Komunikacja w Łomiankach

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8816
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 28 lis 2022, 10:29

Dobra zmiana.
Szkoda, że tak dużo czasu musiało upłynąć, by do tego doszło ;)

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 01 kwie 2023, 8:15

Od dziś ponownie kursuje linia 800.
Czy ZTM ma dane jak kształtuje się frekwencja tej linii w poszczególnych miesiącach kursowania?
Czy jest widoczny spadek w październiku?
Jestem ostrożnego zdania, że poza sezonem letnim w Kampinosie jest więcej osób niż latem. Może to wynikać z tego, że w lato poza nadmiernym upałem są uciążliwe komary i kleszcze.
Zimą widywałem tłumy ludzi na szlaku z Dziekanowa w weekend nawet przy -15 stopniach. A w Granicy trafiła się nawet duża gromada morsów, choć nie kojarzę tam żadnego sensownego zbiornika wodnego.
Zaś weekendowy autobus 719 potrafi być załadowany spacerowiczami od metra aż do ostatniego przystanku w Lesznie.
A Truskaw przeżywa co weekend samochodowy armagedon. Projekt budowy parkingu jest, póki co, zablokowany przez lokalnych mieszkańców, a wydłużenia 210 z nową pętlą pod samym lasem chyba nawet nie bierze się pod uwagę.

ashir
Posty: 27966
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 12 wrz 2023, 16:10

Dlaczego autobusy przegubowe KMŁ mogą w Burakowie zjeżdżać na Warszawską, a przegub z Arrivy musi jeździć Kolejową i Brukową? :>

Matt Cubis
Posty: 564
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 12 wrz 2023, 19:06

Ktoś zapomniał KMŁ powiedzieć, że autobusy przegubowe się tam nie zmieszczą albo zawisną na progach zwalniających.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4093
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 12 wrz 2023, 23:15

Może nie mają tak aktywnych związków wzwodowych?

ITS A 218
Posty: 3177
Rejestracja: 30 cze 2006, 16:29
Lokalizacja: stąd

Post autor: ITS A 218 » 13 wrz 2023, 0:04

A czy nie jest tak, że Arriva planowo wysyła na swoją brygadę przegubowce, a KMŁ na razie robi to nie-planowo, a raczej testowo?! W sensie, wg planu w wyjazdówce, jest solówka, ale że już mają przeguby, to wysyłają.
RELOBUS A38 ESTRADY
#9947

Matt Cubis
Posty: 564
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 13 wrz 2023, 8:42

No tak, dlatego właśnie przegub znalazł się na Warszawskiej w Burakowie. Ale to nadal nie tłumaczy dlaczego autobusy Arrivy nie mogą też tak pojechać.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26914
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 wrz 2023, 9:02

ashir pisze:
12 wrz 2023, 16:10
Dlaczego autobusy przegubowe KMŁ mogą w Burakowie zjeżdżać na Warszawską, a przegub z Arrivy musi jeździć Kolejową i Brukową? :>
Dlaczego ZTM wysyła ajentów na trasy, na których zdaniem MZA dany autobus nigdy by się nie zmieścił? :P
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ashir
Posty: 27966
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 13 wrz 2023, 9:33

W sierpniu były testy, od września KMŁ wysyła przeguby na te same brygady i linie. Rano jest to 07/150 i 07/750, a po południu 010/150 i 05/750.

fraktal
Posty: 5652
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 13 wrz 2023, 11:32

ashir pisze:
12 wrz 2023, 16:10
Dlaczego autobusy przegubowe KMŁ mogą w Burakowie zjeżdżać na Warszawską, a przegub z Arrivy musi jeździć Kolejową i Brukową? :>
Najwyraźniej KMŁ nie obawia się tak o kondycję swoich przegubów jak ZTM o przeguby MZA lub Arrivy. ;)

BTW: Szkoda, że KMŁ nie zdążyła kupić jeszcze tego Solarisa: https://phototrans.eu/14,1047800,0,Sola ... 50197.html

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 967
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 13 wrz 2023, 12:26

Uwierz mi, 5lat bezpańskich zrobił z #5200 ruinę.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26914
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 wrz 2023, 14:24

No ale KPK go kupiło.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mb112
Posty: 1140
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 13 wrz 2023, 14:28

A dlaczego ten jeden z serii nie był wykupiony po leasingu a wszystkie pozostałe tak ?

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 967
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 13 wrz 2023, 15:17

Bo był własnością BTSu, a nie banku i mógł z nim sobie robić co chce. Po za tym nie było żadnego wykupu z leasingu, tylko osobny przetarg

@Glonojad pytanie ile wpakowano w remont.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

mb112
Posty: 1140
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 13 wrz 2023, 15:54

ZielonyJamnik pisze:
13 wrz 2023, 15:17
Bo był własnością BTSu, a nie banku i mógł z nim sobie robić co chce. Po za tym nie było żadnego wykupu z leasingu, tylko osobny przetarg

@Glonojad pytanie ile wpakowano w remont.
OK, rozumiem. No tak, pamiętam, że był przetarg, ale w sensie że po zakończeniu leasingu.

ODPOWIEDZ