Solbus Solcity

Moderatorzy: JacekM, Dantte

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 02 mar 2015, 12:07

Tyrystor pisze:Ale koło silnika w SM18 jest inna ciekawa niedoróbka. Obudowa wieży nie jest dociągnięta do samej szyby i stamtąd leci gorące powietrze od silnika. 2 miejsca na samym końcu są przez to małą sauną.
A lato tuż-tuż... Na to, że klima będzie zawsze chodziła, nie ma co liczyć, więc z sauny zrobi się piekło.

kalapix
Posty: 31
Rejestracja: 20 cze 2013, 12:57

Post autor: kalapix » 02 mar 2015, 18:08

Dzisiaj, jadąc Solbusem na 720 zauważyłem pewną rzecz.
Otóż drzwi można otworzyć jeszcze przed zatrzymaniem (chodziaż wyskoczyć z autobusu się raczej nie da). Tak samo, autobus rusza przed zamknięciem drzwi ( dokładnie tak jak w Scaniach, nie jest to zbyt wygodne kiedy stoisz i jesteś przyzwyczajony, że autobus zwykle rusza po ich zamknięciu).

Nie wiem czy to kwestia tego modelu, czy może tylko kierowcy. W dieslach tak się nie dzieje.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 02 mar 2015, 20:48

Pewnie grzebali coś, bo nie wierzę, że to z fabryki takie cyrkowe ustawienie.

Autobus Czerwon
Posty: 4145
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 02 mar 2015, 21:05

Pewnie coś się z przystankowym stało. To nie jest tak że to jest kwestia jednego bezpiecznika?

Walas
Posty: 17108
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 02 mar 2015, 22:06

Kierowca odpiął przystankowy pewnie.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1516
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 03 mar 2015, 11:55

Solbus wcześniej odpuszcza blokadę na drzwi i faktycznie moźna w ruchu przy jakich 4 km/h otworzyć drzwi i dohamować płynnie, ale na pewno nie można ruszyć w trakcie zamykania.

Michal
Posty: 38
Rejestracja: 15 cze 2012, 21:16
Lokalizacja: Wola

Post autor: Michal » 03 lis 2015, 21:28

Solbus wprowadził do swojej oferty SM18 z silnikiem Euro VI od Iveco (8,7 dm). SM12 również są oferowane z silnikami FTP (6,7 dm) obok silników Cumminsa. Ze strony internetowej wynika, że przynajmniej na razie nie przewidują SM10 w wersji z silnikami Euro VI. Możliwe, że w następnych przetargach Lider znowu złoży swoją ofertę.

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 04 lis 2015, 19:01

Michal pisze:Solbus wprowadził do swojej oferty SM18 z silnikiem Euro VI od Iveco (8,7 dm). SM12 również są oferowane z silnikami FTP (6,7 dm) obok silników Cumminsa. Ze strony internetowej wynika, że przynajmniej na razie nie przewidują SM10 w wersji z silnikami Euro VI. Możliwe, że w następnych przetargach Lider znowu złoży swoją ofertę.
Oby z tymi Iveco nie było takich cyrków jakie obecnie mamy w M121I. :-?

Autobus Czerwon
Posty: 4145
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 04 lis 2015, 19:13

Co jest z nimi nie tak? Te silniki się całkiem przyjemne wydają.

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 04 lis 2015, 21:47

Źle znoszą wysokie przebiegi.
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 05 lis 2015, 7:50

Tyrystor pisze:Źle znoszą wysokie przebiegi.
O czym powoli przekonują się ci, którzy chcą sprzedać używane Crosswaye.
15/12/2005-12/7/2019

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 05 lis 2015, 10:34

Tyrystor pisze:Źle znoszą wysokie przebiegi.
To się nazywa dyplomatyczne określenie! :term:

sajbeer
Posty: 1078
Rejestracja: 06 maja 2008, 21:06
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: sajbeer » 05 lis 2015, 20:06

Od Renault i Iveco uciekaj daleko :P
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 :arrow: 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 :arrow: 019B/33 :D :tancze:

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 05 lis 2015, 20:16

Co dziwne, wydaje mi się że Urbinetta Mobilisu miały chyba takie same silniki jak Mastero. Pomimo tego Urbinetki przejeździły 10 lat bez takich problemów.

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 05 lis 2015, 21:41

Jeżdżą dalej. Niemniej kilka poszło z dymem. Jelcze jak na razie w komplecie, ale za to w rozsypce. :term:
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

ODPOWIEDZ