Solbus Solcity

Moderatorzy: JacekM, Dantte

beni
Posty: 2754
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 13 lis 2016, 7:51

15 Solbusów padło na Kleszczowej. Nie wytrzymują trudów pracy.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2353
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 13 lis 2016, 11:09

Rzeczywiście Solbus się popisał... padają zarówno LNG jak i ON. Jak tak dalej pójdzie, to MZA wycofa SM18.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

man1956
Posty: 1683
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 13 lis 2016, 13:44

Ale SM 10 na Woronicza też się sypią. A na czy konkretnie polegają problemy?

ashir
Posty: 28021
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 13 lis 2016, 14:00

To może MZA nie potrafi zadbać o Solbusy? Gdyby KDD Trans (użytkujący dużą ilość SM12 i SM18 w Bydgoszczy oraz SM12 LNG w Olsztynie) miał takie problemy z Solbusami to marnie by skończyli, a jako ajent raczej rezerwy mają skromne i każdy wóz jest na wagę złota. :)

Awatar użytkownika
8239
Posty: 1000
Rejestracja: 28 lis 2006, 20:03
Lokalizacja: 327901

Post autor: 8239 » 13 lis 2016, 14:34

ashir pisze:To może MZA nie potrafi zadbać o Solbusy? Gdyby KDD Trans (użytkujący dużą ilość SM12 i SM18 w Bydgoszczy oraz SM12 LNG w Olsztynie) miał takie problemy z Solbusami to marnie by skończyli, a jako ajent raczej rezerwy mają skromne i każdy wóz jest na wagę złota. :)
Pamiętaj jednak, że KDD to po prostu firma Solbus w przebraniu (Szef KDD - Gackowski jest/był dyrektorem w solbusie), więc produkowali te autobusy de facto "dla siebie", dlatego prawdopodobnie jakość montażu była inna. Dodatkowo kwestie związane z serwisem, częściami czy zwłaszcza uznawaniem gwarancji producenta w takiej sytuacji są mocno "uproszczone". ;) I zakład może funkcjonować płynniej.

ashir
Posty: 28021
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 13 lis 2016, 14:37

To dla "prestiżowej" Warszawy się nie postarali z montażem? :P

5556
Posty: 2595
Rejestracja: 24 sie 2006, 11:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 5556 » 13 lis 2016, 16:09

man1956 pisze:Ale SM 10 na Woronicza też się sypią. A na czy konkretnie polegają problemy?
Te z Kleszczowej padają na m.in na pompy paliwa. Ktoś wie co dolega pozostałym?
185 - najlepsza linia w mieście!

wincenty
Posty: 1569
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 13 lis 2016, 17:17

Może MZA wyciągnie nauczkę z tej historii i zmniejszy udział kryterium ceny w SWIZ w przetargach na autobusy. Unikniemy w ten sposób produktów z niskiej półki, takich jak wspomniane solbusy, budżetowe mercedesy, solarisy schodzącej generacji czy wynalazki typu elektryczny ursus. Zainwestowanie w dobre jakościowo produkty wyjdzie przewoźnikowi tylko na dobre,
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

px33
Posty: 1656
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 13 lis 2016, 22:10

Rzecz w tym, że tego praktycznie nie da się zapisać w kryteriach. Nie ma chyba istotnej różnicy między Solarisem III, a Solarisem IV (może waga?), przy nowym Conecto (tym brzydkim) producent chwali się, że oferuje wszystkie opcje możliwe dla Citaro.
Poprawę jakości przewoźnik może uzyskać rygorystycznymi odbiorami i/lub klauzulą o odroczonym odbiorze (jak TW - odbiór po przejechaniu 1000 km bez istotnej awarii). Najpierw producent dokręci wszystko żeby przejść pierwsze odbiory, a potem zapłaci ewentualną karę za awaryjność. Oczywiście, taka polityka nie pozostanie bez wpływu na wyższy koszt w przyszłości, ale producenci raczej będą się pilnować.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2353
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 13 lis 2016, 22:56

W ogóle na Conecto powinna być nieformalna blokada - jak na zachodzie, a produkty Solbusa, Autosana i Ursusa przyjmować właśnie po przejechaniu 1000 km bez awarii. Zaś III generacja od IV różni się tylko wyglądem i wagą.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ashir
Posty: 28021
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 13 lis 2016, 23:05

A co Ci zrobił Mercedes? :P A Solarisy IV generacji mają też inaczej zaaranżowane wnętrze, gdzie można wstawić dużo miejsc z poziomu podłogi. :)

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 14 lis 2016, 8:40

zxcvbnm pisze:Zaś III generacja od IV różni się tylko wyglądem i wagą.
Za pisanie takich bzdur powinien być z automatu ban.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 14 lis 2016, 9:08

Przepraszam za karmienie i rozbudowę OT (ja bym pewnie dawno zamkną temat na trzy zdrowaśki), ale muszę:
zxcvbnm pisze:W ogóle na Conecto powinna być nieformalna blokada
Na jakiej podstawie?
a produkty Solbusa, Autosana i Ursusa przyjmować właśnie po przejechaniu 1000 km bez awarii.
Znowu: na jakiej podstawie? Zamawiający w Specyfikacji ma rozróżniać: w razie podpisania umowy z X, Y oczekujemy testu niezawodności, w razie podpisania umowy z producentem Z nie oczekujemy testu niezawodności?
15/12/2005-12/7/2019

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10155
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 14 lis 2016, 10:35

Posty przeniesiono z tematu o rozdysponowaniu wozów.
Domas pisze:
zxcvbnm pisze:Zaś III generacja od IV różni się tylko wyglądem i wagą.
Za pisanie takich bzdur powinien być z automatu ban.
Na domniemane bzdury nie powinno odpowiadać się wykluczeniem z dyskusji, ale naprostowaniem jej, czytaj: wyjaśnieniem dlaczego delikwent się myli.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 14 lis 2016, 11:00

JacekM pisze:Na domniemane bzdury nie powinno odpowiadać się wykluczeniem z dyskusji, ale naprostowaniem jej, czytaj: wyjaśnieniem dlaczego delikwent się myli.
Proszę bardzo, pierwszy przykład z brzegu - w SU12 IV w 3. drzwiach jest niższy od SU12 III, wzięty z resztą z katalogu obu autobusów, w prasie branżowej można również poszukać kilku innych porównań, a nie klepać bez sensu w klawiaturę, co regularnie zxcvbnm czyni, co już jest zdecydowanie recydywą.

ODPOWIEDZ