Metrobusy

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 20 lip 2009, 16:41

125, 171 - ale bzdury! Pierwsza linia - dubel tramwaju, metra, tramwaju, kolei. Druga linia - kompletnie pusta na odcinku NBemowo - Górce.

[ Dodano: |20 Lip 2009|, 2009 16:44 ]
Tm pisze:superlinie to dobre zagranie PR
Nie rozumiem sceptyzyzmu. Przypuśćmy, że metrobusy zachowałyby oznaczenia. Wystarczy dodatkowa informacja na tablicach, na rozkładzie, może na naklejkach liniowych. ewentualnie jakiś plakat na wiacie, że tutaj kursuje metrobus. Jaki problem? Żadnego zamieszania wśród dotychczasowych pasażerów by przecież nie było.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7775
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 20 lip 2009, 17:14

Ciekawe, po co TW ma modernizować torowiska pod autobusy, jak metrobusy mają szyny zupełnie nie dublować :P
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 20 lip 2009, 17:46

Tak, jak napisał Bastian - to tylko idea. Mam nadziję, że będzie przekonsultowana szerzej i dokładniej przedstawiona - bo prasa jak prasa, wiadomo jak pisze.

Wracając do samej ideii - skuteczne metrobusy się nie pojawią bez busapasów (i ich dozorowania). Poza tym, pierwsze pod metrobusowanie miał iść linie E z Tarchomina i Białołęki. Byly testy Merca Capacity i cisza...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Dęboszczak
Posty: 1934
Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: Dęboszczak » 20 lip 2009, 17:53

humptyangel pisze:Tak, jak napisał Bastian - to tylko idea. Mam nadziję, że będzie przekonsultowana szerzej i dokładniej przedstawiona - bo prasa jak prasa, wiadomo jak pisze.

Wracając do samej ideii - skuteczne metrobusy się nie pojawią bez busapasów (i ich dozorowania). Poza tym, pierwsze pod metrobusowanie miał iść linie E z Tarchomina i Białołęki. Byly testy Merca Capacity i cisza...
Na Nowodwory nie będzie żadnego Metrobusa - tam pojedzie tramwaj. A więc E-4 E-8 i 508 odpadają.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36675
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 lip 2009, 18:04

R-9 Chełmska pisze:Ciekawe, po co TW ma modernizować torowiska pod autobusy, jak metrobusy mają szyny zupełnie nie dublować :P
Ma, jak ma. Ja takich miejsc nie widzę, choć na pas na Powstańców ktoś może się uprzeć...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
JKTpl
Posty: 3493
Rejestracja: 12 lis 2008, 12:40
Kontakt:

Post autor: JKTpl » 20 lip 2009, 18:17

W moim przekonaniu robienie supermegafajnego metrobusu ze 190 ma sens tylko przy wyprostowaniu OS. GÓRCZEWSKA - Górczewska - Leszno - ... [oczywiście od 501 ręce precz]. Tylko wtedy pokrzywdzeni są mieszkańcy Lazurowej i Człuchowskiej...

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 20 lip 2009, 18:23

JKTpl pisze:W moim przekonaniu robienie supermegafajnego metrobusu ze 190 ma sens tylko przy wyprostowaniu OS. GÓRCZEWSKA - Górczewska - Leszno - ... [oczywiście od 501 ręce precz]. Tylko wtedy pokrzywdzeni są mieszkańcy Lazurowej i Człuchowskiej...
Tak, a dodatkowo powinno się go pozbawić przynajmniej połowy przystanków. Siekiera nie może się zatrzymywać wszędzie, bo nigdy nigdzie nie dojedzie w sensownym czasie.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 lip 2009, 18:26

Jarek pisze:
Tm pisze:superlinie to dobre zagranie PR
Nie rozumiem sceptyzyzmu. Przypuśćmy, że metrobusy zachowałyby oznaczenia. Wystarczy dodatkowa informacja na tablicach, na rozkładzie, może na naklejkach liniowych. ewentualnie jakiś plakat na wiacie, że tutaj kursuje metrobus. Jaki problem? Żadnego zamieszania wśród dotychczasowych pasażerów by przecież nie było.
A ja uważam, że stworzenie dla nich odrębnej kategorii bynajmniej nie zaszkodzi, a wręcz pomoże, tyle, że kryteria wpisania do tej kategorii powinny być możliwie ostre i jednoznaczne.
Metrobusy powinny więc:
- przebiegać w całości po buspasach lub ulicach bez istotnych utrudnień w ruchu drogowym,
- przebiegać prostymi trasami z rozsądnie wyznaczonymi przystankami (zwykłe, ale z sensem!),
- być wyposażane w odpowiedni tabor (całkowicie niskopodłogowy, klimatyzowany lub przynajmniej wyposażony w szerokie okna, z zapowiadaniem głosowym przystanków),
- mieć przystanki wyposażone w odpowiednią infrastrukturę (wiata, mapa, automat biletowy w ważniejszych miejscach).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
zeus
Posty: 822
Rejestracja: 03 kwie 2008, 20:21

Post autor: zeus » 20 lip 2009, 18:48

Dęboszczak pisze:Na Nowodwory nie będzie żadnego Metrobusa - tam pojedzie tramwaj. A więc E-4 E-8 i 508 odpadają.
Chodzi ci o tramwaj przez Modlińską czy ten z Mostu Północnego? Bo do jednego i drugiego jest jeszcze wiele czasu =; Uważam że do czasu powstania któregoś z tych tramwajów wartoby przekształcić właśnie E4, E8 i 508 w dobrego metrobusa zatrzymującego się na wszystkich przystankach
N64 DW.Centralny...-Płochocińska-Jana Kazimierza- PKP Nieporęt/Białobrzegi

526 BRÓDNO PODGRODZIE - SZCZĘŚLIWICE

Tak dla budowy parkingów Park & Ride

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 3674
Rejestracja: 15 gru 2005, 23:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek » 20 lip 2009, 18:55

A ja mam pytanie z innej beczki. Co z kierowcami? Kiedy oni będą mogli zrobić sobie przerwę? Jak taki metrobus będzie posiadał olbrzymią ilość brygad, to na krańcach nie będzie miejsca i ten, który przyjedzie będzie musiał za chwilę odjechać, żeby zrobić miejsce innym. Więc gdzie przerwy?
M1 6 33 112 171 181 184 523 E-2 701

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 lip 2009, 18:55

Nie wiem, czy pas dla autobusow na moście Grota powstanie PRZED otwarciem tramwaju na Tarchomin :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 20 lip 2009, 18:56

A potem nie oddadzą i tramwajem jeździć nie będą :P
Obrazek

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 20 lip 2009, 19:01

Jarek pisze:Pierwsza linia [125] - dubel tramwaju, metra, tramwaju, kolei
O 190 powiem tak samo. I od kiedy 125 dubluje metro?
Jarek pisze:Druga linia [171] - kompletnie pusta na odcinku NBemowo - Górce.
No to skrócić ją do Os. Górczewska a ludzie was powieszą. Ach te wasze fikcyjne pomiary...

Awatar użytkownika
JKTpl
Posty: 3493
Rejestracja: 12 lis 2008, 12:40
Kontakt:

Post autor: JKTpl » 20 lip 2009, 19:04

SławekM pisze:I od kiedy 125 dubluje metro?
No jak to od kiedy? Przecież druga linia metra prężnie przewozi pasażerów od kilku lat :dance: ;P

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 20 lip 2009, 19:07

Tak chyba oczami wyobraźni... To komunikacji w Berlinie do bardzo daleka droga... A wprowadzanie takich rozwiązań w Warszawie w wersji prowizorka, bo wiadomo jak to u nas. Trzeba przebrnąć przez biurokrację i czekać na łaskę inżyniera ruchu...

ODPOWIEDZ