A nie pomyślałeś o mieszkańcach Falenicy i Aleksandrowa, którzy żeby dojechać do Wiatraka 115ką muszą najpierw kluczyć po Aninie, potem po Marysinie i jeszcze, jakby tego było mało, po Witolinie? Jeśli nie podoba Ci się zastąpienie 115ki na Witolinie 144ką, to proponuję zrobić to przy pomocy linii 137. Relacje zostają (nawet Witolin zyskuje połączenie ze wschodnim w DŚ), tyle że to Wesoła ma wydłużoną podróżAndrzej pisze:
nie, po prostu myślę, że takie zmiany nic nie poprawiają, a nawet jest pogorszenie, bo z węzła Płowiecka, Okularowa i okolic trochę osób dojeżdża 115 do Zamienieckiej/Łukowskiej.
przy twoich propozycjach tracimy to.
PoĹÄ czenia transpraskie
Moderator: Wiliam
144-dobre, dobre ciekawe połączenie Tarchomin-Grochów bez pomijania wschodniego. Lepszy pomysł od mojego (wymyśliłem tylko 4xx dublujące się strasznie z 21 na połowie trasy)
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
Trasa może trochę korkogenna, ale trudno w Warszawie tego uniknąć. A zamianę końcówek w Białołęce tłumaczę jedynie poprawieniem dojazdu z Bukowa i Dąbrówek do obiektów użyteczności publicznej na Tarchominie, do których 144 nie dowozi, prześlizgując się po Majolikowych i inncyh.Karol pisze:144-dobre, dobre ciekawe połączenie Tarchomin-Grochów bez pomijania wschodniego. Lepszy pomysł od mojego (wymyśliłem tylko 4xx dublujące się strasznie z 21 na połowie trasy)
Myślę, że oni jadą 521...dennis pisze:A nie pomyślałeś o mieszkańcach Falenicy i Aleksandrowa, którzy żeby dojechać do Wiatraka 115ką muszą najpierw kluczyć po Aninie, potem po Marysinie i jeszcze, jakby tego było mało, po Witolinie? Jeśli nie podoba Ci się zastąpienie 115ki na Witolinie 144ką, to proponuję zrobić to przy pomocy linii 137. Relacje zostają (nawet Witolin zyskuje połączenie ze wschodnim w DŚ), tyle że to Wesoła ma wydłużoną podróżAndrzej pisze:
nie, po prostu myślę, że takie zmiany nic nie poprawiają, a nawet jest pogorszenie, bo z węzła Płowiecka, Okularowa i okolic trochę osób dojeżdża 115 do Zamienieckiej/Łukowskiej.
przy twoich propozycjach tracimy to.
Są linie które jeżdżą prosto i są takie, które muszą trochę pokręcić, bo ich głównym celem nie jest szybkie dowiezienie z Falenicy do Wiatraka, a np. połączenie Wawra z Marysinem czy Marysina z Witolinem.
R1+R2
R3+R7
R8+R9
R3+R7
R8+R9
dokladnie, zgadzam sie z toba, z falenicy jest szybki 521, a z aleksandrowa jak ktos chce bez przesiadki w falenicy, szybkim dosc polaczeniem jest 142 ono sie raczej tak nie wloczyAndrzej pisze:Myślę, że oni jadą 521...dennis pisze: A nie pomyślałeś o mieszkańcach Falenicy i Aleksandrowa, którzy żeby dojechać do Wiatraka 115ką muszą najpierw kluczyć po Aninie, potem po Marysinie i jeszcze, jakby tego było mało, po Witolinie? Jeśli nie podoba Ci się zastąpienie 115ki na Witolinie 144ką, to proponuję zrobić to przy pomocy linii 137. Relacje zostają (nawet Witolin zyskuje połączenie ze wschodnim w DŚ), tyle że to Wesoła ma wydłużoną podróż
Są linie które jeżdżą prosto i są takie, które muszą trochę pokręcić, bo ich głównym celem nie jest szybkie dowiezienie z Falenicy do Wiatraka, a np. połączenie Wawra z Marysinem czy Marysina z Witolinem.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27425
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ale stamtąd raczej nikt nie jedzie 115 dalej niż do Anina.dennis pisze: A nie pomyślałeś o mieszkańcach Falenicy i Aleksandrowa, którzy żeby dojechać do Wiatraka 115ką muszą najpierw kluczyć po Aninie, potem po Marysinie i jeszcze, jakby tego było mało, po Witolinie?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Południowy wschód. Pokopało mi się.dennis pisze:144 chyba powinno na ten Wschodni podjeżdżać (pomijam już, że w tym układzie byłoby zastępstwem 115ki w relacji Witolin - Dw. Wschodni). Zobacz, że Radzymińska ma aż 3 (miejscami 4) linie do Wschodniego (a jest to miejsce dla komunikacji praskiej ważne). A Tarchomin, Żerań i Jagiellońska - tylko jedną: 144. IMHO nie można ich pozbawić jedynego dowozu.pawcio pisze:Co do projektu. Naprawdę to 144 musi na Wschodni podjeżdżać? No cóż. Szkoda, bo to dość mocno komplikuje sprawę. Bo poza tym projekt chyba nie jest najgorszy. Zawsze go można wykorzystać w celu utworzenia brakującej obwodówki na południowym zachodzie.
A jeżeli chodzi o Twoje pomysły, to jestem na tak. Choć z moich prowizorycznych obliczeń wyszło coś dokładnie odwrotnego: całka oraz dodatek.
O jakim południowym zachodzie mówisz?
A brygady liczyłem tak:
101: obecnie wozów 9/6/4, w projekcie 10/8/5
144: obecnie 8/6/4, proj. 9/7/5
115: obecnie 5/5/4, proj. 4/4/4.
Pozdro
Brygady kupuję. Zapomniałem, że 144 odzyska kilka brygad na wycofaniu z Nowodworów. Tylko na 101 dołożyłbym jeszcze jeden dodatek.
A Radzymińska ma cztery linie na Wschodni, bo dla niej to naturalny koniec (z braku lepszego) linii lokalnych, tak jak dla Białołęki jest nim Żerań FSO. Choć pewnie ZTM by nie chciał się z tego połączenia wycofać.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- ZaciszaniN
- Posty: 4434
- Rejestracja: 15 gru 2005, 20:44
- Lokalizacja: 100% WaRsZaWa
- Kontakt:
To jest oczywiste, że nie Sądziłem, iż zorientujesz się, że 120 wpychając na Gocław automatycznie pozbawię 123 racji bytu. Jak widać daremniedennis pisze:Zostawiając 123 Wolne żarty kolego
Po jakości proponowanych przez ciebie zmian bynajmniej tego nie widać.Otóż wyjaśniam: na Pradze bywam stosunkowo często. Zarówno służbowo, jak i z zamiłowania. Realia praskie znam więc chyba dość dobrze.
Hmn, przecież sam proponowałem wydłużenie 183 do Wawra.dennis pisze:Ciekawe, że jak kiedyś zapropnowałem połączenie 161 ze 183 na trasie Wiatraczna - Błota, właśnie z założeniem realizowania przez taką linię połączeń lokalnych, to Andrzeju pierwszy krzyczałeś, że to potworek i, że nikt nie będzie nim jeździł do Wiatraka z Wawra etc
R1+R2
R3+R7
R8+R9
R3+R7
R8+R9
-
- Posty: 2117
- Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
- Lokalizacja: Wawa / Wrocław
Wracając do mojego idee-fixe, czyli połączeń transpraskich, postanowiłem wrzucić taką propozycję (i proszę jej nie traktować jako odpowiedzi na początek sezonu ogórkowego ). Najpierw jednak króciutki rys problemu.
Problem jest mianowicie taki, że jak się jedzie z dalekiej Białołęki, Legionowa i okolic na Grochów, czy w okolice Gocławka, to jest problem. Oczywiście jest "trójka". Ale jeśli, z jednego czy drugiego końca, linia ta komuś nie pasuje, to musi się albo dwa razy przesiadać (szczególnie niewygodne, gdy delikwent nie posiada biletu miesięcznego), albo dwukrotne przekraczać Wisłę.
Podmiejskie wszak dojeżdżają najdalej do Żerania, PKP - do ZOO. Podobnie burakowóz (wybaczcie, że wogóle wspominam o tym środku transportu ). Ani z Żerania, ani ze Starzyniaka nie można bezpośrednio dojechać w okolice Ostrobramskiej (centra handlowe), przy czym z Żerania nie da się nawet do Gocławka (również CH). Pomijam już PKP, które w większości przypadków proponuje przejazd np. z Legionowa do Gocławka z przesiadką na Gdańskim (sic!), chyba że z dwiema przesiadkami: na Zachodnim i Wschodnim Ale IMHO komunikacja miejska powinna zapewnić pasażerom dojazd na ważnych trasach z maksymalnie jedną przesiadką i to bez konieczności dwukrotnego przekraczania Wisły w jedną stronę (+ pchania się przez megazakorkowane centrum).
Dlatego pomyślałem o rozwiązaniu, które prezentuję poniżej. Nie dość, że zapewniłoby ono kilka nowych, potrzebnych relacji (nie likwidując żadnych istniejących), to w dodatku pozwoliłoby odzyskać jeden numerek (135) oraz, co również bardzo ważne, zmniejszyłaby liczbę wozów przejeżdżających na godzinę przez Wileniaka, racjonalizując sieć tamtejszych połączeń.
101 NOWODWORY - ... - Jagiellońska - Plac Hallera - Dąbrowszczaków - Inżynierska - Wileńska (powrót: Ratuszowa) - Targowa - Zamojskiego - trasa 135 - Osrobramska - Marsa - Okularowa - Stepowa - Korkowa - MARYSIN.
Czas przejazdu w jedną stronę - mniejszy, niż 80 minut (mówię o sytuacji po zakończeniu budowy węzła Marsa); korkogenność - wiadomo, jak w Warszawie (lecz nie większa od przeciętnej). Jednocześnie zapewnionoby mieszkańcom dużej części osiedla Ostrobramska dojazd do ratusza dzielnicy.
Równolegle trzeba by wprowadzić następujące zmiany:
120 GRODZISK/MAŃKI - ... - Targowa - Al. Zieleniecka - Al i Most Poniatowskiego - Ludna - Książęca - Al Ujazdowskie - Piękna - Waryńskiego - METRO POLITECHNIKA
135 kasacja
141 BOKSERSKA - ... - Ostrobramska - Zamieniecka - Chłopickiego - OLSZYNKA
178 REGULSKA - ... - Targowa - Al Solidarności - Szwedzka - trasa 135 - PLAC HALLERA.
Uprasza się o kontruktywną krytykę
Problem jest mianowicie taki, że jak się jedzie z dalekiej Białołęki, Legionowa i okolic na Grochów, czy w okolice Gocławka, to jest problem. Oczywiście jest "trójka". Ale jeśli, z jednego czy drugiego końca, linia ta komuś nie pasuje, to musi się albo dwa razy przesiadać (szczególnie niewygodne, gdy delikwent nie posiada biletu miesięcznego), albo dwukrotne przekraczać Wisłę.
Podmiejskie wszak dojeżdżają najdalej do Żerania, PKP - do ZOO. Podobnie burakowóz (wybaczcie, że wogóle wspominam o tym środku transportu ). Ani z Żerania, ani ze Starzyniaka nie można bezpośrednio dojechać w okolice Ostrobramskiej (centra handlowe), przy czym z Żerania nie da się nawet do Gocławka (również CH). Pomijam już PKP, które w większości przypadków proponuje przejazd np. z Legionowa do Gocławka z przesiadką na Gdańskim (sic!), chyba że z dwiema przesiadkami: na Zachodnim i Wschodnim Ale IMHO komunikacja miejska powinna zapewnić pasażerom dojazd na ważnych trasach z maksymalnie jedną przesiadką i to bez konieczności dwukrotnego przekraczania Wisły w jedną stronę (+ pchania się przez megazakorkowane centrum).
Dlatego pomyślałem o rozwiązaniu, które prezentuję poniżej. Nie dość, że zapewniłoby ono kilka nowych, potrzebnych relacji (nie likwidując żadnych istniejących), to w dodatku pozwoliłoby odzyskać jeden numerek (135) oraz, co również bardzo ważne, zmniejszyłaby liczbę wozów przejeżdżających na godzinę przez Wileniaka, racjonalizując sieć tamtejszych połączeń.
101 NOWODWORY - ... - Jagiellońska - Plac Hallera - Dąbrowszczaków - Inżynierska - Wileńska (powrót: Ratuszowa) - Targowa - Zamojskiego - trasa 135 - Osrobramska - Marsa - Okularowa - Stepowa - Korkowa - MARYSIN.
Czas przejazdu w jedną stronę - mniejszy, niż 80 minut (mówię o sytuacji po zakończeniu budowy węzła Marsa); korkogenność - wiadomo, jak w Warszawie (lecz nie większa od przeciętnej). Jednocześnie zapewnionoby mieszkańcom dużej części osiedla Ostrobramska dojazd do ratusza dzielnicy.
Równolegle trzeba by wprowadzić następujące zmiany:
120 GRODZISK/MAŃKI - ... - Targowa - Al. Zieleniecka - Al i Most Poniatowskiego - Ludna - Książęca - Al Ujazdowskie - Piękna - Waryńskiego - METRO POLITECHNIKA
135 kasacja
141 BOKSERSKA - ... - Ostrobramska - Zamieniecka - Chłopickiego - OLSZYNKA
178 REGULSKA - ... - Targowa - Al Solidarności - Szwedzka - trasa 135 - PLAC HALLERA.
Uprasza się o kontruktywną krytykę
Zrozum, że nikt nie będzie kasował dodatkowego biletu tylko po to, żeby nie przejeżdżać dwa razy przez Wisłę. I dojedzie do Gdańskiego, stamtąd łapiąc 520, co jest patologią. Ja proponuję tę patologię zniweczyć.Rosa pisze:Piszesz o Ostrobramskiej. Nic prostszego i szybszego niż 509 + przesiadka na kladce.
-
- Posty: 1934
- Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
- Lokalizacja: Dolny Mokotów