Okęcie, Raszyn i dalsze okolice

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 05 paź 2007, 12:01

JotPeCet pisze:Płaci się za wzkm przejechany w danej gminie. Przy czym w przypadku nocnych zaczęto stosować taktykę że w sprawie konkretnej linii niech się gminy wzajemnie dogadują w sprawie wzajemnego udziału w dofinansowaniu.
Takie rozwiązanie jest niby rozsądne, a z pewnością najmniej kłopotliwe z punktu widzenia ZTM-u.
Ale wystarczy że pojawi się taka sytuacja, że jakaś gmina chce mieć linię podmiejską, która musi jechać przez teren innej gminy, która już takowe linie ZTM posiada, i nie jest zainteresowana finansowaniem innej linii jadącej tranzytem przez jej teren.
I co wtedy :?: Jedna gmina może zablokować uruchomienie linii, mimo iż druga gmina jest bardzo nią zainteresowana, i chce ją finansować.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5310
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 05 paź 2007, 13:40

Frencher pisze:Ale wystarczy że pojawi się taka sytuacja, że jakaś gmina chce mieć linię podmiejską, która musi jechać przez teren innej gminy, która już takowe linie ZTM posiada, i nie jest zainteresowana finansowaniem innej linii jadącej tranzytem przez jej teren.
I co wtedy :?: Jedna gmina może zablokować uruchomienie linii, mimo iż druga gmina jest bardzo nią zainteresowana, i chce ją finansować.
To pewnie by było jak w czasie kryzysu z Jabłonną - na terenie gminy nie zainteresowanej autobusy się nie zatrzymują i tyle
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 05 paź 2007, 14:16

Paweł_K pisze:
Frencher pisze:Ale wystarczy że pojawi się taka sytuacja, że jakaś gmina chce mieć linię podmiejską, która musi jechać przez teren innej gminy, która już takowe linie ZTM posiada, i nie jest zainteresowana finansowaniem innej linii jadącej tranzytem przez jej teren.
I co wtedy :?: Jedna gmina może zablokować uruchomienie linii, mimo iż druga gmina jest bardzo nią zainteresowana, i chce ją finansować.
To pewnie by było jak w czasie kryzysu z Jabłonną - na terenie gminy nie zainteresowanej autobusy się nie zatrzymują i tyle
Ale było założenie, że wszystkie zainteresowane gminy muszą się dogadać w sprawie finansowania linii.
Tak więc wtedy zainteresowana gmina wobec braku zainteresowania innych partnerów po sąsiedzku musi wziąć wszystkie koszty na siebie.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 05 paź 2007, 19:22

To moze taniej by bylo zainwestowac w nowa nawierzchnie,a co za tym idzie na przedłuzenie 703 i poprawienie jej częstotliwości
Daj spokój. Na pewno będą kłaść nową nawierzchnię jak autobus może jechać od drugiej, imho właściwej strony...
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Dęboszczak
Posty: 1934
Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: Dęboszczak » 05 paź 2007, 19:33

dzidek pisze:Podobno 15 października rusza nowa linia podmiejska 736. Zna ktoś szczegóły i je zdradzi ?!
A co to za numer od czapy?

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 05 paź 2007, 19:38

A co to za numer od czapy?
Lepiej było dać 733...
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 05 paź 2007, 19:42

Dęboszczak pisze:
dzidek pisze:Podobno 15 października rusza nowa linia podmiejska 736. Zna ktoś szczegóły i je zdradzi ?!
A co to za numer od czapy?
Sam się zastanawiałem czemu taki...

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 05 paź 2007, 19:46

Faktycznie też tego nie rozumiem, jeśli na siłę hołdujemy tradycji rodzin linii w systemie podmiejskim to 733 byłoby w sam raz. A tak do czego się odnosi to 736? Do 706? Zastanawiam się też jak kolejna linia zmieści się na Okęciu. Tam już w szczycie potrafi być cholernie ciasno. Pewnie stanie razem z 721.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7773
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 05 paź 2007, 19:48

Colony pisze:Zastanawiam się też jak kolejna linia zmieści się na Okęciu. Tam już w szczycie potrafi być cholernie ciasno
Przy odrobinie wysiłku i malutkiej modernizacji można 106/182/301 upchnąć w dwa stanowiska i zrobić nowy peron dla podmiejskich...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 05 paź 2007, 19:48

Słuszna uwaga! Pętla Okęcie już jest przeciążona (zarówno tramwajowa jak i autobusowa!) Choć teraz jak (same) solówki jeżdżą na 706 (w DP) to trochę więcej miejsca się zrobiło.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 05 paź 2007, 19:48

Colony pisze:Pewnie stanie razem z 721.
Pewnie tak - zresztą pamiętaj jakie to nowe 736 będzie miało częstotliwość... :)
Colony pisze:jeśli na siłę hołdujemy tradycji rodzin linii w systemie podmiejskim to 733 byłoby w sam raz.
Jeśli nawet nie na siłę hołdujemy rodzinę linii, to i tak 733 jest bliżej aniżeli 736 ;)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 05 paź 2007, 19:48

R-9 Chełmska pisze: Przy odrobinie wysiłku i malutkiej modernizacji można 106/182/301 upchnąć w dwa stanowiska i zrobić nowy peron dla podmiejskich...
Myślę że tak się stanie przy okazji zmiany nawierzchni ale to pewnie najwcześniej w przyszłym roku. :-k
Piotrek pisze:Jeśli nawet nie na siłę hołdujemy rodzinę linii, to i tak 733 jest bliżej aniżeli 736
Najbliżej jest 730. :D
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7773
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 05 paź 2007, 19:49

Aha - nie powinno to stawać razem z 721, bo będzie obsługiwać szosę katowicką, a nie krakowską - myślę, że szykuje nam się kilka zmian przystanków (wg najnowszej polityki ztmu)
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 05 paź 2007, 19:50

R-9 Chełmska pisze:Przy odrobinie wysiłku i malutkiej modernizacji można 106/182/301 upchnąć w dwa stanowiska i zrobić nowy peron dla podmiejskich...
Tym bardziej, że 182 jest coraz mniej potrzebne na tej pętli.

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 05 paź 2007, 19:52

Jeśli tak to sugeruję upchnięcie 124, a z tyłu 706. Na kolejnym peronie linie krakowskie, a na ostatnim np. katowickie razem z 715, bo jeżdżą rzadziej.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

ODPOWIEDZ