KM na Bielanach (II)

Moderator: Wiliam

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 14 sty 2019, 23:16

Wiliam pisze:
14 sty 2019, 22:03
Mi się ten pomysł podoba. Na dodatek chyba takie coś mogłoby zastąpić konieczność utrzymywania relacji tramwajowej Grochowska - Zieleniecka.
Tramwaj powinien mieć pierwszeństwo nad autobusem. Co wtedy z 22? Na tej linii opiera się cała Okopowa, więc kasować się nie powinno, ale moim zdaniem bardziej użyteczna jest 22 do Wiatracznej niż do Zielenieckiej/Wschodniego, a autobus na trasie przez most Świętokrzyski nie wydaje mi się w żaden sposób lepszy ani szybszy.
fik pisze:
14 sty 2019, 20:39
W ogóle to dochodzę do wniosku, że 171 po otwarciu :mewa: księcia Janusza nie będzie miało najmniejszego sensu w obecnej postaci. Ze skrzyżowania Radiowa/Wrocławska do metra będzie 4,5km po trasie 171 i nieco ponad 2km przez Koło. W związku z powyższym widzę to jakoś tak: MŁOCINY UKSW, trasa 114, Conrada, Powstańców Śląskich, Piastów Śląskich, Wrocławska, Dywizjonu, księcia Janusza, Górczewska, Powstańców Śląskich, Człuchowska, Lazurowa, GÓRCZEWSKA.

Oczywiście wtedy wtórnie robimy porządek ze 114, które od Wilsona przejmuje trasę i funkcję 122. Po Gwiaździstej cokolwiek, chociażby 197.
Odnoszę wrażenie, że wszyscy państwo tutaj pokładacie zbytnią wiarę w system przesiadkowy. Moim zdaniem wiara w to, że z przesiadką w metro ludziom się będzie chciało jechać jedną stację na przykład, a największym marzeniem mieszkańców Jelonek (w większości w podeszłym wieku), jest by ich 190 przenieść na Górczewską, a ich uraczyć jakimś socjalnym nie wiadomo czym, jest wiarą złudną. Oberwie również cała okolica od Płockiej na wschód, bo przecież skoro 190 na jakimś swoim odcinku, obsługując przy okazji mnóstwo osiedli bez metra, to trzeba ograniczać popyt, a nie broń Boże wzmacniać. Dla odmiany zróbmy półtoragodzinnego tasiemca po trasie 122 i na Bródno, taką fajną konkurencję dla 112 ze świetnym bagażem korków, tak jakby 122 między Wilsonem a Powązkami nie była już zapchana po dach. Nie tęsknię za 506 ani 520, ale podobne pomysły przedstawiają wizję, w której nawet najbliższe peryferie, pomijając oczywiście Derby i Tarchomin, mają komunikację miejską na poziomie linii obwodowych, jednej stacji metra i przesiadek na każdym skrzyżowaniu.
fik pisze:
14 sty 2019, 21:46
Jak zaznaczyłem, to raczej luźna propozycja. Na 128 obecnie nie ma co narzekać, ale uważam, że powinno dążyć się do ograniczenia linii kończących w ścisłym centrum, więc szukam okazji do w miarę bezbolesnego łączenia relacji.
Przecież Twoja propozycja nie zmniejsza ilości linii kończących w ścisłym centrum, tylko zamienia je miejscami. Sama propozycja na 102 niegłupia, ale jednak następująca za nią lawina zmian odrobinę zbyt rewolucyjna, pomijając fakt, że częstotliwości linii sprzed zamiany krańców i po zamianie do siebie nie przystają.

Kompromisowo chciałbym jednak zaproponować taki projekt zmian (wygodniej mi od razu uwzględnić metro na Karolin, bo i od stanu z metra do Powstańców Śląskich niewiele się zmieni), który uprości różne relacje na Bemowie i Bielanach, a jednak jednocześnie uwzględni pewien sceptycyzm wobec linii M2 z jej bagażem mniejszych oraz większych wad.
102 Od mostu Świętokrzyskiego trasą 202, częstotliwość 10'/12'/15'.
105 Przesunięcie wgłąb Odolan gdy powstanie tramwaj na Kasprzaka, wyeliminowanie dowozowych kursów skróconych. Częstotliwość 10'/12'/15', do koordynacji ze 102.
112 Skrócenie do Nowego Bemowa, od czegoś są w końcu tory tramwajowe i linia 11.
114 Skrócenie do Chomiczówki, by zachować lokalną relację z Broniewskiego do Wilsona, a zarazem nie pchać tej linii w korki na Pułkowej.
121 Przedłużenie z jednej strony do Nowego Bemowa, z drugiej przez Gwiaździstą do placu Wilsona, ewentualnie jeszcze do Powązek przez Krasińskiego. Przekierowanie z Przy Agorze na wyremontowaną Książąt Mazowieckich oraz Heroldów.
129 Przeniesienie z powrotem na Redutową, ale gdzie to zakrańcować? Koło, Ostroroga, Cmentarz Wolski?
156 Skrócenie do zatoki na Marymonckiej przy Metrze Słodowiec, dokąd dojeżdża też 112 i podbicie częstotliwości na prawym brzegu.
157 Przesunięcie z Żelaznej na Prostą i Towarową, by zaliczyć RD. Jeśli przy okazji uruchomienia tras tramwajowych na Wilanów i Sielce powstanie linia z JP2 w Stawki i do Marymontu-Potok, a w dalszej perspektywie do Rudy, to przetrasowanie na Hłaski i aleję Wojska Polskiego.
166 To tak przy okazji do 102 i 105, ale z Ludnej skręcić w Solec i mostem Świętokrzyskim połączyć się z obecną trasą 102.
171 Z Nowego Bemowa przez Fort Bema, Redutową, Kasprzaka, Żelazną i od Jerozolimskich trasą 171, a dalej na Siekierki. Z Fortu Bema jak się przesunie 197 na Jana Olbrachta to trochę mało tylko do Księcia Janusza bez tramwajów na Wolskiej, a że RD to i tak obłożony kraniec jak zostaną na nim 155, 178 i 255, to jest to łączenie relacji. 167 można wówczas wywalić jak powstanie tramwaj na Wilanów.
180 Wydłużenie do Metra Młociny za 114.
181 Po trasie 303 z przesunięciem z Przy Agorze na TMP, jakby przeniesiono pętlę z Konwiktorskiej na Wenedów, to wydłużyć ją tamtędy przez Krajewskiego i dopełni się dzieło likwidacji pętli na placu Wilsona. 10'/12'/15'.
184 Rekompensata za autobusy wyrzucone z Wrzeciona - od Ronda Hutników Lindego (z przystankiem na wysokości Szubińskiej), Marymoncką, Przy Agorze. Uprości to dojazd do metra i ułatwi koordynację. Pozostawienie na Deotymy.
197 Zastąpienie relacji 112 i 129 poprzez przesunięcie na Strąkową, Człuchowską i Lazurową. Podbicie do 10'/12'/15' i wchłonięcie 397 na spółkę ze 171.
216 Linia do UKSW, która przy okazji zastąpi odcinek, z którego wyrzucono 156, jadąc Dewajtis, Lindego i Kasprowicza do Marymontu lub Słodowca.
220 Jak podały badania frekwencji ZTM, linia pracuje dobrze do Starego Bemowa, między Starym a Nowym trzy razy słabiej. Zatem pozbyć się zawijasa i puścić przez ZP Pirenejska.
281 Wsparcie dla 181, Metro Młociny - Młociny-UKSW. 10'/15'/20'.
520 Od placu Bankowego trasą 171 i Edwarda przed rozpoczęciem budowy, na Bemowie zakręcenie jak 171 przez Żołnierzy Wyklętych.
E-2 Koordynacja ze 116 przede wszystkim. Pytanie co z końcówką. Bielańska? Esperanto? Czy też może Ostroroga, gdzie ma powstać nowa pętla? Chociaż na trzeciego to będzie tam ciężko, bo pętla ma przede wszystkim zastąpić Młynów dla obecnej pary linii.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 15 sty 2019, 1:22

mb112 pisze:224 Metro Młociny - Kasprowicza - Sokratesa - Conrada - Powstańców Śląskich - Człuchowska - Lazurowa - Połczyńska - Karolin
Nie przekonuje mnie linia w znacznej mierze po trasie tramwaju [11], więc przyjmę to do dyskusji - lecz chłodno. Tak, widzę, że teraz tak jeździ 112.

Np. nie widzę konieczności zastępowania 109 na odcinku od os. Górczewska do Ratusza Bemowa. Tam są tramwaje.
Jeśli chodzi o dowóz os. Górczewska, Klemensiewicza do Wola Parku (o to chodzi z tym przesiadaniem na jedną stację?) - w odróżnienia od metra jako takiego - to zadanie dla jakiegoś 149+249 albo od biedy 155. Zresztą tam jeszcze jest Tesco, nie ma obowiązku dowożenia do każdego centrum handlowego bez przesiadki linią magistralną.

Z pary 171+224 wydaje mi się, że lepiej byłoby mieć jedną linię.

Dla mnie najbardziej naturalne jest, żeby na Karolin pojechało 190, a oprócz niego na Człuchowską jakieś 171 jak u mb112, może wydłużone na Chomiki czy Młociny. Albo, idea :idea: , 122 - Stare z Nowym Bemowem może mieć(?) 220. 114 zostawiłbym w spokoju. I budować coś w oparciu o ten szkielet.
Yelonker pisze:Tramwaj powinien mieć pierwszeństwo nad autobusem. Co wtedy z 22? Na tej linii opiera się cała Okopowa, więc kasować się nie powinno, ale moim zdaniem bardziej użyteczna jest 22 do Wiatracznej niż do Zielenieckiej/Wschodniego, a autobus na trasie przez most Świętokrzyski nie wydaje mi się w żaden sposób lepszy ani szybszy.
Nie jest lepszy. Natomiast pozwoliłby na wyrzucenie słabawej relacji tramwajowej. Pamiętamy o 8 :wikary: . 22 może lepiej jeździć na Kawęczyńską, 7 likwidujemy, na Okęcie Pralkę dajemy 25 (np.), jest kilka brygad tramwajowych do efektywnego wykorzystania.
Tylko jestem sceptyczny, czy miałoby być to akurat 128 - poniekąd się do tego nadaje, bo jest najkrótsze. Tylko moim zdaniem powinno zostać na Nowym Świecie i Krakowskim raczej też. W okolicy mamy 127, 175, 178, 195 - są dłuższe i jeszcze bardziej zakorkowane. 162 ma inne zadania. Chociaż idea Powiśle - Grochów z uwolnieniem 102 kusi, kusi. Najmniej złą alternatywą chyba byłoby 166, jak zresztą Yelonker pisze. Z Kabat na Gocławek Wsch. półkurs miałby ze 71 min... Obecnie ma 70 min i to przez al. Zieleniecką, więc chyba nie byłaby to zmiana na gorsze.

Natomiast nie wątpię, że coś ze 171 na Torwarze trzeba będzie zrobić i tak, i to już po M2 do ks. Janusza. Silne 102 z Młynowa, Grzybowską (z wycięciem 105), M2 Nowy Świat, PKP Powiśle, Torwar, Bartycka wygląda dobrze.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Paweł D.
Posty: 5314
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 15 sty 2019, 8:51

Yelonker pisze:
14 sty 2019, 23:16
114 Skrócenie do Chomiczówki, by zachować lokalną relację z Broniewskiego do Wilsona, a zarazem nie pchać tej linii w korki na Pułkowej.
Korki na Pułkowej? O której? Pomysł wart rozwagi, tylko argumentacja kiepska.
Yelonker pisze:
14 sty 2019, 23:16
157 Przesunięcie z Żelaznej na Prostą i Towarową, by zaliczyć RD.
Tylko po co? Akurat po Żelaznej 157 jeździ całkiem dobrze zapełnione. A będzie coś w zamian?
Yelonker pisze:
14 sty 2019, 23:16
181 Po trasie 303 z przesunięciem z Przy Agorze na TMP, jakby przeniesiono pętlę z Konwiktorskiej na Wenedów, to wydłużyć ją tamtędy przez Krajewskiego i dopełni się dzieło likwidacji pętli na placu Wilsona. 10'/12'/15'.
I zrobić z tego potworek gorszy od obecnego 303? Litości.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 sty 2019, 8:53

Yelonker pisze:
14 sty 2019, 23:16
fik pisze:
14 sty 2019, 21:46
Jak zaznaczyłem, to raczej luźna propozycja. Na 128 obecnie nie ma co narzekać, ale uważam, że powinno dążyć się do ograniczenia linii kończących w ścisłym centrum, więc szukam okazji do w miarę bezbolesnego łączenia relacji.
Przecież Twoja propozycja nie zmniejsza ilości linii kończących w ścisłym centrum, tylko zamienia je miejscami. Sama propozycja na 102 niegłupia, ale jednak następująca za nią lawina zmian odrobinę zbyt rewolucyjna, pomijając fakt, że częstotliwości linii sprzed zamiany krańców i po zamianie do siebie nie przystają.
No nie.

Było:
128 PIŁSUDSKIEGO
127 MARIENSZTAT
202 STADION
108 PTK

Będzie:
127 PIŁSUDSKIEGO
162 MARIENSZTAT
Wiliam pisze:
14 sty 2019, 22:03
Mi się ten pomysł podoba. Na dodatek chyba takie coś mogłoby zastąpić konieczność utrzymywania relacji tramwajowej Grochowska - Zieleniecka.
Tramwaj powinien mieć pierwszeństwo nad autobusem. Co wtedy z 22? Na tej linii opiera się cała Okopowa, więc kasować się nie powinno, ale moim zdaniem bardziej użyteczna jest 22 do Wiatracznej niż do Zielenieckiej/Wschodniego, a autobus na trasie przez most Świętokrzyski nie wydaje mi się w żaden sposób lepszy ani szybszy.
Teoria o tym, że na 22 opiera się cała Okopowa, jest dalece naciągana. Na Grochowskiej zaś jeździ kompletnie puste (w przeciwieństwie do 6, tak na marginesie).
fik pisze:
14 sty 2019, 20:39
W ogóle to dochodzę do wniosku, że 171 po otwarciu :mewa: księcia Janusza nie będzie miało najmniejszego sensu w obecnej postaci. Ze skrzyżowania Radiowa/Wrocławska do metra będzie 4,5km po trasie 171 i nieco ponad 2km przez Koło. W związku z powyższym widzę to jakoś tak: MŁOCINY UKSW, trasa 114, Conrada, Powstańców Śląskich, Piastów Śląskich, Wrocławska, Dywizjonu, księcia Janusza, Górczewska, Powstańców Śląskich, Człuchowska, Lazurowa, GÓRCZEWSKA.

Oczywiście wtedy wtórnie robimy porządek ze 114, które od Wilsona przejmuje trasę i funkcję 122. Po Gwiaździstej cokolwiek, chociażby 197.
Odnoszę wrażenie, że wszyscy państwo tutaj pokładacie zbytnią wiarę w system przesiadkowy. Moim zdaniem wiara w to, że z przesiadką w metro ludziom się będzie chciało jechać jedną stację na przykład, a największym marzeniem mieszkańców Jelonek (w większości w podeszłym wieku), jest by ich 190 przenieść na Górczewską, a ich uraczyć jakimś socjalnym nie wiadomo czym, jest wiarą złudną. Oberwie również cała okolica od Płockiej na wschód, bo przecież skoro 190 na jakimś swoim odcinku, obsługując przy okazji mnóstwo osiedli bez metra, to trzeba ograniczać popyt, a nie broń Boże wzmacniać. Dla odmiany zróbmy półtoragodzinnego tasiemca po trasie 122 i na Bródno, taką fajną konkurencję dla 112 ze świetnym bagażem korków, tak jakby 122 między Wilsonem a Powązkami nie była już zapchana po dach.

Ale rant.

Skoro 122 pęka w szwach między Wilsonem a Powązkami, to zastąpienie go przegubowym 114 może nieść tylko korzyści. Abstrahując od tego, że jeśli linia o przelocie 45' jest zatłoczona na odcinku 7', to raczej nie świadczy o tym, że to jest dobrze zaprojektowana linia. Notabene, 114 na trasie na Górczewską miałoby czas przelotu na poziomie 65', a nie półtorej godziny, różnica w długości końcówek zachodnich 114 i 122 jest nieznaczna.

Nazywanie dowozówki do najbliższej stacji metra "socjalnym nie wiadomo czym" jest już naprawdę odważnym sformułowaniem. Rozumiem, że "socjalnym nie wiadomo czym" są też 2, 179 albo 709. :term:

Przy okazji zwracam uwagę, że o 190 pisałem dokładnie nic.
102 Od mostu Świętokrzyskiego trasą 202, częstotliwość 10'/12'/15'.
105 Przesunięcie wgłąb Odolan gdy powstanie tramwaj na Kasprzaka, wyeliminowanie dowozowych kursów skróconych. Częstotliwość 10'/12'/15', do koordynacji ze 102.
Jeżeli ja pokładam zbyt wielką wiarę w system przesiadkowy, to nie wiem, jak nazwać twoją wiarę w koordynację linii autobusowych jeżdżących przez centrum miasta. To po prostu NIE MOŻE się udać i jest pozbawione najmniejszego sensu. Koordynować można rzadko jeżdżące linie na peryferiach, gdzie odchyłki od rozkładu wynoszą najwyżej parę minut, ale nie linie jadące przez ścisłe centrum. Tym samym należy wreszcie zauważyć, że puszczanie do centrum linii o częstotliwościach 15' w DS jest pozbawione sensu i należy takie pomysły eliminować.
171 Z Nowego Bemowa przez Fort Bema, Redutową, Kasprzaka, Żelazną i od Jerozolimskich trasą 171, a dalej na Siekierki. Z Fortu Bema jak się przesunie 197 na Jana Olbrachta to trochę mało tylko do Księcia Janusza bez tramwajów na Wolskiej, a że RD to i tak obłożony kraniec jak zostaną na nim 155, 178 i 255, to jest to łączenie relacji. 167 można wówczas wywalić jak powstanie tramwaj na Wilanów.
Muszę przyznać, że 171 na knypkach na Bartyckiej to ciekawy sposób rozwiązania problemu. Przez Osmańczyka nic dużego nie pojedzie.
180 Wydłużenie do Metra Młociny za 114.
Przypomnij mi, jakie miałeś stanowisko na temat półtoragodzinnych tasiemców?
520 Od placu Bankowego trasą 171 i Edwarda przed rozpoczęciem budowy, na Bemowie zakręcenie jak 171 przez Żołnierzy Wyklętych.
No to jest już szczyt absurdu. W związku z otwarciem metra Bemowo ma dostać nowego czerwońca na Patelnię. No nie wiem, jak nazwać taką organizację komunikacji, ale z pewnością jest sprzeczna z art. 44 ust. 3. pkt 1) ppkt a) ustawy o finansach publicznych.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 sty 2019, 8:54

KwZ pisze:
15 sty 2019, 1:22
Najmniej złą alternatywą chyba byłoby 166, jak zresztą Yelonker pisze.
202 jeździ rano co 10' nawalone po dach. Chcesz podbijać 166 po Kabaty do 7'? 128 ma adekwatny tabor i częstotliwość, przy okazji otwiera pole do manewru z 123, 135(!!) i 188.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 sty 2019, 9:05

Paweł D. pisze:
15 sty 2019, 8:51
Yelonker pisze:
14 sty 2019, 23:16
114 Skrócenie do Chomiczówki, by zachować lokalną relację z Broniewskiego do Wilsona, a zarazem nie pchać tej linii w korki na Pułkowej.
Korki na Pułkowej? O której? Pomysł wart rozwagi, tylko argumentacja kiepska.
Czasem w piątek po 16 albo w inni przedświąteczny dzień. :P

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25414
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 15 sty 2019, 9:06

fik pisze:
15 sty 2019, 8:53
Tym samym należy wreszcie zauważyć, że puszczanie do centrum linii o częstotliwościach 15' w DS jest pozbawione sensu i należy takie pomysły eliminować.
Ja wiedziałem, że poglądy masz rewolucyjne, ale nie sądziłem, że aż tak. 15 minut w DS to przecież całkiem porządna częstotliwość. 3/4 sieci tramwajowej na niej wisi.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 sty 2019, 9:11

Sieć tramwajowa jest nieco mniejsza, więc nieco łatwiej ją koordynować, dzięki czemu wychodzi to doskonale i nigdzie w centrum nie ma takiego miejsca, że trzy linie jadą równocześnie. Czy jakoś tak. :term:

Niech sobie pojedyncze linie o takiej częstotliwości istnieją, to jest mniejszym problemem. Większym problemem jest myślenie typu "na ciągu X potrzeba 12 kursów na godzinę, więc zrobimy 3 linie co 15' i skoordynujemy". To nie działa i działać nie będzie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Paweł D.
Posty: 5314
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 15 sty 2019, 9:48

ashir pisze:
15 sty 2019, 9:05
]Czasem w piątek po 16 albo w inni przedświąteczny dzień. :P
Uwierz mi, że to pikuś w porównaniu z tym co się dzieje na Grota i okolicach.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 sty 2019, 9:50

Ale ja to doskonale wiem. :)

mb112
Posty: 995
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 15 sty 2019, 10:41

KwZ pisze:
15 sty 2019, 1:22
mb112 pisze:224 Metro Młociny - Kasprowicza - Sokratesa - Conrada - Powstańców Śląskich - Człuchowska - Lazurowa - Połczyńska - Karolin
Nie przekonuje mnie linia w znacznej mierze po trasie tramwaju [11], więc przyjmę to do dyskusji - lecz chłodno. Tak, widzę, że teraz tak jeździ 112.
Z tym 224 chodziło mi o pewien kompromis (nawet z numerkiem ;)). 112 to w tej chwili najdłuższa linia w mieście, zawsze jest niepunktualna i przydałoby się coś z nią zrobić. Ale z drugiej strony pełno ludzi tym jeździ i wszelkie próby skracania wywoływały protesty. Więc może w taki sposób możnaby to podzielić w miarę bezboleśnie - przesiadki pomiędzy oboma liniami przy Piastów Śląskich z tego samego przystanku i aż do Conrada trasa pokrywa się z dawnym 112. Poza tym taka linia:
1) Raczej będzie w miarę punktualna.
2) Pozwala wywalić z Chomiczówki 171,
3) Pozwala też skrócić/podzielić 114.
4) Sama też zapewnia dość dalekie relacje bez konieczności przesiadek.
4) Owszem, dubluje trochę 11, ale jednak na Sokratesa, Conrada ani na Człuchowskiej tramwaju nie ma.

W przypadku 171 chodziło mi natomiast o stworzenie w miarę krótkiej, częstej linii, która będzie dowozić do M2 z samego Bemowa. I raczej powinna mieć większą częstotliwość (np. co 7,5 albo nawet 6 w godzinach szczytu, 224 wystarczyłoby co 10-12). Chociaż może faktycznie lepsza byłaby trasa:
Nowe Bemowo - Piastów Śląskich - Wrocławska - Radiowa - Dywizjonu 303 - Księcia Janusza - Górczewska - Powstańców Śląskich - Człuchowska - Lazurowa - Górczewska - Os. Górczewska

Wtedy na Kazubów i Dywizjonu 303 zostaje tylko 224 + tramwaje.
Np. nie widzę konieczności zastępowania 109 na odcinku od os. Górczewska do Ratusza Bemowa. Tam są tramwaje.
Jeśli chodzi o dowóz os. Górczewska, Klemensiewicza do Wola Parku (o to chodzi z tym przesiadaniem na jedną stację?) - w odróżnienia od metra jako takiego - to zadanie dla jakiegoś 149+249 albo od biedy 155. Zresztą tam jeszcze jest Tesco, nie ma obowiązku dowożenia do każdego centrum handlowego bez przesiadki linią magistralną.
W sumie przedłużenie 249 powinno wystarczyć. Póki co ta linia nie ma za dużej frekwencji, bo nie bardzo jest gdzie nią dojechać, możliwości przesiadkowe nieszczególne i jeździ dość rzadko. Już gdzieś indziej proponowałem że gdyby np. dać dwukierunkowo LAZUROWA - Lazurowa - Szeligowska - Rayskiego - Górczewska (powrót: Górczewska - Lazurowa - Batalionów Chłopskich - Rayskiego) - ULRYCHÓW
to z pewnością miałaby większą frekwencję.

190 w sumie by mogło zostać na Człuchowskiej, tylko w takim przypadku na Człuchowskiej byłoby 171, 189, 190, 224, trochę sporo, ale w sumie każde gdzie indziej jadące. Albo w sumie jeszcze lepszym pomysłem byłoby 171 ... Księcia Janusza - Jana Olbrachta - Strąkowa itd. - Człuchowska - ... ?
Wtedy raczej to powinno być na 12m po tych uliczkach, ale może jeśli będzie często to wystarczy. Chociaż w sumie zdarzyło mi się zaobserwować przegubowe 155 czy 167 zjeżdżające z pętli przez Oświatową.
Wtedy jako dojazd z Człuchowskiej do M2 przy Ratuszu pozostają 190 i 224, a kto woli do Księcia Janusza to ma 171.

Co do pomysłów odnośnie innych dzielnic, to w większości się zgadzam, natomiast nie rozumiem po co tworzyć kolejne zbyt długie linie, np.:
Yelonker pisze:
14 sty 2019, 23:16
180 Wydłużenie do Metra Młociny za 114.
Przecież 180 już jest mega długie, to wtedy to już by chyba miało z 90 minut czasu przejazdu i było równie niepunktualne jak 112.
Yelonker pisze:
14 sty 2019, 23:16
171 Z Nowego Bemowa przez Fort Bema, Redutową, Kasprzaka, Żelazną i od Jerozolimskich trasą 171, a dalej na Siekierki.
To też mega długie by było. Już teraz 171 jest za długie. Bardziej mi się natomiast pomysł 102+108 przez Rondo Daszyńskiego, Żelazną i Aleje, który gdzieś się pojawiał.

Nie ruszałbym natomiast 197, wystarczy je moim zdaniem wyprostować przez Redutową - Jana Olbrachta - Księcia Janusza.
Yelonker pisze:
14 sty 2019, 23:16
216 Linia do UKSW, która przy okazji zastąpi odcinek, z którego wyrzucono 156, jadąc Dewajtis, Lindego i Kasprowicza do Marymontu lub Słodowca.
To z kolei bardzo słuszny pomysł, w ogóle 156 bym wywalił z lewego brzegu w takiej sytuacji, jest częste 112 przez most przecież.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 15 sty 2019, 17:06

Paweł D. pisze:
15 sty 2019, 8:51
Yelonker pisze:
14 sty 2019, 23:16
114 Skrócenie do Chomiczówki, by zachować lokalną relację z Broniewskiego do Wilsona, a zarazem nie pchać tej linii w korki na Pułkowej.
Korki na Pułkowej? O której? Pomysł wart rozwagi, tylko argumentacja kiepska.
Yelonker pisze:
14 sty 2019, 23:16
157 Przesunięcie z Żelaznej na Prostą i Towarową, by zaliczyć RD.
Tylko po co? Akurat po Żelaznej 157 jeździ całkiem dobrze zapełnione. A będzie coś w zamian?
Yelonker pisze:
14 sty 2019, 23:16
181 Po trasie 303 z przesunięciem z Przy Agorze na TMP, jakby przeniesiono pętlę z Konwiktorskiej na Wenedów, to wydłużyć ją tamtędy przez Krajewskiego i dopełni się dzieło likwidacji pętli na placu Wilsona. 10'/12'/15'.
I zrobić z tego potworek gorszy od obecnego 303? Litości.
Wspominałem tam o linii 171 przez Żelazną do Jerozolimskich, a chodziło mi tylko o odcinek od Prostej na południe. Zaś korki na Pułkowej, tak jak i na całym warszawskim odcinku DK7, fikcją nie są, chociaż faktycznie w porównaniu do Grota to pikuś. Co do 303 mam zaś stanowisko w większości zbieżne ze stanowiskiem osy - warte ucałotygodniowienia i będące lepszym zainwestowaniem brygad, niż trasa 181 wzdłuż tramwaju.
fik pisze:
15 sty 2019, 8:54
KwZ pisze:
15 sty 2019, 1:22
Najmniej złą alternatywą chyba byłoby 166, jak zresztą Yelonker pisze.
202 jeździ rano co 10' nawalone po dach. Chcesz podbijać 166 po Kabaty do 7'? 128 ma adekwatny tabor i częstotliwość, przy okazji otwiera pole do manewru z 123, 135(!!) i 188.
Ja ze swojej strony mówiłem o 102, a nie 202.
fik pisze:
15 sty 2019, 8:53
Yelonker pisze:
14 sty 2019, 23:16

Przecież Twoja propozycja nie zmniejsza ilości linii kończących w ścisłym centrum, tylko zamienia je miejscami. Sama propozycja na 102 niegłupia, ale jednak następująca za nią lawina zmian odrobinę zbyt rewolucyjna, pomijając fakt, że częstotliwości linii sprzed zamiany krańców i po zamianie do siebie nie przystają.
No nie.

Było:
128 PIŁSUDSKIEGO
127 MARIENSZTAT
202 STADION
108 PTK

Będzie:
127 PIŁSUDSKIEGO
162 MARIENSZTAT
Tramwaj powinien mieć pierwszeństwo nad autobusem. Co wtedy z 22? Na tej linii opiera się cała Okopowa, więc kasować się nie powinno, ale moim zdaniem bardziej użyteczna jest 22 do Wiatracznej niż do Zielenieckiej/Wschodniego, a autobus na trasie przez most Świętokrzyski nie wydaje mi się w żaden sposób lepszy ani szybszy.
Teoria o tym, że na 22 opiera się cała Okopowa, jest dalece naciągana. Na Grochowskiej zaś jeździ kompletnie puste (w przeciwieństwie do 6, tak na marginesie).
Odnoszę wrażenie, że wszyscy państwo tutaj pokładacie zbytnią wiarę w system przesiadkowy. Moim zdaniem wiara w to, że z przesiadką w metro ludziom się będzie chciało jechać jedną stację na przykład, a największym marzeniem mieszkańców Jelonek (w większości w podeszłym wieku), jest by ich 190 przenieść na Górczewską, a ich uraczyć jakimś socjalnym nie wiadomo czym, jest wiarą złudną. Oberwie również cała okolica od Płockiej na wschód, bo przecież skoro 190 na jakimś swoim odcinku, obsługując przy okazji mnóstwo osiedli bez metra, to trzeba ograniczać popyt, a nie broń Boże wzmacniać. Dla odmiany zróbmy półtoragodzinnego tasiemca po trasie 122 i na Bródno, taką fajną konkurencję dla 112 ze świetnym bagażem korków, tak jakby 122 między Wilsonem a Powązkami nie była już zapchana po dach.

Ale rant.

Skoro 122 pęka w szwach między Wilsonem a Powązkami, to zastąpienie go przegubowym 114 może nieść tylko korzyści. Abstrahując od tego, że jeśli linia o przelocie 45' jest zatłoczona na odcinku 7', to raczej nie świadczy o tym, że to jest dobrze zaprojektowana linia. Notabene, 114 na trasie na Górczewską miałoby czas przelotu na poziomie 65', a nie półtorej godziny, różnica w długości końcówek zachodnich 114 i 122 jest nieznaczna.

Nazywanie dowozówki do najbliższej stacji metra "socjalnym nie wiadomo czym" jest już naprawdę odważnym sformułowaniem. Rozumiem, że "socjalnym nie wiadomo czym" są też 2, 179 albo 709. :term:

Przy okazji zwracam uwagę, że o 190 pisałem dokładnie nic.
102 Od mostu Świętokrzyskiego trasą 202, częstotliwość 10'/12'/15'.
105 Przesunięcie wgłąb Odolan gdy powstanie tramwaj na Kasprzaka, wyeliminowanie dowozowych kursów skróconych. Częstotliwość 10'/12'/15', do koordynacji ze 102.
Jeżeli ja pokładam zbyt wielką wiarę w system przesiadkowy, to nie wiem, jak nazwać twoją wiarę w koordynację linii autobusowych jeżdżących przez centrum miasta. To po prostu NIE MOŻE się udać i jest pozbawione najmniejszego sensu. Koordynować można rzadko jeżdżące linie na peryferiach, gdzie odchyłki od rozkładu wynoszą najwyżej parę minut, ale nie linie jadące przez ścisłe centrum. Tym samym należy wreszcie zauważyć, że puszczanie do centrum linii o częstotliwościach 15' w DS jest pozbawione sensu i należy takie pomysły eliminować.
171 Z Nowego Bemowa przez Fort Bema, Redutową, Kasprzaka, Żelazną i od Jerozolimskich trasą 171, a dalej na Siekierki. Z Fortu Bema jak się przesunie 197 na Jana Olbrachta to trochę mało tylko do Księcia Janusza bez tramwajów na Wolskiej, a że RD to i tak obłożony kraniec jak zostaną na nim 155, 178 i 255, to jest to łączenie relacji. 167 można wówczas wywalić jak powstanie tramwaj na Wilanów.
Muszę przyznać, że 171 na knypkach na Bartyckiej to ciekawy sposób rozwiązania problemu. Przez Osmańczyka nic dużego nie pojedzie.
180 Wydłużenie do Metra Młociny za 114.
Przypomnij mi, jakie miałeś stanowisko na temat półtoragodzinnych tasiemców?
520 Od placu Bankowego trasą 171 i Edwarda przed rozpoczęciem budowy, na Bemowie zakręcenie jak 171 przez Żołnierzy Wyklętych.
No to jest już szczyt absurdu. W związku z otwarciem metra Bemowo ma dostać nowego czerwońca na Patelnię. No nie wiem, jak nazwać taką organizację komunikacji, ale z pewnością jest sprzeczna z art. 44 ust. 3. pkt 1) ppkt a) ustawy o finansach publicznych.
Fort Bema =/= Osmańczyka. Rozumiem, że Piastów Śląskich nie można się doczekać od co najmniej dziesięciu lat i że już raz koparki się tam pojawiły i zniknęły, ale pisałem to licząc, że niedawne, drugie podejście będzie już tym skutecznym.

Jednak 520 faktycznie może lepiej, niech zostanie skrócone, za to E-2, po którym szlochów na Bemowie było bardzo wiele, wróci na swoją trasę - jeździ ona po rejonach w dużo mniejszym stopniu obsługiwanych przez metro. Chociaż z drugiej strony, 520 jest prawie zwykłe, a dla linii, po której trasie jest jeszcze tylko jedna linia, ani status ekspresa, ani szczytowość nie pasuje.

114+122 to zaś 62 minuty bez korków na Grocie i Powązkowskiej, czyli co najmniej 75 w praktyce. 180 może faktycznie nie powinno być wydłużone. Zaś co do dowozówek, 179, 709 czy inne tego typu linie różnią się przede wszystkim długością i odległością od centrum, ale można spróbować. Moja zredukowana (faktycznie była zbyt antyprzesiadkowa) i zespolona z innymi pomysłami wizja jest następująca:
102 łączone z 202
105 tylko na pełnych kursach z przeniesieniem na Odolany
108 Kruczą do DWC (może trochę podbić do wyrównania częstotliwości ze 155)
112 skrócenie do Nowego Bemowa
114 Powązki - Krasińskiego - obecna trasa - Bródno
121 przeniesienie na Heroldów
129 Przez Redutową
155 Znana - Kasprzaka - Żelazna - trasa 171 - Siekierki (chociaż tramwaj na Kasprzaka nie będzie raczej sprzyjał podbiciu)
156 skrócenie do FSO albo Słodowca
157 obecna trasa - Żelazna - Prosta - Towarowa - Grójecka - obecna trasa
166 do Olszynki obecną trasą 102
171 Nowe Bemowo - Fort Bema - Redutowa - Rondo Daszyńskiego
181 podtrzymuję, trasą 303 przez TMP uzupełnione o 281 tylko do Młocin
184 skierowanie przez Wrzeciono
197 przez Stare Jelonki
216 dowozówka na Dewajtis
220 prosto przez Powstańców Śląskich od Radiowej
284 trasą 171 fika, z tym, że tylko do Metra Młociny
520 DWC/Esperanto/Ostroroga
E-2 Powrót na starą trasę z przeniesieniem na Żołnierzy Wyklętych z ewentualnym ucałotygodniowieniem i/lub dołożeniem przystanków

W dalsze zamiany tras końcówek nie wnikam, bo wymagają one już przerzucenia całego obecnego układu do góry nogami.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 sty 2019, 17:13

A jaka linia miałaby łączyć kampus UKSW na Wóycickiego z kampusem na Dewajtis?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 15 sty 2019, 17:59

fik pisze:
15 sty 2019, 8:54
KwZ pisze:
15 sty 2019, 1:22
Najmniej złą alternatywą chyba byłoby 166, jak zresztą Yelonker pisze.
202 jeździ rano co 10' nawalone po dach. Chcesz podbijać 166 po Kabaty do 7'? 128 ma adekwatny tabor i częstotliwość, przy okazji otwiera pole do manewru z 123, 135(!!) i 188.
Hm, zaskakuje mnie to. Ta linia jeździ co 30 w DS, myślałem, że to takie uzupełnienie do pary 102.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 sty 2019, 18:03

Bo 202 zostało pocięte. Kiedyś jeździło częściej. :(

ODPOWIEDZ