Tramwaj powinien mieć pierwszeństwo nad autobusem. Co wtedy z 22? Na tej linii opiera się cała Okopowa, więc kasować się nie powinno, ale moim zdaniem bardziej użyteczna jest 22 do Wiatracznej niż do Zielenieckiej/Wschodniego, a autobus na trasie przez most Świętokrzyski nie wydaje mi się w żaden sposób lepszy ani szybszy.
Odnoszę wrażenie, że wszyscy państwo tutaj pokładacie zbytnią wiarę w system przesiadkowy. Moim zdaniem wiara w to, że z przesiadką w metro ludziom się będzie chciało jechać jedną stację na przykład, a największym marzeniem mieszkańców Jelonek (w większości w podeszłym wieku), jest by ich 190 przenieść na Górczewską, a ich uraczyć jakimś socjalnym nie wiadomo czym, jest wiarą złudną. Oberwie również cała okolica od Płockiej na wschód, bo przecież skoro 190 na jakimś swoim odcinku, obsługując przy okazji mnóstwo osiedli bez metra, to trzeba ograniczać popyt, a nie broń Boże wzmacniać. Dla odmiany zróbmy półtoragodzinnego tasiemca po trasie 122 i na Bródno, taką fajną konkurencję dla 112 ze świetnym bagażem korków, tak jakby 122 między Wilsonem a Powązkami nie była już zapchana po dach. Nie tęsknię za 506 ani 520, ale podobne pomysły przedstawiają wizję, w której nawet najbliższe peryferie, pomijając oczywiście Derby i Tarchomin, mają komunikację miejską na poziomie linii obwodowych, jednej stacji metra i przesiadek na każdym skrzyżowaniu.fik pisze: ↑14 sty 2019, 20:39W ogóle to dochodzę do wniosku, że 171 po otwarciu księcia Janusza nie będzie miało najmniejszego sensu w obecnej postaci. Ze skrzyżowania Radiowa/Wrocławska do metra będzie 4,5km po trasie 171 i nieco ponad 2km przez Koło. W związku z powyższym widzę to jakoś tak: MŁOCINY UKSW, trasa 114, Conrada, Powstańców Śląskich, Piastów Śląskich, Wrocławska, Dywizjonu, księcia Janusza, Górczewska, Powstańców Śląskich, Człuchowska, Lazurowa, GÓRCZEWSKA.
Oczywiście wtedy wtórnie robimy porządek ze 114, które od Wilsona przejmuje trasę i funkcję 122. Po Gwiaździstej cokolwiek, chociażby 197.
Przecież Twoja propozycja nie zmniejsza ilości linii kończących w ścisłym centrum, tylko zamienia je miejscami. Sama propozycja na 102 niegłupia, ale jednak następująca za nią lawina zmian odrobinę zbyt rewolucyjna, pomijając fakt, że częstotliwości linii sprzed zamiany krańców i po zamianie do siebie nie przystają.
Kompromisowo chciałbym jednak zaproponować taki projekt zmian (wygodniej mi od razu uwzględnić metro na Karolin, bo i od stanu z metra do Powstańców Śląskich niewiele się zmieni), który uprości różne relacje na Bemowie i Bielanach, a jednak jednocześnie uwzględni pewien sceptycyzm wobec linii M2 z jej bagażem mniejszych oraz większych wad.
102 Od mostu Świętokrzyskiego trasą 202, częstotliwość 10'/12'/15'.
105 Przesunięcie wgłąb Odolan gdy powstanie tramwaj na Kasprzaka, wyeliminowanie dowozowych kursów skróconych. Częstotliwość 10'/12'/15', do koordynacji ze 102.
112 Skrócenie do Nowego Bemowa, od czegoś są w końcu tory tramwajowe i linia 11.
114 Skrócenie do Chomiczówki, by zachować lokalną relację z Broniewskiego do Wilsona, a zarazem nie pchać tej linii w korki na Pułkowej.
121 Przedłużenie z jednej strony do Nowego Bemowa, z drugiej przez Gwiaździstą do placu Wilsona, ewentualnie jeszcze do Powązek przez Krasińskiego. Przekierowanie z Przy Agorze na wyremontowaną Książąt Mazowieckich oraz Heroldów.
129 Przeniesienie z powrotem na Redutową, ale gdzie to zakrańcować? Koło, Ostroroga, Cmentarz Wolski?
156 Skrócenie do zatoki na Marymonckiej przy Metrze Słodowiec, dokąd dojeżdża też 112 i podbicie częstotliwości na prawym brzegu.
157 Przesunięcie z Żelaznej na Prostą i Towarową, by zaliczyć RD. Jeśli przy okazji uruchomienia tras tramwajowych na Wilanów i Sielce powstanie linia z JP2 w Stawki i do Marymontu-Potok, a w dalszej perspektywie do Rudy, to przetrasowanie na Hłaski i aleję Wojska Polskiego.
166 To tak przy okazji do 102 i 105, ale z Ludnej skręcić w Solec i mostem Świętokrzyskim połączyć się z obecną trasą 102.
171 Z Nowego Bemowa przez Fort Bema, Redutową, Kasprzaka, Żelazną i od Jerozolimskich trasą 171, a dalej na Siekierki. Z Fortu Bema jak się przesunie 197 na Jana Olbrachta to trochę mało tylko do Księcia Janusza bez tramwajów na Wolskiej, a że RD to i tak obłożony kraniec jak zostaną na nim 155, 178 i 255, to jest to łączenie relacji. 167 można wówczas wywalić jak powstanie tramwaj na Wilanów.
180 Wydłużenie do Metra Młociny za 114.
181 Po trasie 303 z przesunięciem z Przy Agorze na TMP, jakby przeniesiono pętlę z Konwiktorskiej na Wenedów, to wydłużyć ją tamtędy przez Krajewskiego i dopełni się dzieło likwidacji pętli na placu Wilsona. 10'/12'/15'.
184 Rekompensata za autobusy wyrzucone z Wrzeciona - od Ronda Hutników Lindego (z przystankiem na wysokości Szubińskiej), Marymoncką, Przy Agorze. Uprości to dojazd do metra i ułatwi koordynację. Pozostawienie na Deotymy.
197 Zastąpienie relacji 112 i 129 poprzez przesunięcie na Strąkową, Człuchowską i Lazurową. Podbicie do 10'/12'/15' i wchłonięcie 397 na spółkę ze 171.
216 Linia do UKSW, która przy okazji zastąpi odcinek, z którego wyrzucono 156, jadąc Dewajtis, Lindego i Kasprowicza do Marymontu lub Słodowca.
220 Jak podały badania frekwencji ZTM, linia pracuje dobrze do Starego Bemowa, między Starym a Nowym trzy razy słabiej. Zatem pozbyć się zawijasa i puścić przez ZP Pirenejska.
281 Wsparcie dla 181, Metro Młociny - Młociny-UKSW. 10'/15'/20'.
520 Od placu Bankowego trasą 171 i Edwarda przed rozpoczęciem budowy, na Bemowie zakręcenie jak 171 przez Żołnierzy Wyklętych.
E-2 Koordynacja ze 116 przede wszystkim. Pytanie co z końcówką. Bielańska? Esperanto? Czy też może Ostroroga, gdzie ma powstać nowa pętla? Chociaż na trzeciego to będzie tam ciężko, bo pętla ma przede wszystkim zastąpić Młynów dla obecnej pary linii.