni.
Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Scanie to fajne wozy, niestety już zaczynają szwankować również u Michalczewskiego. Skrzynia biegów już szarpie w niektórych wozach. Myślę,,że gdyby Organizator poszedł przewoźnikowi na rękę i dopuścił zatrudnianie kierowców zasilających na zlecenie, to kilku chętnych by się znalazło na zasilanie u Michasia właśnie dla tych Scanii. A tak to zasilają w jakimś Sebusie, czy innych firmach.
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Żeby organizator poszedł operatorowi na rękę, potrzebne jest najpierw aby operator o to pójście na rękę poprosił. Przykład Grodzia pokazuje, że da się takie odstępstwo skutecznie u organizatora ogarnąć.
A jak to u Grodzia zorganizowali?
No w sumie ciekawe na jakie paliwo będą wozy w nowych przetargach. Miały być tylko CNG i elektryczne, ale chyba w obecnej sytuacji to będzie trudne do realizacji.
No w sumie ciekawe na jakie paliwo będą wozy w nowych przetargach. Miały być tylko CNG i elektryczne, ale chyba w obecnej sytuacji to będzie trudne do realizacji.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Skąd info, że Grodzio na kontrakcie na 50 brygad wysyła kierowców pracujących na zlecenie?Autobus Czerwon pisze: ↑09 paź 2022, 9:46Przykład Grodzia pokazuje, że da się takie odstępstwo skutecznie u organizatora ogarnąć.
Klementowicka oprócz tego kontraktu wystawia (lekko licząc) kolejne 50 brygad na elki, Ząbki, Mińsk...
To że PKS zatrudnia na zlecenie, nie oznacza że taki kierowca wyjedzie w ramach największego warszawskiego kontraktu.
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Od samego pracodawcy. I raczej nie ma tu mowy o jakimś nieporozumieniu, bo wyliczono mi wprost jakie są stawki "na Warszawie", jakie na eLkach i jakie na Ząbkach/Pruszkowach i innych Grodziskach.alojz pisze: ↑09 paź 2022, 12:23Skąd info, że Grodzio na kontrakcie na 50 brygad wysyła kierowców pracujących na zlecenie?Autobus Czerwon pisze: ↑09 paź 2022, 9:46Przykład Grodzia pokazuje, że da się takie odstępstwo skutecznie u organizatora ogarnąć.
Nikt o nic nie występował, tylko w kontraktach z 2017r i wcześniejszych nie było zapisu wymagającego zatrudniania kierowców na umowy o pracę.
Może to nieoficjalne info miało być.Autobus Czerwon pisze: ↑09 paź 2022, 12:40Od samego pracodawcy. I raczej nie ma tu mowy o jakimś nieporozumieniu, bo wyliczono mi wprost jakie są stawki "na Warszawie", jakie na eLkach i jakie na Ząbkach/Pruszkowach i innych Grodziskach.
![:term:](./images/smilies/chrome.gif)
Emeryci pracujący na Umowę Zlecenie jeżdzą Su12 w Grodziu.alojz pisze: ↑09 paź 2022, 12:23Skąd info, że Grodzio na kontrakcie na 50 brygad wysyła kierowców pracujących na zlecenie?Autobus Czerwon pisze: ↑09 paź 2022, 9:46Przykład Grodzia pokazuje, że da się takie odstępstwo skutecznie u organizatora ogarnąć.
Klementowicka oprócz tego kontraktu wystawia (lekko licząc) kolejne 50 brygad na elki, Ząbki, Mińsk...
To że PKS zatrudnia na zlecenie, nie oznacza że taki kierowca wyjedzie w ramach największego warszawskiego kontraktu.
Trochę dziwią mnie emeryci ex.MZA że jeżdzą w Grodziu bo MZA płaci na zlecenie 38 brutto, a PKS 31-32 brutto.
Sporo jest kierowców co poszli na emeryturę w Arrivie i ITS i zasilają na UZ w Grodziu, natomiast dziwią mnie emeryci którzy w ITS pracują na Umowę o Pracę, mogąc zarobić więcej u konkurencji
Emerytura to emerytura, nieważne gdzie się pracowało ostatniego dnia.
Na emeryturze zazwyczaj ważniejsze jest - bliżej, łatwiej, fajniej itp...
No i zarobić nie można za dużo, żeby ZUS nie zawiesił świadczenia.
Właśnie, może Grodzio lepiej rozlicza godziny i dla ZUS wychodzi mniej.
ŁK
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Mimo wszystko R&G jest używane także przez Grodzia i Arrivę i tam nie ma problemów. Przynajmniej takich widocznych dla pasażera.ZielonyJamnik pisze: ↑08 paź 2022, 17:39Co do SILa w MZA, to póki będzie MZA brało R&G dopóty będą problemy, Oneline ciągle jest ulepszany i działa to coraz fajniej. A w R&G ostatnio zaczęły znikać krańce na trasach gdzie były zmieniane bądź skrócane. Ale o dziwo tylko MZA się nie może dogadać z R&G, ale i tak biorą bo tanio. Kiedyś nawet chciałem wyświadczyć firmie przysługę i zadzwoniłem do R&G, żeby opisać im problem systemowy z ich urządzeniami, ale widać, że mają to gdzieś i jak autobus straci wyświetlacze to kierownictwo zapłaci karę, a nie oni.
Swoją drogą: jeżeli twarde warunki kontraktu potrafią zmotywować przewoźnika do przestrzegania zasad, to może takie same zasady wdrożyć dla MZA?
Jeśli wóz deklaratywnie powinien mieć elektrodechy, a te nie działają, to wóz nie wyjeżdża, a MZA płaci karę.
Pomysł do rozważenia.
Update: Może zagalopowałem się z tym 'wóz nie wyjeżdża', bo nie było by czym zastąpić. Ale można ustalić karę za taki nieprawidłowy kurs na tyle wysoką żeby MZA się nie opłacało olewać problemu.
A poza R&G u MZA są także inne systemy, chyba prawie wszystkie. OneLine jest w nowych Solarisach CNG, SIMS jest w 8880, a Macrosystem to nie pojawił się przypadkiem w Solarisach U18 Electric?
Novamedia oczywiście była w wieeelu pojazdach i się nie sprawdziła, nie wiem czy gdzieś jeszcze jest. Może w SU12 Electric AD 2015.
ZTM nie jest chyba zbyt wymagający dla spółek miejskich patrząc nie tylko na wozy MZA ale także (przede wszystkim) Jazzy TW. Choć kiedyś chyba gdzieś pisano o jakichś karach ZTMu za te niedziałające wyświetlacze. Albo są za małe, albo to jakiś fejk.michael112 pisze: ↑09 paź 2022, 22:09Swoją drogą: jeżeli twarde warunki kontraktu potrafią zmotywować przewoźnika do przestrzegania zasad, to może takie same zasady wdrożyć dla MZA?
Jeśli wóz deklaratywnie powinien mieć elektrodechy, a te nie działają, to wóz nie wyjeżdża, a MZA płaci karę.
Pomysł do rozważenia.
- ZielonyJamnik
- Posty: 718
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
@michael112 z tego co pamiętam w przetargach na wymianę wyświetlaczy w 20xx i 73xx było napisane, że kary bierze na siebie wykonawca przez 7lat, więc MZA nie zależy, a R&G widocznie taką stawkę dowaliło, że nie chce im się naprawiać tylko wolą kary płacić.
Nie mów, że się nie sprawdziła, po modernizacji bebechów NM w 2018/19 w 52xx i 19xx psują się rzadziej niż R&G.
Co do SiMSa, to jest chyba najdroższy, ale też najmniej awaryjny, na tyle lat na palcach jednej ręki widziałem awarie w Mobilisach.
Nie mów, że się nie sprawdziła, po modernizacji bebechów NM w 2018/19 w 52xx i 19xx psują się rzadziej niż R&G.
Co do SiMSa, to jest chyba najdroższy, ale też najmniej awaryjny, na tyle lat na palcach jednej ręki widziałem awarie w Mobilisach.
Mkną po koleinach zielone jamniki... ![=D> =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
![=D> =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)