Sąd nad 175

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 kwie 2013, 10:35

Pan Piotr pisze:Podaż by spadła przez to drastycznie. A przecież o ten odcinek jak rozumiem chodzi najbardziej w sprawie 175, a nie dojazd na samo lotnisko.
Sasanki to pół biedy, ale do Rakowca podaż wypadałoby utrzymać (z dokładnością do wywalenia 504, rzecz jasna).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1320
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 29 kwie 2013, 11:58

Gmeranie przy 504 jest złym pomysłem. Ta linia na obecnej trasie bardzo dobrze się sprawdza, zwłaszcza w szczycie. Ursynów szeroko pojęty (czyli od Kabat do CO) jeździ nim do pracy nie tylko na Służewiec - autobus rozluźnia się dopiero przy 1 Sierpnia, ale za chwile na przystanku Rakowiec ponownie zapakowuje. Podobnie jest po południu: sporo ludzi wysiada na Rakowcu, ale przy Novotelu już znów robi się ciasno. Wiem, bo sam codziennie jeżdżę.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 29 kwie 2013, 12:28

kocur pisze:Gmeranie przy 504 jest złym pomysłem. Ta linia na obecnej trasie bardzo dobrze się sprawdza, zwłaszcza w szczycie. Ursynów szeroko pojęty (czyli od Kabat do CO) jeździ nim do pracy nie tylko na Służewiec - autobus rozluźnia się dopiero przy 1 Sierpnia, ale za chwile na przystanku Rakowiec ponownie zapakowuje. Podobnie jest po południu: sporo ludzi wysiada na Rakowcu, ale przy Novotelu już znów robi się ciasno. Wiem, bo sam codziennie jeżdżę.
Trochę majstrowanie przy 504 wydaje się działaniem na siłę.

Miki996
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2012, 16:41
Lokalizacja: Warszawa Mokotów/Służewiec

Post autor: Miki996 » 29 kwie 2013, 12:35

kocur pisze:Gmeranie przy 504 jest złym pomysłem. Ta linia na obecnej trasie bardzo dobrze się sprawdza, zwłaszcza w szczycie. Ursynów szeroko pojęty (czyli od Kabat do CO) jeździ nim do pracy nie tylko na Służewiec - autobus rozluźnia się dopiero przy 1 Sierpnia, ale za chwile na przystanku Rakowiec ponownie zapakowuje. Podobnie jest po południu: sporo ludzi wysiada na Rakowcu, ale przy Novotelu już znów robi się ciasno. Wiem, bo sam codziennie jeżdżę.
No nareszcie znalazł się ktoś z kim można porozmawiać o 504. Taka prawda że część osób wypowiadających się w tym wątku niema bladego pojęcia o tej linii. Jeżeli coś zmieniać to 175 wywalić, a 128 przedłużyć do sasanki.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 kwie 2013, 14:21

Czy ja mógłbym dowiedzieć się, w jakich konkretnie godzinach to 504 jest "napakowane" na skręcie na Sasanki?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 29 kwie 2013, 14:54

Napakowane to przesada =; Owszem, jest nieźle napełnione z Ursynowa do Służewca, ale na Sasanki to akurat bywa pustawo nawet w szczycie. Ponowne napełnienie następuje dopiero po przejechaniu nad PKP ŻiW.

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 29 kwie 2013, 15:23

fik pisze:Czy ja mógłbym dowiedzieć się, w jakich konkretnie godzinach to 504 jest "napakowane" na skręcie na Sasanki?
Ok, pomijając już fakt Sasanki. Jak proponujesz utrzymać obecną podaż na odcinku: PL. ZAWISZY - RAKOWIEC? W kierunku południowym nie masz nawet 128. A na tym odcinku autobusy raczej jeżdżą napakowane i to nie tylko w godzinach szczytu.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 kwie 2013, 19:56

Pan Piotr pisze:W kierunku południowym nie masz nawet 128. A na tym odcinku autobusy raczej jeżdżą napakowane i to nie tylko w godzinach szczytu.
Oczywiście, że mam 128, strefy obsługi ZP RAKOWIEC i PRUSZKOWSKA w znacznej mierze pokrywają się. Na południe od Rakowca nadpodaż we wszystkich liniach furczy przez większą część dnia i to jest fakt, z którym coś trzeba zrobić; 504 tylko przeszkadza w budowaniu rozsądnej oferty, bo jest niekoordynowalne ze 175/128, co przy dużym pokryciu się potoków powoduje nieefektywne wykorzystanie części kursów, więc jako pierwsze z tego odcinka powinno wylecieć.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 29 kwie 2013, 21:24

Lub się uzwyklić...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 kwie 2013, 21:45

Zaproponuj częstotliwości i układ koordynacyjny.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 29 kwie 2013, 21:59

Jak bym miał jakiś sensowny pomysł, to już bym o nim napisał.

Ale kiedyś wspominałem o 504 do M R Daszyńskiego. Uzwyklone rzecz jasna, powtórki z 436 nie potrzeba.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 29 kwie 2013, 22:08

Zaproponuj częstotliwości i układ koordynacyjny.
Gdyby podbić 504 do 10 minut w DP przez cały dzień, to razem ze 179 na Ursynowie pracowałoby lepiej. Tak czy tak na ŻiW - 504 (uzwyklone) albo 175. Nie ma sensu, żeby zostały oba.

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 29 kwie 2013, 22:11

fik pisze:
Pan Piotr pisze:W kierunku południowym nie masz nawet 128. A na tym odcinku autobusy raczej jeżdżą napakowane i to nie tylko w godzinach szczytu.
Oczywiście, że mam 128, strefy obsługi ZP RAKOWIEC i PRUSZKOWSKA w znacznej mierze pokrywają się. Na południe od Rakowca nadpodaż we wszystkich liniach furczy przez większą część dnia i to jest fakt, z którym coś trzeba zrobić; 504 tylko przeszkadza w budowaniu rozsądnej oferty, bo jest niekoordynowalne ze 175/128, co przy dużym pokryciu się potoków powoduje nieefektywne wykorzystanie części kursów, więc jako pierwsze z tego odcinka powinno wylecieć.
Uwzględniając spóźnienia 504 w szczycie, kiedy zarówno 128, 175, 504 kursują co 10 minut, nie jest tak że linie jeżdżą jedna za drugą, nawet jeśli to wynikałoby z rozkładu. Poza tym masz obecnie 18 kursów w szczycie/h na tym odcinku. Nawet jeśli usuniesz 504 i uwzględnisz nieefektywne wykorzystanie części brygad to poniżej 15 kursów/h z nieefektywnego wykorzystania części kursów w przepełnienie części kursów.


Dalej rozbijając podaż 15 kursów na 2 linie - 128, 175 też ciężko kombinować. Wyślesz co 6 minut 128 na Szczęśliwice? Obecnie 128 na odcinku: PRUSZKOWSKA - SZCZĘŚLIWICE jeździ gorzej wykorzystane niż 504 na odcinku: DW. CENTRALNY - SASANKI. Wobec czego pozostaje 175, które zasilania na południe od Sasanki już zupełnie nie potrzebuje.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25426
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 29 kwie 2013, 22:27

Pan Piotr pisze:Dalej rozbijając podaż 15 kursów na 2 linie - 128, 175 też ciężko kombinować. Wyślesz co 6 minut 128 na Szczęśliwice? Obecnie 128 na odcinku: PRUSZKOWSKA - SZCZĘŚLIWICE jeździ gorzej wykorzystane niż 504 na odcinku: DW. CENTRALNY - SASANKI. Wobec czego pozostaje 175, które zasilania na południe od Sasanki już zupełnie nie potrzebuje.
Trochę mi to przypomina casus 5xx z Ostrobramskiej na Zapłowieczu. 520 i Marysin wcale nie są najbardziej potrzebujące, a mają najlepszą częstotliwość. Dlaczego? Bo są najbliżej, więc na podbiciu częstotliwości straty w systemie są najmniejsze.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 kwie 2013, 22:46

Pan Piotr pisze:Uwzględniając spóźnienia 504 w szczycie, kiedy zarówno 128, 175, 504 kursują co 10 minut, nie jest tak że linie jeżdżą jedna za drugą, nawet jeśli to wynikałoby z rozkładu.
Oczywiście. Dziś rano przyśniło mi się, że pięć linii (wszystko poza 306) odjechało z SASANEK 02 w przeciągu dwóch minut. Każda z wolnymi miejscami siedzącymi, 175 i 188 z jednocyfrową frekwencją.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Zablokowany