Strona 321 z 394

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 10 paź 2022, 9:09
autor: BrdzJkb
Premo pisze:
09 paź 2022, 12:50
Nikt o nic nie występował, tylko w kontraktach z 2017r i wcześniejszych nie było zapisu wymagającego zatrudniania kierowców na umowy o pracę.
Inaczej. Zarówno Arriva jak i Grodzisk na kontraktach 12 metrowych muszą zatrudnic 120 kierowców na UoP. Wszystko powyżej może być UZ lub UoP.

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 10 paź 2022, 13:13
autor: konri
ZielonyJamnik pisze:
09 paź 2022, 23:39
@michael112 z tego co pamiętam w przetargach na wymianę wyświetlaczy w 20xx i 73xx było napisane, że kary bierze na siebie wykonawca przez 7lat, więc MZA nie zależy, a R&G widocznie taką stawkę dowaliło, że nie chce im się naprawiać tylko wolą kary płacić.
Nie mów, że się nie sprawdziła, po modernizacji bebechów NM w 2018/19 w 52xx i 19xx psują się rzadziej niż R&G.
Co do SiMSa, to jest chyba najdroższy, ale też najmniej awaryjny, na tyle lat na palcach jednej ręki widziałem awarie w Mobilisach.
MZA jak najbardziej jest karane za niesprawny SIP. Ambitni ekspedytorzy ZTMu potrafią spisać każdy kurs wozu z niesprawnymi elektrodechami jako wadliwy. I to nie jest tak, że MZA olewa problem. W starszych wozach często to wygląda tak, że przez kilka dni wszystko działa, potem poł dnia nie działa, potem samo się naprawia i za pare dni psuje znowu. Jak kierowca tego nie odpisze to ciężko żeby warsztat sie o tym dowiedział. A usterkę która raz jest a raz nie jest bardzo ciężko namierzyć. U ajentów problemów jest mniej bo mają młodsze wozy.
Do R&G 6000p w 44xx nie mam żadnych zastrzeżeń, wszystko zazwyczaj działa jak trzeba.

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 10 paź 2022, 13:21
autor: pawcio
Ja jeszcze tylko przypomnę, że MZA i TW nie do końca mają wpływ na to, jaki system dostaną, bo to trochę zależy od producenta taboru i jego wyboru poddostawcy. Mogą tylko określić, że system ma działać w określony sposób i co najwyżej próbować przerzucać kary z ZTM. Prywaciarze tego problemu wprost nie mają, bo dostawcę taboru sobie wybierają bardziej swobodnie i mogą inaczej dobierać komponenty do nabywanych pojazdów.

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 10 paź 2022, 14:27
autor: ZielonyJamnik
Chwila chwila @pawcio, zaraz powiemy, że MZA nie ma wpływu na wybór dostawcy autobusu. Oczywiście, że jest jakiś sposób, bo w przeciwnym razie przecież Bydgoszcz, Wrocław czy Gdańsk nie miałyby jednolitych systemów

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 10 paź 2022, 17:17
autor: pawcio
W Hyundaiach też jednak nie ma Novamedia. Ale wprost producenta wpisać sobie w specyfikację nie można.

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 10 paź 2022, 17:50
autor: ZielonyJamnik
W tramwajach bardziej liczyłem, że będzie SiMS, ale ogólnie chodzi o to, że da się stosować zapisy, które umożliwią wybór odpowiedniego dostarcy

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 10 paź 2022, 18:39
autor: Bastian
ZielonyJamnik pisze:
10 paź 2022, 17:50
W tramwajach bardziej liczyłem, że będzie SiMS, ale ogólnie chodzi o to, że da się stosować zapisy, które umożliwią wybór odpowiedniego dostarcy
Na przykład?

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 10 paź 2022, 18:46
autor: px33
ZielonyJamnik pisze:
10 paź 2022, 14:27
Oczywiście, że jest jakiś sposób, bo w przeciwnym razie przecież Bydgoszcz, Wrocław czy Gdańsk nie miałyby jednolitych systemów
Jeśli jakieś miasto ma zamknięty SDIP połączony z informacją pojazdową, to temat w dużej mierze zamyka kompatybilność z SDIP. A jeśli jeszcze jakiś bardziej wymyślny system biletu elektronicznego to już w ogóle.
Przy czym Bydgoszcz nie ma jednolitych systemów (nowe wozy mają SIMS, w tramwajach chyba mają specyficzny system z Pesy), Wrocław też chyba nie ma pełnej jednolitości.

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 10 paź 2022, 19:09
autor: ZielonyJamnik
Bastian pisze:
10 paź 2022, 18:39
Na przykład?
Nie jestem specjalistą, musiałbym przeanalizować jakiś SIWZ np. z MPK Wrocław. Powtórzę, skoro producenci mają monopol to muszą istnieć odpowiednie zapisy.

@px33 MPK Wrocław ma na 1000% SiMS

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 10 paź 2022, 19:36
autor: px33
ZielonyJamnik pisze:
10 paź 2022, 19:09
Bastian pisze:
10 paź 2022, 18:39
Na przykład?
Nie jestem specjalistą, musiałbym przeanalizować jakiś SIWZ np. z MPK Wrocław. Powtórzę, skoro producenci mają monopol to muszą istnieć odpowiednie zapisy.
SDIP, system biletowy albo lokalne przyzwyczajenia, których nikomu nie opłaca się ruszać. Teoretycznie można też zażądać współpracy z systemami do przygotowania danych lub analiz ale to jest IMO do łatwego podważenia.
Przy czym w MZA punkt pierwszy odpada bo SDIP jest otwarty, punkt drugi odpada bo system biletowy jest całkiem odrębny, punkt trzeci też w zasadzie odpada bo tam już jest niezły miszmasz. Zresztą warszawski import danych też jest zupełnie inny niż w całej Polsce i wspierany przez wielu graczy.
MPK Wrocław ma na 1000% SiMS
Zaczynali od Pixela, więc chyba musieli wymienić 100% sterowników przy budowie SDIP, a część pojazdów musi mieć stare tablice. W sumie obie firmy jakoś tam wyrosły z jednego trzonu, przy czym ta nowsza wydaje się odnosić dużo większy sukces.

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 11 paź 2022, 11:43
autor: TranslatorPS
pawcio pisze:
10 paź 2022, 17:17
W Hyundaiach też jednak nie ma Novamedia. Ale wprost producenta wpisać sobie w specyfikację nie można.
O tyle o ile wprost nie można, tak można wrzucić tak precyzyjne zapisy kompatybilności, że producent praktycznie będzie zmuszony wziąć i zainstalować sprzęt firmy, której to urządzenia już są na miejscu używane. To właśnie mamy w Radomiu - musi być kompatybilność z Municomowym systemem geolokalizacji i karty miejskiej, więc jedyne co wdrażają kolejne partie wozów (jak teraz już się domawia nowy sprzęt, a nie przekłada z wycofywanych wozów), to po prostu nowsze modele mieleckiego producenta, jak np. SRG-6000P w elektrykach '20/'21 zamiast dotychczasowego SRG-3100P, czy też kasowniki KRG-8 zamiast KRG-6KB3. W Warszawie, jakby nie spojrzeć, przesłanek do tego nie ma, gdyż ZTM precyzuje tylko protokół (czy też format) danych, a każdy chętny może się dostosować.

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 11 paź 2022, 20:27
autor: MJ
Autobus Czerwon pisze:
09 paź 2022, 9:23
Nie tylko na warszawskim. Nowe kartony w Rydze także mają OneLine.
Kilka miesięcy temu gdzieś na Facebooku przewinęło mi się zdjęcie, że w jakimś eLkowym busie pokroju Mana było OneLine.

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 11 paź 2022, 21:27
autor: ZielonyJamnik
Chyba na L18 widziałem takiego

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 12 paź 2022, 9:57
autor: kveld
MJ pisze:
11 paź 2022, 20:27
Kilka miesięcy temu gdzieś na Facebooku przewinęło mi się zdjęcie, że w jakimś eLkowym busie pokroju Mana było OneLine.
A to ciekawostka - Solaris sprzedaje OneLine do użytku innym podmiotom, czy to jakaś "lewa przekładka" była?

Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

: 24 paź 2022, 17:37
autor: ashir
Jakby ktoś się zastanawiał dlaczego Michalczewski powinien zakończyć jak najszybciej działalność w Warszawie to dzisiaj kolejny dowód. Na 212 nie są obsadzone 2 brygady pod rząd (4 i 06), a na innej (05) standardowo zastępstwo. Do kolejnej brygady (1) ledwo się zmieściłem, ale wychodzi na to, że miałem szczęście, bo akurat "moja" brygada przyjechała, natomiast z relacji pasażerów szybko się dowiedziałem, że to co się nie wyświetla w aplikacji to i w praktyce nie jeździ, czyli 45 minut przerwy. Na 152 też zastępstwo, a na 226 być może nie obsadzona brygada.

Niestety pasażerowie linii obsługiwanych przez Michalczewskiego są w szczególności narażeni, że ich kurs nie zostanie zrealizowany, nie tylko przez niesolidnego ajenta, ale i w ogóle. Bowiem trzeba brać pod uwagę, że nie zawsze znajdzie się zastępstwo, a przynajmniej nie od razu. Szkoda, że ZTM woli iść na rękę przewoźnikowi, który ma w poważaniu pasażerów, a i sam ledwo zipie. Obniżenie planu tylko wydłuża agonie Michalczewskiego. Obniżenie planu z 25 brygad do 20 brygad w DP i z 18 do 13 brygad w DŚ nic nie pomogło. Wręcz jak można było się łatwo domyśleć jest gorzej. Mniej kar = mniejsza motywacja do zwiększenia zatrudnienia, poprawy warunków zatrudnienia, regulowania zobowiązań na bieżąco itd. Dalej pani prezes nie potrafi rozwiązać problemu. A skoro płacenie kar (co pokazał przykład EEC) i utrata bonusu za wzorową realizację umowy jest opłacalne to znaczy, że ZTM słabo broni interes swój i pasażerów. Proponuję obniżyć plan o kolejne 5 brygad to za chwilę będzie Michalczewski wystawiał nie 15 brygad, a 10 w DP. Przykład mamy już w DŚ, gdzie przy 13 brygadach czasem bywa problem, żeby chociaż wystawić 10 brygad.