Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2273
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 06 wrz 2024, 16:22

Ktokolwiek, byle pojazdy były easy w utrzymaniu, niezawodne i jednocześnie w takiej cenie, żeby ZTM nie musiał stopniowo zwijać komunikacji, bo muszą być elektryki...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ashir
Posty: 27786
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 06 wrz 2024, 16:23

ZielonyJamnik pisze:
06 wrz 2024, 10:21
Oby tylko MAN nie wygrał, bo będzie Gdańsk2
W Gdańsku tylko na samym początku był problem z zasięgiem elektryków i już od dawna nie mają problemów z kursowaniem przez cały dzień. Na Cristalbusie możesz zweryfikować ile kursuje Manów i na jakich zadaniach. Ewentualne podmiany też są widoczne. Zatem nie opowiadaj głupot.

Przykładowo dzisiaj:
przeguby :arrow: 7/8 wozów w ruchu (z czego 6 na brygadach całodziennych)
solówki :arrow: 9/10 wozów w ruchu (z czego 7 na brygadach całodziennych)
Bywa, że i wszystkie są w ruchu. :-)

Autobus Czerwon
Posty: 4217
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 06 wrz 2024, 16:48

Maybach pisze:
06 wrz 2024, 15:50
primoż pisze:
06 wrz 2024, 15:08
Bardziej niż na marce to skupiłbym się na niezawodności pojazdów.
Yutong był aż przerażająco niezawodny w porównaniu do innych testowców. Pytanie jak sprawowałyby się wozy seryjne.
Doświadczenie w eksploatacji w różnych dziwnych krajach ze stosunkowo niską kulturą techniczną pokazuje, że Yutongów raczej nie należy się bać. Zresztą, zaryzykowałbym stwierdzenie że spośród chińskich producentów, jest to niejako marka premium :P

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2273
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 06 wrz 2024, 17:01

Ja bym zaryzykował do stwierdzenia, że chińskie akumulatory są lepsze niż europejskie.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1336
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 06 wrz 2024, 17:07

Tu nie chodzi o bycie sinofobem. Chiny prowadzą wojnę z całym światem o dominację. Ale są mądrzejsi od reszty świata, bo zamiast walczyć militarnie, podbijają świat gospodarczo, uzależniając powoli od siebie. Chiny to rak, który toczy tę planetę. Mają w dupie wszelkie zasady, ekologię, prawa własności intelektualnej, prawa człowieka, granice wód terytorialnych itd. Chiny prowadzą wojnę totalną bez użycia wojska (bezpośrednio). Wspieranie Chin to krótkowzroczne działanie na własną zgubę.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 874
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 06 wrz 2024, 18:40

No ale pisząc w ten sposób wypełniasz deficję sinofoba.

Dla mnie jako kierowcy, chce dostać produkt, który będzie komfortowy w prowadzeniu, nie będę musiał się martwić o zasięg baterii, będzie łatwy w wyczuciu, a dla firmy będzie mało kosztować i posiadać niskie koszty eksploatacji.

Współczuję ludziom, którzy nie mają łatwo żyć w takich warunkach, ale to takie sprawy się załatwia na najwyższym poziomie, a nie na poziomie przetargu na autobusy...
ashir pisze:
06 wrz 2024, 16:23
W Gdańsku tylko na samym początku był problem z zasięgiem elektryków i już od dawna nie mają problemów z kursowaniem przez cały dzień. Na Cristalbusie możesz zweryfikować ile kursuje Manów i na jakich zadaniach. Ewentualne podmiany też są widoczne. Zatem nie opowiadaj głupot
No dobra, ale jakim kosztem to zrobiono? Zmniejszenia mocy i nagonki na kierowców. MAN zaoferował produkt, który nie spełniał warunków SIWZ (za co dostał kary umowne), więc ja mam w nosie takiego producenta. Podejrzewam, że flash zaraz będzie bronić tego wyrobu, ale dla mnie MANem CNG jeździć, szczególnie tymi skręconymi to jest katorga, bo to nie ma momentu obrotowego, co chwila padają guziki w kabinie od ciepłego guzika, a same działanie systemu ciepłego guzika, jest najgorsze ze wszystkich marek jakimi do tej pory jeździłem
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Michalk001
Posty: 1227
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 06 wrz 2024, 21:02

ZielonyJamnik pisze:
06 wrz 2024, 18:40
No ale pisząc w ten sposób wypełniasz deficję sinofoba.

Dla mnie jako kierowcy, chce dostać produkt, który będzie komfortowy w prowadzeniu, nie będę musiał się martwić o zasięg baterii, będzie łatwy w wyczuciu, a dla firmy będzie mało kosztować i posiadać niskie koszty eksploatacji.

Współczuję ludziom, którzy nie mają łatwo żyć w takich warunkach, ale to takie sprawy się załatwia na najwyższym poziomie, a nie na poziomie przetargu na autobusy...
ashir pisze:
06 wrz 2024, 16:23
W Gdańsku tylko na samym początku był problem z zasięgiem elektryków i już od dawna nie mają problemów z kursowaniem przez cały dzień. Na Cristalbusie możesz zweryfikować ile kursuje Manów i na jakich zadaniach. Ewentualne podmiany też są widoczne. Zatem nie opowiadaj głupot
No dobra, ale jakim kosztem to zrobiono? Zmniejszenia mocy i nagonki na kierowców. MAN zaoferował produkt, który nie spełniał warunków SIWZ (za co dostał kary umowne), więc ja mam w nosie takiego producenta. Podejrzewam, że flash zaraz będzie bronić tego wyrobu, ale dla mnie MANem CNG jeździć, szczególnie tymi skręconymi to jest katorga, bo to nie ma momentu obrotowego, co chwila padają guziki w kabinie od ciepłego guzika, a same działanie systemu ciepłego guzika, jest najgorsze ze wszystkich marek jakimi do tej pory jeździłem
Ja jestem zdumiony w kwestii MAN-a jeżeli chodzi o kolosalny wręcz zjazd jakościowy. Po przeciętnych 33xx wypuścili wręcz kapitalne 34xx które mimo wieku nadal są jednymi z najlepszych wozów - aby spaść totalnie na dno serią 95xx i nowymi gazowcami którymi wręcz się jeździć nie da.

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2077
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 06 wrz 2024, 21:15

Michalk001 pisze:
06 wrz 2024, 21:02
Ja jestem zdumiony w kwestii MAN-a jeżeli chodzi o kolosalny wręcz zjazd jakościowy. Po przeciętnych 33xx wypuścili wręcz kapitalne 34xx które mimo wieku nadal są jednymi z najlepszych wozów - aby spaść totalnie na dno serią 95xx i nowymi gazowcami którymi wręcz się jeździć nie da.
Też mnie zadziwia, co poszło nie tak w MANie po 2011r., że ich produkty są aż tak upośledzone.
Natomiast kompletnie nie rozumiem co masz na myśli pisząc o przeciętności wozów 33xx? Możesz rozwinąć?

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 874
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 06 wrz 2024, 21:36

Podejście MANa do klienta jest też słabe. Pamietam jak pojechaliśmy z chłopakami po 77xx, żeby ściągać je z Bolechowa to Solaris zaprosił nas do biura, postawili nam kawę, bułkę słodka, a kto był pierwszy raz dostawał zestaw fantów. Chłopaki jak jeździli po MANy to opowiadali, że trzymano ich na parkingu autobusowym, a jak padał deszcz w trakcie odbioru to łaskawie otwierali autobus. Także tego...
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

wincenty
Posty: 1442
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 06 wrz 2024, 22:17

Dramatyczny spadek jakości Mana zaowocował zamknięciem zakładu w Starachowicach i przeniesieniem produkcji do tureckich zakładów.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2077
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 07 wrz 2024, 8:12

wincenty pisze:
06 wrz 2024, 22:17
Dramatyczny spadek jakości Mana zaowocował zamknięciem zakładu w Starachowicach i przeniesieniem produkcji do tureckich zakładów.
Jakie zamknięcie zakładu w Starachowicach? Ta fabryka nawet nieznacznie zwiększyła produkcje w ciągu ostatniego roku.
Jednak do 2016r. produkowała wyłącznie szkielety które były składane w Sadach. Od momentu kiedy produkują kompletne autobusy ich jakość wyraźnie spadła.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 874
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 07 wrz 2024, 9:18

Ja bym tu nie czepiał się tyle (tak naprawdę) montowni, a projektantów. Ten autobus jest po prostu źle zaprojektowany. Serwisowanie z tego co mówią chłopaki też nie jest do końca przyjemne.

Po prostu aż żal, że VW Group wygasiło produkcję Scanii, a nie właśnie MANa
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

wincenty
Posty: 1442
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 07 wrz 2024, 10:14

konri pisze:
07 wrz 2024, 8:12
wincenty pisze:
06 wrz 2024, 22:17
Dramatyczny spadek jakości Mana zaowocował zamknięciem zakładu w Starachowicach i przeniesieniem produkcji do tureckich zakładów.
Jakie zamknięcie zakładu w Starachowicach? Ta fabryka nawet nieznacznie zwiększyła produkcje w ciągu ostatniego roku.
Jednak do 2016r. produkowała wyłącznie szkielety które były składane w Sadach. Od momentu kiedy produkują kompletne autobusy ich jakość wyraźnie spadła.
Były słuchy o zamknięciu, których nie zweryfikowałem, masz rację... Ale bardzo ograniczona została produkcja, nawet jeśli teraz ma nieznacznie wzrosnąć. Autobusy na rynek polski czy niemiecki wytwarzane są teraz w Turcji, np. duże zamówienie przegubów dla Mobilisu Kraków.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25592
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 wrz 2024, 10:38

ZielonyJamnik pisze:
06 wrz 2024, 18:40
No ale pisząc w ten sposób wypełniasz deficję sinofoba.

Dla mnie jako kierowcy, chce dostać produkt, który będzie komfortowy w prowadzeniu, nie będę musiał się martwić o zasięg baterii, będzie łatwy w wyczuciu, a dla firmy będzie mało kosztować i posiadać niskie koszty eksploatacji.

Współczuję ludziom, którzy nie mają łatwo żyć w takich warunkach, ale to takie sprawy się załatwia na najwyższym poziomie, a nie na poziomie przetargu na autobusy...
ashir pisze:
06 wrz 2024, 16:23
W Gdańsku tylko na samym początku był problem z zasięgiem elektryków i już od dawna nie mają problemów z kursowaniem przez cały dzień. Na Cristalbusie możesz zweryfikować ile kursuje Manów i na jakich zadaniach. Ewentualne podmiany też są widoczne. Zatem nie opowiadaj głupot
No dobra, ale jakim kosztem to zrobiono? Zmniejszenia mocy i nagonki na kierowców. MAN zaoferował produkt, który nie spełniał warunków SIWZ (za co dostał kary umowne), więc ja mam w nosie takiego producenta. Podejrzewam, że flash zaraz będzie bronić tego wyrobu, ale dla mnie MANem CNG jeździć, szczególnie tymi skręconymi to jest katorga, bo to nie ma momentu obrotowego, co chwila padają guziki w kabinie od ciepłego guzika, a same działanie systemu ciepłego guzika, jest najgorsze ze wszystkich marek jakimi do tej pory jeździłem
No właśnie na poziomie takich przetargów których w UE są tysiące prowadzi się te geopolitykę. Inaczej budzisz się w marcu 2020 w sytuacji, gdy Chiny się zamykają totalnie (co przy kombinacji dalekowschodniego społeczeństwa i autorytarnego systemu wiedzy trudne nie jest) i nie masz dostaw niczego.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

reserved
Posty: 14700
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 07 wrz 2024, 13:14

Michalk001 pisze:
06 wrz 2024, 21:02
Ja jestem zdumiony w kwestii MAN-a jeżeli chodzi o kolosalny wręcz zjazd jakościowy. Po przeciętnych 33xx wypuścili wręcz kapitalne 34xx które mimo wieku nadal są jednymi z najlepszych wozów - aby spaść totalnie na dno serią 95xx i nowymi gazowcami którymi wręcz się jeździć nie da.
W czym przejawia się kapitalność 34xx? Z ciekawości pytam bo na Pragę rzadko zaglądam.
Drugie pytanie - czemu 95xx to dno? Też z ciekawości pytam bo przez trzy lata nimi kierowałem i bardzo dobrze mi się nimi jeździło.

ODPOWIEDZ